De knusseltjes zijn jarig!

17-05-2019 00:00 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor champagne! Wij zijn jarig!!!!!! :jump:

Schuif allemaal aan voor een stuk taart, een glaasje bubbels en vooral een dikke knussel!

Alweer een jaar voorbij, wie had dat kunnen bedenken een jaar geleden toen we per toeval samenkwamen in een topic over knuffelen onder een dekentje? En wat een jaar hebben we gehad :heart: . Lief en leed is gedeeld, zelfs een knusselbabbie op komst (correctie, inmiddels twee!), een lach en een traan, een flinke discussie maar bovenal liefde voor elkaar en elkaars zijn.

Op naar onze volgende verjaardag :cheer2: .

-----------------

Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort. 

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs, 

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Lady, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Tobbert en Bloem.

Boeman, Maman (van haar wolkje) en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

En niet te vergeten onze lieve kleine huisspin
Sebas!! :flirting:
.
Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.

En onze tweede editie!

overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie!

overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
En kwartet!

overig/knusselend-het-nieuwe-jaar-in/li ... #p29415515

.

Zie onze verjaardagsOP hieronder :) .
kia・ora wijzigde dit bericht op 24-08-2019 03:54
29.40% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Goedemorgen lieve mensen.

Aub niet quoten

Een nachtje slapen doet wonderen!
Ik heb namelijk nagedacht en de discussie houdt een beetje op voor mijn gevoel.
Ik voel me inderdaad soms te snel aangevallen en ben te ver gegaan.
Dat heb ik ook meerdere malen toegegeven en ik heb mij meerdere malen geëxcuseerd, maar ik blijf door sommigen afgebrand blijf worden, wat ik niet nodig vindt, het was een moment opname. (Ik ben ook maar een mens en ik ben niet 24 u 7 chill..)

Wat ik erg pijnlijk vind is dat sommige mensen behalve het voorval een paar weken terug gelijk de gelegenheid nemen om behalve mijn fout een paar weken terug alles even te melden wat ze fout en irritant vinden aan mij, en denken compleet mijn karakter te weten enkel n.a.v. wat ik hier schrijf . (Dat is kort door de bocht en niet helemaal eerlijk)
Er wordt bijvoorbeeld door sommigen geopperd dat ik altijd in ieder bericht alleen maar over mezelf lul en nooit op anderen reageer, dat klopt gewoon niet. Ok ik reageer misschien niet altijd en met hele lange berichten, wat blijkbaar wel de bedoeling is... ;-)

Van de andere kant snap ik het echt wel, echter ik kwam hier ook voor mn lol en omdat ik het soms fijn vind om mijn ei kwijt te kunnen.
Ik heb het gevoel dat ik nu alleen maar op mn tenen moet gaan lopen en dat kost me echt te veel energie, het spijt me.

Fijne dag allen, bedankt dat ik een tijd mee heb mogen schrijven .
Houd jullie taai! :daisy:
anoniem_386798 wijzigde dit bericht op 06-06-2019 13:13
3.95% gewijzigd
Coerage schreef:
06-06-2019 02:30
Lieve, lieve Coco, het is al ruim voldoende tegen je gezegd, maar ik zeg het gewoon ook nog een keer: richt je op jezelf, zorg voor je zelf en maak je geen enkele zorgen over of je genoeg aandacht hebt voor anderen. Dat héb je, meer dan genoeg.

Deze zin viel me op Coco'tje omdat ik het nooit zo zou verwoorden. Jij doet dat wel en dat vind ik mooi. En daarna heb ik natuurlijk gelezen wat jij over jezelf schreef. Anderen toelaten vind ik lastig, ben ik wel aan het leren. Speelt dit bij jou ook? Dat je het lastig vindt om iemand toe te laten? Of is er niemand (meer) in je omgeving met wie dat veilig genoeg of goed voelt? Ik heb het zo met je te doen en ik wens je zoveel goeds toe. :smooch:
Wat een lieve post, Dappertje! Dank je wel hiervoor :lips:

Ik heb niet veel mensen in mijn leven. Maar wel een paar bij wie ik me heel veilig en fijn voel. Ik durf niet goed mensen echt toe te laten. Om open te zijn. Gelukkig mag ik een vriendin als oefenproject gebruiken :)
Ik snap je beslissing phoebe en hoop dat je een fijne omgeving vindt die beter bij je aansluit en dat je nieuwe inzichten ontwikkelt die beter aansluiten bij een fijne omgeving.
Coconuts12 schreef:
06-06-2019 09:09
Wat een lieve post, Dappertje! Dank je wel hiervoor :lips:

Ik heb niet veel mensen in mijn leven. Maar wel een paar bij wie ik me heel veilig en fijn voel. Ik durf niet goed mensen echt toe te laten. Om open te zijn. Gelukkig mag ik een vriendin als oefenproject gebruiken :)
En dit forum! Wat dat betreft is het wel goed als er niet alléén maar geknusseld wordt.
Voor jou, voor Jolly, voor Phoebe. En ja, ook voor mij :P
.
SHIFTY schreef:
06-06-2019 09:12
Ik snap je beslissing phoebe en hoop dat je een fijne omgeving vindt die beter bij je aansluit en dat je nieuwe inzichten ontwikkelt die beter aansluiten bij een fijne omgeving.
Dit!
impala schreef:
06-06-2019 09:14
En dit forum! Wat dat betreft is het wel goed als er niet alléén maar geknusseld wordt.
Voor jou, voor Jolly, voor Phoebe. En ja, ook voor mij :P
Ook dit.
Kia•Ora schreef:
06-06-2019 06:47
Hier wil ik wel even op reageren. Ik vind het rot dat je het zo ziet en de posters hier willen absoluut iemand niet kwetsen of als groep mensen afbranden. Ik vind het heel vervelend dat je het zo ziet en ervaart. Wat ik vooral las was dat mensen die flink gekwetst waren door de woorden van een paar weken geleden aangaven het lastig vinden om er volledig open in te gaan, en voor nu enige reserve voelen. En juist in dit topic moet daar plek voor zijn. Je moet ook uit kunnen spreken dat je het heel vervelend vond. Daarbij kan een ander natuurlijk daar ook iets van leren. Dat niet alles ineens vergeten is na het woordje sorry. En ik kan me voorstellen dat door het relaas erna over de relatie status het excuses anders deed voelen. Daarbij is het ook een opstapeling en is geduld en begrip ook weleens eindig. Gebrek aan zelfinzicht breekt op. Iemand die rent met veel bombarie bij kritiek, "gebrek" aan reactie van allé posters, niet de "juiste" reactie geven bijv advies ipv knussel, en dan vervolgens weer terug komt en bij de eerste reactie die niet bevalt weer weg is wordt ook vervelend. En daar mag na de zoveelste keer vriendelijk aanspreken best wat duidelijker wat over gezegd worden.
Ik zag ook mensen die hun best hebben gedaan om te helpen, advies geven en knuffels uitdelen en heel naar zijn behandeld zonder ook maar na te denken óver dat een ander óók stuk kan zitten. Dat advies goed bedoeld is. Dat enig zelfinzicht best prettig zou zijn en (ook al heb ik me er dit keer niet mee bemoeid) dat het aantrekken en afstoten heel vervelend is.

Het is een samenloop van omstandigheden, een opstapeling en ik kan me de reserve goed voorstellen, die voel ik ook, en daarbij kán ik me het gevoel dat mensen geen peut willen spelen of onderdeel willen zijn van een experiment me ook goed voorstellen. Het kwam wellicht vervelend uit de vingers, maar ik ben ervan overtuigd dat het allemaal goed bedoeld is en de posters de wanhoop voelden in "hoe maak ik nu nog duidelijk dat ik het rot vind hoe dit gaat?" Alle voorgaande keren kwam het niet aan. Een groot deel ken ik irl, het grootste deel zie en spreek ik met regelmaat ook irl en een deel via appcontact en ik zie allemaal mensen die er voor iemand willen zijn, en nooit iets zeggen om iemand te kwetsen maar juist om iemand te laten groeien. Ik word ook weleens aangesproken (irl, hier en via de app) op iets wat ik zeg en doe. En er wordt dab terecht van mij ook verwacht dat ik enig inzicht heb. Ik heb dit nooit als naar ervaren. Maar als helpend. Het is maar hoe je er in staat en hoe jij over de ander denkt.

En dit zeg ik niet om te kwetsen maar ook ik heb met enige regelmaat met verbazing zitten lezen...
Kia, jij als geen ander zou toch kunnen weten dat een gedragsverandering iets is dat niet na een aantal positie/negatief kritische opmerkingen voor elkaar is!!
En nee ik heb niet gelezen waarom mensen zich wel/niet gekwetst in eerste instantie voelen, ik zie nu gebeuren dat iemand die door het stof gaat, gekwetst wordt door een hele groep. Dat is wat ik zie gebeuren.
Op grond van getypte letters, dat geldt voor beide partijen!
Maar kom op, zeg.
broekrok schreef:
06-06-2019 09:46
Kia, jij als geen ander zou toch kunnen weten dat een gedragsverandering iets is dat niet na een aantal positie/negatief kritische opmerkingen voor elkaar is!!
En nee ik heb niet gelezen waarom mensen zich wel/niet gekwetst in eerste instantie voelen, ik zie nu gebeuren dat iemand die door het stof gaat, gekwetst wordt door een hele groep. Dat is wat ik zie gebeuren.
Maar kom op, zeg.
Misschien is het handig als je je eerst verdiept in de redenen waarom er gereageerd wordt zoals er is gereageerd. Je kent me langer dan vandaag Broekrok, je weet best dat ik niet zo maar reageer zoals gisteren.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
impala schreef:
06-06-2019 08:03
Dat gevoel zullen forummers die jij geregeld voorziet van je ongezouten mening (laatst voorbeeld: het minnaarstopic) ook wel eens hebben. Ik snap dat gejank niet. Dit is een forum, je weet toch onderhand wel hoe dat werkt. En ook hóórt te werken.
Wil je geen commentaar op je denkbeelden en keuzes, moet je niet op een forum gaan zitten. En je ook onthouden van commentaar op anderen.
En jij komt even fijn je gram halen? Daar is dit topic niet voor dus je gaat je vete met Paardje maar lekker ergens anders uitvechten
Ik heb helemaal geen vete.
.
rosanna08 schreef:
06-06-2019 09:56
Misschien is het handig als je je eerst verdiept in de redenen waarom er gereageerd wordt zoals er is gereageerd. Je kent me langer dan vandaag Broekrok, je weet best dat ik niet zo maar reageer zoals gisteren.
Rosanna, ik reageer alleen op wat ik zie gebeuren in een groep. De dynamica is wat ik er interessant aan vind.
En natuurlijk reageert ieder van jullie vanuit haar/zijn eigen gedachten en gevoel. Dat is ook juist wat mag en moet.
De redenen waarom er gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt, gelden dan natuurlijk ook voor iedereen!
paardje, ik ga geen dingen zeggen om de woorden van anderen uit te leggen. Ik vond het gesprek hier gisteren heel mooi en waardevol. Ik vind niet dat je zou moeten zwijgen over geloof en God, juist niet. Ik snap ook dat het voor jou zeer gevoelig is en ik zoek naar woorden om de pijn niet erger te maken. Sorry als ik daar niet in slaag. :hug:
broekrok schreef:
06-06-2019 10:01
Rosanna, ik reageer alleen op wat ik zie gebeuren in een groep. De dynamica is wat ik er interessant aan vind.
En natuurlijk reageert ieder van jullie vanuit haar/zijn eigen gedachten en gevoel. Dat is ook juist wat mag en moet.
De redenen waarom er gereageerd wordt zoals er gereageerd wordt, gelden dan natuurlijk ook voor iedereen!
Hoe Kun je reageren en oordelen als je niet het hele plaatje hebt? Ik snap best dat op basis van wat er gisteren is geschreven, je een bepaald beeld hebt en dat je vanuit daar reageert, maar dan ga je voorbij aan wat er eerder is geschreven. Dat voelt zo onterecht en oneerlijk.
Rosanna, zoals eerder aangegeven ben ik een soort van meelezer. Nee, geen precieze gebeurtenissen maar wel globaal.
Ik reageer niet op ieders gekwetstheid en woorden...hier geschreven, platte tekst, zwarte letters...en kunnen interpreteren is nogal een dingetje, zo blijkt op dit forum steeds maar weer en ook in heel veel topics.
Je iets aantrekken van geschreven woorden kan heel pijnlijk zijn. En dat dat geldt, blijkt nu voor jullie beide kampen hier.
Kampen ja, want natuurlijk gaat dit nooit meer goed komen. Het gaat over gekwetst zijn en worden. En blijkbaar gaat zoiets niet meer goed, ook niet als laat ik dan maar zeggen, iedereen! hier door het stof gaat.

Jammer, want er gebeurde veel liefs hier.
En die enkele persoon die nog niet zo ver is het gewenste gedrag te vertonen nadat er door tig personen op gewezen is wat dat gewenste gedrag moet zijn in deze groep, gaat er dan uit met vingerwijzingen.
Maar zoals ik het ook aan Kia schreef, een gedragsverandering bereik je niet met een "paar" terechtwijzingen, opmerkingen etc.

Dat is wat ik zie gebeuren en nogmaals, ik reageer niet op de inhoud.
Ik laat het verder.
broekrok schreef:
Maar kom op, zeg.
Eigenlijk komt het erop neer dat het gevoel van Phoebe boven de rest gaat. Want dat is wat je op deze manier zegt. Ze maakt haar excuses en daarmee is het klaar? De rest mag niet meer zeggen dat ze tot op het bot gekwetst zijn? Velen ken jij hier al jaren en daarvan weet je dat die iemand niet zullen aanspreken om het aanspreken maar omdat het ze oprecht raakt. En dat moet er ook gewoon kunnen zijn. Ze mag weten dat er een reserve is en dat mensen daarom ook anders kunnen reageren, zodat dit ook duidelijk is voor alle partijen. Er is heel wat aan vooraf gegaan, dit is niet de eerste of tweede keer dat we hiermee van doen hebben... er wordt weleens een grens bereikt. En nee, soms is dat niet constructief, maar je hoeft jezelf geen geweld aan te doen door leuk te gaan doen tegen iemand die jou op een enorm kut moment heel veel pijn heeft gedaan. En ik snap dat als je niet alles gelezen hebt dit als met zijn allen op eentje storten lijkt. Er werd in eerste instantie door drie mensen gereageerd op een hele nette manier en daarop werd de aanval gekozen. Ik zie echt wel wat een groep kan doen, maar zie ook wat één enkel individu kan doen met die dynamiek.

Paardje, ik ga je niet vragen om te blijven, die keuze moet je zelf maken. Ik vind het wel enorm zonde dat je deze keuze maakt op basis van één opmerking. Ik snap dat het je enorm raakt, het is je zijn. Ik ben het ook niet eens met de vergelijking met de kkk, had ook liever een andere vergelijking gezien. Daarnaast vind ik het ook jammer dat je niet het gesprek aan bent gegaan. Had Minion gevraagd het uit te leggen waarom hij die vergelijking doet (zoals hij het net ook uitgelegd heeft) en leg uit wat het met je doet. Ik zag gisteren een mooi gesprek ontstaan en vind het heel jammer dat er op deze manier een einde aan komt.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Jammer Kia, dat je mij zo leest. Blijkbaar ben ik niet bij machte juist te beschrijven wat ik bedoel.......
En precies dat is het euvel bij zo velen.

Ik ken Phoebe niet en stel werkelijk niemand boven een ander!!
broekrok schreef:
Maar kom op, zeg.

Dat is jouw invulling van wat je ziet gebeuren. Op basis van diezelfde getypte letters zou je kunnen concluderen dat iemand relatief veel weerstand oproept binnen een groep. Wordt zij dan gekwetst door een gehele groep? Of kwetst zij dan de gehele groep? Ik denk dat beide hier niet van toepassing is.

Je maakt er partijen van. Zij tegen de groep, de groep tegen haar. Maar zij is/was gewoon onderdeel van de groep. Ze krijgt alleen van relatief veel andere deelnemers van diezelfde groep hetzelfde weerwoord. Dat is geen georganiseerde respons, het zegt alleen dat zij bij meerdere dezelfde reactie los maakt. En als ze dat niet kan omdraaien en daar niet goed mee uit de voeten kan dan is het terecht dat ze zich af vraagt of dit wel een omgeving is waar ze zich goed bij voelt.

Dit is geen eng clubje waar je aan de afgesproken etiquette moet voldoen omdat je er anders uit ligt. Jij praat nu zelf hier mee, maar dat maakt jou als deelnemer ook niet mede verantwoordelijk voor een mening die andere delen. Net zo min vind ik het dan terecht dat je mij op één hoop zou vegen met anderen ook als ik wel in een specifiek geval hun mening deel.
Zo mensen, ben ik een keer een (anderhalve) dag niet op viva, moet ik een paar uur bijlezen O_O

Ik wil Coco nog een keer extra knuffelen, want lieverd, als er iemand lief bezig is ben jij het wel :bigkiss:

Ennuh, ik ben ook gelovig en las Shifty's post vooral als juist zo'n spiegel. Even heel fel, vanuit zijn tenen, maar ik snapte meteen dat hij echt niet vind dat ik een soort Klanmember ben omdat ik naar de kerk ga. Nou is er in Nederland ook niet een instituut als DE kerk meer, maar vanuit het Vaticaan is inderdaad een hoop raars gebeurd. Ik zou daarom zelf niet Rooms Katholiek kunnen zijn. Maar dat ik een mening heb over het Vaticaan, of over de Refo-kerken, betekent niet dat de gelovigen uit die kerken niet heel waardevol zijn. Ook als het gaat om discussies.
Soms is dat ook moeilijk om in woorden te vatten die niet fel zijn, als je zo'n aversie hebt tegen een instituut. Daarom vind ik het ook zo ontzettend knap hoe Blond het doet, ondanks dat het echt niet fijn moet zijn geweest bij de nonnetjes. Gelukkig ben je alsnog de mooie persoon geworden die je nu bent.

En nou ga ik weer de verjaardag van mijn man vieren. Wel lief doen als ik weg ben hoor, het was nu al genoeg bijlezen :flag:
Oh oh oh en wat ik nog wilde zeggen: Glitter, dat je auto niet alleen roze is maar ook een Alto is extra geweldig! Al mijn en mans auto's tot nu toe waren Alto's, dus ik heb een beetje een voorliefde :proud:
ik vergeet helemaal om Dappertje te bedanken voor haar lekkers!! Dank je wel! Hoe heten deze koekjes? Als het koekjes zijn tenminste :$
broekrok schreef:
06-06-2019 10:30
Jammer Kia, dat je mij zo leest. Blijkbaar ben ik niet bij machte juist te beschrijven wat ik bedoel.......
En precies dat is het euvel bij zo velen.

Ik ken Phoebe niet en stel werkelijk niemand boven een ander!!
Ik snap wat je wilt zeggen hoor, maar ik geef je terug hoe het op mij overkomt. En leg uit waarom ik de reactie van de rest begrijp. Als je nu binnen komt lijkt het misschien als een groep tegen het individu, maar zo is het niet. Iedereen hier heeft een eigen mening en die is geregeld hetzelfde of volledig tegenovergestelde, nu denken er meerderen hetzelfde over en dan kan ik me het gevoel "de groep tegen het individu" wel voorstellen hoor, maar als je de volledige context kent dan zul je zien dat het toch een stuk genuanceerder ligt.

En ik reageer ook zo omdat ik het heel rot vind om te lezen dat de mensen die wij beiden al jaren (zeer) goed kennen naar gedrag worden toegeschreven waarvan we ook beiden weten dat dit niet in hun aard ligt en ze nooit bewust iemand kwetsen of samenspannen.

Als het zo was geweest als de groep tegen het individu dan was je kritiek zeer zeker terecht geweest, in dit geval vind ik het toch anders liggen.
rosanna08 schreef:
06-06-2019 12:33
ik vergeet helemaal om Dappertje te bedanken voor haar lekkers!! Dank je wel! Hoe heten deze koekjes? Als het koekjes zijn tenminste :$
Waar zie jij lekkers?
Nanny :bigkiss:
Hekske gefeliciteerd!!!!!! B-) Geniet van de dag!
Coconuts12 schreef:
06-06-2019 12:41
Waar zie jij lekkers?
Ze heeft op de vorige (?) pagina koekjes gepost.

Ik heb een voorstel voor je, doe me maar een pb'tje als je hem wilt weten ;) .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven