Napraattopic deel 112

21-05-2019 18:23 3019 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Orișa schreef:
07-06-2019 11:31
Nee
Stom
Betty_Slocombe schreef:
07-06-2019 12:05
Ik opende gisteren een topic over mijn kind. Ze heeft ofwel een stoornis of ze is hoogbegaafd. Ze kan ook een manipulatief loeder zijn. Ik ben een gemene moeder en zij wordt de naarste puber ooit, dankzij mijn keiharde opvoedstijl. Dat van die hechtingsstoornis is, naar ik aanneem, een grapje.

Ja, het is interessant hoe zo'n topic zich ontwikkelt. Het is dat ik een zelfverzekerd, arrogant wezen ben, maar dat nieuwe TO's schrikken van het forum, kan ik me voorstellen. Jammer ook, want tussen de extreme posts zitten ook best veel goede tips.
ik dacht een leuk meeklets topic met tips in de trant van: maak een lijstje, doe iets met stickers, zing een opruimlied, aan te treffen.
Maar nee, ik begrijp nu dat ik mijn hele bloedlijn preventief moet ruimen, inclusief mijzelf met al die erfelijke afwijkingen.
Orișa schreef:
07-06-2019 10:25
Geen idee. Ik moet eea ontvetten, maar dus nergens te vinden.

Dasty

Of heb je het over de gezelligheidsvetjes? Dan bleek ofzo.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
SHIFTY schreef:
07-06-2019 12:01
Ik ben gewist wegens 'off topic' in het werkwoord met een c topic :rofl:
serieus? o_o

Ik ga even kijken wat er van mij nog staat.
Malagueña schreef:
07-06-2019 12:35
Dasty

Of heb je het over de gezelligheidsvetjes? Dan bleek ofzo.
Dat is helemaal onprettig spul en moet ik ook nog een Wibra zien te vinden.
Orișa schreef:
07-06-2019 13:59
Dat is helemaal onprettig spul en moet ik ook nog een Wibra zien te vinden.

Nagellakremover?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
07-06-2019 14:03
Nagellakremover?
Daar ga ik toch hout wat ik wil schilderen niet mee ontvetten?
Orișa schreef:
07-06-2019 14:05
Net de Jumbo supermarkt hier gebeld en die zeggen dat ze het wel in de winkel hebben staan.
Orișa schreef:
Wie niet waagt..
Jawlensky schreef:
07-06-2019 14:09
Net de Jumbo supermarkt hier gebeld en die zeggen dat ze het wel in de winkel hebben staan.
Ik haat Jumbo. Ik haat die kleur geel. Ik haat de troep. Ik haat de enorme hoeveelheid pubers in de jumbo.
Orișa schreef:
07-06-2019 15:02
Ik haat Jumbo. Ik haat die kleur geel. Ik haat de troep. Ik haat de enorme hoeveelheid pubers in de jumbo.

Je bent altijd zo gepassioneerd, dat bewonder ik aan je.
Dubbel is ook weer zo overdreven
Werkt spiritus ook niet ontvettend?
Later is nu
Dreamer schreef:
07-06-2019 15:33
Werkt spiritus ook niet ontvettend?
Niet zo goed om hout te ontvetten voor het schilderen.
Betty_Slocombe schreef:
Ik opende gisteren een topic over mijn kind. Ze heeft ofwel een stoornis of ze is hoogbegaafd. Ze kan ook een manipulatief loeder zijn. Ik ben een gemene moeder en zij wordt de naarste puber ooit, dankzij mijn keiharde opvoedstijl. Dat van die hechtingsstoornis is, naar ik aanneem, een grapje.

Ja, het is interessant hoe zo'n topic zich ontwikkelt. Het is dat ik een zelfverzekerd, arrogant wezen ben, maar dat nieuwe TO's schrikken van het forum, kan ik me voorstellen. Jammer ook, want tussen de extreme posts zitten ook best veel goede tips.
ik hoop echt dat je iets hebt aan de tips die je eruit filtert Betty
ik vond het zo'n herkenbaar verhaal van je dochter
Orișa schreef:
ik heb de vorige keer dasty gebruikt toen we geen ammonia in huis hadden
Jawlensky schreef:
07-06-2019 15:31
Je bent altijd zo gepassioneerd, dat bewonder ik aan je.
Dank je. Ik geef graag alles.
RikM schreef:
07-06-2019 12:15
Had je een zelfstandig naamwoord gepost?

Niet eens :biggrin:

Ik had voorgesteld dat ze beter kon contra-ik-teren in plaats van contracteren.
Maar waarom haar post en die van mij nou schokkend genoeg waren om te gummen is me echt een raadsel. Misschien omdat het mijn slechtste grap ooit was (dan is het terecht).
niekie1 schreef:
07-06-2019 12:16
En terecht :p:

Eens
SHIFTY schreef:
07-06-2019 16:38
Niet eens :biggrin:

Ik had voorgesteld dat ze beter kon contra-ik-teren in plaats van contracteren.
Maar waarom haar post en die van mij nou schokkend genoeg waren om te gummen is me echt een raadsel. Misschien omdat het mijn slechtste grap ooit was (dan is het terecht).
Nou, ik begreep van de CM afgelopen week dat de mods heel veel tijd steken in de context van de gestrafte berichten te achterhalen. Dus vast terecht.

Mijn overbuurmeisje zingt zo vals, maar dat vindt zij zelf niet volgens mij :rofl:
Pinda-Kaas schreef:
07-06-2019 15:38
ik heb de vorige keer dasty gebruikt toen we geen ammonia in huis hadden

Zie je, Dasty
Betty_Slocombe schreef:

Ik was ook zo'n kind dat 'opruimen' niet 'kon'. Ik kon het wel, maar was zo perfectionistisch dat ik bij wijze van spreken een uur bezig was om eerst mijn lakens recht te trekken. Waarna ik niet meer wist waar ik mijn knuffels moest laten: want wilde geen kreuken in de lakens maken en en en... Mijn moeder 'zag' dit eerst niet en mopperde op me en dat maakte het nog erger want ik wilde het perfect doen en dat deed ik niet want mama mopperde...
Toen het haar begon te dagen veranderde ze van tactiek. Ze vroeg me bijvoorbeeld om naar boven te gaan en alles van de stoel op de grond te gooien en daarna weer naar beneden te komen om het te melden. Daarna vroeg ze me om alle kleren op de grond op te pakken en op de overloop te gooien en weer melden. En zo door. Ik kreeg er lol in om honderd keer die trap te lopen en elke keer beneden weer een compliment te krijgen en met spanning de volgende opdracht te krijgen. Dat werkte bij mij omdat ik elk stukje goed kon doen en niet door had dat ik op aan het ruimen was.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Jawlensky schreef:
07-06-2019 15:35
Niet zo goed om hout te ontvetten voor het schilderen.
Ik weet niet of dat in NL verkocht wordt maar ik gebruik daar St Marc voor. Bestaat ook in poeder dat je in water oplost.
Afbeelding
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
07-06-2019 17:30
Ik weet niet of dat in NL verkocht wordt maar ik gebruik daar St Marc voor. Bestaat ook in poeder dat je in water oplost.
Afbeelding

Ik zie dat ze die hier ook hebben, maar die is wel erg duur in vergelijking met ammoniak.
Oudblond schreef:
07-06-2019 17:27
Ik was ook zo'n kind dat 'opruimen' niet 'kon'. Ik kon het wel, maar was zo perfectionistisch dat ik bij wijze van spreken een uur bezig was om eerst mijn lakens recht te trekken. Waarna ik niet meer wist waar ik mijn knuffels moest laten: want wilde geen kreuken in de lakens maken en en en... Mijn moeder 'zag' dit eerst niet en mopperde op me en dat maakte het nog erger want ik wilde het perfect doen en dat deed ik niet want mama mopperde...
Toen het haar begon te dagen veranderde ze van tactiek. Ze vroeg me bijvoorbeeld om naar boven te gaan en alles van de stoel op de grond te gooien en daarna weer naar beneden te komen om het te melden. Daarna vroeg ze me om alle kleren op de grond op te pakken en op de overloop te gooien en weer melden. En zo door. Ik kreeg er lol in om honderd keer die trap te lopen en elke keer beneden weer een compliment te krijgen en met spanning de volgende opdracht te krijgen. Dat werkte bij mij omdat ik elk stukje goed kon doen en niet door had dat ik op aan het ruimen was.
Wat een slimme techniek. Die ga ik onthouden!

Hier laatst een briljante tip voor peuter gelezen. Is ook het enige wat peuter altijd doet! Wat moet je doen bij de auto? Handje op de auto zegt peuter dan en doet het gewoon áltijd! De rest moet je honderd keer herhalen en maar hopen dat het land, maar dit doet peuter. Echt zo blij met die tip, scheelt me een hoop stress bij de winkel :$ , dat kind loopt anders weg.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven