35 en nog nooit een relatie gehad.

26-05-2007 17:29 434 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 en ik heb nog nooit een relatie gehad. Ik ben weleens verliefd geweest maar heb nooit echt een vriend gehad. Mannen zagen mij meer als een soort maatje waar je mee kon lachen of met wie ze moesten omgaan om zo tot mijn altijd mooiere vriendinnen te komen. Daarbij komt dat ik mezelf heel lang niet de moeite waard heb gevonden maar daar wordt al  aan gewerkt. Ik probeer van mezelf te houden en zeg tegen mezelf dat ik goed ben zoals ik ben en soms lukt dat ook wel maar er zijn van die momenten zoals gisteren, ik liep te wandelen en voelde me goed en ineens kwam ik een  vriendin tegen met haar kind en ik voelde me zoooo mislukt. waarom kan iedereen iemand vinden ook al is het niet voor altijd maar ik zou ook zo graag het samengevoel eens willen hebben. Ik schrijf dit omdat ik dit nog nooit heb verteld, ik kom ook over als een spontaan gezellig iemand,en niemand weet hoe ik me echt voel want ik schaam me zo en de laatste tijd krijg ik steeds meer het gevoel dat ik mislukt ben.

Ik weet ook wel dat jullie me niet kunnen helpen maar ik wou het zo graag eens van me afschrijven.
@Spell68: Ik geloof zeker dat een relatie krijgen makkelijker is dan er een te behouden. In het begin is het allemaal nieuwe en spannend. Krijg ook het idee dat haar lat laag ligt. Dat ze het vooral belangrijk vind dát ze samenwoont, maar het minder uitmaakt met wie. De reden waarom het uitging met vorige vriendjes is me niet duidelijk. Ze zei alleen elke keer dat het een lang verhaal was.
Door anderen onderuit te halen, word jij in ieder geval geen betere catch.
hondenmens schreef:
11-06-2019 14:16
@Spell68: Ik geloof zeker dat een relatie krijgen makkelijker is dan er een te behouden. In het begin is het allemaal nieuwe en spannend. Krijg ook het idee dat haar lat laag ligt. Dat ze het vooral belangrijk vind dát ze samenwoont, maar het minder uitmaakt met wie. De reden waarom het uitging met vorige vriendjes is me niet duidelijk. Ze zei alleen elke keer dat het een lang verhaal was.
Tja, dat kan ik me voorstellen dat het een lang verhaal was. Immers hebben mensen die het hebben van een relatie zo belangrijk vinden makkelijk de neiging om een relatie uit te melken lang voorbij de uiterste houdbaarheidsdatum en daar wordt de relatie meestal niet beter van...
chocolol schreef:
11-06-2019 14:27
Ik interpreteer haar worden gewoon als een gegeven, niet als iets om haar onderuit te halen. Zo ken ik hondenmens ook helemaal niet.
hondenmens schreef:
11-06-2019 14:16
Als je in mijn schoenen staat dan is het krijgen van een relatie onmogelijk, uitgesloten, compleet onbereikbaar. Realistisch gezien heb ik denk ik alles tegen namelijk persoonlijkheid, sociale vaardigheden, uiterlijk. Ik vind mijzelf in elk geval geen menselijk wezen tenzij ik moet denken in de richting van subhuman. Ik leef nu zo'n 15 jaar op mezelf en ik heb ook geen huisdieren, kennissen of vrienden. Dus alleen daarom al denk ik dat dit niet voor mij is weggelegd, ik ben een solo wezen en om eerlijk te zijn zit ik er steeds minder mee. De drang om mensen te ontmoeten is sterk afgenomen, vraag mij af of het een hormonen kwestie is of dat ik het gewoon heb opgegeven of misschien is het gewenning. Ik heb mij er min of meer bij neergelegd dat dit mijn leven is.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 00:58
0.93% gewijzigd
chocolol schreef:
11-06-2019 14:27
Ook geen mindere catch, volgens mij maakt het niks uit want mensen hebben sowieso altijd wel iets te klagen. je kan het nooit helemaal goed doen.
phantast schreef:
13-06-2019 00:57
Ook geen mindere catch, volgens mij maakt het niks uit want mensen hebben sowieso altijd wel iets te klagen. je kan het nooit helemaal goed doen.

Nou iemand die het nodig vindt om zo onaardig over een oude vriendin te spreken, klinkt voor mij niet echt uitnodigend om daar vrienden mee te worden. Dus natuurlijk doet wat je zegt er wel toe.

Maaruh, heb je dat filmpje gekeken wat iemand hier linkte over incels? Wat jij zegt komt echt precies(!) overeen met wat daarin gezegd wordt.
Het werd eerder genoemd, eerst van jezelf houden pas dan kun je écht van een ander houden.

Waarom voel je je zo mislukt? Misschien heb je wel een enorm leuke baan, ben je al jaren liefdevolle vrijwilliger, mantelzorger, collega, zus, kun je prachtig tekenen, zingen, pianospelen ben je een hele lieve vriendin voor anderen, lieve buurvrouw Kijk eens kritisch naar jezelf. Wat heb je de afgelopen 10 jaren bereikt? Dat hoeft niets bijzonders te zijn maar mag gewoon jij zijn. Misschien ben je 'gewoon' gezond. Er zouden heel wat mensen met je ruilen die ziek zijn. Koester dat, dat je een mooi gezond lijf hebt. Of misschien staat rode lipstick je wel fantastisch of heb je prachtig haar.
Ik doel niet op ondankbaarheid maar op een manier om naar jezelf te durven kijken waarbij je alle moois aan jezelf ziet.
Ik ben natuurlijk geen expert maar hoop dat het je een beetje helpt. Liefs
chocolol schreef:
13-06-2019 01:00
Nou iemand die het nodig vindt om zo onaardig over een oude vriendin te spreken, klinkt voor mij niet echt uitnodigend om daar vrienden mee te worden. Dus natuurlijk doet wat je zegt er wel toe.

Maaruh, heb je dat filmpje gekeken wat iemand hier linkte over incels? Wat jij zegt komt echt precies(!) overeen met wat daarin gezegd wordt.
Ik ben inmiddels bekend met de incel term ja. Ik pas inderdaad in dat plaatje.
phantast schreef:
09-06-2019 21:51
Ja, het moest er maar eens van komen,.......
Ik zal wel eens met jou willen afspreken, geef maar een datum als jij ook wil en kan.
Ik heb enkele data doorgegeven. Mijn aanbod voor jou blijft niet eeuwig staan. Ik wil in juni wel iets geregeld hebben anders duurt het te lang en dan heb ik er geen zin meer in.
Vanmorgen dit topic doorgelezen. Vandaag in het zwembad geweest. Hoe kun je nou denken dat alleen mooie mensen relaties kunnen aangaan? Ik zie overal lelijke mensen in relaties. Dat heeft echt niks met uiterlijk te maken. Je bent te lang jezelf gaan opsluiten. Dat is het enige probleem.
Sjulia schreef:
13-06-2019 17:57
Vanmorgen dit topic doorgelezen. Vandaag in het zwembad geweest. Hoe kun je nou denken dat alleen mooie mensen relaties kunnen aangaan? Ik zie overal lelijke mensen in relaties. Dat heeft echt niks met uiterlijk te maken. Je bent te lang jezelf gaan opsluiten. Dat is het enige probleem.
Ik weet niet, ik werd altijd belachelijk gemaakt om uiterlijk waardoor ik vrouwen ben gaan beschouwen als goddelijke wezens die onbereikbaar zijn. En nu met 35 is er eigenlijk niet veel veranderd. Overal waar ik kwam werden er wel nare opmerkingen gemaakt en eigenlijk ben ik het er wel mee eens. Ik ben niet de persoon die de " I don't give a fuck attitude" bezit. Ik zat er behoorlijk mee. En het tegendeel is nooit bewezen. Ik ben mijzelf zeer zeker gaan opsluiten, eigenlijk verlaat ik mijn huis alleen als het echt nodig is.
seksualiteit, relaties, kinderen krijgen/nemen, op vakantie gaan, uit eten gaan, familie/vrienden/kennissen contacten beschouw ik meer als iets dat normale mensen doen en onderhouden. Ik zie mijzelf zoals ik al eerder aangaf niet meer als mens. Als ik aan mensen denk dan voelt het alsof ik daar niet bij hoor. En ook als ik door de stad loop dan voelt het niet alsof ik onderdeel ben van het geheel.
Ik denk serieus dat geloof is ontstaan door schizofrenen die het leven niet aankonden en toen een fantasiewereld creëerde om het leven draaglijker te maken. Ik kan mij heel goed voorstellen dat mensen die zich in een soortgelijke uitzichtloze situatie als ik bevinden liefde van God nodig hebben om hun kracht en energie te geven om verder te gaan. Daarom beschouw ik de bijbel ook als een gedateerd sprookjesboek. Ik kan beter met de harde realiteit omgaan dan veel andere mensen die dan toevlucht zoeken in geloof.
anoniem_379598 wijzigde dit bericht op 13-06-2019 21:13
38.41% gewijzigd
inkijk74 schreef:
13-06-2019 14:53
Ik heb enkele data doorgegeven. Mijn aanbod voor jou blijft niet eeuwig staan. Ik wil in juni wel iets geregeld hebben anders duurt het te lang en dan heb ik er geen zin meer in.
Ik snap wat je bedoelt, het is niet mijn bedoeling om het telkens uit te stellen maar ik twijfel wel , met name of ik überhaupt wel ooit nog mijn huis wil gaan verlaten. Ik ben bereid om mijn leven hier uit te zitten, accepteren dat een beter leven niet mogelijk is. Ik voel mij eigenlijk elke dag wel kut maar ja ik ben machteloos om daar verandering in te brengen anders had ik dat wel veel eerder gedaan natuurlijk. Af en toe verlaat ik mijn huis nog wel maar altijd overheerst het gevoel dat ik een gedrocht ben dat ik behoor tot het afvoerputje van de maatschappij.
Mijn hulpverlener zei dat dit mijn way of life is geworden om mij honderd procent van de dag kut te voelen en dat ik niet anders meer weet.
Ik bedoel contact met jou kan misschien een te grote stap zijn omdat je typte dat er geen weg meer terug is. Wel zou ik willen kennis maken met jou, daar toe ben ik sowieso wel bereid.
chocolol schreef:
13-06-2019 01:00

Nou ja, ik heb ook wel iets te klagen over een " oude vriend" eentje die mij alleen maar nodig had om telkens geld te lenen en dan nooit terug betaalde altijd smoesjes verzon of het gewoon vergeten was. En dan ellenlange monologen die ik moest aanhoren over de breuken met zijn exen omdat ik wel een fijn persoon was om je verhaal bij kwijt te kunnen. Dat was voor hem fijn omdat ik mijzelf wegcijferde, dat was zo'n beetje mijn enige vriendschappelijke contact dat zo'n 5 jaar duurde.
Ik pas in het plaatje incel op sommige gebieden, maar bijvoorbeeld niet dat ik vind dat ik recht heb op seks eerder het tegenovergestelde, ik vind het meer een plicht dat figuren als ik zichzelf nooit kunnen voortplanten en ik kan de mensheid geruststellen dat gaat ook niet meer gebeuren.
Sjulia schreef:
13-06-2019 17:57
Het zijn ook bepaalde types die elkaar aantrekken, uiterlijk is niet altijd belangrijk dat ligt aan de bepaalde groepen mensen. Sommige mensen letten op andere dingen en dan is uiterlijk minder relevant.
Ik vind mezelf een onzichtbaar type, eentje die niet opvalt qua uiterlijk, persoonlijkheid, talenten en noem maar op, eigenlijk gewoon iemand die niet interessant is. Niemand valt op een type als ik dat heb ik wel gemerkt in al die jaren. En dat is een feit anders zou ik nu niet dateloos en maagd zijn geweest na al die lege zielloze bij tijd en wijlen eenzame jaren. Niet op elk potje past een dekseltje, het wordt tijd dat mensen eens stoppen te geloven in dat onzin fabeltje.
Ja ik zal eerlijk zijn, ik leef als een persoon dat overeen komt met een stok oud persoon die zich bevind in het einde van zijn laatste levensfase. En ik ben er zo aangewend dat ik het niet eens erg vind, het is een triest bestaan maar het voelt niet alsof ik daar zelf voor kies.
phantast schreef:
13-06-2019 21:08
Ja ik zal eerlijk zijn, ik leef als een persoon dat overeen komt met een stok oud persoon die zich bevind in het einde van zijn laatste levensfase.
Ik ook wel. Ik ben niet meer uitgegaan sinds mijn 16e. Ik kan geen kinderen krijgen. Jaren geen relaties gehad, iedereen leek het maar vreemd te vinden en ook medelijden met mij te hebben. Toen kreeg ik een (slechte) relatie en daarna was ik weer 3 jaar alleen. Ik ontmoet ook niet bizar veel mensen en veel mensen hou ik op afstand want ik heb geen zin in moetjes. Toch een nieuwe man gevonden. Ondanks dat ik ook veel binnen zit en verlegen ben. En ook wel met een rugzakje. Ik ken verlegenheid, onzekerheid en angst goed. (Angststoornis) Ik denk dat jij je leven helemaal niet accepteert zoals het is; ik denk dat je te angstig bent om echt deel te gaan nemen aan het leven. En dat je dit leven maar probeert te accepteren. Je probeert ons steeds te overtuigen van je zelfbeeld, en volgens mij daarmee ook jezelf. In het leven springen betekent het risico op afwijzing en daarin een bevestiging op te lopen van je eigen gevoel en beeld over jezelf. Een poging die op niks uitloopt, mislukking.. Maar mensen zijn roedeldieren, die doen het niet goed zonder aanrakingen en liefde. Ik vind de haat die je omschrijft en het diepe dal ook niet zo vreemd maar een begrijpelijk gevolg van jaren eenzaamheid. Maar ik snap ook heel goed dat elke stap te groot is na jarenlang alleen te zijn. Toch zou ik het je gunnen en hoop ik dat je die stap durft te zetten. Je bent erg aan het malen over het leven, vrouwen, uiterlijk. Maar vanaf de zijlijn krijg je juist geen compleet plaatje. Het is niet zoals jij denkt.
phantast schreef:
13-06-2019 20:44
...... . Wel zou ik willen kennis maken met jou, daar toe ben ik sowieso wel bereid.
Maar het is weinig concreet. Ik heb de angst dat het er nooit van komt. Dat je me ontglipt. Je bent zo glad als een aal.

En het gaat niet om grote stappen zetten. Kleine veranderingen kunnen enorme gevolgen hebben. Denk aan het butterfly-effect.
inkijk74 schreef:
13-06-2019 21:43
Maar het is weinig concreet. Ik heb de angst dat het er nooit van komt. Dat je me ontglipt. Je bent zo glad als een aal.

En het gaat niet om grote stappen zetten. Kleine veranderingen kunnen enorme gevolgen hebben. Denk aan het butterfly-effect.
Lief dat je wil helpen. En ik geloof ook dat kleine veranderingen enorme gevolgen kunnen hebben. Ik zou het doen TO. Spring in het diepe! Het kan allemaal zo anders zijn. Elke kleine stap is ook een win. Wees niet te streng voor jezelf.
Ik lees hier heel mooie berichten gericht aan Phantast
phantast schreef:
13-06-2019 20:44
Wel zou ik willen kennis maken met jou, daar toe ben ik sowieso wel bereid.
Hee Phantast, doe dit gewoon, maak die afspraak met Inkijk in Juni!
Hij zei wel dat er dan geen weg meer terug is maar dat is meer symbolisch bedoeld. Ermee bedoelende dat het gewoon heel goed is om deze stap te zetten voor jouzelf en je groeiproces. Je zit absoluut nergens aan vast en hebt ten alle tijde alle vrijheid om zelf beslissingen te nemen.
Inkijk zei ook al: het gaat niet om grote stappen nemen. Kleine stapjes.......
Go for it
Daar ben ik het ook helemaal mee eens.
Ga deze stap vooral zetten!!
Als ik heel eerlijk ben, vind ik het wel best zo. Ben helemaal op mezelf en leef in mijn eigen wereldje en dit bevalt mij steeds beter. Ik heb het tot deze leeftijd zonder vriendschappen en relaties weten te redden en ik zie om eerlijk te zijn geen reden om er nog iets aan te veranderen. Verspilde energie en bovendien is dat magische gevoel en dromen hoe het zou zijn om wederzijdse verliefd te worden ook wel een beetje weg. Het is aan de ene kant heel sad en wreed dat ik dit nooit heb mogen ervaren aan de andere kant voel ik ook innerlijke rust. Dit zal ook wel deels met hormonen te maken te hebben en een seksdrive dat steeds minder wordt naarmate de jaren verstrijken. Er is meer rust in mijn kop en het accepteren van dingen en mijn situatie gaat steeds beter. Ik vind vrouwen niet echt meer interessant ofzo , ik heb hetzelfde gevoel als vóór de pubertijd. Aan de ene kant mis dat ik dat gevoel wel, ik keek vroeger wel graag naar vrouwen maar anderzijds is het een opluchting dat ik geen frustratie meer voel van iets dat ik toch nooit kan krijgen. Ik acht mijzelf ook sowieso niet goed genoeg voor vrouwen. Het is onbegonnen werk en ik heb ook niet echt meer de motivatie om nog iets te veranderen en ik denk ook dat mijn situatie statisch is. Ik ben feitelijk gezien echt een gedrocht. Soms vind ik dit lastig want ik geloof in de evolutietheorie en dat er dus geen ruimte is voor zwakke mensen en dat is precies wat ik juist wel ben. Iemand die zijn genen niet kan doorgeven is een imperfectie, als we gewoon de natuur zijn gang laten gaan dan was ik allang opgeruimd geweest zoals dat bij een blind persoon ook zou gebeuren. Ik leef tot 45 jaar en dan kies ik mijn eigen dood uit en dat kan ook lang niet iedereen. Ik had sowieso niet verwacht dat ik 35 jaar zou halen, vroeger wilde ik stoppen met leven zodra ik de 30 bereikte maar dat wordt nu 45 jaar al heb ik al jaren het gevoel dat ik klaar ben met leven en dat ik alles heb meegemaakt wat ik meegemaakt zou moeten hebben. Ik heb weinig meegemaakt en het grootste gedeelte van mijn leven overgeslagen maar toch ben ik tevreden want het ligt puur aan mijn zwakke genen dat ik mijzelf niet verder kon ontwikkelen. Ik voel mij best wel ok zolang ik mijn verleden maar niet ga overdenken en dat ik besef dat ik teveel heb overgeslagen maar dat ik daar zelf eigenlijk geen invloed op had. Nu is toch vooral genadeloos, en meedogenloos doorleven, in de evolutie is er geen ruimte voor zwaktes dit dient direct te worden afgestraft. En eigenlijk gebeurd dit ook wel onbewust in het echt, zodra iemand vreemd gedrag toont wordt dit afgestraft dmv pesterijen, want de pester ziet jou als zwak persoon en bezit dus het volste recht om je belachelijk te maken. Zwakke mensen moeten worden uitgesloten en worden verbannen en dit is eigenlijk in mijn geval gebeurd alleen ben ik wel sterk genoeg om in mijn eentje door te gaan. En met alleen bedoel ik dus ook echt alleen, geen vriendschappen, kenissen, relaties, familie en noem maar op. "leven" is niet het doel van de evolutie dat is een luxe , "bestaan " en genen doorgeven is de top prioritieit.
Nooit gedacht aan plastich chirurgie?er kan tegenwoordig zoveel.
Sterkte Phantast

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven