Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Gefeliciteerd Nora! Wat een mooi nieuws!

Hier ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis vanuit NG om een poliep te laten verwijderen uit de baarmoeder.
Dus even dat traject afwachten.
Gelukkig had ik in mijn hoofd niet eerder dan aug te willen beginnen. Dus geen echte domper en blij dat het dus nu al duidelijk is.
Even afwachten dus.
Mag pas een beleidsgesprek inplannen als ik een afspraak voor de poliep verwijdering heb gekregen.
En verder mag ik in principe al donorzaad bestellen. Het is dat ik nog geen geschikte keuze heb kunnen maken. Dus kijk het nog maar even aan.

Ik vind het allemaal wel spannend. Ben ook bezig met solliciteren voor een andere baan. Niet echt handige timing maar waar ik nu zit ben ik ook niet gelukkig.
Hallo allemaal!

Ik ben ook weer terug en zit weer op het bankje. Ik ben nog niet helemaal bijgelezen dus ben even kwijt wie waar in het traject zit.

Drink wel wat granaatappelsap maar verwacht er geen wonderen van. Berichten op internet spreken elkaar erg tegen, dus we zien wel

Toi toi toi voor iedereen! Het moet ons toch ooit gaan lukken?
@Science; ik heb ook vaak dat dubbele gevoel gehad… en ik ga mega duimen voor deze poging! Succes met klussen! (ik ben 2,5 jr geleden in mijn huidige appartement gekomen en de ‘babykamer’ is nog nooit gebruikt)
@Eeffie: weet je al meer….. spannend….
@Nora: voorzichtige gefeliciteerd!!
@Globe succes aankomende week met je eskimootje! Duim ook voor jou!
@Wensmama81: Wat een mooi resultaat! Op naar een plakker voor jou!
@Betsy: Hopelijk sluit je snel aan op de lange wachtbank!

@Dank alle lieve uppies voor de felicitaties!

Blijft gek om te bedenken dat het over mij gaat ! afgelopen maandag heb ik een co echo gehad (was toen 5 weken en 4 dagen zwanger) en er was een mooi vruchtzakje en dooierzakje te zien! Al het bloedverlies is gestopt :-D :-D :-D … Volgende week donderdag (dan 7 weken) krijg ik een extra echo omdat het zo spannend is geweest en het mij enorm gerust stelt dat ik dat ik een extra controle heb. Hopelijk hoor ik dan het hartje kloppen en wordt het allemaal iets ‘echter’….

Sorry als ik iemand vergeten ben maar jullie zijn nog steeds dagelijks in mijn gedachte!!! Succes allemaal! :cheer2:
Nora gefeliciteerd!!!! Spannend!!!!
Hopelijk wordt dit een alleen maar goed nieuws weekend 😂

Ik weet t nog niet.....nog net ff te vroeg om te testen en probeer dit keer echt heel hard om niet (te) vroeg te testen 😳

T is in ieder geval lekker druk weer op t bankje, laat die positieve testen maar komen voor iedereen! 😊
Gefeliciteerd Nora.
Maak maak mooi ruimte op het bankje.

Moet nu wel bekennen hoe dichterbij maandag komen hoe meer stress ik krijg van krijg ik nu eindelijk ook mijn eerste poging.
Gewicht afgevallen zit nog steeds tussen de 8 en 9 kilo. Al ruim 1,5 maand!
Lh piek redelijk in beeld dus kom maar op.
Wat onwijs fijn dat de eerst 2020 kindjes zich aangekondigd hebben :heart: Gefeliciteerd ook Nora! Eeffie ik ga voor jou duimen! (en natuurlijk voor alle andere, op de telefoon kan ik niet zo makkelijk terug kijken haha)

Klasgenoot heeft ook bekend gemaakt te zijn zwanger te zijn, het zijn er momenteel weer even veel te veel in mijn omgeving. 5 stuks alweer.. Merk dat ik nu even klaar ben met die aankondigen. Hier mogen ze binnenstromen hoor! Dit is een ander verhaal haha. Ben erg toe aan eigen momenten van positief testen..het is weer even een fase

Typerend, 1 daarvan heeft pcos. Heeft 3 jaar over de eerste gedaan, de tweede was een ongeluk (na net een jaar) en en derde (ook net na een jaar) weer een ongeluk... Wordt pittig voor moeder, want vader voert geen zak uit.

Lavendel ik denk even gemist te hebben wat je maandag nou precies ga doen, maar wat goed van je gewichtsverlies!!
Depster, maandag weer afspraak bij ziekenhuis.
Kijken of we eindelijk verder mogen.
Gefeliciteerd Nora, super nieuws!
Nora wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd zeg!! 🌞

Wensmama ik duim voor je!! 🙏

En succes aan iedereen op het wachtbankje!! Spannend allemaal!
Nora wat gaaf! Een voorzichtig gefeliciteerd!

Er gebeurt veel hier en dat is een dik vet goed teken en geeft mij iig hoop in mijn fase van het proces (donorkeuze, bepalen wanneer het goed voelt om te starten). En ik snap ook goed dat het confronterend is voor anderen! Voor jullie ook een dikke knuffel!

Voor alle wachtenden, en bijna-instappers: zet ‘m op. Heb vertrouwen in dat ons lijf dit uiteindelijk kan en bedoeld is om prachtwezentjes op de wereld te zetten.

Ik merk de laatste tijd dat mensen om mij heen zorgen gaan hebben en vragen of ik wel overal aan heb gedacht.. en dat voelt niet helemaal oprecht altijd vanuit nieuwgierigheid maar eerder oordelend. Iedereen mag zijn mening hebben hoor, maar daar raak ik toch een beetje van van slag. En tegelijkertijd roept het op: als iemand het kan, dan ben ik het wel, ik zou het jullie never nooit zien doen 🙈 oeps.. beetje ego dit.
Nora gefeliciteerd!

Hier ook gedoe met de ovu testen. Normaal altijd een vrij korte cyclus, maar nu of ineens heel lang of de testen werken niet... heel vervelend, want moet nog wel een keer bloed laten prikken op het juiste moment, maar ja, wat is nu het juiste moment.
Ik hoop nu toch maar dat mijn lijf gewoon stom doet en dat ik inderdaad deze keer een extra lange cyclus heb, dat is voor vervolgtraject toch de beste optie. Dus ik haal maar extra testen en ga nog stug even door.
Bedankt allemaal voor de (voorzichtige) felicitaties! Heb vanmorgen nog een test gedaan en die knalde eruit. Het blijft onwerkelijk. Heb ook weinig symptomen, af en toe een beetje misselijk, maar dat is ook zo weer weg.

De woorden van Nora van een paar weken geleden (heb hoop, de meesten van ons worden uiteindelijk zwanger) hebben mij deze ronde erg geholpen om er niet teveel mee bezig te zijn en het een beetje te kunnen loslaten. Nu blijft het spannend tot de 1ste echo. Morgen even een afspraak inplannen bij het ziekenhuis.

Cb wat fijn dat de eerste echo goed was en dat het bloeden gestopt is! Heb je de volgende echo ook in het ziekenhuis? Of is dat al bij de verloskundige?

Eeffie; heb jij al getest?

Betsy (en alle anderen); heel veel succes op het bankje!!
Nora, ook van hier gefeliciteerd! Dat onwerkelijke gevoel blijft nog wel even hoor, mijn dochter is inmiddels zes maanden en het voelt nog steeds af en toe als: OMG, ik heb een kind!

Iedereen op de wachtbank: succes!
Zo in de wachtkamer. Heenweg goede flow. Lekker mee zingen met de radio. Vooraan kunnen parkeren.

Enige mindere is dat mijn vrouw met koorts en oorontsteking thuis op bed ligt. Dus nu in mijn uppie heen.

Nu wachten tot die me ophaald..... Krijg nu wel kriebels in mijn maag. Normaal kan ik nog een beetje praten met mijn vrouw. En heb je wat afleiding..... En die is normaal zenuwachtiger als ik (voelt zich soms een aanhang 3e wiel want ze kan niks doen).
Echt respect voor de rest van de dames die dit alleen doen.
Hier helaas ongesteld geworden. Dus op naar poging 11 dan maar.
He Eeffie, wat balen! :hug:

Isilla, hoe is het gegaan??
Och effie dikke digi knuffel.

Net afspraak gehad. Hij gaat weer overleggen in team zwolle. Bmi nog wel aan de hoge kant verder alles goed.

Zit nu tussen 8 en 9 kg er af. Ze hadden 10 gezegd.

Over 2 weken hoor ik meer via belafspraak.
Ah wat balen Eeffie! Dikke knuffel!

Isilla; nog weer even in onzekerheid dus? Hoe is je gevoel er zelf onder na de afspraak?
Balen eeffie!!! Dikke knuffel!

Lavendel; zitten ze echt te miepen over die ene kg?
Depster zit nog op een bmi van 37. Standaard houden ze daar 35 aan.
Mijn arts vind wel dat we kunnen starten. Maar hij moet toestemming hebben van de rest.
(oke mijn arts loopt op 2 afdelingen. Fertiliteit en gynaecologie dus die ziet ook gewoon normale stellen met deze bmi zwanger worden).
Bij hetro stellen snapt hij het die hebben minmaal jaar geprobeerd. Maar als je donor nodig hebt, kan je het zelf niet proberen eerst.

Nora ik zie wel. Bel afspraak is heel erg aan begin van de maand. Dus als ik dan groen krijg scheeld het dat ik hem net niet heb gemist/te laat.
Sterkte Eeffie 😘 flink balen meis, heel veel succes alvast voor poging 11.
Sterkte eeffie. Hopelijks poging 11 de poging die het gaat worden. Dat hoop ik ook voor mezelf. Ik zit op het wachtbankje dus 🤞🏻.
@eeffie wat balen zeg, heel veel sterkte!
Eeffie, dikke knuffel.

Toitoitoi voor iedereen op het wachtbankje!

Hier eindelijk een positieve ovutest. Kan ik tenminste eindelijk laatste dingen laten prikken en dan nog een paar weken wachten voor volgende afspraak arts. Als alles dan goed is kan ik daarna beginnen met de eerste ronde. Wat ik toch ook wel een heel raar idee vind!
Nu druk bezig met het uitzoeken van donor. Vind ik nog best lastig.
Eindelijk is het weer zover!
Ik kom 11 daagjes op de wachtbank zitten. :winkie:
Voor nu laatste embryo zit er weer veilig in (makkelijk dan weer niet maar goed hij zit)

En aangezien dat ik al vanaf het begin roep dat nummer 11 het gaat worden.... :popcorn:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven