Noodbaantjes
zaterdag 1 juni 2019 om 15:19
Ik ben straks werkloos maar het solliciteren in mijn vakgeboed schiet nog niet op. Ik geef mezelf de duur van mijn ww om wat te vinden en daarna ga ik alles aanpakken.
Wat zijn goede 'noodbaantjes'? Horeca trok ik niet (en heb een slechte balans dus liet borden vallen), callcenter ooit gedaan en dat ging prima, dus als men daar nog goede bedrijven voor weet?
Andere tips?
Hopelijk vind ik binnen 7 maanden iets maar ik ben een enorme neuroot dus alle gerusstellende posts welkom.
Wat zijn goede 'noodbaantjes'? Horeca trok ik niet (en heb een slechte balans dus liet borden vallen), callcenter ooit gedaan en dat ging prima, dus als men daar nog goede bedrijven voor weet?
Andere tips?
Hopelijk vind ik binnen 7 maanden iets maar ik ben een enorme neuroot dus alle gerusstellende posts welkom.
Sugar and spice, and everything nice.
maandag 10 juni 2019 om 16:08
Heb je niet gelezen wat ik schreef?Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 15:45Nou, ik heb gewoon advies nodig wat er in moet. Ik ben toch van mijn idee afgestapt om ww op te maken door het forum. Ik date niet meer op advies van het forum. Ik ga weer thuis wonen op jullie advies...
maandag 10 juni 2019 om 16:09
Nou ja, ze zien zelf dat ik flink onder mijn niveau zoek dus ontwikkelen zullen ze niet slikken.Celaena_Aelin schreef: ↑10-06-2019 15:56En als er iemand zegt: ‘je zegt gewoon dat dit je een mooie kans lijkt om je te ontwikkelen’, is dat dan genoeg?
Ik zeg niet dat je niet naar ons luistert. Ik zeg wel dat dit soort vragen maken dat hier het idee ontstaat dat alles voor je voorgekauwd moet worden. Dat zijn twee verschillende dingen.
maandag 10 juni 2019 om 16:10
Daar heb ik het over uitdagingen en ontwikkelingen.
Hier leer ik ook andere dingen maar de kans is klein dat ze me geloven.
maandag 10 juni 2019 om 16:15
Als je het twijfelend brengt zullen ze je idd niet geloven. Ik zou iets zeggen dat je door je vorige baan geleerd hebt goed met mensen om te gaan/te kunnen communiceren en dat bij het huidige bedrijf in de praktijk wilt brengen.Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 16:10Daar heb ik het over uitdagingen en ontwikkelingen.
Hier leer ik ook andere dingen maar de kans is klein dat ze me geloven.
En dan nog iets als dat je het leuk vindt om mensen te helpen en dan een reden noemen, bla bla bla.
maandag 10 juni 2019 om 16:19
Dank je! En niet benoemen dat het tijdelijk is lijkt me.minnimouse schreef: ↑10-06-2019 16:15Als je het twijfelend brengt zullen ze je idd niet geloven. Ik zou iets zeggen dat je door je vorige baan geleerd hebt goed met mensen om te gaan/te kunnen communiceren en dat bij het huidige bedrijf in de praktijk wilt brengen.
En dan nog iets als dat je het leuk vindt om mensen te helpen en dan een reden noemen, bla bla bla.
maandag 10 juni 2019 om 16:21
Nee natuurlijk niet. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?
Ook al ga je wel een baan in met de intentie daar langer te blijven, dan kun je alsnog na een tijdje vertrekken. Kortom: je weet nooit hoe het loopt, dus vooral niet je eigen glazen ingooien.
maandag 10 juni 2019 om 16:25
Waarom vind je de ww niet erg en de bijstand wel? Waarom dan niet nu al een noodbaan? Eventueel aangevuld met ww. Als de bijstand meer was zou dat dus wel een optie zijn? Vind altijd zo een rare borstklopperij, het is gewoon te weinig. Zeg dat dan ook gewoon.
In de catering zoeken ze vaak mensen. Iedereen krijgt hetzelfde loon dus het maakt niets uit of je 20 of 40 bent. Ervaring hoef je ook niet te hebben.
In de catering zoeken ze vaak mensen. Iedereen krijgt hetzelfde loon dus het maakt niets uit of je 20 of 40 bent. Ervaring hoef je ook niet te hebben.
maandag 10 juni 2019 om 16:26
In een baan kun je meer dingen ontwikkelen dan alleen intelligentie.Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 16:09Nou ja, ze zien zelf dat ik flink onder mijn niveau zoek dus ontwikkelen zullen ze niet slikken.
maandag 10 juni 2019 om 16:36
Contracten tussen de 3 en 12 uur. En een vereiste is dat je flexibel inzetbaar bent van maandag tm zaterdag.
Ik heb nu zelf uit nood zo een contract. Als ik niet flexibel genoeg ben dan is het straks over en uit.
Ik word een paar weken lang veel uren ingeroosterd, soms 28 uur, dan wekenlang max 6 uur. Dit om te voorkomen dat je straks je eisen gaat claimen dat zij verplicht zijn om je een x aantal uren vast in te roosteren.
maandag 10 juni 2019 om 16:38
Omdat ik tijdens mijn ww zoek naar een baan in mijn veld, en dat ook een leefbaar bedrag is. Bijstand krijg ik maar 500 per maand.SjakS schreef: ↑10-06-2019 16:25Waarom vind je de ww niet erg en de bijstand wel? Waarom dan niet nu al een noodbaan? Eventueel aangevuld met ww. Als de bijstand meer was zou dat dus wel een optie zijn? Vind altijd zo een rare borstklopperij, het is gewoon te weinig. Zeg dat dan ook gewoon.
maandag 10 juni 2019 om 16:39
Dat weet ik, maar je wil niet weten hoe vaak ik werd afgewezen als student omdat ik te hoog was opgeleid en me zou vervelen.Celaena_Aelin schreef: ↑10-06-2019 16:26In een baan kun je meer dingen ontwikkelen dan alleen intelligentie.
Ik heb liever geen flexibel contract omdat ik er naast blijf solliciteren op mijn eigen vakgebied en moet kunnen inplannen wanneer ik op gesprek kan.
maandag 10 juni 2019 om 16:48
Nou, die fout heb ik gemaakt bij een bijbaan. Ik kende de recruiter en die wist dat het maar voor 2 maanden was tot ik ging doorstuderen en stage lopen. Ik kwam binnen maar liet dat een keer vallen tegen een collega, toen ben ik ontslagen.minnimouse schreef: ↑10-06-2019 16:21Nee natuurlijk niet. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?
Ook al ga je wel een baan in met de intentie daar langer te blijven, dan kun je alsnog na een tijdje vertrekken. Kortom: je weet nooit hoe het loopt, dus vooral niet je eigen glazen ingooien.
maandag 10 juni 2019 om 16:58
Ja en het onverwachte. Er gaan vragen gesteld worden maar welke. Voor een autist moeilijk om daarop voorbereid te zijn.
De sfeer, de omgeving, de mensen. Allemaal ingewikkeld voor mensen die structuur en duidelijkheid en overzicht nodig hebben. Een hectische of chaotische ruimte kan al voor overprikkeling zorgen. Zie dan nog maar eens een gesprek aan te gaan.
maandag 10 juni 2019 om 17:04
Via Tempo team bv.Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 16:41Wat is een goed cateringbedrijf? Ik ken die hele branche niet.
maandag 10 juni 2019 om 17:12
Precies, ik wil het goed doen maar het is voor mij een mijnenveld. Met een handleiding gaat het prima, zelf dingem uitzoeken terwijl ik al onzeker en down ben is lastig. Het is geen verwendheid, voor mij wordt het snel te veel en te groot.Renee_XX schreef: ↑10-06-2019 16:58Ja en het onverwachte. Er gaan vragen gesteld worden maar welke. Voor een autist moeilijk om daarop voorbereid te zijn.
De sfeer, de omgeving, de mensen. Allemaal ingewikkeld voor mensen die structuur en duidelijkheid en overzicht nodig hebben. Een hectische of chaotische ruimte kan al voor overprikkeling zorgen. Zie dan nog maar eens een gesprek aan te gaan.
maandag 10 juni 2019 om 17:22
Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 17:12Precies, ik wil het goed doen maar het is voor mij een mijnenveld. Met een handleiding gaat het prima, zelf dingem uitzoeken terwijl ik al onzeker en down ben is lastig. Het is geen verwendheid, voor mij wordt het snel te veel en te groot.
Faalangst en negatieve denkpatronen erbij?
Ga praten met uwv voor je einde WW. Zij kunnen je nu helpen. Als je WW is afgelopen en je valt van de ene in de andere baan en uiteindelijk misschien sozawe dan zijn je kansen verkeken.
maandag 10 juni 2019 om 17:23
En daarvoor kun je dus bij het sociaal team terecht. Die kunnen met/voor jou een stappenplan maken om dingen uit te zoeken.Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 17:12Precies, ik wil het goed doen maar het is voor mij een mijnenveld. Met een handleiding gaat het prima, zelf dingem uitzoeken terwijl ik al onzeker en down ben is lastig. Het is geen verwendheid, voor mij wordt het snel te veel en te groot.
Dus hup, morgen naar dat sociaal team.
maandag 10 juni 2019 om 17:37
Kandijsuiker schreef: ↑10-06-2019 17:12Precies, ik wil het goed doen maar het is voor mij een mijnenveld. Met een handleiding gaat het prima, zelf dingem uitzoeken terwijl ik al onzeker en down ben is lastig. Het is geen verwendheid, voor mij wordt het snel te veel en te groot.
Dit raakt mij. Je lijkt op mijn kind.
En dan sommige opmerkingen hier. Of het voor iedereen maar zo makkelijk is om jezelf te presenteren.
Was het maar zo. Zelfs met een training zal TO een sprongetje vooruit maken (wat voor jouw ontwikkeling natuurlijk altijd goed is en waar je supertrots op mag zijn) maar zeker geen grote sprong.
Autisme zit ingewikkeld in elkaar.
TO ik heb ooit eens gehoord dat juist autisten worden gevraagd voor camerabewaking. Rustige werkomgeving, geen adhoc acties, geen druk (!), geen stress.
Vraag dit eens na bij het UWV.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 10-06-2019 17:39
0.56% gewijzigd
maandag 10 juni 2019 om 17:41
Ik heb nog geen ww. Dat vraag ik begin volgende maand pas aan via de site. Als je langs gaat is alles ' via de site'. Ze helpen je niet meer. Had ik gedaan en werd gewoon weggestuurd. WW aanvragen via de site is het enige wat ik kan. Nemen ze contact met je op als je dat doet?
Wat is sozawe?
maandag 10 juni 2019 om 17:46
minnimouse schreef: ↑10-06-2019 16:21Nee natuurlijk niet. Dat lijkt me niet zo heel moeilijk te begrijpen toch?
Mijn zoon heeft ook een keer bij een sollicitatiegesprek gezegd dat het maar voor max 6 maanden was.
Dom? Ja in jouw ogen misschien.
Mijn zoon is van de eerlijkheid en duidelijkheid. En gaat ervan uit dat de ander dat ook wil. Hij zag dus niets verkeerds in het feit dat hij de werkgever bij voorbaat al had ingelicht dat hij na 6 maanden weer weg zou zijn. Zo wist de werkgever waar hij aan toe was en kon hij mooi tijdig op zoek naar een ander. Zo ziet mijn zoon het dus.
Heel triest natuurlijk dat de baan niet doorging want mijn zoon had immers niets verkeerds gedaan.
We leren onze kinderen om niet te liegen. Toch zijn er uitzonderingen, iets dat een autist niet uit te leggen is.
maandag 10 juni 2019 om 17:46
Maar ik weet hoe ik dingen uit moet zoeken, en wat ik niet zeker weet vraag ik hier na. Ik weet dat ik ww krijg en hoe lang, ik heb uitgezocht of ik bijstand krijg en hoeveel, ik weet waar ik vacatures kan vinden in mijn vakgebied en voor callcenters (laatste door dit topic). Ik heb psychische hulp nodig bij mijn autisme en ook dat heb ik geregeld via mijn therapeut.Celaena_Aelin schreef: ↑10-06-2019 17:23En daarvoor kun je dus bij het sociaal team terecht. Die kunnen met/voor jou een stappenplan maken om dingen uit te zoeken.
Dus hup, morgen naar dat sociaal team.
Het is toch beter dat ik hiet vraag om details aan mensen uit de branche dat aan een maatschappelijk werker die geen idee heeft wat wel of geen goed callcenter is?
Wat zou ik daar moeten vragen? Die jobcoach, daar heb ik achteraan gebeld, tenzij het via uwv of ggz is, moet je er zelf voor dokken.
maandag 10 juni 2019 om 17:50
Dank je. Ik krijg vooralsnog geen hulp van het uwv tot ik die ww heb aangevraagd...Renee_XX schreef: ↑10-06-2019 17:37Dit raakt mij. Je lijkt op mijn kind.
En dan sommige opmerkingen hier. Of het voor iedereen maar zo makkelijk is om jezelf te presenteren.
Was het maar zo. Zelfs met een training zal TO een sprongetje vooruit maken (wat voor jouw ontwikkeling natuurlijk altijd goed is en waar je supertrots op mag zijn) maar zeker geen grote sprong.
Autisme zit ingewikkeld in elkaar.
TO ik heb ooit eens gehoord dat juist autisten worden gevraagd voor camerabewaking. Rustige werkomgeving, geen adhoc acties, geen druk (!), geen stress.
Vraag dit eens na bij het UWV.
De hele tijd op een ding focussen maakt me kriegel. Ik heb trekjes van adhd en stilzitten en op een camera concentreren is niet voor mij weggelegd. Dank je voor de tip!
Ik kan prima presenteren voor grote groepen, ook vaak gedaan. Een op een maakt me dan wel erg nerveus.