Hoe moet ik nu verder?

05-06-2019 12:34 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen.
Ik ga proberen uit te leggen waar ik mee zit en hoop dat jullie mij tips/advies kunnen geven o.i.d.,

Sinds een jaartje ben ik met een jongen, maar hij heeft al zo'n 2 of 3 jaar een vriendin. Dit begon allemaal onschuldig, gewoon wat flirten, maar dit is steeds een stapje verder gegaan. Ik heb hem namelijk heel lang tegengehouden. Ik vond (en vind natuurlijk) het niet oké tegenover zijn vriendin. Ik ben ook echt absoluut tegen vreemdgaan. Doordeweeks slaapt hij nooit bij zijn vriendin, want dat willen haar ouders niet.. dus dan hebben wij 's avonds / 's nachts de langste gesprekken op Whatsapp of soms gaan we een rondje rijden. Er zijn soms periodes dat we iedere dag volop berichten sturen naar elkaar. We raken nooit met elkaar uitgepraat.
Op den duur begon hij meer van me te houden en zei hij mij dat hij gevoelens voor me had. Er was toen ook een periode dat het ontzettend slecht ging tussen hem en zijn vriendin en dat hij het echt uit wilde maken. Ik heb hem toen ook duidelijk gemaakt dat ik niet wist of ik dezelfde gevoelens voor hem heb en dat ik hem ook nooit zou kunnen vertrouwen.. omdat ik weet dat hij vreemd gaat. Het was toen bijna uitgegaan, maar hij kon het niet uitmaken. Iedere keer wilde hij het wel, maar hij kon het niet over zijn hart verkrijgen en hield toch te veel van haar. In deze periode ben ik er ook voor hem geweest, ook als een goede vriendin. Zoals hij vaak zegt, lijken we wel soulmates van elkaar.
Die periode tussen hem en zijn vriendin is ondertussen een halfjaar geleden en ik ben in het afgelopen half jaar ook steeds meer om hem gaan geven en heb gevoelens voor hem (ook al wil ik dit niet altijd toegeven). Het is echt de liefste persoon op aarde en we houden echt van elkaar. Hij weet meer van me dan wie dan ook en ik van hem. Hij wil mij gelukkig maken, maar dat kan niet op deze manier.
Ik zeg hem ook vaak dat ik niet weet of ik er nog langer mee door kan, maar we missen elkaar ook gewoon heel erg als we elkaar niet spreken of zien. En ik wil hem ook niet kwetsen of pijn doen want ik geef ook echt om hem. Ik heb ook al zo vaak voorgesteld dat we gewoon vrienden kunnen zijn. Dit gaat alleen niet vanwege zijn vriendin. Ze claimt hem en wordt al helemaal gek als hij alleen maar met een meisje praat. Dit vindt hij zelf ook belachelijk, maar hij houdt toch ook van haar. Vandaar dat wij altijd stiekem met elkaar praten en afspreken.
Ik zit met een enorme lading schuldgevoel en voel me soms ook een lustobject, ook al zegt hij 1000 keer dat dit niet zo is en dat ik speciaal ben en allerlei lieve dingen en dat hij me niet kwijt wilt. Hij doet haar echt zo iets verschrikkelijks aan. Het is misschien wel zijn verantwoordelijkheid dit, maar ik weet ook dat het helemaal niet aan de haak is dit. Hij weet dit ook, maar het lukt me niet om tot hem door te dringen dat het me zo veel pijn doet soms. Hij vindt het ook moeilijk om het er over te hebben.. ik ben eigenlijk altijd degene die er over begint dat het niet gezond is en dat we moeten stoppen, maar iedere verandert er niks.
Ik vind dat het moet stoppen, maar tegelijkertijd wil ik hem echt niet kwijt en hij mij ook niet.

Nu snap ik dat velen van jullie zullen denken dat ik een debiel ben en dat het achterlijk is dat ik nog bij hem ben.. geloof me, dat vind ik zelf ook, maar ik hoop toch dat sommigen van jullie advies hebben voor mij of iets dergelijks. Ik word er zelf namelijk erg verdrietig van de situatie op dit moment (de momenten dat ik niet bij hem ben). Het is geheim dat ik bij niemand kwijt kan. Het is moeilijk uit te leggen zoiets.. dus als er vragen zijn, stel ze ook gerust.

Liefs
ZaraZara100 schreef:
05-06-2019 14:25
Jij bent voor hem niet zijn enige sekspartner dus condooms tegen soa's zijn echt een must.

Daarbij ben jij in feite single en mag jij ook seks hebben met wie je wil, dus ook daarom zou hij condooms met jou moeten gebruiken zodat niet alleen hij maar ook zijn vriendin niets van jou of andere meiden kan oplopen.
Dat is helemaal waar, maar dat zit dus wel goed.
hoihallototziens123 schreef:
05-06-2019 14:26
Ik ben geen helemaal geen gemakkelijk neukertje.. Walgelijk dat je iemand die je niet kent zo benoemd.
Het is beetje banaal getikt. Maar je bent voor de makkelijk. Meer niet.
Hou meer van jezelf en gun jezelf de ruimte voor een echte relatie. Afkappen dus.
05-06-2019 14:26
Ik ben geen helemaal geen gemakkelijk neukertje.. Walgelijk dat je iemand die je niet kent zo benoemd.
Niet?
Je neukt met iemand, die geen relatie met je wil, terwijl jij wel een relatie met hem wil
lilalinda schreef:
05-06-2019 14:36
Niet?
Je neukt met iemand, die geen relatie met je wil, terwijl jij wel een relatie met hem wil
Als je het zo graag wilt weten, ik ben 1x met hem naar bed geweest ja. Verder niet. omdat ik me daar niet fijn bij voel. Dus nee ik vind mezelf geen gemakkelijk neukertje.
Wil je met deze jongen echt een relatie? Wil je dat hij voor jou kiest? Is dat jouw doel?
Je bent gewoon zijn sidechick. Niks soulmates. Dan had hij het wel uitgemaakt met zijn vriendin. Voor zijn soulmate...
05-06-2019 14:39
Als je het zo graag wilt weten, ik ben 1x met hem naar bed geweest ja. Verder niet. omdat ik me daar niet fijn bij voel. Dus nee ik vind mezelf geen gemakkelijk neukertje.
je hoeft mij niet te overtuigen, jij bent degene die in een rot situatie zit, en zichzelf niet gunt om uit die situatie te stappen
Kom op zeg: dump dat jong!
In feite weet je het zelf al gezien je nickname. Hoi hallo tot ziens. Ondanks de verliefde gevoelens zou ik me hier echt te goed voor voelen.
Jullie hebben (bijna) allemaal gelijk. Ik ga er echt een eind aan maken zoals ik dat al zo lang van plan ben. Ik denk dat ik het gewoon nog even van anderen moest horen. De enige persoon waarmee ik het er over heb, die wil natuurlijk dat ik blijf..
anoniem_386803 wijzigde dit bericht op 05-06-2019 14:47
1.64% gewijzigd
Zijn vriendin begrijpt hem niet, dat is wel duidelijk. Zij zijn geen soulmates maar toch houdt hij van haar. Voor hem is het dus ook heel tragisch allemaal en dan claimt ze hem ook nog. Lastige situatie hoor.
Toen ik 19 was, was ik hopeloos verliefd op een man van 23 (met vriendin), heb een half jaar om hem heen gedraaid, gezoend (seks), gepraat, vlinders, samen bier drinken etc.
En aan eind van de avond ging hij naar zijn vriendin en ik naar huis.
Na een half jaar was ik er zo klaar mee, heb hem nooit meer terug gezien
Ik hoop dat je hier over een paar jaar op terugkijkt en er veel van geleerd hebt.. En dat jij je nooit weer zo laat behandelen door zo'n knul.

Dump hem, ga ontdekken wat 'houden van' écht kan betekenen. Blijven wachten op zo'n klaploper verpest je tienerjaren.
05-06-2019 14:46
De enige persoon waarmee ik het er over heb, die wil natuurlijk dat ik blijf..

Maar hij telt niet mee. Hij wil vanalles, namelijk zijn vriendin en jou voor erbij.
Het gaat erom wat JIJ wil en voelt, of JIJ in deze situatie gelukkig bent, en dat ben je niet.

Dus sterkte en verbreek alle contact met hem. Boem, cold turkey. Ook geen 'goede vrienden' blijven.
Zo’n man wil je toch ook niet als vriend. Als hij zijn vriendin bedriegt grote kans dat hij dat ook zou doen, stel jullie zouden wat krijgen.
Maar zolang hij bij zijn vriendin is en jou er naast heeft (ook al is het maar 1x gebeurd) is mooi makkelijk voor hem.
Mee stoppen, nummer blokkeren en weg ermee.
Aan zo iemand heb je helemaal niks.
Je bent meer waard dan dit
anoniem_368588 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 21:02
4.51% gewijzigd
lilalinda schreef:
05-06-2019 14:48
Toen ik 19 was, was ik hopeloos verliefd op een man van 23 (met vriendin), heb een half jaar om hem heen gedraaid, gezoend (seks), gepraat, vlinders, samen bier drinken etc.
En aan eind van de avond ging hij naar zijn vriendin en ik naar huis.
Na een half jaar was ik er zo klaar mee, heb hem nooit meer terug gezien
Hoe heb je het toen aangepakt? Gewoon cold turkey blokkeren? of nog afscheid genomen oid?
05-06-2019 14:58
Hoe heb je het toen aangepakt? Gewoon cold turkey blokkeren? of nog afscheid genomen oid?
gewoon klaar, geen lijntjes openhouden, geen afscheid
gewoon besluiten: En Nu Wil Ik Geen Gezeik Meer
Zo zonde, je eerste stappen op liefdesgebied zouden leuk en spannend moeten zijn en jij mag tweede viool zijn en wordt aan een lijntje gehouden.

Waar is je girlpower? Je bent toch meer waard dan een vreemdganger pleasen, had je dit in gedachten toen je jonger was? Nee toch.
Nee hoor meid snap het wel.
Jullie kunnen ook hier jaren mee door gaan en dan zul je zien dat het op niks uitkomt. Maar je gevoel volgen is ook goed. En de rest van de mensen doe eens lief, het meisje weet het ook allemaal niet

Ik ben zelf 2 jaar met een getrouwde vrouw gegaan terwijl ik zelf een vriendin had. Dat was echt fantastisch geen verantwoording geen gezeur met scheiden en je voelt je ook niet als nummer 2 omdat ik haar ook op de 2de plel had gezet. Toch is dat ook stuk gelopen maar wel plezier van gehad en lief en leed mee gedeeld

Groeten en voel met je mee...
ZaraZara100 schreef:
05-06-2019 14:50
Maar hij telt niet mee. Hij wil vanalles, namelijk zijn vriendin en jou voor erbij.
Het gaat erom wat JIJ wil en voelt, of JIJ in deze situatie gelukkig bent, en dat ben je niet.

Dus sterkte en verbreek alle contact met hem. Boem, cold turkey. Ook geen 'goede vrienden' blijven.
Mooi gezegd, heel erg bedankt.
HKr schreef:
05-06-2019 14:20
TO is een gemakkelijk neukertje dus. Pareltopic.
Ik zou blijven hopen op meer TO. Als zijn vriendin er achter komt dan maakt ze het uit en is jouw droomvent, nee, soul mate zelfs, van jou.
En bij jou gaat hij dan niet vreemd hoor. Echt niet. Heus waar. Want van jou houdt hij veel meer. Want jullie zijn soul mates. En je bent echt niet makkelijk neukvlees.
Doe ff normaal zeg, dat meisje is 19.
Hij is een slechte vriend voor jou. Hij laat jou maar wat bungelen en richt zijn eigen leven in zoals hij het leuk vindt.
Wat vervelend voor je TO! Ik zou je inderdaad adviseren hem te laten gaan en te vergeten, hoe moeilijk dat ook is. Iemand die in een relatie zit en tegen jou mooie verhalen vertelt, maar vervolgens niet bij zijn partner weggaat zal naar mijn mening ook het zelfde bij jou doen als jij met hem in een relatie zit; hij wil alleen een sidechick. En je moet genoeg zelfrespect hebben om hem dan maar buiten te flikkeren, want een sidechick zijn, verdient niemand.

Succes!
Het claimgedrag van zijn vriendin wordt afgedaan als een ('belachelijk') obstakel dat tussen een eventuele vriendschap staat, maar haar bezorgdheid is terecht: haar vriend bedriegt haar met jou, dus is hij wel degelijk niet te vertrouwen. Of het gezond gedrag is om zo controlerend te doen, is iets anders - maar ik zou in haar plaats ook niet zitten juichen voor een vriendschap tussen mijn vriend en zijn minnares.

Nu weet zijn vriendin nog van niks, maar welke garantie heb je dat ze onwetend blijft en nooit gekwetst zal worden? Maar goed, zelfs als ze van niets weet, is deze situatie gewoon niet oké. Het is inderdaad beter dat je gewoon geen contact meer met hem hebt. Iedereen die ook maar een beetje een hart heeft, beseft toch dat dit niet eerlijk is naar zijn vriendin toe. Je geeft zelf ook aan dat je ermee inzit. Hij kan haar alsnog bedriegen, maar daar hoef jij niet aan mee te werken. Voor jou is het bovendien ook niet leuk om stiekem iemand te zien die niet helemaal voor jou wil gaan.

In ieder geval, goed dat je er een punt achter wil zetten! Hij lijkt mij absoluut niet de liefste persoon op aarde: wat heb je aan iemand die lief tegen je doet, maar zijn vriendin bedriegt en jou aan het lijntje houdt? Iemand die oprecht goed is, had jullie volgens mij wel wat beters gegund.
Antoine de Saint-Exupéry: "Toutes les grandes personnes ont d'abord été des enfants (mais peu d'entre elles s'en souviennent)."
Zoals de anderen al zeggen; weg met die vent. Hij gaat niet kiezen voor jou want dan had hij het allang gedaan. Hij houdt je aan de lijn met zijn mooie praatjes. Hij wil niet weg bij zn vriendin maar wil de spanning wel met anderen . Niets meer dan dat.
Vind het ook niet gek dat zij claimend gedrag vertoont; voelt allang dat er iets niet aan de haak is.
Je wilt toch iemand die voor de 1000% voor je gaat!
Ik zou hem gedag hebben gezegd. Jouw tijd staat nu stil door hem terwijl je ondertussen misschien heel wat andere leuke kerels had tegen kunnen komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven