Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:norus schreef op 30 maart 2009 @ 16:18:

Hoi allemaal,

Nieuw op het forum dus ga alle berichten even rustig teruglezen maar leuk om dit onderwerp gevonden te hebben. Ik woon inmiddels al 3,5 jaar in Israel. Nog geen plannen om terug naar NL te komen maar wie weet...

Welkom Norus, gezellig dat je komt posten en meelezen. Hoe ben je zo in Israel beland en hoe bevalt het je daar?
Hé Cara, ik moest een beetje lachen om die Rotterdamse bruiloft waar je alleen was, kreeg opeens zo'n Bridget Jones idee van jou. Ik denk dat mensen die jaren in het buitenland hebben gewoond of veel gereisd hebben een beetje de schroom verliezen om contacten te leggen en op een gegeven moment weet je niet meer zo goed wat nu ook alweer de spelregels waren in NL.

Anyway, ik denk dat je het juist van je nieuwe collega's moet hebben straks. Als je het een beetje treft, zijn er borrels, bedrijfsuitjes.... Toen ik ooit voor bijna een jaar terug was in NL (een soort sabatical) heb ik via het uitzendburo bij een verzekeringsbedrijf gewerkt.Iedereen was daar tussen de 25 en 35 en het was zo leuk! We gingen regelmatig stappen, elke maand een borrel (met dansen op de tafels in de kantine!). Dat soort dingen ga je straks vast ook krijgen.

Over die sauna/baden: gek genoeg één van de dingen die ik het meest mis van NL. Je hebt wel een soort kuuroords met sauna-achtige faciliteiten maar verplicht badkleding en badmuts op! In NL is het zo veel relaxter, lekker in je nakie zweten, daarna douchen en fris met badjas bij de open haard een yoghurt-drankje (zucht).

Anais, waar heb je gestudeerd in Spanje? Ik ben hier na een Erasmusperiode blijven hangen.... vond het zo leuk dat ik niet meer naar huis wilde!

Norus, welkom!
@ Guiri, studeerde Spaans in Málaga op een internationale school, was een te gekke tijd. Wilde een tijdje vakantie, leren en feesten combineren en vooral.. de sfeer proeven van een leven in Spanje. Dat beviel heel goed maar ik had tegelijkertijd heimwee naar Turkije waar ik al langer kind aan huis was.

Nu leef ik hier, met serieuze plannen om te emigreren naar Turkmenistan en heb al 3 maanden vreselijke heimwee naar Spanje. Wil er graag binnenkort even een korte vakantie houden. Zucht... waarom ben ik toch zo onrustig en wanneer vind ik eindelijk ergens rust!? Ik weet het wel, rust of onrust zit in jezelf. De rust is er altijd tijdelijk en dan wil ik weer wat anders maar ik dwaal nu af.

Wat doe jij voor werk in Spanje en waar zit je precies?

ps. Bedankt voor je tips m.b.t. de bezoekprincipes aan Nederland.

Ik baal er altijd van om daar bij mensen te logeren, zelfs bij familie (voel me dan niet vrij). De volgende keer boek ik lekker een hotelletje!
Hee Anais, die onrust ken ik wel. Ik ben altijd huizen en banen aan het zoeken op verschillende plaatsen, ook al heb ik net een nieuwe baan/huis. Heel gek. Gelukkig is mijn vriend niet zo, die blijft liever bij hetzelfde, dat brengt dan wel weer rust.

Turkmenistan is echt een land waar ik me geen voorstelling van kan maken, interessant dus

Norus welkom! Vertel eens wat meer over jezelf

De komende dagen wordt het lekker warm, yippiieeee
Goh ja Discovery, ik kan me nu de situatie een beetje voorstellen. Ik heb eens een crush gehad op een jongen die op dezelfde verdieping werkte, maar waar ik niks mee te maken had. Ik kwam hem wel eens tegen in de keuken (heel veel kopjes thee gedronken in die tijd!) maar hoe raak je dan aan de praat he? Ik weet niet meer precies maar binnen de kortste keren ging ik regelmatig met hem lunchen en bleek hij toch niet zo leuk verder.

Haha Guiri, Bridget Jones, moi? Mijn onderbroeken zijn veel mooier hoor. Ik hoop dat ik die Hollandse spelregels een beetje kan omzeilen, want ik vind het juist wel leuk dat ik niet zo'n kat-uit-de-boom-kijker ben. En inderdaad hoop ik op leuke collega's, die af en toe wat doen samen. Fingers crossed!

Succes Pemberley met de gesprekken!

Hope ik vind de hutjes in Thailand ook het leukst, ik hoop dat er nog een paar te vinden zijn, zeker nu ik het op zijn backpackers ga aanpakken! Is Hopeman Thais dan? Ik ben de details effe kwijt, je hebt het vast al verteld...
quote:Ine schreef op 29 maart 2009 @ 11:32:

Wel grappig, want ik heb juist een 'muur' gekweekt na mijn huwelijk. Ik weet niet of ik ooit nog wel weer zou kunnen (of willen) samenwonen. Juist omdat ik het gevoel heb gekregen dat ik misschien wel helemaal geen persoon ben om ALLES met iemand te delen en ik ergens een stukje vrijheid of een eigen plek wil hebben. Maar misschien is dat ook een soort angst dat als ik weer in een 'echte' relatie zou stappen, het weer zou kunnen mislukken en het op deze manier luchtiger blijft, ofzo.

Ik moet zeggen, ik herken dit wel. Ik ben VEUL minder onbevangen in mijn huidige relatie gestapt, zo van, dat wordt toch niks, en heb met verbazing soort van toegekeken hoe het zich toch tot iets serieus ontwikkelde. Maar ik heb me er niet echt ingestort. Misschien omdat het niet de juiste persoon is, maar misschien ook wel uit zelfbescherming.

Enne, appelcake, yum. Heb je er een gebakken, uiteindelijk?
Hope, denk dat verhuis- banenonrust een weerspiegeling is van een behoefte aan veranderingen die nieuwe impulsen teweeg brengen. Inspiratie, een drive, vernieuwing geeft ook energie. Geef je er ook snel aantoe, verhuizen jullie regelmatig en/of verander je vaak van baan?

Je hebt wel geluk dat je vriend hier niet zoveel last van heeft. Anaisman heeft hetzelfde als ik waardoor we elkaars onrust vaak versterken en geen balans vinden hierin.

Binnen een paar jaar zal Turkmenistan zeker wat sterker op de kaart staan door de ontwikkeling van nieuwe toeristische (belastingvrije) gebieden. Nu maar hopen dat dit niet ten koste van de eigenheid van het land en de bevolking gaat.
Hope, Anais, ik heb dat onrustige ook hoor. Zo komen we met zijn allen natuurlijk in het buitenland terecht! Ik ben heel goed in het totaal omgooien van dingen: ander land, andere baan, zelfs in relaties... en deze keer alledrie tegelijk, voor extra effect. Ben eigenlijk voor het eerst het nomadenbestaan een beetje zat, heb zin om echt een eigen plekje te vinden. Maar tegelijkertijd denk ik nu al: hoelang voordat het weer gaat kriebelen?
Ja, we zijn al een aantal keer verhuisd, sinds zoon geboren is al 2 keer en nu wil ik eigenlijk weer weg omdat we (ik) een tuin willen

Van baan zijn we ook vaak veranderd.

Dit alles komt ook omdat we starters zijn. We verdienen steeds een beetje meer en krijgen steeds een beetje een betere baan. Ik heb geen zin om op 3 hoog achter te wachten op mijn droomhuis, zodra er de kans toe is, ben ik weg naar iets beters.

Maar met twee jonge kinderen kunnen je niet eeuwig blijven slepen natuurlijk. Mijn zoontje is nu 3 en al minder flexibel dan vorig jaar, tenminste: je moet hem nu goed voorbereiden op alles

Maar goed, ik denk dat het het aard van het beestje is. Mijn vader is ook zo. Die verandert nog steeds iedere 2 jaar van baan.

Caramella, mijn vriend is Duits. Maar we hebben elkaar ontmoet op Ko Chang. Beter gezegd: op de boottocht van Trad naar Ko Chang.

Ik ben net als jij in die relatie gestapt zo van: het wordt toch niets, wat moet je nou met een duitser.

Ik wilde ooit wel in het buitenland wonen, maar Duitsland?? Nooit gedacht dat ik daar ooit zou belanden. Zo zie je maar weer.
Waaaah het is eindelijk mooi weer. Hehehe. Weg met die sneeuw en de kou.

*hmpf nu ligt zoonlief al 1,5 uur te maffen*

Nou ja, dan maar ff afwassen.

En zondag naar Nederland. Ik heb er zin in!
Haha Hope dat zou ik ook hebben bij een Duitser... maar een vriendin van me is met een hele leuke Duitser getrouwd, dus zo zie je maar. Enne, nu ik erover nadenk, mijn eerste kus was van een Duitser.
Ze kunnen best leuk zijn hoor, ha ha. Ze zijn pünktlich iig, altijd handig
hihih heel herkenbaar allemaal.. ik zag ook een leuke duiter op de boot naar Ko Chang.... wat is dat!??! maar niet mee gezoend hoor...

ik ben ook erg sceptisch over mogelijke relatie's en mannen en al helemaal met het beeld wat mijn moeder daarvan heeft... daarom was ik eerlijk gezegd ook verpletterend verrasd door mezelf (voelde me een beetje verraden door mezelf) toen ik merkte dat ik dat exemplaar van het werk zo leuk vond/ vind.. heb hem nu dus al 3 weken niet gezien en denk echt dat ie foetsie is... he!! getver!!! bahhhh!!

het zonnetje schijnt hier echt belachelijk! gaat donderdag en vrijdag en allicht ook het weekend 20 graden worden! belachelijk!!
Caramella, wat een actie in de tent: van relatie, baan en land veranderen (heb je nu een nieuwe liefde?). Het klinkt als een bom die je bewust of onbewust in je leven laat ontploffen. Erg spannend allemaal en het is toch meestal zo dat na elke deur die je dichtgooit er weer eentje open gaat. je weet alleen vooraf niet wat daar achter zit. Dat nieuwe in je leven kan verslavend werken. Misschien hebben we wel een nomadenverslaving ontwikkeld. Een vast stekje willen incidenteel, herken ik ook wel. Maar ja, als ik dat dan heb, ben ik alweer met nieuwe plannen bezig.

Hope, je hebt helemaal gelijk, gewoon gaan voor dat huis met tuin: heerlijk voor jezelf en de kids. De ontmoeting met Hopeman klinkt wel romantisch op een boot in een ander land.

En wat herkenbaar weer, in een relatie stappen en denken: dat wordt vast niks. Had precies hetzelfde en woon nu toch al weer een jaar of 2 samen en ben mega gelukkig. Hield het voorheen nooit lang vol en vond relaties een irritante aanslag op mijn privacy. Nu werken we nota bene 7 dagen per week in dezelfde ruimte, zijn 24 uur per dag samen en het verveelt geen seconde.

Liubi, alvast een goeie reis naar NL en geniet van het mooie weer! Hier is´t 25 graden vandaag, een t-shirt met lange mouwen vond ik al te warm. De temperatuur loopt nu wel snel op. Dit is de lekkerste tijd van het jaar tot en met Mei.

Het valt me op dat ik anders naar de weerberichten op tv kijk dan voorheen (BVN, blurk, wat een walgelijke zender is dat toch maar ok, NOS journaal wil ik wel zien). Aan veel landen koppel ik nu een forummer van dit topic.
O jee, je koppelt mij toch niet aan Angela Merkel he?
Ha die Anais, baan heb ik opgezegd hier in Londen (nog 1 maand te gaan), en een nieuwe baan in NL aangenomen, dus die zaken zijn geregeld. Waar en hoe in NL, dat ligt nog open. En wat Vent gaan doen ook. Ik las vandaag een goede quote in mijn chicklit boek:

'That's the dilemma for these modern girls, isn't it? They spend their childbearing years with guys they don't like very much.'

Ik weet niet of ie goed overkomt als je hem uit zijn verband leest, maar voor mij is dit wel en goeie...
Meeeen wat gaat het snel hier momenteel!! En ik heb helemaal geen moer te melden, saaisaaisaai. Heb een laptop besteld, dus binnenkort hopelijk wat vaker 's avonds uitgebreid hier kijken - nu is het óf hapsnap tussen mijn werk door óf op mijn prehistorische PC thuis die drie minuten doet over het laden van een pagina hier... Ik lees hier wel mee, maar even geen tijd om uitgebreid lange reacties te geven, sorry

Cara, ik kan je stuffs and things niet vinden, grrrrr.
Kijk maar in je FB inbox!
volgens mij moet vivaforum laptops met korting gaan aanbieden.,. al was het alleen maar om sneller/ makkelijker/ vaker te forummen

@ anais, ik ben dus in september 2007 voor onbepaalde tijd richting 'de oost' vertrokken. van st petersburg naar lhasa met de trein is de korte samenvatting. na 2.5 mnd was ik al zo vaak ziek geweest dat ik het niet meer kon opbrengen om naar het 'minst interessante gedeelte van mijn trip' uit te zien en ben terug naar huis gekeerd. Genoeg geld over dus wilde nog 10 weken door het midden-oosten trekken, maar door andere uitgaves en ineens het idee rust te willen en een plek voor mezelf, heb ik het afgeschoven uitgesteld.

ben super tevreden met mijn gezappige leventje, maar zou graag meer vrije dagen willen hebben voor tripjes/ vakanties etc...

zijn jij en anaisman eigenlijk getrouwd? volgens mij niet, of wel? en zo nee, wat zeggen zijn ouders/ familie er dan van? en ben jijzelf ook bekend met het moslim geloof of niet? en zo ja/nee hoe ga je daar mee om in NL/ Turkije?

@ cara hoe gaat de huizenjacht nu? nog wat leuks gezien?

en die JJ die zit nu ergens in een vliegmachien op weg naar latin-america voor de salsa.. nice...
Lloret de Mar is juist hartstikke leuk man! hahahaha!!! Ik heb er een paar jaar gewerkt als hostess en dat waren mooie tijden. Kijk, er is een gedeelte waar je niet moet komen maar verder valt het wel mee hoor. Mijn moeder gaat er nog ieder jaar op vakantie, iedere keer naar hetzelfde hotel. Daar is mijn man ooit manager geweest en krijgt ze een vip-behandeling.

Ik vind het in NL altijd wel leuk maar het is zo jammer dat ik in zo,n gat woon... er zijn geen trein of bus verbindingen en met de auto sta je de hele dag in de file.

Het is ook niet de bedoeling dat je lekker doorzakt als je in NL nog met de auto een uur moet rijden. Dat is hier toch veel makkelijker met al die goedkope taxis.

Nu ik in de WW zit ga ik deze zomer een hele maand naar NL. Ik zit dan wel bij mijn moeder in huis maar probeer af en toe een paar dagen te ontsnappen en bij vrienden te slapen.

Ik heb na 23 jaar Spanje al mijn vrienden in NL nog, eigenlijk best raar.

Lapin, ik ga denk ik Nooit meer werken! Man, het leven is zo mooi als je de tijd aan jezelf hebt.

Ik heb net weer een baan afgeslagen omdat ik nog echt geen zin heb om weer te beginnen. Na de zomer zien we wel weer.

Ik ga de kleine heks ophalen van ballet, houdoe!
Goed zo Chicha , dat is de juiste instelling. Gewoon met je luie kont blijven zitten in het zonnetje.

Ga je dan een maand zonder kinderen naar NL? Of gaat iedereen mee?
Waar is je reltopic, Lapin? ;o)

'k Heb ze gezien Caramella, thanks!! Mooi! De zwartwit-foto's zijn net ansichtkaarten zeg!!

Haha, lekker luxe Chicha, baan niet aannemen, goed zo!! En leuk joh, een maand naar NL - ook goed voor heksjes NLs.
Mmmm beetje overboard gegaan met de uitroeptekens...
Ainne, op overig, een slimme meid is op haar ban voorbereid.

Maar het lukt niet erg.
Caramella, dat gaat nu wel snel allemaal, nog maar 1 maandje en dan back to Holland! Ben benieuwd hoe dat bevalt straks en wat je man gaat doen, heel spannend allemaal. Quote is ook niet verkeerd, ik vat hem wel hoor!

Chicha Jij kent natuurlijk ieder plekje in Lloret en veel mensen, dan is het wel weer een ander verhaal natuurlijk. Wat zit jij al lang in Spanje zeg! Ben erg benieuwd of je maandje Holland deze zomer bevalt. Snap goed dat je moeder telkens teruggaat naar het hotel waar ze in de watten wordt gelegd. Merk ik in Turkije ook, er is 1 hotel waar ik vrij vaak naartoe ga en waar ik telkens met flinke korting een standaard kamer boek en weer een suite met Jacuzzi krijg, inclusief wijn en fruit op de kamer. Daar ga ik dan ook opvallend graag naartoe, kan niet wachten tot ze over 2 weken weer open zijn!

Discovery, wat een rampenscenario om tijdens een lange reis vaak ziek te worden, lijkt me heel frustrerend. Maar het plan om door het Midden Oosten te reizen is dus nog niet van de baan, begrijp ik dat goed'?

Het geloof is bij ons totaal geen issue. Ik ben van oorsprong religieus en tegelijkertijd vrijdenkend opgevoed, was ook altijd al geinteresseerd in andere religies en Anaisman (we zijn niet getrouwd, op papier zijn we alleen zakenpartners:-) is Moslim maar niet fanatiek of conservatief. Hij gaat eigenlijk net als ik met mijn geloof, met zijn geloof om. Zijn ouders schijnen fanatieker en conservatiever te zijn. Ik heb hen nooit ontmoet, we hebben een ´secret relation´. Hij is er van overtuigd dat zijn ouders het niet zouden begrijpen dat ik 18 jaar ouder ben dan hij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven