Vuurwerk arme plek

10-06-2019 17:43 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag iedereen,

Wij zijn op zoek naar een gebied waar we een huisje kunnen huren waar weinig tot geen vuurwerk afgestoken wordt.

Dit vanwege een hond met vuurwerk angst.
Bekende parken zoals landal etc zitten vaak al vol en we huren liever een huisje via bv. een airbnb dan dat we op een park zitten, maar zijn niet bekend in welke gebieden er dus weinig tot geen vuurwerk afgestoken wordt.

Wie heeft er goede tips?
Gebied mag in Nederland, belgie, Duitsland en waddeneilanden zijn!
Er wordt nu bijna nergens vuurwerk afgestoken dus ik denk dat je overal wel goed zit.
Serieus nu al mee bezig???
S-Groot schreef:
10-06-2019 17:44
Er wordt nu bijna nergens vuurwerk afgestoken dus ik denk dat je overal wel goed zit.
:HA:
Cinderella00 schreef:
10-06-2019 17:45
Nu ben je al te laat.
Heb je al gekeken bij droomparken ?
Kijk eens onder topparken
Londen.

Wij waren daar een paar jaar geleden en afgezien van het grote georganiseerde vuurwerk nauwelijks privé vuurwerk gezien.

Maar accomodaties daar zullen niet goedkoop zijn.
Cinderella00 schreef:
10-06-2019 17:45
Snap ik heel Goed.
Wij hebben ook een hond die panisch is voor alles wat knalt in december.

Wij hebben dus in februari al een huisje geboekt voor december in een stiltegebied in de Ardennen

TO, ik zou gewoon wat eigenaars van huisjes benaderen. Zo hebben wij het ook gedaan, vraag voorgelegd en waarom het zo belangrijk is dat er geen vuurwerk wordt afgestoken.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
https://www.bungalowspecials.nl/nl/noor ... _free.html
Het gaat om een paar nachten van 30 dec tot 3 januari, dan is de grote vuurwerk gekte hier wel over hopelijk. En ja dat daar zijn we nu mee bezig aangezien we een hond uit het asiel hebben die extreem bang voor vuurwerk en andere knallen is..
Een park kan wel vuurwerk vrij zijn maar als je op korte afstand zit van een dorp of stad heb je daar evengoed weinig aan. Ik weet een parkje hier in de buurt wat ook adverteerd met vuurwerkvrij park, maar op geen 500 meter is de plaatselijke chinees waar enorm veel wordt afgestoken.. wij gaan vaak bij vrienden oud en nieuw vieren, die wonen zeer landelijk maar met oud en nieuw verandert hun erf in een carbid walhalla voor de liefhebbers. Naast hun zitten 2 vakantiewoningen...die zitten echt midden in de herrie...Dus ookal denk je rustig te zitten, je moet het ook afwachten wat de omgeving doet.
Kijk anders eens voor B&B sommige zijn speciaal open tijdens die dagen.
Wij hebben een keer in de buurt van Egmond aan den Hoef in een huisje gezeten. Was wel op een park en was vuurwerkvrij. Er waren toen ook veel meer mensen met honden. We hebben dit toen in het najaar geboekt.
Tinkeltje33 schreef:
10-06-2019 18:02
Wij hebben een keer in de buurt van Egmond aan den Hoef in een huisje gezeten. Was wel op een park en was vuurwerkvrij. We hebben dit toen in het najaar geboekt.
Die staat ook inderdaad bij die link van mij.
Geen huisje maar hotel, wel uitgespreid over een groot terrein wat het gevoel van huisjes geeft: Victoria hotel Hoenderloo op de Veluwe. Midden in de bossen. Een aantal jaar geleden daar met Oud en nieuw geweest en geen enkele knal gehoord.
2019 schreef:
10-06-2019 17:48
Nu ben je al te laat.
Heb je al gekeken bij droomparken ?
Kijk eens onder topparken

Toch zie ik bij Landal nog genoeg opties. TO, waar heb je zelf al gezocht?
2019 schreef:
10-06-2019 18:03
Die staat ook inderdaad bij die link van mij.

Nog even gezocht. Volgens mij was het De Woudhoeve. Er was een strandje, en vanaf daar kon je het vuurwerk in een plaats verderop zien (maar niet horen).
Tinkeltje33 schreef:
10-06-2019 18:06
Nog even gezocht. Volgens mij was het De Woudhoeve. Er was een strandje, en vanaf daar kon je het vuurwerk in een plaats verderop zien (maar niet horen).
O ik ken het zelf niet maar klinkt wel goed zo als je honden hebt!
Waarom een arme plek? Wat is er mis met een rijke?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
In Frankrijk is er helemaal geen vuurwerk met Oud en Nieuw.
Ik gok in Friesland in ieder vakantiepark wat een beetje vanaf het dorp ligt. Gaasterland, Earnewoude of in de buurt van de kust of ofzo. Bij mijn broer op de boerderij hoor je in ieder geval niets vanuit de weide omgeving. In dorpen zoeken mensen elkaar sowieso op in de dorpskern, dus in het buitengebied is het dan rustig. Je zou wel wat carbidbussen kunnen horen, maar het vakantiepark kan je vast wel vertellen of dat dichtbij is of niet. Jeugd zit over het algemeen altijd op dezelfde plek. Ergens op de afsluitdijk is ook altijd een grote meeting van hondenbezitters tijdens oudejaarsnacht weet ik.
Heb jijzelf een vuurwerktrauma? Dat breng je over op je huisdier.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Onze oude buren met getraumatiseerde hond gingen vaak naar een huisje in de Eiffel of Ardennen (via Bellevilla en soortgelijke aanbieders, dat was volgens de buurman goedkoper dan op een park). De buurhond is ook een jaartje een weekend gaan logeren bij een hondenopvang in Eijsden (minidorpje in Limburg).

Een van onze vorige honden kreeg een soort Xanax voor honden, dan sliep hij bijna de klok rond (was wel heel extreem, hij sprong van angst gewoon tegen deuren en muren op in blinde paniek).
retrostar schreef:
10-06-2019 18:29
Heb jijzelf een vuurwerktrauma? Dat breng je over op je huisdier.
Oh gut...
Ik heb oud en nieuw wel eens op Schiermonnikoog doorgebracht, daar was ook geen vuurwerk te horen.
Nee zelf geen vuurwerk trauma. En landal etc wel gezien maar daar moet je boeken voor een week wat al gauw 1000 euro kost, plus we willen maar enkele dagen vanwege werk. En een park spreek ons minder aan dan een lekker knus huisje ergens in een bos :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven