Ik ben in shock: Zwanger!

30-03-2009 15:04 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat er anonieme fora bestaan, want de grond is zojuist onder mijn voeten weggeslagen...ik ben zwanger:S Totaal niet gepland en ik weet ook zo goed of het gewenst is...Ik zit volop in studiewerkzaamheden en woon veel te klein voor een kind erbij. Daarbij weet mijn partner het nog niet eens! Ik heb geen idee wat ik moet doen, ben er ziek van. Ik heb nog wel een mirena, deze zal zsm verwijderd moeten worden.

Vanavond maar mijn partner proberen te bereiken, deze zit nu in Antartica, of all places! Ik wil een borrel, maar of dat nu verstandig is...Heeft er iemand ervaring met ongeplande zwangerschappen? Ik ben ook nog eens jong..O help..
quote:elska schreef op 31 maart 2009 @ 14:49:

Goed zeg! Ik ken je niet, maar als je een vriendin van me was, dan was ik nu heel trots op je. Heel dappere beslissing en ik duim voor je dat je kindje lekker blijft zitten waar hij zit (voor de komende 8 maanden dan..)

mooi verwoord elska

Milaatje, dit is zeker een moedige beslissing, super sterk van je!

Mila,

Ook heel veel respect van mij, sterke vrouw! Ga ervoor!

Spannend, ik hoop niet dat het bloedverlies doorzet, ik duim voor je. Ik hoop van je te vernemen hoe het verder gaat. Alles rustig laten bezinken en dan plannen maken. En tussendoor ook genieten hoop ik!

Alle geluk voor jullie (f)
Misschien lees ik verkeerd, maar ik lees nergens dat Mila al zeker is van haar beslissing. Ik lees alleen dat ze de mirena heeft laten verwijderen en dat het nu sowieso nog afwachten is of het vruchtje überhaupt blijft zitten.

het lijkt me een heel lastige keus. Je zwangerschap is totaal ongepland, je hebt niet voor niets gekozen voor de (normaliter zeer betrouwbare) Mirena. Je hebt een superkans in Harvard, je vriend kan niet mee omdat hij nog een jaar in Nederland moet, je wil een carrierestap maken, de huisvesting is niet ideaal...

Uiteindelijk moet je gewoon dat kiezen waar jij je goed bij voelt, en als jij deze buitenkans wil en kán laten lopen voor een kind, moet je dat vooral doen. Ik weet niet wat ik zou doen, ik denk eigenlijk dat ik onder deze omstandigheden het kind níet zou laten komen, maar die keus ligt helemaal bij jou en beide keuzes zijn níet fout. Het zijn alternatieven.
Moedige beslissing! Veel succes met alles!

(had het trouwens ook heel goed begrepen als je een andere beslissing had genomen)
Ah, ik lees verkeerd, ik zie idd dat je er toch voor wil gaan.

Hoop dan voor je dat het goed blijft gaan na het verwijderen van de mirena.

Weet je of je Harvard verhaal alsnog doorgang kanv inden, of is dat hoe dan ook van de baan?
quote:milaatje schreef op 31 maart 2009 @ 13:14:

Nu ligt alles anders, maar na een nacht denken, praten en huilen wil ik er toch voor gaan.

@Tangerine:

Hieruit blijkt toch dat milaatje ervoor wilt gaan lijkt mij!
quote:natadecoco schreef op 31 maart 2009 @ 11:53:

[...]

Ik heb nog geen kids, we zijn al een tijdje bezig, maar de zwangerschap eindigde in een miskraam. Binnenkort gaan we verhuizen als we iets kunnen vinden in deze stad met 22 miljoen inwoners en enorme prijzen. Een 2 kamer appartement van 40m2 kost gemiddeld 1000 euro Zo zie je maar weer dat sommige mensen in een ruim appartement niet rondkomen voor hun gevoel omdat ze gewend zijn aan luxe, vaak zijn mensen verbaasd over het feit dat ik zo klein woon, terwijl zij voor hetzelfde geld een prima huurhuis hebben met 4 kamers. Maar waar een wil is is een weg. Mijn vriend is de eerst jaren opgegroeid in een 12m2 met de WC en de douche op de gang die ze deelden met de buren. Fijn dat jullie een ruimer appartement gevonden hebben!

O wat vervelend dat je een miskraam gehad hebt.

Mijn eerste zwangerschap eindigde ook in een miskraam in de 13de week, en de tweede keer ging alles prima, helemaal geen comlicaties. De tweede keer hoeft dus helemaal niet zo te gaan als de eerste.

Ok jullie wonen niet in Nederland. NL heeft niet eens zo veel bewoners als de stad waar jij woont.

Succes met het vinden van een geschikte woonruimte!
Veel sterkte de komende tijd en houd je ons op de hoogte? Ik ben heel benieuwd hoe het jou en je vriend verloopt
Milaatje, gefeliciteerd met je beslissing en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim voor jullie dat alles goed blijft gaan!

Mijn grote schrik van 5 jaar geleden zit hier nu op de bank, in gezelschap van zijn 2-jarig zusje (en over een maand wordt hij de trotse broer van een 2e broertje of zusje) :-).

Het is nu allemaal behoorlijk eng en heftig en een rare achtbaan van emoties, helemaal nu er zich ook nog eens zorgen over het verdere goede verloop van de zwangerschap aandienen, ik weet er alles van.

Maar neem je tijd en neem je rust, en alles zal de komende tijd vanzelf in een duidelijker perspectief komen te staan.

Veel succes en veel geluk!
Mila, gefeliciteerd! Ik vind jou stoer!

Ik hoop voor jou dat het bloeden snel stopt en dat het inderdaad komt van het verwijderen van het spiraal en dat je kindje zich maar goed mag nestelen om uit te groeien tot een mooi mensje.
Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken waar jullie allebei achter staan...

Vraagje voor de mensen die zeggen hier trots op haar te zijn of het stoer van haar vinden...Zouden jullie hetzelfde zeggen als ze voor een abortus zou hebben gekozen?
Nee, dat zou ik niet stoer gevonden hebben. Ik vind mensen die het leven nemen zoals het komt stoerder dan mensen die alles aan hun eigen beeld proberen aan te passen.

Ik had evengoed meegeleefd, maar stoer en respect waren niet woorden die dan in mij opgekomen waren.
Ik heb gezegd dat ik het een moedige beslissing vind. Omdat het moedig is een kind op de wereld te zetten, terwijl je eigenlijk nog met andere dingen bezig bent, en daarmee door wilt gaan. En eigenlijk dus nog niet klaar was voor een kind.

Als TO had besloten het kind niet te laten komen, had ik dat ook goed begrepen. Moedig is dan misschien niet het goed woord, alhoewel er volgens mij toch wel moed voor nodig is om een abortus te ondergaan. Dat besluit neem je ook niet zomaar, en kan diep ingrijpen.

Ben het totaal niet eens met Eowynn die meent dat mensen die geen kind willen (en het dus weg zouden laten halen) mensen zijn die alles aan hun eigen beeld proberen aan te passen. Flauwekul van de bovenste plank.
Ik vind géén kind willen en het weg laten halen iets anders dan over 3 jaar een kind willen en dit kind dus weg laten halen. Dat eerste snap ik ergens nog, in het tweede geval vind ik het gewoonweg stoerder om te zeggen 'het was niet de planning, maar we zetten onze schouders eronder'. Niet dat ik TO veroordeeld had of iets negatiefs had gezegd als ze anders had besloten, ik vind dit domweg een verstandigere en stoerdere beslissing.
Eowynn, nu zeg je iets heel anders. Net zeg je dit: "Ik vind mensen die het leven nemen zoals het komt stoerder dan mensen die alles aan hun eigen beeld proberen aan te passen."

Daaruit spreekt voor mij wel degelijk een veroordeling naar mensen die een abortus willen ondergaan.(en dus ook naar de TO, mocht ze dus wél besloten hebben tot een abortus) Maar ik zal het wel mis hebben, kan hoor.
Milaatje, ik hoop voor je dat alles goed gaat met het vruchtje. Kan me voorstellen dat je het spannend vind. Maar na het verwijderen van een spiraal heb je vaak ook last van buikpijn en bloedverlies (heb ik ook gehad) ik was toen niet zwanger maar het zit toch op een gevoelige plek.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ja, dat heb je mis. Dan is toch álles een veroordeling? Je zegt toch zelf ook dat je het één moediger vind dan het ander? Houdt dat dan in dat je TO veroordeeld als ze voor de volgens jou minst moedige optie had gekozen?
Eowynn, ik vind zeggen dat mensen die een abortus ondergaan mensen zijn die alles aan hun eigen beeld proberen aan te passen overkomen als een veroordeling.

En ik zeg niet dat het een moediger is dan het andere, dan lees je niet goed.
Dan lees ik niet goed. Ik vind dit niet de gepaste plek voor deze discussie verder.
Je gaat zelf de discussie aan Eowynn. (om te beginnen met je opmerking over het leven nemen zoals het komt, die ik wel degelijk als een veroordeling zie, maar dat zal wel aan mij liggen)

Maar je hebt gelijk hoor, dit is niet de plek.
Milaatje, hoe gaat het nu met je? Heb je nog last van buikpijn?

Ik hoop voor je dat je je ondanks alles goed voelt.
Misschien was ' stoer' niet de juiste woordkeus.

Maar ik bedoel ermee te zeggen dat ik het ' stoer' vind dat ze ondanks haar situatie goed heeft nagedacht en er toch voor wil gaan!

Hoe vaak kom je hier niet een topic tegen over ongewenst/ongelande zwangerschap.???

Men steekt de TO dan een hart onder de riem en vervolgens komt het er op neer dat TO toch abortus heeft laten plegen.

Dat is natuurlijk ieders keus (de mijne zou het niet zijn maar dat terzijde).

Dus hoe ' ongelukkig' de timing en omstandigheden nu zijn voor Mila vind ik het moedig/stoer whatever.., dat ze er toch voor wil gaan en de situatie neemt zoals hij is.

Ik wil hiermee geen verdere discussie uitlokken,maar ik wild alleen mijn woordkeus uitleggen..
Nou, ik lees hier zelden over topics waarbij de uiteindelijke keuze een abortus was. Ik denk dat die verhoudingen heel anders liggen.

Een abortus kan net zo'n goede keuze zijn en een zwangerschap voortzetten heeft met stoer zijn niks te maken. Men kan ook wel zeggen dat het naief is, dat hoor je toch ook niet?

Iedereen moet gewoon naar eigen situatie kijken en kiezen wat het beste voelt en past bij haar/hun situatie. Elke keuze is stoer, omdat het een keuze is en het is per definitie dapper om je hart in wijsheid te volgen.
quote:Enigme schreef op 01 april 2009 @ 02:17:

Fijn dat je een keuze hebt kunnen maken waar jullie allebei achter staan...

Vraagje voor de mensen die zeggen hier trots op haar te zijn of het stoer van haar vinden...Zouden jullie hetzelfde zeggen als ze voor een abortus zou hebben gekozen?

Ik vind het een moedige beslissing omdat Milaatje niet de makkelijke (ontwijkende) weg kiest. Zeker gezien zij geen tiener meer is. Inderdaad, had zij voor een abortus gekozen zou ik het een zwakkere beslissing hebben gevonden.

Hoe gaat het met je Milaatje? Ik hoop voor je dat alles goed komt met het vruchtje.

Groeten van honeybee
Ik vind het ook wel stoer :D om even het woord te gebruiken.

Het vloeien is nog niet helemaal gestopt, maar het lijkt beter te worden. Omdat ik toch nog wel krampen heb, ga ik na het weekend weer voor een echo. Mijn partner heeft besloten om volgende week (al) terug te komen. Stiekem wel heel fijn eigenlijk.

Gelukkig deze week vrij, heb de tijd om mijn gedachten te saneren.

Bedankt weer voor jullie mooie, lieve en bemoedigende woorden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven