Uitgerekend Januari 2020

13-05-2019 17:06 1050 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Kom gezellig kletsen en pas je eigen gegevens aan.

Naam: Januaribaby

Naam Leeftijd (+prtnr) Kindje UD Bijzonderheden
zorrodesnorro 25/27 1e 01-01 -
Togepi 28/29 1e 07-01 Goede Nipt test gehad, 19-08 de 20 wkn echo
SusieFlower nvt 1e* 08-01 MK 13 wk - vroeggeboorte 21 wk
Vlindertje93 26/36 1e 08-01
Frozen 33/30 1e 10-01 :heart:, 26/8 20 weken echo mk sept ‘18 / ma jan ‘19
Gordijn 31/33 3e 16-01
Blauwbosbesje 28 1e 19-01 08-08 geslachtsecho
Yunaaislynn 34/38 3e 20-01
Articfox1 28/37 1e 21-01 💙 zwanger d.m.v. ovulatie inductie -
30-08 20w echo
lemon pledge 34/33 1e 21-01 29-08 de 20 wkn echo
neliba 38/36 1e 22-01 Onder controle van gynaecoloog i.v.m. myoom en hoge bloeddruk, 23-08 controle + echo
Emili2004 33/34 1e 23-01 💙 zwanger d.m.v. iui,29-08 de 20 wkn echo
deb84 35/38 2e 23-01 💙 20 weken echo 04-09
Tinkeltje33 34/37 2e 25-01 :heart:, 29-07 echo
Unicorn123 32/30 1e 28-01 PCOS, zwanger dmv ovulatieinductie. MK 01-19
Winterstarr 31/30 1e 29-01 Mk feb ‘19, :heart:, 07-08 geslachtsecho
Knotje_ 30/29 2e 30-01 04-09 controle, 11-09 20 weken echo
Tante89 30/34 1e 31-01 Zwanger dmv iui, :heart:
:hug: Liefdesbaby
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:12
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
96.31% gewijzigd
Hi dames!

Ben nog steeds op de achtergrond aan het meelezen :)

@neliba en arcticfox: gefeliciteerd met de mooie echo’s!!

@liefdesbaby: ik duim voor je! Hopelijk is het idd een gesprongen bloedvaatje

@Vlinderje: vervelend dat zo reageerden, maar heeft vast niks persoonlijks met jou te maken. Waarschijnlijk zit er gewoon meer achter. Bij mij was ook iedereen ineens zwanger, kan zo confronterend zijn :(

Ik zit nu op 6w3d en mag volgende week langskomen voor de echo. Vind het super spannend, vanwege de mk vorige keer :(

Symptomen: extreem moe, misselijk (zonder overgeven gelukkig), soms last van me buik/darmen, beroerd gevoel over algemeen.. had ik bij de vorige zwangerschap niet dus hopelijk stijgt me hcg nu gewoon goed :D (maar soms baal ik toch stiekem van alle symptomen :) :'()
Hi meiden,

Vanochtend bij de VK geweest. Inwendige echo gemaakt en we zagen gelukkig een vruchtzakje met daarin een rijstkorreltje heeeeel klein. Zij zag het even knipperen maar ik zag niks hihi. Maar alles zag iig goed gelukkig. Oorzaak van mijn bloedverlies is dat ik sowieso een gevoelige baarmoedermond heb, ook altijd bloed bij uitstrijkjes of andere onderzoekjes. Oorzaak is ook dat ik erge verstopping heb en het ligt heel dicht bij elkaar dus de harde ontlasting gaat langs mijn baarmoeder en dat kan dus ook bloed veroorzaken. Ik ben wel echt heel prik zei ze, sowieso geen 7 weken, wat de app wel zegt. Het was te klein om te meeten.
@liefdesbaby fijn dat de echo er goed uitzag. Ben je zelf ook echt gerustgesteld?
Wat een positieve echo’s allemaal.
Mooi!!!
Hopelijk zetten wij die morgen allemaal mogen deze positieve flow verder door.
Vandaag gebeld voor een intake bij de verloskundige. Ze gaan geen echo doen omdat ik die nu nog bij de fertiliteit afdeling krijg, maar ik heb voor de eenentwintigste wel een afspraak staan
Kloppend hartje gezien! En termijn komt overeen met mijn eigen berekening. :flirting:
BlauwBosbesje schreef:
07-06-2019 11:16
Kloppend hartje gezien! En termijn komt overeen met mijn eigen berekening. :flirting:
Super fijn ❤
Gefeliciteerd blauwbosbesje!! Wat fijn
Ze kon hem eerst niet goed vinden, zat hoog en ver achter in de baarmoeder, meten ging daardoor minder goed. Maar hebben een kloppend hartje gezien 😍❤️👶🏻 17 juni weer echo
Gefeliciteerd Emili en Blauwbosbesje!
Wat fijn emili en bosbes! Hoe was het bij jou gordijn?

Tinkel hoe is het met de misselijkheid? Beetje te doen?

Ik merk hier dat de onzekerheid toch weer de overhand begint te nemen. Nog ruim 2,5 week wachten tot de termijnecho.
Fijn, Emili!

Wij gaan het dit weekend vertellen aan mijn ouders. Ik wil eigenlijk in een koffiekop/op gebaksbordje een tekst schrijven. Daarvoor heb je alleen aparte pen nodig, dacht ik. Iemand hier tips voor?

Gordijn, hoe is het met jou?

Frozen, snap ik! Het hele proces is véél wachten. Wachten op zwanger worden. Wachten op eisprong. Wachten op nod. Wachten op eerste echo, tweede, etc... Ons wachten wordt in januari 2020 beloond! ;-)
Leuk blauwbosbesje, veel plezier met vertellen.
Geen tips voor de pen.
Ik ben jarig vandaag, dus vanavond vertellen wij het ook.
Frozen: het gaat iets beter overdag met de medicijnen. Maar ook ‘s ochtends bij opstaan nog veel last.

Blauwbesje: je hebt speciale stiften voor porcelein.
Blauwbesje; ik zou het met porselein stiften doen. Je kan ze bij de Bruna of de betere boekhandel kopen.

Gefeliciteerd emili
Gefeliciteerd Emili! Goed nieuws!
Wat een fijne berichten over de goede echo's! :heart: en leuk dat jullie het gaan delen. Wij moeten nog 1,5 week geduld hebben. We wachten de eerste echo af en dan delen we het met onze ouders, broers/zussen. :)
Gefeliciteerd, Emili!
Oeh allemaal goed echo's wat fijn. Langzaam aan wordt het steeds realistischer voor iedereen.

Ik verga nog steeds van de honger elke dag tot uurtje of 2 echt verschrikkelijk. En ben nu met een vriendin een weekendje weg dus moet echt proberen niet teveel over eten te praten en niet teveel dingen te hinten maar ondertussen wel blijven eten. Hopelijk gaat dat snel over want wordt echt tonnetje rond anders.
Wauw, allemaal goede echo’s gelukkig. Wat fijn!

Hier afgelopen week een lastige week gehad. Alle nieuwigheden en blije reacties gaan soms even helemaal tegen je gevoel in, omdat er ook nog veel verdriet is. Deze week gelukkig samen goed over kunnen praten. Ik geloof nooit zo dat mensen echt helemaal weg zijn. Zolang we aan ze denken en over ze spreken blijven ze dicht bij ons. Man is hier niet zo zeker van. Tot hij in de storm afgelopen week net op tijd kon remmen voor een grote boom, die 3 meter voor zijn auto neerviel.. Natuurlijk toeval, maar het zou ergens ook wel een fijne gedachten dat iemand die we liefhebben nog even bij ons kan zijn en mss toch nog ergens op ons past. (Sorry, emotioneel gedoe, maar dat is ook maar de schuld van de hormonen :shame: )

Wat Gordijn zegt, het begint allemaal wat realistischer te worden! Ook die honger herken ik. Was vanmiddag in de stad en kreeg opeens super honger. Kon echt niet wachten tot ik mn bestelling kreeg. Kon alleen denken; honger, honger, hongerrr.. Net zo’n klein kind!
Lach hard, duik diep, kom terug..
Ach wat verdrietig Bumbly, het is ook nog zo recent allemaal. Dat is helemaal nieg gek. Het heeft bij mij uiteindelijk een jaar geduurd voor het wat beter ging, het echt zware stuk was rond de 7-9 maanden na haar overlijden. En wat heftig van die boom!

Ik heb het hier mijn schoonouders en mijn broer verteld, maar mijn vader nog niet. Er zijn een aantal dingen gebeurd na het overlijden van mijn moeder waarmee hij ons heel erg gekwetst heeft en nog steeds doet. Het heeft met mijn moeder te maken en hij heeft zich schandalig gedragen, zoals een vader zich niet hoort te gedragen naar zijn kinderen toe. Ik kan hem daar nooit voor vergeven, hij heeft heel veel stuk gemaakt. Ik zie er tegen op om het hem te vertellen, ik ben gewoon heel boos op hem. En het hem vertellen confronteert mij met het feit dat mijn moeder er niet meer is en hoe extra moeilijk hij dat maakt.

Hebben jullie allemaal ook van die rare dromen? Ik allemaal hele levendige dromen, vaak ook negatief. Miskraam heb ik al over gedroomd, etc.
O jeetje bumbly wat verdrietig. En ja het zijn de hormonen maar ook is het relatief vers en is een baby natuurlijk iets waar je misschien nog meer behoefte hebt aan ouders. Ik geloof wel dat als je er over praat mensen 'levend blijven en misschien zijn ze ook nog wel ergens. Wel heftig die boom. Je vriend zal wel echr enorm geschrokken zijn. Dat is wel weer meteen een reden om elkaar nog maar eens extra vast te pakken en de knuffelen.

En bij jouw tinkeltje, wat heftig van je vader en wat naar dat hij zo met jullie is omgegaan. Ik kan me ook wel voorstellen dat de drempel om het nieuws te brengen groot is. Heb je steun aan je schoonouders en je broer? En ik zou het gewoon vertellen als het goed voelt. Zien jullie elkaar nog wel of is er echr aan afstand?
Ik ben op een bepaald gebied manterzorger van hem, dus ik heb wel contact met hem. Maar het blijft allemaal heel oppervlakkig. Dat kan ook niet anders, als vader heb ik er niks aan. Aan mijn man en ik om het beter te doen. :)
Tinkeltje33 schreef:
09-06-2019 19:12
Ik ben op een bepaald gebied manterzorger van hem, dus ik heb wel contact met hem. Maar het blijft allemaal heel oppervlakkig. Dat kan ook niet anders, als vader heb ik er niks aan. Aan mijn man en ik om het beter te doen. :)
Mooie gedachte die laatste zin. En dat gaat vast ook wel lukken. Knap dat je onder de omstandigheden mantelzorger bent. Lijkt me enorm zwaar, diepe respect :hug:
Tinkeltje33 schreef:
07-06-2019 19:42
Frozen: het gaat iets beter overdag met de medicijnen. Maar ook ‘s ochtends bij opstaan nog veel last
Ik heb laatst 2 avonden die pillen pas heel laat genomen. Ik ben gewoon optijd naar bed gegaan en Mn vriend maakte me wakker toen hij naar bed kwam. De volgende ochtend voelde ik me echt beter, en had 2 dagen niet overgegeven.
Gister de pil weer genomen voor ik zelf ging slapen, vanmorgen weer overgegeven.

Misschien helpt het dus ook voor jou om ze later te nemen?
Opzich logisch want dan werken ze smorgens langer door

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven