Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
PatatasBravas schreef:
16-06-2019 21:24
Serieus, ga je nu ook nog over je belkosten zitten liepen?
Wil je dat drankje niet doen omdat je bang ben dat het je geld gaat kosten?

Dit is allemaal bijzonder bijzonder. Begin (een beetje) mijn twijfels te krijgen bij het waarheidsgehalte van dit verhaal.
En mocht dit toch echt zijn, ben je in ieder geval een verschrikkelijke krent. En dat is bijzonder onaantrekkelijk.
Ik heb gewoon geen zin om voor niets belkosten kwijt te zijn. En dat ik de eerste keer dat ik hem weer zie niets samen wil eten/drinken heeft niets met geld te maken.

Verder heb ik geen trek mij nog langer te moeten verdedigen, verantwoorden hier.
Okay, mijn tweede stukje geeft misschien aanleiding voor verdediging, dan wel zeggen dat je het het geld niet waard vindt.

Maar zeker met het eerste probeer ik te tonen dat bellen wellicht wel een okay idee is als het gaat om je stem.

Uiteindelijk is het jouw keuze, jouw eventuele contact.

Veel plezier morgen. Ben je klaar om contact te leggen dan?
Ben je altijd zo moeilijk?

Jemig mens bel gewoon! Je hebt niks te verliezen, je kan hooguit wat winnen. Zegt hij ja dan heb je een date gewonnen. Zegt hij nee dan ben je een ervaring rijker.
I told you walking was idiotic.
Sorry hoor, maar een minuut bellen kost maar een cent of 8 ofzo.

Dus voordat je e-u-r-o-'s armer bent, moet je hem eerst een half uur aan de telefoon zien te houden.
Je mag al blij zijn als je hem een minuut aan de praat kan houden.
I told you walking was idiotic.
elfje85 schreef:
16-06-2019 00:39
Geen idee, laat het gewoon op z'n beloop. En kan dan mooi beetje aftasten of er chemie/een vonk tussen ons is.
Is dit nog steeds je plan áls je hem ooit bij je in huis hebt weten te lokken of is dit nu überhaupt je tactiek en neem je zelf geen contact op, want dat zou hij ook kunnen doen...?
Stuur hem anders even een link van je topic, kan hij zien dat je al een maand hiermee bezig terwijl hij nief aan jou denkt en niet meer weet wie jij bent.
elfje85 schreef:
16-06-2019 21:51
Ik heb gewoon geen zin om voor niets belkosten kwijt te zijn. En dat ik de eerste keer dat ik hem weer zie niets samen wil eten/drinken heeft niets met geld te maken.

Verder heb ik geen trek mij nog langer te moeten verdedigen, verantwoorden hier.
Dit snap ik eerlijk gezegd ook niet hoor. Wat maken die paar cent voor een telefoontje nou uit?
Pffffff ik vind dit een beetje eng worden eigenlijk. Met die vage omslachtige plannen om advies te vragen om hem naar je huis te kunnen lokken. Helemaal uitkienen, eromheen draaien, liegen, bellen naar zijn werkgever en je voordoen als 1 van je buren van een ander huisnummer, krent voor een paar cent belkosten, maand later nog steeds hiermee bezig zonder actie etc. Echt te bizar.
Gaat alles wel helemaal goed met jou, 34 jarige vrouw? Dit is toch geen manier van doen? Die man moet maken dat-ie wegkomt. Doodeng.
Dus jij wil geen beltegoed kwijt zijn maar hij moet maar even gratis bij je 'werken'?.
Als hier een relatie uit voortkomt zal het je ook geld kosten of denk je dat hij alle uitjes, hapjes, drankjes etc gaat betalen?
Hoi elfje, je hoeft je niet te verdedigen hoor maarrrr ik dacht wel: ze durft niet goed en zoekt een smoes om niet te hoeven bellen: het is te duur. :idee:
Dan heb je een excuus. Niet om je af te katten maar het is onzin natuurlijk, je zei iets over een andere telefoon waar je wel mee kan bellen.
Bel nou maar gewoon: niet denken, DOEN! :D
Geef je nog wel een update voor de mensen die hard met je meegedacht hebben hoe dit aan te pakken?
Ik hoop van wel, rustig aan en bellen morgen, genoeg nagedacht nu!! :cheer:
raindance schreef:
16-06-2019 23:38
Pffffff ik vind dit een beetje eng worden eigenlijk. Met die vage omslachtige plannen om advies te vragen om hem naar je huis te kunnen lokken. Helemaal uitkienen, eromheen draaien, liegen, bellen naar zijn werkgever en je voordoen als 1 van je buren van een ander huisnummer, krent voor een paar cent belkosten, maand later nog steeds hiermee bezig zonder actie etc. Echt te bizar.
Gaat alles wel helemaal goed met jou, 34 jarige vrouw? Dit is toch geen manier van doen? Die man moet maken dat-ie wegkomt. Doodeng.
Heerlijk dit, alles wat ik de hele tijd al denk in een post verwoord :mrgreen:
Het gaat je waarschijnlijk niet meer dan 1 euro kosten, maar dat is teveel? Wat een onzin zeg.
Abundance-of-Freedom schreef:
16-06-2019 21:32
Ik denk niet dat hij na een maand nog je stem herkent, tenzij je praat als Darth Vader :roll:
:HA:

En gaat het nu serieus over belkosten? STOP nou met smoesjes verzinnen en bel die man!
Ze had toch met een vervormde stem gepraat?
Elfje, toen durfde je ook te bellen en dacht niet na bij de kosten van het telefoontje; klinkt niet logisch.. :-[
Hij kan je stem niet herkennen én is dat telefoontje allang weer vergeten. Jouw stem klinkt nu anders, klaar. Weer een probleem opgelost. :)
Je denkt toch niet dat hij elk telefoonnr dat hem belt opslaat als contactpersoon?
Probeer het een beetje leuk en spannend te vinden, het is maar een telefoontje, er kan niets misgaan. Tot morgen!
Spannend hoor.

En over tijdens of na werktijd, ik zou het er vanaf laten hangen wanneer het hem past. Na werktijd is het mooist, dan heeft hij hopelijk de meeste tijd.
Ik zou vragen of hij langs wil komen, en wanneer zou ik in de midden laten. Maar doe waar jij je goed bij voelt en wat het beste bij je past.

Succes en ik duim voor je!
raindance schreef:
16-06-2019 23:38
Dit wordt niks meer. Vooral omdat ze tegen hem heeft gezegd dat ze haar agenda bij haar vriend had laten liggen.

Of omdat ze niet alle indianen in haar kano heeft zitten.
Mermedina schreef:
17-06-2019 07:34
Dit wordt niks meer. Vooral omdat ze tegen hem heeft gezegd dat ze haar agenda bij haar vriend had laten liggen.

Of omdat ze niet alle indianen in haar kano heeft zitten.
Ja juist omdat er zoveel tijd is verstreken, wordt het creepier. St el je voor, je bent bezig met zo'n grootschalige renovatie. Je ziet echt tientallen vrouwen in een maand. Dan word je een maand later nog gebeld met een vaag verhaal over advies. Van alle partijen die ze kan benaderen, benadert ze jou. En wellicht vond hij haar ten tijde van het puzzelgesprek ook wel leuk, maar hij is inmiddels tientallen vrouwen verder, waarvan hij er misschien wel meer ook wel leuk vond.
Dan is er nog de aannemelijke kans dat als het tot contact of zelfs een ontmoeting aankomt, hij al snel weet wat voor vlees hij in de kuip heeft. Iemand die geen euro beltegoed wil spenderen, iemand die nog wol schooieren voor een gratis klus. Niet dat hij deze dingen specifiek te weten komt, maar ik kan me niet voorstellen dat dit contact ineens soepel en spontaan zal gaan na deze bizarre aanloop.

Ik ben altijd heel erg van initiatief nemen, maar doe maar niet meer. Wellicht krijg ik nu hatelijke reacties omdat ik het lolletje van mensen ontneem, het zij zo.
Van alle ruimtes die als smoes geschilderd zouden kunnen worden, kiest TO uitgerekend het kleinste kamertje om advies over te vragen.
Dat is best creatief. :hihi:
10 uur... Het is al lunchtijd....
Heb je al gebeld Elfje? We kunnen de spanning niet meer aan hier!
Het is maandag :cheer2:
Ze gaat niet bellen want dat kost geld....
Ze gaat niet smsen want dat kost geld...…

ze gaat niet..... want......
Maar begrijp ik nou goed dat zowel bellen als sms'en afvallen?
Parallella schreef:
17-06-2019 09:45
Van alle ruimtes die als smoes geschilderd zouden kunnen worden, kiest TO uitgerekend het kleinste kamertje om advies over te vragen.
Dat is best creatief. :hihi:
Is wel aardig, ze wil namelijk dat hij het gratis of voor weinig doet. Want ze heeft al zo'n dure maand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven