Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Nou 2x super nieuws! Gefeliciteerd Arcticfox!

En vlindertje, hoe was het bij jou?
Wij hebben vanmiddag ook een goeie echo gehad! :heart:

Was toch wel even spannend maar zagen al heel snel een hartje kloppen.
Ben wel iets minder ver dan ik zelf dacht. Ben nu precies 7 weken vandaag.

Nu nadenken of we een nipt test willen laten doen.

Vanavond of morgen reageer ik even op de rest
Dubbel gefeliciteerd Arctic! Wat een goede dag!

En Vlinder! Jij ook gefeliciteerd! :cheer2:
Vlinder wat fijn dat jullie een hartje hebben gezien. Gefeliciteerd❤
Fijn Vlindertje en 2x fijn Arcticfox :biggrin: !

Ik moet nog even geduld hebben tot vrijdag, zin in!

Hier heb ik het onverwachts al op het werk verteld aan leidinggevende. Was eigenlijk niet gepland, maar achteraf ben ik er erg blij mee. Super fijne en meedenkende reacties gekregen. Dus dat maakt het komende tijd een stuk makkelijker!

Verder voel ik me deze week eigenlijk best wel prima. Hoezo maken jullie je eigenlijk zo druk als jullie je een dag wat beter voelen? Dat is toch alleen maar fijn? Of zijn jullie bang dat het dan mis gaat? Is dat ergens op gebaseerd, of puur gevoel? (Bedoel het niet veroordelend! Ben vooral benieuwd of ik iets heb gemist :lightbulb: )
Lach hard, duik diep, kom terug..
Arcticfox1 schreef:
29-05-2019 18:15
Ik heb ook vandaag te horen gekregen dat het bedrijf waar ik was geweest mij een contact wik aanbieden
Ahhh top! Heel fijn! Wat een heerlijk weekend ga jij tegemoet.
Gefeliciteerd vlindertje en wat fijn articfox met je werk. Dat is dubbel feest vandaag.

Ik had hier een wat mindere dag, lusteloos, slapjes veel tussendoor moeten zitten omdat ik anders van mn stokje zou gaan. Geen idee waar het aan ligt maar was geen topdag.

@bumbly, ik denk er hetzelfde over met betrekking tot kwaaltjes maar toch kan het ook best wel angstig werken denk ik. Je bent toch beetje afhankelijk van kwaaltjes en gevoel deze eerste periode en zeker als je nog geen echo hebt gehad zijn kwaaltjes een soort bevestiging van je zwangerschap dus als die van de ene op dr andere dag minder worden kan ik me voorstellen dat je je dan zorgen gaat maken. Dit wordt straks denk allemaal wat makkelijker als men ook echt het kindje met hartslag heeft gezien dan wordt het al wat realistischer en later natuurlijk als je het kindje voelt bewegen. Maar nu zijn kwaaltjes hoe vervelend ook vaak een bevestiging.
Wooow wat veel verhalen alweer!
Wie wat heeft gezegd heb ik niet onthouden.... :-$

nipt wij hebben besloten deze test niet te gaan doen. Ik ga er vanuit dat mijn lichaam een gezond kind kan dragen. Mocht het Edwards hebben of het patausyndroom dan is de kans groot dat het al tijdens de zwangerschap mis gaat. Wat betreft het down syndroom.... tijdens mijn werk in de gehandicapten zorg werk ik dagelijks met deze mensen. Waarom zou ik wel voor hen zorgen en niet voor mijn eigen uk?

geslacht Hierin is ons idee om het een verrassing te laten zijn. Mits het een tweeling word dan vinden we het leuk en praktisch om het wel te weten!

misselijkheid de afgelopen dagen heb ik gelukkig niet veel last gehad. Bij het wakker worden nam ik direct een stuk ontbijtkoek. Ik ben best wel blij dat het mee viel de afgelopen dagen! Verder lees ik wel dat er een aantal zijn die ongerust worden van het niet misselijk zijn! Bijzonder hoe we daar allemaal anders op reageren!

moe ik merk dat ik na mijn werk wel aardig uitgeteld ben. ‘S nachts slaap ik niet super goed, ik ben steeds vroeg wakker. Ook probeer ik op mijn zij te slapen. Ik word ‘s morgens wel altijd op mijn buik wakker :cheer2:

echo helaas doen ze bij onze praktijk geen vroege echo :-(. 12 juni hebben we onze termijn echo.... wie weet zien we er wel twee ha ha :couple:
Bumbly: de symptomen tijdens een zwangerschap worden veroorzaakt door HCG. Een afname in HCG kan dus vermindering van klachten en een miskraam betekenen. Ik merk voor mezelf dat ik door de hormonen ook angstiger ben dan normaal, dus dat werkt ook niet mee. Bij mijn miskraam waren mijn symptomen ook ineens verdwenen, de volgende dag kwam de miskraam op gang. Een afname in klachten is op zich fijn, maar ik maak me dan ook zorgen.

Fijn dat je het hebt kunnen delen op het werk. Ik moet ook al gaan nadenken over mijn vervanging.
@tinkeltje wooow dat wist ik niet! Ik schrik echt van je bericht en maak me gelijk ook zorgen over mijn symptomen 😰. Ik dacht dat het per week was. Bijvoorbeeld in week 7 kan je heel erg misselijk worden, want de baby groeit extra snel, in week 8 kan dat weer afnemen (ik verzin dit als voorbeeld). Maar als je dus minder klachten krijgt, zou dat kunnen duiden op een aankomende miskraam 😱
Nou ja, dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Het kan prima zo zijn dat je klachten inderdaad zonder reden afnemen. Het schommelt ook gewoon een beetje en de HCG is ook wat wisselend. Maar in principe, verdubbelt De HCG de eerste paar weken iedere 2 dagen. Bij ochtendmisselijkheid is het vaak zo dat de piek daarvan rond week 8 of week 9 ligt. Het HCG stabiliseert zich rond de 12-13 weken en rond die periode verdwijnen de meeste klachten ook.

Ik zie op het forum ook veel vrouwen die in de begin weken blijven doortesten om te zien of de test blijft oplopen. De test zou in principe ook moeten oplopen, omdat de HCG steeds hoger wordt. Wordt de HCG lager dan is er een kans op een miskraam.

Ik heb zelf dus meegemaakt dat mijn klachten ineens weg waren en de volgende dag een miskraam. Maar op dit moment zijn mijn klachten ook af en toe weg, en het gaat gewoon goed. Er is eigenlijk gewoon niks van te zeggen en we moeten gewoon afwachten. Er zijn ook vrouwen die gewoon volledig klachten hebben en waarbij de HCG aanwezig blijft en ook een miskraam krijgen. En er zijn vrouwen die sowieso amper symptomen hebben. Het zegt dus eigenlijk allemaal niks. Sorry, ik heb niemand bang willen maken.

Ik heb voor mezelf besloten om er maar gewoon niet te veel op te letten, niet iedere keer te kijken of er bloed is en niet te veel op symptomen te letten.
Hallo allemaal,

Ten eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Nu heb ik een vraag, ik ben nu 9 weken zwanger en heb pijn in mijn onderbuik met plassen, als ik eenmaal plas nergens geen last meer van, maar heb veel moeite om de urine opgang te laten komen, dan krijg ik pijnlijke steken in me onderbuik. Dit is vooral nadat ik een orgasme heb gehad.....ik heb vorige week urine laten controleren dat was goed en helemaal schoon. weet iemand wat dit kan zijn?

Verder voel ik me Goed, op een aantal kwaaltjes na natuurlijk ;)
Vlindertje en Articfox wat fijn dat jullie goede echo's hebben gehad en de hartjes van jullie baby's hebben gehoord. Ben zelf ook heel benieuwd, maar mag nog 2,5 week wachten.... dus duurt nog even.

Articfox ook van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan. Heel fijn dat je zo snel iets nieuws hebt gevonden. Hopelijk vind je er snel je draai en kun je rustig gaan genieten van je zwangerschap.

Kwaaltjes: Ik heb vooral gevoelige borsten, vaker plassen en snel weer moe. Middagdutje of gewoon even rustig liggen is echt wel even fijn. Ik merk dat ik ook een beetje onrustig wordt als ik helemaal geen verschijnselen heb, maar probeer vooral heel positief te blijven en probeer ervan uit te gaan dat het een goede zwangerschap zal worden.

Geslacht: Wij zijn al best benieuwd naar het geslacht en willen het ook graag weten.
@Tinkeltje, als ik je verhaal zo lees kan ik me goed voorstellen dat je je druk maakt als je symptomen afnemen. Het is toch een erg onzekere tijd. Hopelijk blijft het ons allemaal bespaard en hebben we een hoop mooie baby’s aan het begin van 2020!

Ben blij dat vandaag een vrije dag was. Heb deze week niet zoveel kunnen slapen als ik zou willen tegenwoordig. Heb vannacht wel flink geslapen, maar ben toch de hele dag moe geweest. Vanmiddag ook weer een paar uur naar bed geweest. Maakt het toch lastig om doordeweeks nog eens ‘s avonds op pad te gaan. Meestal red je het dan niet om rond half 11 in bed te liggen. Ik blijk het toch echt nodig te hebben op het moment :sleep: !
Lach hard, duik diep, kom terug..
Tante: voor je het weet zijn die 2,5 week om. Vooral veel dingen plannen. Wij mogen weer over 4 weken. Gelukkig gaan we tussendoor nog even klussen en verhuizen dus genoeg afleiding.

Tinkeltje: niet teveel aan denken en probeer er ook van te genieten.

Bumbly: die vermoeidheid ken ik helaas maar die had ik voor de zwangerschap al.

Zwangerschapskleding: mijn broeken zitten echt niet lekker meer maar is het niet een beetje vroeg om zwangerschaps broeken te kopen? Hoe doen jullie dat. Ik draag vooral nu veel rokjes of jurkjes.
Roosje, ik heb geen idee. Als je het niet vertrouwd zou ik de vk even vragen.

Bumbly: fijn toch dat jij daar geen last van hebt? Ik ben van nature al wat angstig aangelegd en ik merk dat het versterkt wordt door de hormonen. Er zijn ook andere dingen waar ik me meer zorgen om maak dan nodmaal. Maar mijn man en ik kunnen het er goed over hebben.

Vlinder: ik zou ze gewoon kopen. Je hebt ze later toch nodig en ze zitten ontzettend lekker. Ik xal zelf ook eens even kijken wat ik nog heb liggen. Op het einde van mijn zwangerschap droeg ik ook alleen nog maar jurkjes, dat vond ik toen veel prettiger.
@ Arcticfox Dubbel gefeliciteerd!

@Geslacht: Wij willen het wel graag weten, we zijn veel te nieuwsgierig!

Vandaag de intake gehad bij de verloskundige en gelijk maar even bloed laten prikken (7 buisjes). Over een paar weken de uitslag.

Net ook alvast allemaal gratis babyboxen aangevraagd! Altijd leuk, alvast een paar dingetjes verzamelen voor de kleine straks.
togepi wijzigde dit bericht op 31-05-2019 19:20
Reden: Verkeerd "opgeslagen",
5.37% gewijzigd
Togepi schreef:
31-05-2019 16:11
@ Arcticfox Wauw! Gefeliciteerd! Wat onwijs leuk een tweeling!
Huh, hoe kom je daar nou bij?
Arcticfox1 schreef:
31-05-2019 16:16
Huh, hoe kom je daar nou bij?

2 keer gefeliciteerd? :proud:

Bumbly: heb je al echo gehad?
Hey allemaal!
Ik had de afgelopen 2 dagen aardig wat steken rechts onder in mijn buik. Omdat ik daarnaast niet echt meer misselijkheid klachten had maakte ik me toch wat zorgen.....( wie weet zat het niet op de goede plek) vannacht heb ik vooral op mijn zij geslapen omdat het op mijn buik nu toch niet meer goed voelde. De steken waren er vanmorgen nog. Ik heb toen even gebeld met de verloskundige. Die gaf aan dat ik al “te ver”(10weken) ben in de zwangerschap voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dit stelde mij toch wel gerust. De pijn die ik voelde is het oprekken van de banden..

Wat betreft de zwangerschapsbroeken. Ik merk sinds de afgelopen week dat gewone spijker broeken echt niet meer prettig zitten. Zo lang ik sta gaat het wel maar als ik ga zitten of bukken voelt het niet fijn. Op dit moment loop ik graag in die stretch/stoffen broeken van only. Ik heb gister avond wel echt positie broeken gekocht. Die komen vanavond binnen ben benieuwd! Ik moet nog even kijken of ik ze wel al aan durf baar mijn werk enz.. wil niet dat ze aan die broek/ band zien dat ik zwanger ben😅
Tinkeltje33 schreef:
31-05-2019 16:42
2 keer gefeliciteerd? :proud:

Bumbly: heb je al echo gehad?
Ja een keer voor de goede echo en een keer voor het aanbod vanbnijn nieuwe baan
Allebei woensdag
@togepi: 7 buisjes😮 is dat normaal of heb je nog meer laten testen? Ik laat dat volgende week even doen bij de dokter.

Ik vanavond ook maar een broek bestellen, kijken of het lekker zit
Arcticfox1 schreef:
31-05-2019 16:54
Allebei woensdag

Weet ik, maar misschien dat ze daar op reageerde.
Arcticfox1 schreef:
31-05-2019 16:54
Allebei woensdag
Oh excuses sorry! Dan heb ik het verkeerd gelezen!!! Maar alsnog dubbel gefeliciteerd!! *iets met hormonen in de war*
Dames ook goed nieuws hier, een mooi kloppend :heart: dus helemaal blij. Ondertussen redelijk hectische dag achter de rug met vakantiewas, een zoontje met waterpokken en het opruimen van alle vakantierotzooi uit de tent maar nu lekker voetjes omhoog en niks doen.

De termijn is gelijk aan wat ik zelf had berekend nu 7+1 Dus ga zo maar eens dr Zwangerschapsapp downloaden. Eind juni hebben we de termijn echo.

Helaas vandaag ook wel slecht nieuws wat me nu helemaal persoonlijk treft. Vrienden van ons hebben een slechte 20 weken echo gehad en zullen, nadat ze het definitief hebben onderzocht, waarschijnlijk afscheid moeten gaan nemen van hun kindje. :"-( dit hakte er bij mij wel heel erg in en zit nog beetje te twijfelen of ik ze een kaartje zal sturen of niet. Wat zouden jullie doen? Ik ben altijd een kaartjesmens maar weet niet of je in deze situatie een sterktekaartje stuurt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven