Spruw
dinsdag 31 maart 2009 om 11:05
Ik voed mijn tweelingdochters nu 4 weken, bij de een ontdekte ik spruw voor het weekend, naar aanleiding van erg pijnlijk voeden bij mijzelf.
Heb Daktaringel meegekregen voor haar en vorm mezelf. Zij is er nu bijna vanaf gelukkig. Maar voor mij is het voeden een hel, zo erg dat ik erover nadenk te stoppen.
Wie heeft enig idee hoe die pijn bij mij over kan gaan.
Heb huisarts al weer gebeld, cb, heeft z'n tijd nodig zeggen ze allemaal....
Heb Daktaringel meegekregen voor haar en vorm mezelf. Zij is er nu bijna vanaf gelukkig. Maar voor mij is het voeden een hel, zo erg dat ik erover nadenk te stoppen.
Wie heeft enig idee hoe die pijn bij mij over kan gaan.
Heb huisarts al weer gebeld, cb, heeft z'n tijd nodig zeggen ze allemaal....
dinsdag 31 maart 2009 om 11:17
Hoi!
Ik heb bij mijn eerste ook spruw gehad en daktaringel gekregen. Later bleek dat Daktarin voor de kleine prima was, maar dat de moeder een ander zalfje nodig had. Ik ben alleen de naam kwijt.
Ik kan je dus eigenlijk niet heel veel verder helpen, behalve door eens na te gaan of je voor jezelf niet een ander middel nodig hebt.
Ik moest het na een voeding bij mijzelf opsmeren, zodat het de meeste tijd had om in te werken.
Ik heb bij mijn eerste ook spruw gehad en daktaringel gekregen. Later bleek dat Daktarin voor de kleine prima was, maar dat de moeder een ander zalfje nodig had. Ik ben alleen de naam kwijt.
Ik kan je dus eigenlijk niet heel veel verder helpen, behalve door eens na te gaan of je voor jezelf niet een ander middel nodig hebt.
Ik moest het na een voeding bij mijzelf opsmeren, zodat het de meeste tijd had om in te werken.
dinsdag 31 maart 2009 om 11:18
dinsdag 31 maart 2009 om 12:11

dinsdag 31 maart 2009 om 12:34
Heb het ook gehad, voeden was echt vreselijk pijnlijk. Duurt sowieso een tijdje voor de medicatie werkt. Ik heb gewoon doorgevoed, oner het motto 'sommige dingen zijn belangrijker dan het feit dat ik pijn lijd'. Als het straks over is (echt, het gaat een keer over
ben je heel blij dat je hebt doorgezet. Sterkte!

dinsdag 31 maart 2009 om 12:54
Dankjewel Jemamem, dat had ik nodig. Omgeving verklaart me voor gek dat ik nog doorga(doen ze toch al, oudste dochter 1,5 jr lang gevoed, werd ook maar raar gevonden). Gelukkig staat m'n man achter me en helpt waar hij kan.
En inderdaad, sommige dingen zijn belangrijker, de meiden doen het zo goed op borstvoeding, daar doe ik het voor.
Die kloven krijgen zo niet de kans om te herstellen lijkt me, worden telkens tijdens het voeden weer open getrokken, want ze krijgen voeding om de 3 uur nog.
Heb gisteren gekolfd, dan is de pijn wel minder, maar borsten raken niet goed leeg, en daarmee raak je nog weer verder van huis..
En inderdaad, sommige dingen zijn belangrijker, de meiden doen het zo goed op borstvoeding, daar doe ik het voor.
Die kloven krijgen zo niet de kans om te herstellen lijkt me, worden telkens tijdens het voeden weer open getrokken, want ze krijgen voeding om de 3 uur nog.
Heb gisteren gekolfd, dan is de pijn wel minder, maar borsten raken niet goed leeg, en daarmee raak je nog weer verder van huis..
dinsdag 31 maart 2009 om 13:01
Ninthe, miconazol is idd de werkzame stof in daktarin, maar de orale gel is voor jouw tepels niet ideaal. Worden ze week van of zoiets... Vandaar dat mic creme beter is. Die kloven zullen herstellen als de spruw geneest, kloven en spruw staan niet los van elkaar.
Ik had zelf ook spruw, alleen wist ik dat niet. Ik had wel pijnlijke kloven. Ben toen op advies van de lactatiekundige miconazol gaan smeren en toen verdwenen de kloven.
Ik had zelf ook spruw, alleen wist ik dat niet. Ik had wel pijnlijke kloven. Ben toen op advies van de lactatiekundige miconazol gaan smeren en toen verdwenen de kloven.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.