Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
frozen wat een ellende dat overgeven zeg. Ik zou ook denken dat aks het in de bijsluiter staat het geen kwaad kan. Maar misschien toch de huisarts even bellen voor advies? Gewoon voor de zekerheid

Hier gaat het qua spanning wel weer een beetje. Maar ik kijk wel echt uit naar de echo van morgen. Gelukkig in de ochtend al aan de beurt
Vandaag ook weer wat kwaaltjes gevoeld. Licht misselijk, honger, lage rugpijn. Geeft meer een ik ben echt zwanger idee
Ik weet dat er nooit garanties zijn dat het goed gaat. Nu niet, later in de zwangerschap niet en aks de kleine er is ook niet. Daarom probeer ik het negatieve een beetje los te laten en bij te focussen op wat meer vertrouwen
Ik slik er ook 2 keer per dag, volgens mij kon maximaal 4 keer. Ik had ook als advies 1 keer en heb de huisarts gevraagd of ik meer mocht en dat was prima. Ik merk er bij het wakker worden ook niet zo veel van.
Wanneer neem jij dan de tweede Tinkel? Direct als je wakker wordt en nog in bed ligt of pas later?
Ik heb hem vanmorgen genomen toen ik nog een bed lag. Een kwartiertje na het wakker worden ongeveer.
Wat fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien, Tinkeltje! :heart: hopelijk ben je daardoor ook iets gerustgesteld.

Arctic, fijn dat je morgen meteen in de ochtend al aan de beurt bent. Hopelijk zien jullie ook een mooi kloppend hartje!

Ik heb wel meegelezen, maar niet meegeschreven. Heb genoten van een lang weekend weg met vriendinnen en de afgelopen dagen genoten van dochter weer om me heen. :) Voel me verder eigenlijk nog wel heel goed. Soms aan het eind van de dag wat slap. En m'n borsten zijn regelmatig nog wel gevoelig. Ik merk wel dat ik het deze zwangerschap spannender vind dan bij dochter. En ik kijk dan ook echt uit naar de eerste echo over 2 weken! Ben zo benieuwd!
Ooh wat fijn Tinkeltje, gefeliciteerd!!
Gefeliciteerd tinkeltje, super goed nieuws.
Wat fijn Tinkeltje! Hopelijk geeft je dat een beetje rust.

Hopelijk voor jou morgen ook een fijne echo Articfox!

Dit weekend zaten we met een vriendenstel op het terras. Ze weten nog niet dat ik zwanger ben. Begon hij opeens te vertellen dat er in hun omgeving 'maar liefst' 4 dames zwanger waren. En ze werden allemaal een maand of 2 na elkaar geboren. Dus tot het einde van het jaar konden ze om de zoveel tijd op baby-bezoek.. Pff.. Dan was het ook wel een beetje klaar hoor! Haha.. Man zei nog; "Nou, dat mensen eens stoppen met al dat voortgeplant :mrgreen: ".
Lach hard, duik diep, kom terug..
Wat een goed nieuws Tinkel!! ❤️

Arctic, succes morgen.

En iedereen die vrijdag mag. Wij zijn vrijdag helaas pas aan het einde van de middag aan de beurt. Het kan me niet snel genoeg gaan nu. Voel nog steeds niets. Topfit eigenlijk
Ik heb helaas gisteren bruine afscheiding gehad en vandaag zelf licht roze. Voor de rest geen buikkrampen ofzo. Maarja ik maak me zo een zorgen. Morgen belt de VK mij om een vitale echo te laten maken. Fingers crossed 😢
@tinkeltje: fijn dat je een hartje hebt gezien.

@liefdesbaby: hopelijk is er niks ergs! Ik duim voor je.

Maandag de sleutel van ons nieuwe huis gekregen vanaf toen aan het klussen. Ik lees elke dag even bij maar geen energie om te posten. Tussen de middag slaap ik een uurtje en daarna ga ik weer terug naar het nieuwe huis om verder te helpen.

Deze week de broers verteld. Helaas reageerde zwager en schoonzus iets minder leuk. Hebben ons ook niet gefeliciteerd ofzo dat vind ik voor mijn vriend wel erg jammer. Mijn broers vonden het echt heel leuk.
Oeh liefdesbaby, dat is schrikken. Hopelijk zit het allemaal goed maar bruin is gewoon oud bloed en wat roze afscheiding kan een gesprongen vaatje zijn. Niet meteen van het ergste uitgaan en zeker het uitblijven van kramp en echt rood bloedverlies is een goed teken. Met niezen, plassen, druk zetten bij ontlasting of sex kan er soms een vaatje springen. Maar fijn dat je het zo snel mag laten nakijken. Hou je ons op de hoogte.

@vlindertje, wat naar dat ze zo reageerde. Is daar een reden voor? Toch wel beetje jammer aangezien het enorm leuk nieuws is.
@gordijn87: we weten het niet er wordt daar niet zo openen over gesproken. Ze zullen komende weken nog wel keer langs komen in het huis en willen ze er wel over praten.
Knotje: Lekker een weekend weg! Ik herken het wel dat je het spannender vindt dan met de eerste. Het voelt allemaal zo veel kwetsbaarder nu. Alsof ik beter weet waar het om gaat.

Liefdesbaby: ow schrikken zeg. Maar wat gordijn zegt, het kan van alles zijn. Ik had ook regelmatig gesprongen vaatjes bij mijn vorige zwangerschap. Fijn dat je snel terecht kan.

Vlinder: lekker zo klussen. Jammer dat ze zo reageerden. Wij hebben het ook wel meegemaakt met een stel wat geen kinderen kon krijgen. Ze hebben er nooit een woord over gezegd en ook nooit gefeliciteerd. Dat kan gebeuren, En mijn schoonouders reageren gewoon nooit enthousiast ergens op, ook die mensen heb je. ;)
Sorry dat ik inbreek! Ik wil even reageren op vlindertje.
Ik snap dat het jammer is dat ze niet leuk reageerde op je zwangerschap. En heel knap dat je er over wilt praten met ze. Het zou best kunnen dat er onwijs veel verdriet achter zit..
uit eigen ervaring weet ik hoe lastig alle zwangerschapsaankondigingen zijn als je al ruim 3 jaar bezig bent incl miskraam. In die tijd werden er hele gezinnen gesticht om ons heen. Als ik kon “inschatten” dat iemand wel zwanger zou zijn was het minder lastig. Onverwachts (in mijn ogen ) was mega heftig. Ik wist me geen houding te geven. Ik kwam er altijd op terug als het me overvallen was. Kocht een leuk cadeautje en legde de situatie uit.

Wat ik wil zeggen is dat het fijn is (als het in hun situatie ook hel geval is) dat je een open gesprek hebt. Ze zullen ongetwijfeld heel blij voor jullie zijn!

Veel liefs en gefeliciteerd

Ps: na 3,5 jaar mag ik ook eindelijk zeggen dat ik in januari ga bevallen 😍
Blueberry: wat fijn dat je nu zwanger bent! Gefeliciteerd. Wat betreft bespreken: dat moet natuurlijk wel van 2 kanten komen. Dat stel waar ik het over heb, heeft nooit een woord gezegd. De zwangerschap kreeg geen aandacht, geen felicitatie naderhand, ook nu wordt zoon volledig genegeerd (3 jaar). En dat hoeft ook allemaal niet, ik begrijp heel goed dat het moeilijk is. Maar ik zou dan liever een gesprek daarover hebben, maar nu hield het gewoon een beetje op. Ik stuur dit keer ook geen geboortekaartje.

Ik heb kind 2 zojuist aangemeld bij de kinderopvang. :whistle:
@ blueberryblue: wij denken zelf ook dat hun een kinderwens hebben maar dat het niet lukt. Er wordt alleen niet over gepraat wat ik ook heel goed snap alleen kunnen we er dan weinig rekening mee houden. Mijn vriend zegt zelf oh die draaien wel weer bij en moeten even wennen aan het idee. Ik kom zelf uit een gezin waar alles besproken wordt dus vind dat soms wel lastig dat het hier niet gebeurt. Ik hoop gewoon dat ze eerlijk durven te zijn over een tijdje en dat we gewoon er over kunnen praten.

Jij Indergeval gefeliciteerd en geniet ervan!
Vlindertje, wat jammer van hun reactie. Misschien dat het nog keer ter sprake komt. Emoties zijn zo persoonlijk en er kan van alles in iemands hoofd schuilgaan.

Liefdesbaby, hopelijk gewoon wat oud bloed!

Tinkel, van harte met kloppende hartje! En slim dat je het kindje meteen hebt aangemeld. Wij moeten kdv nog uitzoeken. Volgens mij zijn de wachtlijsten wel lang.

Blueberryblue (mooie naam!;)), wat een geduld moet jij hebben gehad! Gefeliciteerd!

@hier, ik kom langzaam qua werk in rustiger vaarwater. De afgelopen anderhalve week gaat verder qua misselijkheid op en af. Goede dagen, ook slechtere dagen. Één keer echt moeten spugen, andere keren blijft het bij een maag die rondjes draait of zeurt. Drinken, crackers, kleine porties eten. Avondeten vind ik vooral lastig: ik lust geen kruiden, vlees staat me tegen, groenten staan me tegen... Aardappeltjes uit oven en sla trek ik wel. De broccoli zorgde voor kokhalsneigingen en de wraps eindigden in de wc. Maar ja, gister had ik vrijwel nergens last van. Vandaag is het helaas weer minder.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer!
Neliba en Arcticfox, hopelijk hebben jullie vandaag een mooie echo!
@vlinder ik kan mij voorstellen dat je het jammer vind hoe er op jullie aankondiging is gereageerd.
Ik heb zelf te maken gehad net vruchtbaarheidsproblemen inclusieve een fertiliteit traject.
Ik kan je vertellen dat het gepaard gaat met immens verdriet, tegenslagen, teleurstelling noem maar op.
In de tijd dat ik bezig was met mijn kinderwens zijn mijn twee beste vriendinnen zwanger geworden en ondertussen bevallen en mijn schoonzus gaat over een maand bevallen.
Ondanks dat ik het deze lieve mensen heel erg gunde, gunde ik het mijzelf het meest
Het kan een heel pijnlijk onderwerp zijn en ik ben heel dankbaar dat deze mensen niet van mij verwachte dolblij en enthousiast te zijn met hun nieuws.
Ondertussen ben ik wel betrokken gebleven in hun leven

Ik heb de tweede echo gehad. Ingeschat op zeven weken. Kleien loopt mooi op schema en we hebben weer het hartje zien kloppen ❤
Ik mag mij alvast gaan aanmelden bij een verloskundige voor een intake en bloedtest. Dus ik moet even gaan uitzoeken naar welke praktijk ik wil
Hi Arctic: wat fijn dat alles goed was. En die bloedtest komt dus wel goed. Bij ons doen ze dat pas met 10 weken en dan gelijk de NIPT. Wat betreft verloskundige. Misschien nog een tip. Ik weet niet of je thuis wilt bevallen of in het ziekenhuis, maar sommige praktijken voeren beleid dat je niet op de bovenverdieping mag bevallen. Dan moet je dus een bed huren voor in de woonkamer. Het heeft te maken met als je plotseling naar het ziekenhuis moet en ambulance personeel moet je van boven halen, dat vinden ze dan een te groot risico.
Hoera, wij hebben ook een kloppend hartje gezien!! Was stiekem toch best zenuwachtig vanochtend... al die tijd geen klachten gehad, was echt aan het twijfelen of het wel goed zat met die zwangerschap. Gelukkig kon mijn man uiteindelijk toch mee naar de echo (zou eerst niet kunnen i.v.m. zijn werk), bijzonder moment en heel fijn om dat samen mee te maken.
Het duurde even voordat de verloskundige het vruchtzakje in beeld had, dus ik voelde de bui al hangen, maar uiteindelijk dus wel degelijk een kloppend hartje gezien. Super leuk!! Qua termijn ben ik iets terug gezet: ik dacht zelf op 7w+1 te zitten, dit is nu voorlopig teruggezet naar 6w+4 en de uitgerekende datum is daarmee dus ook veranderd van 22 januari naar 26 januari. Bij de termijnecho wordt nog een keer opnieuw gekeken en de datum mogelijk aangepast.
De datum voor de termijnecho moest ook verschoven worden, want deze was al vrij vroeg gepland (25 juni) en zou op basis van de nieuwe uitgerekende datum al vóór de 10 weken zwangerschap zijn. Dus deze is nu verplaatst naar 10 juli. We hebben wel op 25 juni ons intakegesprek en met een beetje mazzel maken ze dan een extra echo tussendoor :) .
Vanavond ga ik ook beginnen met het invullen van mijn 9 maanden dagboek!! Die lag al twee weken klaar, maar ik wilde eerst even de "zekerheid" hebben van een kloppend hartje.

Overigens zag de verloskundige wel iets "afwijkends" in mijn baarmoeder. Waarschijnlijk een (behoorlijk grote) vleesboom, maar het is raar dat ik daar dan nooit klachten van heb gehad. Bij de termijnecho gaan ze dit nog een keer bekijken, als het er dan nog zit, wordt ik waarschijnlijk doorgestuurd naar de gynaecoloog voor extra controle. Zoals ik het nu begrepen heb, kan een vleesboom eventueel zorgen voor complicaties bij de bevalling, maar is er tijdens de zwangerschap zelf nauwelijks extra risico (hooguit dat het kindje iets minder goed groeit, maar niet zorgwekkend). Dus voor nu wacht ik eerst de volgende echo maar eens af voordat ik mij daar druk om ga maken.

@Vlindertje: jammer dat je zwager en schoonzus zo reageerden (of eigenlijk niet reageerden). Zoals hierboven al meer benoemd, zal er vast een heel goede reden voor zijn, maar het is natuurlijk even goed jammer.

@Liefdesbaby: oh, ik kan me voorstellen dat dat bloedverlies even spannend is. Hopelijk snel een goede echo!

@Arcticfox: jij ook gefeliciteerd met je goede echo!!
Ik heb trouwens geen negen maanden boek gekocht. Ik hou al een hele tijd een bullet journal bij. Die gebruike ik onder andere ook voor het fertiliteit traject. Ga mijn zwangerschap ook hierin documenteren
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 14:23
0.49% gewijzigd
Hallo allemaal!
Graag wil ik mij ook melden, ik ben vandaag 6 weken zwanger! helaas is niet alles vanzelf gegaan en zijn wij 1,5 jaar bezig geweest. Ik heb PCOS en het hele traject in het ziekenhuis doorlopen. Afgelopen januari waren wij ook zwanger, maar helaas bij 4 weken een miskraam gehad. Twee rondes later was ik weer zwanger! Hopelijk gaat nu alles goed, al ben ik nog wel heel bang om naar het toilet te gaan, dat het weer mis is. 21 juni hebben wij de eerste echo en 30 januari zouden we volgens mijn berekeningen uitgerekend zijn!
Ik heb niet alles terug gelezen, maar graag schrijf ik met jullie mee,!
Hoi unicorn, welkom en gefeliciteerd. Is allemaal erg spannend zo te lezen. Voel je je verder goed?

@liefdesbaby, heb je al contact gehad met de VK.

@neliba, fijn dat je man toch mee kon gaan. Snap dat het spannend was toen ze het vruchtje nog niet kon vinden maar gelukkig een mooi hartje. Spannend allemaal ook met de vleesboom, maar klinkt als iets wat vooral in de gaten gehouden moet worden maar niks ernstig is. Spannend weer allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven