Werk & Studie alle pijlers

Noodbaantjes

01-06-2019 15:19 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben straks werkloos maar het solliciteren in mijn vakgeboed schiet nog niet op. Ik geef mezelf de duur van mijn ww om wat te vinden en daarna ga ik alles aanpakken.

Wat zijn goede 'noodbaantjes'? Horeca trok ik niet (en heb een slechte balans dus liet borden vallen), callcenter ooit gedaan en dat ging prima, dus als men daar nog goede bedrijven voor weet?

Andere tips?

Hopelijk vind ik binnen 7 maanden iets maar ik ben een enorme neuroot dus alle gerusstellende posts welkom.
Sugar and spice, and everything nice.
Ok, nu heb ik callcenter, schoonmaak, post. Wat zijn goede callcenters want ik hoor veel uitbuitverhalen. Waar ik eerst werkte was een dienst maar ik ben verhuisd dus dat is nu te ver weg.
Thuishulp in de zomervakantie.
Huishouden doen. Groot tekort.
IKEA callcenter?
In de thuiszorg ben je gegarandeerd van een baan. Bijvoorbeeld schoonmaken, daar heb je natuurlijk geen diploma voor nodig. Ze staan altijd te springen om medewerkers. Je hoeft alleen even te googelen naar een thuiszorgorganisatie in jouw woonplaats en voor je het weet heb je een baan. Zeker in de zomerperiode willen ze je het liefst zo veel mogelijk uren geven.
multomap schreef:
01-06-2019 16:08
Daar gaan we weer...

Right. Weer een nieuwe nick. Laat me raden, vakgebied onderwijs?
Een TO die problemen heeft met werk, solliciteren en mannen (Loepje), autistische trekken en een enorme plaat voor haar kop. Over 2 maanden loopt het contract af, doet zelf weinig behalve anderen vragen om voor haar te bedenken hoe ze dingen op moet lossen.

TO, ik ben er 99% zeker van dat jij het weer bent. Wat respectloos om na permabans weer terug te komen en exact dezelfde vragen te gaan stellen.
Animatie op een camping, als je je zwemdiploma hebt als badjuf in het zwembad gaan werken of zoek op Google naar vakantiewerk, op (huis)dieren/boerderij oppassen in de zomervakantie
multomap schreef:
01-06-2019 16:49
Een TO die problemen heeft met werk, solliciteren en mannen (Loepje), autistische trekken en een enorme plaat voor haar kop. Over 2 maanden loopt het contract af, doet zelf weinig behalve anderen vragen om voor haar te bedenken hoe ze dingen op moet lossen.

TO, ik ben er 99% zeker van dat jij het weer bent. Wat respectloos om na permabans weer terug te komen en exact dezelfde vragen te gaan stellen.
Wie is dit....?
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 16:27
Intercedent kan, maar weet niet of ik daar geschikt voor ben. Plus dat is echt een carriere en ik zoek iets voor een paar maanden tot ik wat heb.

PA is een enorm overschot, net als receptionist. Iedereen aast op dat werk. Ik wil iets waar ik meteen terecht kan tussendoor.
Intercedente hoeft geen carrière te zijn hoor. Misschien kan je een tijdelijk een intercedente vervangen die met verlof is, of langdurig ziek. Je hoeft er alleen maar georganiseerd en vlot voor te zijn. Beetje typen en telefoneren en klaar. Het is mij in een grijs verleden eens aangeboden toen ik ‘in between jobs’ was. En hetzelfde met receptioniste. Heb ik destijds ook gedaan. Dat soort baantjes lagen toen voor het oprapen. Ben je een beetje representatief en heb je een vlotte babbel? Of ben je meer het type Stille Willem?

Je ziet wel veel beren op de weg. Niet teveel nadenken, gewoon alles aanpakken. Het is toch maar tijdelijk. Is het niks, dan zoek je gewoon weer verder.
anoniem_63861b4f1669c wijzigde dit bericht op 01-06-2019 17:08
1.10% gewijzigd
Raamprostitutie?
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 16:23
Zucht, nee, ik solliciteer sowieso continu op een baan in mijn vakgebied maar als dat na mijn ww nog niet gelukt is ga ik liever tussendoor iets doen terwijl ik verder zoek. Wil echt geen bijstand.
o sorry, dan heb ik je verkeerd begrepen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 15:57
29, Flevoland. Mijn vakgebied houd ik voor me, daar vind ik genoeg vacatures in. Het gaat me meer voor iets simpels tussendoor als ik binnen mijn ww niks vind.
En hoe tegenstrijdig is dit dan.
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 16:23
Zucht, nee, ik solliciteer sowieso continu op een baan in mijn vakgebied maar als dat na mijn ww nog niet gelukt is ga ik liever tussendoor iets doen terwijl ik verder zoek. Wil echt geen bijstand.
Maar als er genoeg te krijgen is waarom ben je dan bang dat het niet lukt?
nina1966 schreef:
01-06-2019 17:05
Maar als er genoeg te krijgen is waarom ben je dan bang dat het niet lukt?
Omdat ik tot nu toe alleen afwijzingen krijg.
FunnyFace8 schreef:
01-06-2019 16:52
Intercedente hoeft geen carrière te zijn hoor. Misschien kan je een tijdelijk een intercedente vervangen die met verlof is, of langdurig ziek. Je hoeft er alleen maar georganiseerd en vlot voor te zijn. Beetje typen en telefoneren en klaar. Het is mij in een grijs verleden eens aangeboden toen ik ‘in between jobs’ was. En hetzelfde met receptioniste. Heb ik destijds ook gedaan. Dat soort baantjes lagen toen voor het oprapen. Ben je een beetje representatief en heb je een vlotte babbel? Of ben je meer het type Stille Willem?

Je ziet wel veel beren op de weg. Niet teveel nadenken, gewoon alles aanpakken. Het is toch maar tijdelijk. Is het niks, dan zoek je gewoon weer verder.
Ik ben vrij stil onzeker dus sales of onderwijs lijkt me flink pittig.
miedo schreef:
01-06-2019 16:33
Thuishulp in de zomervakantie.
Huishouden doen. Groot tekort.
IKEA callcenter?
Goede tips thuishulp!
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 15:57
29, Flevoland. Mijn vakgebied houd ik voor me, daar vind ik genoeg vacatures in. Het gaat me meer voor iets simpels tussendoor als ik binnen mijn ww niks vind.

Schoonmaken bij de Eemhof.
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 17:18
Omdat ik tot nu toe alleen afwijzingen krijg.
Dus er is genoeg, veel vraag naar maar jou moeten ze niet. Zou het kunnen dat het werk niet geschikt is voor jou?
Vind het maar raar, veel vraag naar en niemand die je wil.
nina1966 schreef:
01-06-2019 17:32
Dus er is genoeg, veel vraag naar maar jou moeten ze niet. Zou het kunnen dat het werk niet geschikt is voor jou?
Wat een onaardige opmerking.
Kandijsuiker schreef:
01-06-2019 15:54
Nou ik heb een universitaire opleiding en kan prima in mijn vakgebied aan de slag.

En toch krijg je keer op keer afwijzingen. Bijzonder.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Thuiszorg als huishoudelijke hulp in jou wooblnplaats vragen ze veen naar
nina1966 schreef:
01-06-2019 17:32
Er is vraag maar ook veel aanbod. Ook van mensen met meer ervaring.

Maar als jij mij wil kwetsen vind ik dat echt triest.
Ik ben nu op meerdere gesprekken geweest waar het altijd aankwam op dat de ander meer ervaring had.
Ja, ga werken als thuishulp. Zo ben ik een paar jaar geleden ook begonnen in de zomervakantie, en vervolgens nog 1,5 jaar blijven plakken. ze kunnen altijd mensen gebruiken!
Graag namen van bedrijven die betrouwbaar zijn?
FunnyFace8 schreef:
01-06-2019 17:37
Wat een onaardige opmerking.
Het is meer een vraag dan een opmerking en aan de hand van wat TO zelf schrijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven