Ik wil dat huis!!
zaterdag 8 juni 2019 om 08:22
Goedemorgen allemaal,
man en ik zijn gisteren naar een huis gaan kijken (terwijl we niet direct de intentie hadden om te verhuizen) en jullie raden het al.. ik wil dat huis hebben
Het probleem is dat er meer kapers op de kust liggen. De bezichtigen zijn donderdag, maar wij gaan dinsdag op vakantie, dus we mochten eerder gaan kijken. Als we terugkomen van vakantie moeten we de makelaar laten weten of we een bod willen uitbrengen. Iedereen mag één bod uitbrengen en de verkopers kiezen dan met wie ze in zee willen gaan. Hij zei dat andere dingen ook belangrijk zijn zoals oplevering enzo, omdat zij nog hun nieuwe huis moeten opknappen. Daar willen we met liefde rekening mee houden, maar hebben jullie misschien verder nog tips???? Ik dacht als we ons bod op papier uitbrengen dan kunnen we erbij zetten dat we een jong gezin zijn en daar ons gezin willen uitbreiden en onze kinderen in die woning willen laten opgroeien, zoiets en dan hopen dat ze het ons gunnen
Of zeg ik dan iets heel geks
Dus dames kom maar op met de tips, behalve heeel hoog bieden
Hoe krijgen we die gunfactor
man en ik zijn gisteren naar een huis gaan kijken (terwijl we niet direct de intentie hadden om te verhuizen) en jullie raden het al.. ik wil dat huis hebben
Het probleem is dat er meer kapers op de kust liggen. De bezichtigen zijn donderdag, maar wij gaan dinsdag op vakantie, dus we mochten eerder gaan kijken. Als we terugkomen van vakantie moeten we de makelaar laten weten of we een bod willen uitbrengen. Iedereen mag één bod uitbrengen en de verkopers kiezen dan met wie ze in zee willen gaan. Hij zei dat andere dingen ook belangrijk zijn zoals oplevering enzo, omdat zij nog hun nieuwe huis moeten opknappen. Daar willen we met liefde rekening mee houden, maar hebben jullie misschien verder nog tips???? Ik dacht als we ons bod op papier uitbrengen dan kunnen we erbij zetten dat we een jong gezin zijn en daar ons gezin willen uitbreiden en onze kinderen in die woning willen laten opgroeien, zoiets en dan hopen dat ze het ons gunnen
Of zeg ik dan iets heel geks
Dus dames kom maar op met de tips, behalve heeel hoog bieden
Hoe krijgen we die gunfactor
zaterdag 8 juni 2019 om 13:31
Weet ik eigenlijk niet, hoe dat gegaan is
zondag 9 juni 2019 om 07:10
Hoi!
Gunfactor speelt wel degelijk een rol hoor
Wij hebben ons huis (soortgelijke situatie) gekregen door
- Een leuke brief mèt foto van ons gezin erbij; wat we voelden toen we het huis binnen stapten en dat we onze dochter hier graag groot willen brengen.
- Wij kwamen er achter dat het hele verkopen/kopen best een 'smerig' wereldje is. Maak daar gebruik van! Neem een aan- èn verkoopmakelaar in de hand (dezelfde dus) en spreek af dat hij/zij de aankoop EN verkoop van beide huizen mag doen, mits er geholpen wordt met een bod uitbrengen. Ons 'mannetje' heeft vlak voor sluiting van biedingen gebeld met verkoopmakelaar van het huis wat wij graag wilden. Een exact bod mogen ze niet vertellen, maar het spelletje 'Als wij dit en dat bieden, zitten we dan goed?' wordt gespeeld, zodat jullie een juist bod neer kunnen leggen.
Nog een tip: Je staat sterk om te onderhandelen over de courtage met de makelaar, als zowel de aankoop en verkoop via hem/haar gaat. Wij hebben zo voor de aankoop en de verkoop van onze oude woning een prima courtage vast laten leggen van te voren. Scheelt een hoop geld!
Succes!
Gunfactor speelt wel degelijk een rol hoor
Wij hebben ons huis (soortgelijke situatie) gekregen door
- Een leuke brief mèt foto van ons gezin erbij; wat we voelden toen we het huis binnen stapten en dat we onze dochter hier graag groot willen brengen.
- Wij kwamen er achter dat het hele verkopen/kopen best een 'smerig' wereldje is. Maak daar gebruik van! Neem een aan- èn verkoopmakelaar in de hand (dezelfde dus) en spreek af dat hij/zij de aankoop EN verkoop van beide huizen mag doen, mits er geholpen wordt met een bod uitbrengen. Ons 'mannetje' heeft vlak voor sluiting van biedingen gebeld met verkoopmakelaar van het huis wat wij graag wilden. Een exact bod mogen ze niet vertellen, maar het spelletje 'Als wij dit en dat bieden, zitten we dan goed?' wordt gespeeld, zodat jullie een juist bod neer kunnen leggen.
Nog een tip: Je staat sterk om te onderhandelen over de courtage met de makelaar, als zowel de aankoop en verkoop via hem/haar gaat. Wij hebben zo voor de aankoop en de verkoop van onze oude woning een prima courtage vast laten leggen van te voren. Scheelt een hoop geld!
Succes!
zondag 9 juni 2019 om 07:52
Madeliefjees schreef: ↑08-06-2019 10:53Als je alles heel goed hebt laten berekenen kan je kopen zonder voorbehoud. Je weet toch wat je kan lenen?
De hypotheek krijg je op basis van executiewaarde. Dat kan voor het ene huis beter uitpakken dan voor het andere. Dus ook al weet je wat je kunt lenen op basis van je salaris, kun je soms nog de hypotheek voor juist dat huis niet rond krijgen.
zondag 9 juni 2019 om 10:44
Tuurlijk! Het zou dom zijn om die gok te gaan nemen. Kost je die 10% aanbetaling...Ikzegookwat schreef: ↑08-06-2019 13:18Maar dat heb je dan (neem ik aan) van te voren al besproken, en dan heb je geen ontbindende voorwaarde meer nodig.
Ik had zelf ook geen ontbindende voorwaarde nodig, omdat ik mijn nieuwe (goedkopere) woning grotendeels kon financieren vanuit de overwaarde van mijn oude huis. Maar dat is heel iets anders dan out of the blue adviseren om te bieden zonder voorbehoud van financiering. Daar kunnen mensen echt door in de problemen komen.
zondag 9 juni 2019 om 10:52
Het is nu de marktwaarde.
zondag 9 juni 2019 om 11:14
Wat bij ons positief werkte:
- is er een voorbehoud bij het bod, of niet? (geen, of een klein voorbehoud was positief)
- Brengt de koper eigen geld mee (hoe meer hoe beter)
- Is de koper flexibel mbt opleverdatum? (flexibel = positief)
- Hebben de kopers een vaste baan of zijn ze ondernemer? (ondernemers = risico)
- Verwachten ze hun eigen huis met overwaarde te kunnen verkopen, of zijn het starters (overwaarde = positief)
Verder vond onze makelaar het positief dat de kopers een eigen makelaar meebrachten. Dan interpreteerde hij het als 'meer zekerheid'.
maar, dit alles was niet meer interessant als de potentiele koper 5 tot 10 duizend euro onder het hoogste bod zat.
- is er een voorbehoud bij het bod, of niet? (geen, of een klein voorbehoud was positief)
- Brengt de koper eigen geld mee (hoe meer hoe beter)
- Is de koper flexibel mbt opleverdatum? (flexibel = positief)
- Hebben de kopers een vaste baan of zijn ze ondernemer? (ondernemers = risico)
- Verwachten ze hun eigen huis met overwaarde te kunnen verkopen, of zijn het starters (overwaarde = positief)
Verder vond onze makelaar het positief dat de kopers een eigen makelaar meebrachten. Dan interpreteerde hij het als 'meer zekerheid'.
maar, dit alles was niet meer interessant als de potentiele koper 5 tot 10 duizend euro onder het hoogste bod zat.
zondag 9 juni 2019 om 16:45
We hebben geen aankoopmakelaar, dat krijgen we ook niet meer geregeld. Huis staat sinds vrijdag te koop en we vertrekken dinsdag op vakantie.
We zouden wel graag willen dat de verkoopmakelaar ons huis ook gaat verkopen, hij is best bekend hier in de buurt.
Ons huis ligt ook maar 3 straten verder en het is een gewilde buurt.
Zonder voorbehoud kopen is geen optie, dat risico vind ik te groot.
Opleverdatum maakt ons niet uit, we hebben geen haast.
We hebben allebei een vaste baan. We zijn wel redelijk jong, maar kunnen de woning makkelijk betalen, ik had een beetje het idee van de makelaar dat hij twijfelde of wij het wel konden betalen, we waren nog niet bij adviseur geweest en hij zei dat we dat beter eerst hadden kunnen doen.
Inmiddels zijn we bij onze adviseur geweest en we kunnen het huis prima betalen.
Alle huizen in de buurt zijn afgelopen tijd goed verkocht. Onze woning hebben we helemaal opgeknapt 4 jr geleden. Dus ik verwacht wel een flinke overwaarde.
Ik wil eigenlijk op de een of andere manier die makelaar paaien dat hij ook onze woning mag verkopen als wij die woning kunnen kopen, maar geen idee of dat uberhaupt een goed idee is en/of dat kan
We zouden wel graag willen dat de verkoopmakelaar ons huis ook gaat verkopen, hij is best bekend hier in de buurt.
Ons huis ligt ook maar 3 straten verder en het is een gewilde buurt.
Zonder voorbehoud kopen is geen optie, dat risico vind ik te groot.
Opleverdatum maakt ons niet uit, we hebben geen haast.
We hebben allebei een vaste baan. We zijn wel redelijk jong, maar kunnen de woning makkelijk betalen, ik had een beetje het idee van de makelaar dat hij twijfelde of wij het wel konden betalen, we waren nog niet bij adviseur geweest en hij zei dat we dat beter eerst hadden kunnen doen.
Inmiddels zijn we bij onze adviseur geweest en we kunnen het huis prima betalen.
Alle huizen in de buurt zijn afgelopen tijd goed verkocht. Onze woning hebben we helemaal opgeknapt 4 jr geleden. Dus ik verwacht wel een flinke overwaarde.
Ik wil eigenlijk op de een of andere manier die makelaar paaien dat hij ook onze woning mag verkopen als wij die woning kunnen kopen, maar geen idee of dat uberhaupt een goed idee is en/of dat kan
zondag 9 juni 2019 om 17:06
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en de verkopende makelaar ons huis laten taxeren en door laten schemeren dat zij ons huis dan konden verkopen. Geen idee of dat doorslaggevend was maar er was veel animo voor het nieuwe huis en wij zijn wel ingeloot (lees: uitgekozen want van echte loting was geen sprake).
zondag 9 juni 2019 om 19:09
Gewoon bieden wat het je maximaal waard is. Meer kun je niet doen.
Qua gunfactor, tja het helpt misschien als het verschil niet al te groot is, maar niemand gaat er duizenden euro’s op toe leggen. Je kunt de verkopende makelaar bellen met je bod en erbij vertellen dat je het zoooo graag wil voor je gezin. Hij kan wel inschatten of dat informatie is die gaat helpen. In dat geval zal ie dat vast wel overbrengen aan de verkopers. Die van ons deed dat wel. Die vertelde bij iedere potentiële koper wel wat voor type mens het was. Maar uiteindelijk zijn wij toch gegaan voor het type bal met geld teveel die er zijn vakantiewoning van ging maken. Niet ons type mens, maar wel het type dat veruit het beste bod deed.
Qua gunfactor, tja het helpt misschien als het verschil niet al te groot is, maar niemand gaat er duizenden euro’s op toe leggen. Je kunt de verkopende makelaar bellen met je bod en erbij vertellen dat je het zoooo graag wil voor je gezin. Hij kan wel inschatten of dat informatie is die gaat helpen. In dat geval zal ie dat vast wel overbrengen aan de verkopers. Die van ons deed dat wel. Die vertelde bij iedere potentiële koper wel wat voor type mens het was. Maar uiteindelijk zijn wij toch gegaan voor het type bal met geld teveel die er zijn vakantiewoning van ging maken. Niet ons type mens, maar wel het type dat veruit het beste bod deed.
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
zondag 9 juni 2019 om 20:40
Ja tuurlijk, als bij ons huis een kwal van n mens het hoogst zou bieden zouden we ook daar aan verkopen.
Ik kwam er ook vanavond pas achter dat de makelaar alleen het bod en voorwaarden doorgeeft aan de verkopers en geen namen, wist ik niet
Dan hoop ik dat we de makelaar een beetje kunnen paaien door aan te geven dat hij dan ook ons huis mag verkopen
Ik kwam er ook vanavond pas achter dat de makelaar alleen het bod en voorwaarden doorgeeft aan de verkopers en geen namen, wist ik niet
Dan hoop ik dat we de makelaar een beetje kunnen paaien door aan te geven dat hij dan ook ons huis mag verkopen
zondag 9 juni 2019 om 21:13
Jullie huis verkopen is leuk voor de makelaar, maar dat brengt de verkopers niks op natuurlijk.citroentje1990 schreef: ↑09-06-2019 20:40Ja tuurlijk, als bij ons huis een kwal van n mens het hoogst zou bieden zouden we ook daar aan verkopen.
Ik kwam er ook vanavond pas achter dat de makelaar alleen het bod en voorwaarden doorgeeft aan de verkopers en geen namen, wist ik niet![]()
Dan hoop ik dat we de makelaar een beetje kunnen paaien door aan te geven dat hij dan ook ons huis mag verkopen![]()
Als de makelaar alleen bod en voorwaarden doorgeeft, zal jullie bod een hoog bod moeten zijn met goede voorwaarden.
Daar valt verder niks aan te paaien vrees ik.
maandag 10 juni 2019 om 00:01
Een inschrijving dus. Gewoon goed bedenken wat je het huis maximaal waard vindt, en geen bouwkundige keuringen/ellenlange financieringstermijnen. Gezemel over groeiende gezinnen zou ik geen boodschap aan hebben, who cares?citroentje1990 schreef: ↑08-06-2019 08:45De buurt waar we wonen vinden we heel fijn en ons huis is prima, maar we hebben geen garage en een kleine tuin. Ik mis hier opbergruimte, iets wat dat huis wel heeft.
Dus in die zin hoeven we niet perse te verhuizen, maar dit kwam voorbij en we vinden het allebei heel mooi.
Die gunfactor moet ik dus duidelijk loslaten![]()
In onze omgeving gaven mensen aan dat het juist vaak wel op de gunfactor aankomt.
Makelaar gaf gisteren meteen aan dat meteen bieden geen zin heeft. Ze geven iedereen de kans om te komen kijken en de geinteresseerden mogen allemaal een bod uitbrengen waarna zij er een uitkiezen.
maandag 10 juni 2019 om 00:11
Onzin. Het gaat om een goed bod met goede voorwaarden. Geld is geld. Wij hebben verleden week een huis gekocht in een supergewilde gemeente in de Randstad zonder aankoopmakelaar. Vorige huis waar we op boden stonden we tweede, alleen kwam er een bizar hoog bod waar we niet tegenop wilden omdat dat huis het niet waard was. Maar dat is ook naar iemand zonder aankoopmakelaar gegaan.lattemachiato schreef: ↑08-06-2019 10:09Ik weet niet waar het is, maar in de Randstad heb je absoluut een aankoopmakelaar nodig die het bod voor je doet. Dit is onze ervaring en we hebben het ook van anderen gehoord. We hadden eerst diverse keren geboden, tot wel 20% boven de vraagprijs. Gunstige voorwaarden ook, geen voorbehoud van financiering, toch afgewezen. Telkens ging het naar iemand met een aankoopmakelaar. Intussen begonnen we ook verhalen van anderen te horen met een aankoopmakelaar, dat hun makelaar na de uiterste biedingstermijn nog ging bellen met de verkoopmakelaar en dat hij het werd. Ik houd er totaal niet van, maar zo lijkt het helaas te werken. Dus de laatste keer zijn we tijdens de bezichtiging gewoon gaan vissen bij de verkoopmakelaar of we een aankoopmakelaar moesten hebben. Natuurlijk zei hij geen ja, maar tussen de regels door was het duidelijk. We hebben zelfs maar gevraagd welke dan en die heeft het voor ons geregeld met een aanmerkelijk lager bod dan wij zelf zouden hebben gedaan. Inderdaad nog tot 5 kwartier na de sluiting van de biedingen over en weer zitten bellen met ons en verkoopmakelaar en toen was het rond.
Het gaat er dus om dat je de gunfactor hebt van de verkoopmakelaar, en die gunt het aan zijn vriendjes. Zo pikken ze over en weer een graantje mee.
Wie zegt dat hij alle biedingen naar zijn client doorspeelt? Het is een schimmig wereldje.
maandag 10 juni 2019 om 00:16
Nee als er iemand meer bied zijn we weg, daar is niets aan te doen. Maar als er nog iemand hetzelfde biedt als wij, dan kan dat misschien wel in ons voordeel werken. Is het trouwens altijd zo dat de makelaar geen namen noemt bij de biedingen, dus alleen het bod en voorwaarden aan de verkopers voorlegt?
maandag 10 juni 2019 om 00:35
redbulletje schreef: ↑08-06-2019 08:32Die gaat gelijk de prullenbak in! Zeker als ze een goede band hebben met hun buren.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 10 juni 2019 om 07:53
Nee, ik weet dat de halve buurt op mijn huis geboden heeft en wist ook wie het hoogst geboden had voor ik voor dat bod ging.citroentje1990 schreef: ↑10-06-2019 00:16Nee als er iemand meer bied zijn we weg, daar is niets aan te doen. Maar als er nog iemand hetzelfde biedt als wij, dan kan dat misschien wel in ons voordeel werken. Is het trouwens altijd zo dat de makelaar geen namen noemt bij de biedingen, dus alleen het bod en voorwaarden aan de verkopers voorlegt?
maandag 10 juni 2019 om 09:05
maandag 10 juni 2019 om 10:10
Je moet ook eeen goede makelaar hebben. Die zijn zeer moeilijk te vinden, dat geef ik grif toe, maar ik was heel erg blij met mijn makelaar, die ik 5 jaar later ook voor de verkoop van mijn huis heb gebruikt (en stiekem advies vroeg voor de aankoop van nieuw huis).elfjetwaalfje schreef: ↑10-06-2019 09:05Heb 3 x met een makelaar te maken gehad, heb nog niet kunnen ontdekken wat de toegevoegde waarde daarvan is in relatie tot de kosten die je voor een makelaar moet maken. Kortom: voor wat ze doen betaal je m.i. teveel.
maandag 10 juni 2019 om 18:56
Bij mij gaven ze geen namen door, maar wel wat voor mensen het waren en wat ze wilden met het huis.citroentje1990 schreef: ↑09-06-2019 20:40Ja tuurlijk, als bij ons huis een kwal van n mens het hoogst zou bieden zouden we ook daar aan verkopen.
Ik kwam er ook vanavond pas achter dat de makelaar alleen het bod en voorwaarden doorgeeft aan de verkopers en geen namen, wist ik niet![]()
Dan hoop ik dat we de makelaar een beetje kunnen paaien door aan te geven dat hij dan ook ons huis mag verkopen![]()
zaterdag 22 juni 2019 om 08:30
Wij hadden met onze makelaar afgesproken dat we alleen een lijstje met bedragen en voorwaarde zouden krijgen. En zijn advies, hij had ze immers allemaal gezien bij de open dag.
Ik zit absoluut niet te wachten op sentimentele verhalen. Het is een zakelijke deal, meer niet.
Ik had ook zo’n hekel aan mensen die ,spontaan’ met het hele gezin op de stoep stonden omdat ze op de open dag niet konden en dit dan deden tegen advies van onze makelaar in. Die had ons nl. allang ingeseind dat hij weer een telefoontje had gehad van mensen die op een andere dag wilde komen. Sorry, maar dan sta je bij ons al met 1-0 achter. Ons huis is ‘spontaan’ nl. een ontplofte bom en ik betaal niet voor niets een makelaar en ik ga geen vreemd gezin rondleiden terwijl ik net m’n kinderen op bed aan het leggen ben..Dat is vast persoonlijk, dus proberen kan altijd.
Ik zit absoluut niet te wachten op sentimentele verhalen. Het is een zakelijke deal, meer niet.
Ik had ook zo’n hekel aan mensen die ,spontaan’ met het hele gezin op de stoep stonden omdat ze op de open dag niet konden en dit dan deden tegen advies van onze makelaar in. Die had ons nl. allang ingeseind dat hij weer een telefoontje had gehad van mensen die op een andere dag wilde komen. Sorry, maar dan sta je bij ons al met 1-0 achter. Ons huis is ‘spontaan’ nl. een ontplofte bom en ik betaal niet voor niets een makelaar en ik ga geen vreemd gezin rondleiden terwijl ik net m’n kinderen op bed aan het leggen ben..Dat is vast persoonlijk, dus proberen kan altijd.