Man wilt graag verhuizen

11-06-2019 21:02 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie helpt even mij ( ons) te relativeren?

Situatie: 3 jaar geleden oude woning gekocht en helemaal verbouwd. In tussen Tijd 3 nieuwe bewoners erbij gekregen in de straat die niet bijdragen aan fijne woonomgeving; rijden op monters, drank en roken ( ik irriteer me er niet aan,man enorm)
Nu we net klaar zijn met de verbouwing ziet man een heel mooi pand wat helemaal naar zijn zin is en volgens hem een buitenkansje . Mooi huis, goede locatie en financieel heel aantrekkelijk in de zin lagere hypotheek. Bij het huis zitten 2 studio’s voor de verhuur met volgens de huidige bewoners gegarandeerd 8 maanden per jaar verhuur. Allemaal best aantrekkelijk alleen zie ik het gewoon echt niet zitten.
Woon nu erg naar mijn zin in een fijn huis helemaal naar wens.

Locatie van het anders huis vind ik niks en buitenom de inkomsten van de verhuur zie ik het alleen maar als gedoe.

Man vind dat we het gewoon maar moeten doen en vind mijn redenen onzin en vind dat ik mijn zin door duw en dwars ben. Ik vind mijn man een rupsje nooit genoeg en vind dat hij zijn zin door duwt.

Heb net geroepen dat als hij doorgaat met het willen wonen in het andere huis het enige wat ik teken de scheidingspapieren zijn zo boos was ik maar goed dat is niet wat ik wil natuurlijk.

Kunnen jullie even helpen relativeren?
pamelacourson schreef:
11-06-2019 21:24
Nog wel even een vraagje, TO: je zegt dat het andere huis op een goede locatie staat, maar je vindt de locatie helemaal niks. Hoezo niet dan?
Naast strand. Met oprit voor 3 auto’s en vrijstaand.

Maar dorp vind ik geen leuk dorp, te toeristisch. De wijk vind ik geen charme hebben, allemaal nieuwbouw.

Ver van de school van de kinderen ( dus altijd halen en brengen)
En geen speeltuin in de buurt die we nu wel hebben.
Hetismogelijk schreef:
11-06-2019 21:26
Hoe reageerden de kinderen op de vorige verhuizing? Zouden ze voor deze verhuizing (weer) van school moeten wisselen? Vriendjes achterlaten? Of is het in dezelfde wijk?
Vorige verhuizing heeft geen invloed gehad op school/ vrienden. Was van ene straat naar 5 straten verderop.
Frietmetmayo schreef:
11-06-2019 21:29
Naast strand. Met oprit voor 3 auto’s en vrijstaand.

Maar dorp vind ik geen leuk dorp, te toeristisch. De wijk vind ik geen charme hebben, allemaal nieuwbouw.

Ver van de school van de kinderen ( dus altijd halen en brengen)
En geen speeltuin in de buurt die we nu wel hebben.
Het gaat je man dus vooral om de inkomsten uit die twee studio's? Voor die inkomsten heb je wel veel onzekerheid en extra werk. Is dat het extra geld wel waard? Overziet je man wel de gevolgen van verhuren aan steeds verschillende huurders?
Altijd halen en brengen van de kinderen moeten wij ook en dat heb ik echt onderschat. Ik baal er regelmatig van, helemaal als ze na school ook nog eens gaan/gingen spelen bij een vriendje en ik dan óók weer op en neer moet. Het is gewoon onhandig.
Ook gaan er tegenwoordig veel kinderen uit de klas van onze jongste dochter ‘s avonds en in het weekend spelen op of bij het schoolplein en dan moeten we ook altijd weer brengen en halen en een tijd afspreken. Anders kan ze niet meedoen en dat vind ik ook sneu.
Die huurders zou ik trouwens ook absoluut niet zien zitten.
Monters? :confused:
Lavendel_Madelief schreef:
11-06-2019 21:33
Het gaat je man dus vooral om de inkomsten uit die twee studio's? Voor die inkomsten heb je wel veel onzekerheid en extra werk. Is dat het extra geld wel waard? Overziet je man wel de gevolgen van verhuren aan steeds verschillende huurders?
Idee hoe ik hem dit duidelijk kan maken?

Man staart zich nu namelijk blind op de extra inkomsten vanuit de verhuur.
Je man ergert zich aan mensen uit de omgeving; dikke kans dat hij zich gaat ergeren aan huurders. Onderschat dat niet.
Sowieso vind ik dat je beiden achter een dergelijke constructie moet staan, levert toch extra werk op.
En dan verhuis je, valt die verhuur tegen en wil man weer weg.
Of blijkt zijn eigen woning / gedeelte toch niet zijn droomhuis te zijn.

Ik zou er geen zin in hebben.

Eventueel kan je eens mee rondkijken naar andere dingen, maar met kinderen nog es een (semi-overbodige) verhuis ... zou mijn ding niet zijn.

Overal is wel iets dat niet helemaal perfect is.

Laat hem ook es kijken wat ie op 8 maanden tijd (4 maanden staat dat ding leeg) kan verdienen aan die verhuur.
Maar wat daarbij ook de kost van aankoop, onderhoud, ... is.
Indachtig dat je in de maanden dat het leegstaat ook best de verwarming laat draaien, onderhoud doet, ...

En wat een geloop, gedoe, gemail en administratie het kost.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 21:52
32.33% gewijzigd
Hoezo vind je man dat jij je zin doorduwt? Jullie hebben dit huis toch samen verbouwd, logisch dat je nu de vruchten ervan wil plukken.
Als het huis dicht bij het strand is zal huurders vinden geen probleem zijn. Alleen... wat voor verhuur is het dan? Gewoon normale verhuur of AirBnB?
Als het om AirBnB gaat raad ik aan deze site eens te lezen: https://www.airbnbhell.com/ en bij normale verhuur moet je maar net goede huurders treffen. Daar zijn ook genoeg horror verhalen van op internet van huurders die de boel helemaal slopen, niet betalen of een wietplantage beginnen.

Natuurlijk gaat het meestal gewoon goed maar hoe ziet je man dit voor zich? Met alle regelgeving en dingetjes die jullie, of hij, zouden moeten regelen/doen voor de verhuur?
Misschien ben ik gek maar als een van beide partners iets niet ziet zitten is het toch gewoon een no go?
Je gaat toch niet ergens wonen waar je niet wil wonen?
Als je een huis koopt moet je beide willen. Het is geen kopje koffie dat je weg kan gooien als het niet lekker is.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 04-08-2019 00:10
Reden: privacy
99.81% gewijzigd
Hou er ook rekening mee dat AirBnB in de toekomst gegarandeerd strenger gecontroleerd gaat worden.

En het wel es kan zijn dat je belastingen op de inkomsten mag gaan betalen.
Hij ergert zich aan een paar buurtbewoners die op een motor rijden, alcohol drinken en roken?
Ik neem aan dat ze het roken en drinken niet op jullie erf doen? Ik snap zijn ‘last’ niet zo goed. Is hij bang om straks in een soort Hells Angels enclave te wonen?

Want als het enkel gaat om ‘niet zijn soort mensen’ dan neemt hij wel een gigantisch risico met het verhuren van maar liefst twee studio’s aan huurders die ook potentieel niet zijn bloedgroep zijn maar nog een stuk dichter op zijn lip zitten. Ik zou zelf een parttime baan als monteur/schoonmaakster/makelaar/tourguide door die studio’s echt niet zien zitten.

Bij ons zou het een patstelling worden. Dat is het bij ons destijds ook geworden. En toen hebben we de knoop maar doorgehakt en zijn gaan zoeken naar een derde optie waar we beiden ons wel prettig bij voelden en daar wonen we nu. En achteraf is dit huis ook de meest verstandige keuze geweest. Het is niet zijn of mijn droomhuis maar rationeel gezien het juiste huis in de juiste levensfase. Mijn droomhuis kan ik toch nooit betalen :)
Bij wat je vertelt kan ik me goed voorstellen dat je het niet erg ziet zitten omdat dit lijkt op (weer) een (vrij impulsieve) actie vanuit je man vanuit onvrede. Ik vind het trouwens echt idioot dat hij jóu beticht van je zin doordrijven! Heeft hij vaker dat soort kronkels?
Op zoek naar een huis waar je beide achter staat en goed kan aarden. Hier ga je niet uit komen als je zo lijnrecht tegenover elkaar staat. En verhuur is echt niet zaligmakend als ik de pandjesbazen in mijn omgeving moet geloven.
suzyqfive schreef:
11-06-2019 22:06
Misschien ben ik gek maar als een van beide partners iets niet ziet zitten is het toch gewoon een no go?
Je gaat toch niet ergens wonen waar je niet wil wonen?
Als je een huis koopt moet je beide willen. Het is geen kopje koffie dat je weg kan gooien als het niet lekker is.
Inderdaad.
Misschien haal je ook wel rokende, drinkende en op monters rijdende huurders in huis. Daarnaast zijn er wel meer dan 2 huizen op de wereld. Wanneer je echt allebei wil verhuizen dan bespreek je dat en je wensen ipv impulsief voor iets anders kiezen vanuit het negatieve.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bij verhuur moet je na elke gast alles schoonmaken, controleren en beddengoed wassen. Reken per studio per gastenwissel op anderhalf uur werk. Dat betekend met een beetje pech elke vrijdag en maandag 3 uur werk. Meestal is een wissel tussen 11 ‘s morgens en 3 uur ‘s middags.
Wie gaat dat werk doen?
Hij naast zijn baan of jij naast jouwe werk, ophalen/ brengen van de kinderen en het huishouden. Of huren jullie daar iemand voor in, kosten gaan weer van de huur af. Je moet extra linnengoed hebben en dat moet gewassen worden en gedroogd. Dus extra slijtage machines, extra elektriciteit en waterverbruik.
Hoe zit het belastingtechnisch, huur moet je opgeven aan de belasting?
Allemaal dingen waar je aan moet denken.
Nog even je poot goed stijf houden, na een paar weken is dat huis al weer verkocht.
Is je partner in staat om de waarde van de woning te vergroten?
In dat geval is er best iets voor te zeggen om een beetje mee te gaan in zijn wensen. Of kost het teveel in de zin van dat het een tweede baan wordt en jij er alleen voor staat?
Wat betekent het in hypotheekzin? Kun je hierdoor bijvoorbeeld (met gelijkblijvende maandlasten) de hypotheek veel sneller aflossen?
Het belangrijkste is dat je samen rond de tafel kunt zitten en alles op een rij zet, alleen de emotie speelt hoog op. Ik zou wel proberen om op 1 lijn te komen zodat het niet tussen jullie in blijft staan. Dus vanavond een flesje wijn opentrekken, pen en papier op tafel en samen opschrijven of uitspreken wat de voor en nadelen zijn. In een normale relatie zou dat toch moeten kunnen?
Ik snap jouw man eerlijk gezegd wel.
Mogelijk kan hij niet zo goed tegen al die prikkels (herrie) die de nieuwe buren in de straat met zich meenemen en trekt hij ook naar een rustigere omgeving. En dat een eigenschap die in de aard van het beestje zit en die je niet kunt veranderen.

Je hebt niets verteld over de omgeving waar je man naar toe wil. Je hebt alleen gezegd dat jij dat niet ziet zitten. Waarom niet?

Mócht je toch gaan verhuizen, zoek dan eerst effe uit wat voor huurders je hebt, wat voor huurders je er mogelijk in krijgt, en wat voor mensen er in de omgeving wonen. Om te voorkomen dat je in een soortgelijke situatie komt te zitten waar je man zich groen en geel aan ergert.

Zelf woon ik niet voor niets op het platteland. Het volk dat daar woont is toch beschaafder. Ze houden er gewoon meer rekening met elkaar. En er is gewoon meer leefruimte.
iones schreef:
16-06-2019 09:45
Ik snap jouw man eerlijk gezegd wel.
Mogelijk kan hij niet zo goed tegen al die prikkels (herrie) die de nieuwe buren in de straat met zich meenemen en trekt hij ook naar een rustigere omgeving. En dat een eigenschap die in de aard van het beestje zit en die je niet kunt veranderen.

Je hebt niets verteld over de omgeving waar je man naar toe wil. Je hebt alleen gezegd dat jij dat niet ziet zitten. Waarom niet?

Mócht je toch gaan verhuizen, zoek dan eerst effe uit wat voor huurders je hebt, wat voor huurders je er mogelijk in krijgt, en wat voor mensen er in de omgeving wonen. Om te voorkomen dat je in een soortgelijke situatie komt te zitten waar je man zich groen en geel aan ergert.

Zelf woon ik niet voor niets op het platteland. Het volk dat daar woont is toch beschaafder. Ze houden er gewoon meer rekening met elkaar. En er is gewoon meer leefruimte.
Als je moeite hebt met prikkels, zou een toeristische strandplaats niet mijn eerste keus zijn. En al helemaal niet met de bedoeling om een groot deel van het jaar huurders te hebben. Zit je 8 maanden per jaar met vakantiegangers opgescheept, ín je eigen pand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven