Werk & Studie alle pijlers

Ik mis vrouwen in bepaalde beroepen

16-06-2019 11:25 1088 berichten
Alle reacties Link kopieren
De emancipatie is een feit en vrouwen eisen hun plaats op in allerlei beroepen. En terecht. Dat voorop.

Maar waarom zie ik dan zo weinig vrouwen die stratenmaker zijn, of bouwvakker, of vuilnisman, en als ik de plantsoenendienst bezig zie, met het onderhoud van openbaar groen, zijn het eigenlijk ook alleen maar mannen.

Is daar een reden voor? Worden alle vrouwen die staan te trappelen om stratenmaker te worden, of vuilnisman, gewoonweg gediscrimineerd, of ZIJN er geen vrouwen die die beroepen ambiëren, en zo nee, waarom niet? Want emancipatie hoort toch ook in DIE beroepen door te dringen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Blondie456 schreef:
16-06-2019 20:36
Nee, ben bevriend met lieve realistische homo's. Een homo die zichzelf neer zet als een 'echte man' die kan ik niet serieus nemen.
ik kan vrouwen niet serieus nemen die geslacht niet van geaardheid kunnen scheiden
Blondie456 schreef:
16-06-2019 20:36
Nee, ben bevriend met lieve realistische homo's. Een homo die zichzelf neer zet als een 'echte man' die kan ik niet serieus nemen.
Maar gelukkig wordt er in jouw kringen niet gediscrimineerd. :facepalm:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Al deze stenen hier op straat, allemaal neergelegd door mannen, die hier op hun knieën hebben gezeten! En nóg is het niet goed! Nee, daar hoor je vrouwen niet over! Wees dankbaar dat mannen dit allemaal hebben neergelegd, zodat jullie er met jullie fiets of kinderwagen overheen kunnen lopen!’

Aldus Theo :)
Blondie je bent weer aan het discrimineren en homofoob aan het doen
Solomio schreef:
16-06-2019 20:38
Maar gelukkig wordt er in jouw kringen niet gediscrimineerd. :facepalm:
Wat heeft dit nu weer met discriminatie te maken.
Kraaienpootje schreef:
16-06-2019 20:33
Als in de media de eerste vraag is die aan een succesvolle actrice gesteld wordt: hoe combineer je dit met de kinderen. Terwijl de equivalent mannelijk acteur inhoudelijke vragen krijgt : doe je in mijn ogen exact hetzelfde: namelijk veroordelen en in een hokje stoppen.
Er zit een verschil in vragen hoe je het organiseert en een oordeel daar over. Dat die vraag meestal aan vrouwen wordt gesteld, klopt en heeft alles te maken met het feit dat er vanuit gegaan wordt dat vrouwen primair de zorg voor kinderen op zich nemen. Maar het negatieve oordeel over vrouwen die 40 uur of plus werken, komt in mijn ervaring (met de nadruk op het laatste) vooral van vrouwen.
Murrmurr schreef:
16-06-2019 20:41
Blondie je bent weer aan het discrimineren en homofoob aan het doen
nee ik ben geen homofoob want ik heb net zoals in andere topics ook al gezegd dat ik en homofiel koppel hen in onze vriendenkring.
Kraaienpootje schreef:
Als in de media de eerste vraag is die aan een succesvolle actrice gesteld wordt: hoe combineer je dit met de kinderen. Terwijl de equivalent mannelijk acteur inhoudelijke vragen krijgt : doe je in mijn ogen exact hetzelfde: namelijk veroordelen en in een hokje stoppen.
Nee dus, het vragen op zich veronderstelt dat vrouwen dat regelen, hoe dan ook. Het veroordelen hoe je het hebt geregeld is iets anders.
.
anoniem_646db39a375d0 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 20:47
0.20% gewijzigd
Blondie456 schreef:
16-06-2019 20:44
nee ik ben geen homofoob want ik heb net zoals in andere topics ook al gezegd dat ik en homofiel koppel hen in onze vriendenkring.
Die geen echte mannen zijn, maar "hetjes."
Tsja. Ik vind het heel verdrietig als het echt zo is.
Betty_Slocombe schreef:
16-06-2019 20:47
Die geen echte mannen zijn, maar "hetjes."
Tsja. Ik vind het heel verdrietig als het echt zo is.
Waarom is dat verdrietig? Zij menen dat echt en vinden het zelf humor.
pejeka schreef:
16-06-2019 17:46
De eigenaar van het wereldwijd opererende bedrijf waar ik werk, is een vrouw. En ik behartig haar belangen nu ze pakweg 75 is. Maar dat heeft niks te maken met mijn vraag in dit topic.
Hé en hoeveel uur werkte deze vrouw tot haar 65e? Was dat inderdaad die 16 uur per week? Zat ze vier uur per dag met een leuk jurkje aan achter haar bureautje, terwijl jij het echte werk deed?
Zo ken ik ook iemand die geen racist is, omdat hij ook wel eens naar de Chinees gaat.
Ariellle schreef:
16-06-2019 20:45
Nee dus, het vragen op zich veronderstelt dat vrouwen dat regelen, hoe dan ook. Het veroordelen hoe je het hebt geregeld is iets anders.
.
Je denigreert het werk van deze actrice bovendien tot 'werkende moeder' en 'modepop'.
voor de zielige mensen die constant op dit forum zitten zeg ik van ik reageer morgen misschien wel wel weer.het is zondag dus ik ga lekker op stap. Het zijn ook altijd dezelfde mensen die negatief doen en die de hele dag op dit forum zitten en andere mensen negatief weg willen zetten. Echt om te lachen.
Kraaienpootje schreef:
je zou ook kunnen zeggen dat in zulke gevallen mannelijke acteurs als non-ouder worden behandeld en gedeclasseerd worden tot beroepsbeoefenaar. dat ze niet als mens of ouder worden gezien en ze ook niet op deze manier worden benaderd of zich mogen uiten.

dat dit vermeende hokjes plaatsing vervolgens leidt tot meer ouderschap voor vrouwen bij scheidingen, is dan weer geen issue. je kan niet alleen de voordelen opeisen en de ongewenste verschillen willen delen.
anoniem_387108 wijzigde dit bericht op 16-06-2019 21:12
0.61% gewijzigd
-jolijn- schreef:
16-06-2019 20:55
Je denigreert het werk van deze actrice bovendien tot 'werkende moeder' en 'modepop'.
Huh ? Ik ?
Murrmurr schreef:
16-06-2019 20:37
Iemand hier al maar gelinkt? Pijnlijk gesprek

https://www.volkskrant.nl/mensen/sunny- ... ~b27568d6/
Tnx voor de link. Geweldig interview; ik hou ervan! :sun:
Blondie456 schreef:
16-06-2019 21:00
voor de zielige mensen die constant op dit forum zitten zeg ik van ik reageer morgen misschien wel wel weer.het is zondag dus ik ga lekker op stap. Het zijn ook altijd dezelfde mensen die negatief doen en die de hele dag op dit forum zitten en andere mensen negatief weg willen zetten. Echt om te lachen.
je kan niet zeggen dat je niet homofoob bent omdat je toevallig een homoseksueel stel kent. Jij kent trouwens best veel mensen die behoren tot een groep waar je veel commentaar op hebt. In ieder geval zijn je opmerkingen zonder meer homofoob. En homo’s, of ze je nu kennen of niet, zullen er aanstoot aan nemen. Ook al zullen ze dit niet recht in je gezicht zeggen omdat ze, helaas, wel gewend zijn aan homofobie
Ariellle schreef:
16-06-2019 20:45
.
Veroordelen is inderdaad misschien niet helemaal het juiste woord. Degraderen is een betere trend.
De media heeft de neiging om succesvolle vrouwelijke acteurs te degraderen tot modepop en fokmerrie waar hun mannelijke collega's inhoudelijke vragen krijgen. En dat beïnvloed de kijkers. Mannelijk en vrouwelijk.
pito schreef:
16-06-2019 21:05
je zou ook kunnen zeggen dat in zulke gevallen mannelijke acteurs als non-ouder worden behandeld en gedeclasseerd worden tot beroepsbeoefenaar. dat ze niet als mens of ouder worden gezien en ze ook niet op deze manier worden benaderd of zich mogen uiten.

dat dit vermeende hokjes plaatsing vervolgens leidt tot meer ouderschap voor vrouwen bij scheidingen, is dan weer geen issue. je kan niet alleen de voordelen opeisen en de ongewenste verschillen willen delen.
Helemaal eens met je eerste alinea.

Ik weet eigenlijk niet goed wat je bedoelt met de tweede alinea...
pito schreef:
16-06-2019 21:05
je zou ook kunnen zeggen dat in zulke gevallen mannelijke acteurs als non-ouder worden behandeld en gedeclasseerd worden tot beroepsbeoefenaar. dat ze niet als mens of ouder worden gezien en ze zich ook niet op deze manier worden benaderd of zich mogen uiten.

Wat zeg je nou eigenlijk?
En leven wij in dezelfde wereld? Ik ken bijna geen gescheiden vader die oprecht zou willen dat hij een groter aandeel in de opvoeding van de kinderen op zich kon nemen dan dat de moeder doet. Komt dat veel voor? Heb ik een rare mensenkring om me heen?

En hoe zou het zijn als de politieke verslaggeving zo zou gaan: de mannelijke ministers krijgen inhoudelijke vragen over beleid - en de vrouwelijke ministers krijgen vragen over waar ze hun jurkje hebben gekocht?
SadButTrue999 schreef:
16-06-2019 21:07
Tnx voor de link. Geweldig interview; ik hou ervan! :sun:
IK vind ze allebei om te janken en vraag me echt af of dit serieus of grappig bedoeld is
Ariellle schreef:
16-06-2019 21:07
Huh ? Ik ?
Ik hoop het niet, maar ik ken je nog niet zo goed ;)
Mijn zin was aanvullend bedoeld.
Blondie456 schreef:
16-06-2019 20:44
:rofl: :rofl: :rofl: echt? Echte homofielen? Dit is niet echt toch?
[quote=Ariellle post_id=30056074 time=1560710547 user_id=252899]
Er zit een verschil in vragen hoe je het organiseert en een oordeel daar over. Dat die vraag meestal aan vrouwen wordt gesteld, klopt en heeft alles te maken met het feit dat er vanuit gegaan wordt dat vrouwen primair de zorg voor kinderen op zich nemen. Maar het negatieve oordeel over vrouwen die 40 uur of plus werken, komt in mijn ervaring (met de nadruk op het laatste) vooral van vrouwen.
[/quote

Nee hoor, ook veel van mannen, de sociale normen en traditionele rolpatronen. Dit is ook wetenschappelijk aangetoond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven