Zuidoost Engeland juli

09-06-2019 10:57 15 berichten
Hallo allemaal,

Wij gaan met ons gezin eind juli naar engeland. We gaan naar een boerderij op de grens van sussex en kent.

Uiteraard hebben we al via internet wat bezienswaardigheden bekeken, maar wellicht hebben jullie nog tips voor ons. Maw waar móeten we naar toe volgens ervaringsdeskundigen.

Ter info: Onze kinderen zijn 8 en 4 .
Groetjes Piekerien
Alle reacties Link kopieren
Een dag naar Londen (met de trein, vantevoren treinkaartjes bestellen kan veel geld schelen).
Canterbury
Dover Castle
Leeds Castle is echt prachtig !
Kasteel met mooie tuinen en roofvogelshow .
Hever castle ook mooi
Zijn verschillende dierenparken in kent die leuk zijn .
Canterbury tales oude muffe bende maar wel leuk .
Canterbury cathedral ook de moeite waard
I❤️Kent
Sara9876 schreef:
09-06-2019 11:11
Een dag naar Londen (met de trein, vantevoren treinkaartjes bestellen kan veel geld schelen).
Canterbury
Dover Castle
Wij zijn met de auto naar Londen geweest (zaten wel iets meer vanaf de kust). De trein is zo duur! Dat ging prima, alleen had ik de P&R gemist waardoor ik ineens in de stad reed (mijn dochter: ‘Uh mam, volgens mij rijden we op de Tower Bridge’. Dat was spannend, maar de parkeertarieven vielen me enorm mee.
MinkeDeWit schreef:
09-06-2019 12:01
Wij zijn met de auto naar Londen geweest (zaten wel iets meer vanaf de kust). De trein is zo duur! Dat ging prima, alleen had ik de P&R gemist waardoor ik ineens in de stad reed (mijn dochter: ‘Uh mam, volgens mij rijden we op de Tower Bridge’. Dat was spannend, maar de parkeertarieven vielen me enorm mee.
Je hebt sinds een paar jaar een congestion zone in Londen, als je daar inrijdt zonder van te voren tol betaald te hebben krijg je een flinke boete.
Kijk dus goed waar je rijdt en waar je moet zijn of je zo'n congestion zone tol moet betalen. Dit kan online vooraf gedaan worden en de wegen zijn te herkennen aan een grote gele C op de weg.

Verder zijn de kustplaatsen erg leuk, Brighton vond ik heerlijk om rond te wandelen en dan even bij Chockywockydoodaa te kijken (Van het TV-programma),

Een groot winkelcentrum zit er bij Dartford (Bluewater),

En voor de rest is de gehele omgeving gewoon prachtig. Canterbury is een mooie plaats, de White cliffs of Dover is mooi om te zien.. Lekker touren met de auto van dorpje naar dorpje.. Heerlijk!
Het science Centre bij Herstmonceux Castle.

Beachy Head
Treinkaartjes vooraf online boeken scheelt je heel veel.
kroketje88 schreef:
09-06-2019 12:58
Je hebt sinds een paar jaar een congestion zone in Londen, als je daar inrijdt zonder van te voren tol betaald te hebben krijg je een flinke boete.
Kijk dus goed waar je rijdt en waar je moet zijn of je zo'n congestion zone tol moet betalen. Dit kan online vooraf gedaan worden en de wegen zijn te herkennen aan een grote gele C op de weg.

Verder zijn de kustplaatsen erg leuk, Brighton vond ik heerlijk om rond te wandelen en dan even bij Chockywockydoodaa te kijken (Van het TV-programma),

Een groot winkelcentrum zit er bij Dartford (Bluewater),

En voor de rest is de gehele omgeving gewoon prachtig. Canterbury is een mooie plaats, de White cliffs of Dover is mooi om te zien.. Lekker touren met de auto van dorpje naar dorpje.. Heerlijk!
Ik heb geprobeerd online de tol te betalen, maar kreeg steeds de melding dat mijn kenteken niet herkend werd. Daar wel schermafbeeldingen van bewaard, maar ik heb er gelukkig nooit meer iets van gehoord.
kroketje88 schreef:
09-06-2019 12:58

Choccywoccydoodah is sinds ongeveer een maand gesloten, zowel in Brighton als in Londen. Helaas, want hij stond ook bij ons op de planning om langs te gaan.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Wij vonden de rondleiding bij Dover Castle verrassend leuk, zelfs mijn jongste die toen nog geen Engels sprak. Het was heel bijzonder om de verhalen van de oorlog te horen vanuit het perspectief van de Engelsen. Ook Canterbury was erg leuk, de Cathedral en daar in de buurt een mooie snoepwinkel (je moet het ook voor kinderen een beetje leuk houden). En Leeds Castle natuurlijk, wat bekend staat als een van de mooiste kastelen ven Engeland. We zijn ook nog bij een safaripark geweest, waarvan de naam me is ontschoten.
gruffalo schreef:
09-06-2019 13:22
Choccywoccydoodah is sinds ongeveer een maand gesloten, zowel in Brighton als in Londen. Helaas, want hij stond ook bij ons op de planning om langs te gaan.
Oh jammer daar zijn wij gelukkig wel geweest in brighton .
On topic Hastings is ook mooi !
Koop een National Trust Touring Pass. Dan kun je bij heel veel tuinen, (land) huizen en kastelen gratis naar binnen. Heb je er zó uit. Download ook de app van de National Trust.

https://www.nationaltrust.org.uk/features/touring-pass
.
gruffalo schreef:
09-06-2019 13:22
Volgens Google is die in Londen gewoon open en er zijn ook recent (gisteren, afgelopen week) nog sterren gegeven door local guides?
.
impala schreef:
09-06-2019 15:33
Volgens Google is die in Londen gewoon open en er zijn ook recent (gisteren, afgelopen week) nog sterren gegeven door local guides?
als je op google zoekt dan zie je berichten van de BBC en express nieuws dat beide vestigingen begin mei zijn gesloten.

ik hoop heel erg dat (een van) de shops nog open zijn, wij gaan in juli zowel naar Brighton als naar Londen. In Londen hebben we een paar jaar geleden in de winkel een chocoladefondue gehad, zo lekker en zo'n bijzondere winkel. Leuk!
The past may be in tatters
But today is all that matters
gruffalo schreef:
09-06-2019 16:18
als je op google zoekt dan zie je berichten van de BBC en express nieuws dat beide vestigingen begin mei zijn gesloten.

ik hoop heel erg dat (een van) de shops nog open zijn, wij gaan in juli zowel naar Brighton als naar Londen. In Londen hebben we een paar jaar geleden in de winkel een chocoladefondue gehad, zo lekker en zo'n bijzondere winkel. Leuk!
Tripadvisor zegt ook dicht, helaas voor jou. Ik heb er zelf helemaal niks mee.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven