Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Die taalontwikkeling is zo ontzettend genieten vind ik. Als ze eenmaal de smaak te pakken hebben gaat 't zo hard!!! Dreumes heeft hier hele verhalen. Zelden meer een los woord.
Hij heeft wel z'n favo zinnetjes. Zoals *naam hond* tas (vast) plassen poepen buiten? (gaan we de hond uitlaten).
Sowieso is plas en poep heel interessant en leuk om het over te hebben.
Hij zegt nu ook (op zijn manier) z'n eigen naam, heel schattig.
En ik merk ook steeds meer dat hij zich dingen herinnert die we in de ochtend of gisteren hebben gedaan. Zo had hij het vanmorgen erover dat we gisteren vissen hebben gekeken in het tuincentrum.
Grof motorisch staat hij een beetje stil,maae dat komt denk ik omdat hij nu cognitief zo snel gaat. Fijne motoriek maakt ie wel sprongen, zo kan hij ineens uit een gewone beker drinken. Ogenschijnlijk van het ene op het andere moment. Maar ze zullen op de opvang wel met hem geoefend hebben.

Slapen gaat gelukkig weer beter. Hij is na mijn klaagzang vorige week flink verkouden geworden en is nog niet helemaal fit. Maar inslapen gaat s avonds weer en ook 's nachts komt hij niet meer (vaak). Soms nog 1 of 2 keer voor aai en pees (speen) . Hij is wel steeds rond 6u wakker. Terwijl vorige week op kdv dagen moesten we hem om 7u wakker maken. Bedankt dreumes :whip: waarom doe je dat niet als we vrij zijn... :puh:
Even ego... de kleine dame heeft keurig 6 tandjes. 4 boven, 2 beneden. Sinds vorige week weten we dat er 2 kiezen boven doorgekomen zijn en nu merkte ik dat er 2 kiezen onder aan het doorkomen zijn. Meer kinderen waarbij de kiezen voor de onderste zijtandjes komen?
Een baksteen is nooit alleen
Ik weet niet precies meer hoe het ging maar ik weet wel wat dat een vd buitenste onderste snijtanden veel later kwam, ik denk ook pas na de eerste kiezen. Moet zeggen dat dat nu ook wel een raar tandje lijkt. Oogt groter dan de rest. Maar wellicht staat hij gewoon raar/verder vd andere tandjes af en komt dat goed als de hoektanden doorkomen.
In juli gaat vriend naar de tandarts en zoon gaat mee voor de eerste keer (hij is dan bijna 2). Ik ben heel benieuwd.
Yes hier nog geen onderste hoektanden en al wel 4 kiezen!
Hoektanden komen sws later dan de eerste 4 kiezen.
Ananee vroeg naar snijtanden dus ik dacht dat ze die vier onderste tandjes bedoelde en niet de hoektanden.
Idd, hoektanden komen schijnbaar gemiddeld als laatste.
Ze heeft nu pas 2 tandjes beneden en dus al 4 kiezen!

Ik ben benieuwd hoe hij het vindt Teckel!
Ananee schreef:
04-06-2019 20:16
Idd, hoektanden komen schijnbaar gemiddeld als laatste.
Ze heeft nu pas 2 tandjes beneden en dus al 4 kiezen!

Ik ben benieuwd hoe hij het vindt Teckel!
OK. Ja hier dus 3 tandjes beneden toen de kiezen kwamen. Vrij snel daarna kwam vierde tandje. Komt vast goed!
Klopt hoor dames! Buitenste hoektanden horen meestal wat later te komen dan de eerste kiezen
https://www.google.com/url?sa=i&source= ... 3596395024
Nou hier zijn er 3 hoektanden tegelijk doorgekomen, vlak daarna rechts onder een kies, nu ook rechts boven een kies en de 4e hoektand.

Ja ja wij hebben prijs in korte tijd :A:
Tralalalala
Hier kwamen die onderste snijtanden ook na de kiezen inderdaad. En daarna de hoektanden, alle vier tegelijk 😅
Hier had ze eigenlijk alleen last van de eerste (onder)tanden. Voor de rest merk ik nooit wat, behalve heel veel kwijlen.

Zelfs de kiezen zaten er ineens. o_o
Kiezen waren hier ook vrij plotseling maar wel ongeveer een week na een aantal spook nachten.
Wat ik het meest merk hier is minder eten (met name brood laat hij staan) en heule vieze, zure poep.
Hier nog altijd geen hoektanden. Best een gek bakkie met acht snijtanden en kiezen en die ontbrekende hoektanden. Vooral omdat dat ene tandje zo raar staat.
Naniene schreef:
04-06-2019 22:20
Hier kwamen die onderste snijtanden ook na de kiezen inderdaad. En daarna de hoektanden, alle vier tegelijk 😅
Ah nog 1 dus! Klinkt wel wat geruststellend. Eigenlijk stom, want je weet dat als er iets mist dat ze dat tegenwoordig goed kunnen fiksen.

Ja het is inderdaad feest al die doorkomende tandjes en kiezen.
We zaten al een heeeele tijd te wachten op de onderste snijtandjes (de laterale nogwat) en er kwam niets. Gore poep, veeeeel kwijlen, alles in mond stoppen en ook deze laat dan eten (en idd met name brood) staan. Bleek ze gewoon al 2 kiezen boven te hebben en dus 2 onder!
Bij ons dametje komt alles in tweetallen, nog nooit is er een tandje alleen doorgebroken. Zijn we er ook sneller van af :)

Hoe gaat het verder met alle dreumesjes?
Op de tandjes na gaat het hier goed. De nachten gaan weer goed na een kleine dip. We merken dat ze wel heel moe is. Middagslaapje is ruim 2,5u en vorige week zelfs 4!
We zitten midden in de verhuizing dus veel oppas. Je merkt dat ze ons mist, zo lief! Onze dag dat we niet werken besteden we nu dan ook echt aan haar en geen huishouden ofzo. Nog 2 weken!
Verder wordt ze baldadig (en overmoedig) als ze moe is, dat is wat minder leuk. Dan maar om 18u naar bed. Hebben we wat aan onze avond :)
Hoe oud is ze precies, Ananee?
Wel grappig, want hier heeft dochter de afgelopen dagen ook dik 3 uur geslapen ipv de 1,5-2 uur van de laatste weken..

Ik dacht dat ze misschien moe van het weer en de warmte was. Of dat het kwam door de enorme ontwikkeling in de taal enzo.

Hier gaat het verder prima, genieten de laatste tijd!
Ze is vandaag precies 14 maanden :)
Sinds 10 maanden slaapt ze nog maar 1 keer dag.
Oow haha, hier is ze bijna 1,5 en slaapt ze sinds een maand pas 1x per dag. :mrgreen:
Wij hebben ook zo'n lange slaper overdag soms. Nu met 14 Nummeren nog heerlijk 2 slaapjes, ochtend van 2-2,5 uur, en in de middag nog een uur. Qua planning zou het wel fijn zijn als ze over gaat naar 1x slapen, maar voor mijn rust is die 2x wel erg lekker!
@ananee Zwaar lijkt me dat een verhuizing. Nog 2 weken doorzetten dus!

Hier slaapt dreumes (die eigenlijk al meer peuter is) gelukkig ook weer goed. En ook nog lange middagslaapjes. 3u is geen uitzondering hier!

Vandaag is hij met opa naar het museum!
Leuk, welk museum?
Ik ga binnenkort met haar naar Kinderboekenmuseum, zal ze heerlijk vinden!

Hier komen de ondertandjes opeens wel door. Kind dr gebit is dus ook super in ontwikkeling.

Verhuizen met de kleine is niet fijn, maar wel goed te doen met dank aan alle oppashulp. Helaas is vriend al een week ziek dus opschieten doen we niet, in mijn avonduurtjes bereik ik niet zo heel veel... dit weekend gelukkig hulptroepen!
Zoon slaapt hier ook sinds een week of 2 nog maar 1x, en dan pakt hij 2 tot 2,5 uur. Ik vind het ideaal, je kunt net wat meer met je dag.
Behalve op kdv dagen. Hij gaat alleen de ochtend en is dan smiddags echt toe aan nog een slaapje, want in de ochtend slaapt hij daar ook vaak een uurtje.

Qua taal: zoon doet heel erg veel klanken na. Vooral oh oh,als er iets valt, dag dag, ja ja, en hi hi hi ha ha ha (van het liedje ik zag 2 beren.....) En Nijntje zeggen lukt ook al aardig haha.
Hij zegt soort van zn eigen naam(kei schattig :heart:)
Ik hoor met regelmaat ook mama maar dat is dan niet echt gericht aan mij, heel soms per toeval haha ;)
Maar ik hoor hem eigenlijk gedurende de dag heel de tijd brabbelen.
Het is dus wel volop in ontwikkeling.

Maar zoon is voornamelijk bezig met staan, aan de hand stappen zetten en af en toe zie ik hem los staan en evenwicht zoeken.
En die tanden en kiezen die maar blijven komen. Maar daar zijn we dan ook hopelijk vlug vanaf.
Tralalalala
Hoera, ons meisje heeft de waterpokken. Wat een handige timing nu vrouw de 40 weken aantikt ;)!
Alle 4 de kiezen zijn inmiddels door en mevrouw staat los. Lopen nog steeds niet!

Die taal is echt fantastisch he! Leuk om die overeenkomsten te zien Krul!

Hier ook 1 slaapje. Vanaf 13 maanden op over gegaan. Dat was 3 uur, maar inmiddels nog maar 1,5 ... hebben de hoop dat het weer wat meer wordt ;).
Vrouw nog niet bevallen Suiker?

Qua taal, zitten wij hier op zinnetjes met 3-4 woorden. Ze is vreselijk aan het papegaaien, dus we moeten ook echt oppassen met wat we zeggen. Wel heel leuk! En haar fantasie is echt aan het werk nu, haar beer en pop worden tegen over elkaar gezet, beiden krijgen dan te eten, te drinken, speentje. En maar kletsen tegen beiden. Dan smelt ik wel..

Hier zit ik met een dreumes die ineens een uur kletst voordat ze gaat slapen, in de avond. En ze is echt moe als we haar naar bed brengen, ergens tussen 19.00 en 20.00.
Het klinkt allemaal heel schattig en leuk, maar toch. Ze is ook niet vervelend, huilt niet, het is echt kletsen, rare geluiden maken, met de beer spelen.
Ik vind het zelf vooral lang duren voordat ze eindelijk in slaap valt ;-) De middagslaap kan echt nog niet eraf, die heeft ze hard nodig.

Haar ochtend start ook ineens eerder jammer genoeg, terwijl je zou denken dat ze juist wat langer slaapt, na dat geklets en pas slapen na 20.30. Maar het is feest voor 07.00, terwijl we zo verwend waren met 07.30-08.00 ;-)

Ik mag verder niet klagen hoor, maar merk aan mezelf dat ik wat kriegel word van al dat geklets. Babyfoon heb ik maar op stil gezet ;-)
Haha Chantilly 't zal de leeftijd zijn. Is hier ook vaak minimaal nog een half uur kletsen in bed. En de ochtenden beginnen ook vroeger idd. En ook 3,4 en soms zelf 5 woorden zinnen en alles wordt nageaapt idd.
Ha Chantilly, we zijn nog braaf aan het wachten :)

Dochter kletst hier alleen als er knufes in bed liggen. Is het een idee de beer even weg te leggen?
Zonder beer slapen is voor haar helaas nog niet echt een optie. Heb het gisteren geprobeerd ;-) Drama toen we de kamer uit gingen, dus ze kreeg 'm snel terug!
Moet zeggen dat het vandaag ook wel extreem lang was.. Om 19.15 naar bed gebracht en ze is nu denk ik 10 minuten stil. Normaal is het tussen de 10 minuten en 3 kwartier.

Heel stom, maar ergens nog altijd bang dat ze toch ineens begint te huilen ;-) Benieuwd wanneer dat gevoel over gaat, de komende jaren zal het nog wel blijven sluimeren, zeker nu dochter 2 zich hopelijk binnen 6 weken aan gaat dienen.

Spannend dat wachten! Voelt het heel anders nu je zelf niet op het punt van bevallen staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven