Olcay fatshaming
maandag 17 juni 2019 om 09:13
Dat meebetalen is maar een heel klein deel van het verhaal.Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:10Omdat ik en anderen er aan meebetalen. Als ze nadat ze gerookt hebben zielig lopen te kuchen bij de longarts. Daarom.
Trouwens: waarom proberen jij en anderen mijn opvattingen te beïnvloeden. Als iedereen het lekker voor zichzelf moet bepalen, waarom spreek je mij dan überhaupt aan?
Je opvattingen mag je voor jezelf houden, je oordelen zouden wel wat minder mogen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 17 juni 2019 om 09:13
Zijn nick is de Latijnse naam voor boshommelSolomio schreef: ↑17-06-2019 08:37Bombus = bombastisch.
https://www.encyclo.nl/begrip/bombastisch
Goed gekozen nick wel.
bethweeter wijzigde dit bericht op 17-06-2019 09:14
6.06% gewijzigd
maandag 17 juni 2019 om 09:14
Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:12Er zijn altijd wel duizend redenen te verzinnen om je leven niet te hoeven verbeteren...
Ik vind jouw visie op een 'beter leven' heel bijzonder, laten we het daar maar bij houden.
Later is nu
maandag 17 juni 2019 om 09:14
Precies.Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:12Er zijn altijd wel duizend redenen te verzinnen om je leven niet te hoeven verbeteren...
David Dunning
David Dunning

maandag 17 juni 2019 om 09:15
Mijn bourgondische familie ( lees allemaal veel te zwaar maar wel allemaal hoogopgeleid ) zou het hier roerend mee eens zijn. Ik in grote lijnen ook wel.Blondie456 schreef: ↑17-06-2019 09:00Als je constant van alles moet laten dan is het leven niet meer leuk vind ik. Ik rook, drink, eet weinig groenten en ga regelmatig uit eten want voor het geld hoef ik het niet te laten. Sporten doe ik niet want daar heb ik een hekel aan en ik voel me doodongelukkig als ik aan het sporten ben. Ik probeer ze veel mogelijk te genieten. wel let ik op mijn gewicht en zorg ervoor dat ik geen overgewicht krijg. Ik ga mezelf niet van alles ontzeggen of dingen doen die ik niet leuk vind. Beter een kort en goed leven dan een lang en saai.
Ik ben nu drie dagen bezig met een eetlijstje bij te houden en eerlijk gezegd vind ik het nu al kut. Het is niet alleen een hoop werk maar haalt ook alle lol uit eten als je alles moet afwegen en erachter komt hoeveel er werkelijk in je eten zit. Ik heb het net weer braaf ingevuld hoor, maar leuk vind ik het niet.
Eten is bij mij ook een soort van troosten/belonen. Zo van: ach schat, je hebt zulke klote jaren gehad, zoveel ellende, ga nu maar lekker genieten en denk niet na over de consequenties. Ik vind eten niet leuk meer als ik elke calorie moet tellen, elk pakje moet gaan bestuderen. Maar ja alleen red ik het ook niet dus ga ik nog maar even verder. Van alleen wat beter eten en meer bewegen viel ik ook niet af ( nu weet ik waarom, ik at nog steeds veel te veel calorieen ).
Ik heb ook een pesthekel aan alles wat met sport te maken heeft. Ik heb gisteren dan gezwommen en dat vind ik echt fijn, maar dat is dan ook het enige dat ik leuk vind om te doen.
maandag 17 juni 2019 om 09:15
Weet ik.
Ik zou dat 'bos' alleen vervangen door iets anders, maar dat vinden ze hier niet lief en ik heb er geen ban voor over.
David Dunning
David Dunning

maandag 17 juni 2019 om 09:16
Juist niet. Als je terugleest zie je dat velen hier actief of instemmend reageren dat overgewicht vele oorzaken heeft en dat mensen daar niets aan kunnen doen.
Dàt is mensen zien als makke schapen.
Ik laat zien dat mensen hun overgewicht en alle nadelen die daarmee samenhangen (ongezond leven, geldtekort, sociaal isolement enzovoort) niet iets is waarbij je je neer hoeft te leggen. Uitzonderingen daargelaten laat ik zien dat mensen met kleine zaken hun leven voor een deel kunnen verbeteren.

maandag 17 juni 2019 om 09:17
Eten is ook niet leuk, eten is nuttig.Madrid87 schreef: ↑17-06-2019 09:15Mijn bourgondische familie ( lees allemaal veel te zwaar maar wel allemaal hoogopgeleid ) zou het hier roerend mee eens zijn. Ik in grote lijnen ook wel.
Ik ben nu drie dagen bezig met een eetlijstje bij te houden en eerlijk gezegd vind ik het nu al kut. Het is niet alleen een hoop werk maar haalt ook alle lol uit eten als je alles moet afwegen en erachter komt hoeveel er werkelijk in je eten zit. Ik heb het net weer braaf ingevuld hoor, maar leuk vind ik het niet.
Eten is bij mij ook een soort van troosten/belonen. Zo van: ach schat, je hebt zulke klote jaren gehad, zoveel ellende, ga nu maar lekker genieten en denk niet na over de consequenties. Ik vind eten niet leuk meer als ik elke calorie moet tellen, elk pakje moet gaan bestuderen. Maar ja alleen red ik het ook niet dus ga ik nog maar even verder. Van alleen wat beter eten en meer bewegen viel ik ook niet af ( nu weet ik waarom, ik at nog steeds veel te veel calorieen ).
Ik heb ook een pesthekel aan alles wat met sport te maken heeft. Ik heb gisteren dan gezwommen en dat vind ik echt fijn, maar dat is dan ook het enige dat ik leuk vind om te doen.
Het hoeft niet lekker te zijn, als het maar voedzaam is.

David Dunning
David Dunning
Misschien moet je je eigen punt 7 nog even lezen en dan dit topic op papier printen. Je leest erg selectief en lijkt de informatie niet erg goed op te nemen vanaf het scherm.Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 08:46Het klopt dat mensen overgewicht hier ook zien als iets goeds.

maandag 17 juni 2019 om 09:19
Nouja, toegegeven, er zijn meer facetten. Alleen met overgewicht en dus een ongelukkig en of ongezond leven is dit wel de basis.
Ik ga trouwens vaak uit eten. Maar goed, ik houd ook iedere maand geld over. Andere mogelijkheden ander speelveld.
maandag 17 juni 2019 om 09:20
Jij zegt het....
David Dunning
David Dunning
maandag 17 juni 2019 om 09:25
Maar ik wil mijn leven ook helemaal niet verbeteren. Zodra de kinderen naar school zijn doe ik trouw met tegenzin mijn baantjes trekken en mijn oefeningen, zodat ik straks zonder schuldgevoel gezellig kan gaan lunchen. Ik vind het prima zoBombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:12Er zijn altijd wel duizend redenen te verzinnen om je leven niet te hoeven verbeteren...

maandag 17 juni 2019 om 09:27
Allereerst: respect!Madrid87 schreef: ↑17-06-2019 09:15Mijn bourgondische familie ( lees allemaal veel te zwaar maar wel allemaal hoogopgeleid ) zou het hier roerend mee eens zijn. Ik in grote lijnen ook wel.
Wat is je doel dan?
Voor mij is eten meer een noodzakelijkheid. En met vrienden ook wel een gezellige activiteit.
Wij houden geen lijstjes met calorieën bij. Om het leefbaar te houden zou ik juist werken met stelregels die je zo nu en dan aanscherpt. Als je doel p.p. 250 gram groente, 150 gram aardappelen/90 gram rijst/80 gram pasta en 100-150 gram vlees/vis/vleesvervanger is en je zit daar ver vanaf zou ik daar in stappen heen gaan. Sowieso zou ik wel dingen kopen die je lekker vindt.
Wat doe je met het geld dat je overhoudt? Sparen voor een bepaald doel?
Aan sporten doe ik ook niet. Ik ben 61kg. Partner is 52kg.
Kortom, je moet die spelregels wel leefbaar en werkbaar maken. Ze koud implementeren geeft meestal niet veel kans op succes.

maandag 17 juni 2019 om 09:28
Dat kan. Statistisch gezien zijn mensen met overgewicht ongelukkiger. Als jij dat niet bent: fijn voor jou!
maandag 17 juni 2019 om 09:31
Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:16Juist niet. Als je terugleest zie je dat velen hier actief of instemmend reageren dat overgewicht vele oorzaken heeft en dat mensen daar niets aan kunnen doen.
Dàt is mensen zien als makke schapen.
Ik laat zien dat mensen hun overgewicht en alle nadelen die daarmee samenhangen (ongezond leven, geldtekort, sociaal isolement enzovoort) niet iets is waarbij je je neer hoeft te leggen. Uitzonderingen daargelaten laat ik zien dat mensen met kleine zaken hun leven voor een deel kunnen verbeteren.
Jij bent zo grappig, jij.
Jij hebt je lijstje punten en als je je daar maar aan houdt, word je én slank, én gelukkig. Meerdere mensen hier zeggen dat ze zich voor het grootste deel aan dat lijstje houden, niet slank zijn maar wél gelukkig. Het kan er bij jou niet in.
Jij lijkt, ondanks alles, toch graag te willen dat we jouw lijstje als makke schapen volgen en alleen op die manier lang en gelukkig leven.
Ik heb een oom, die zo'n beetje volgens jouw lijstje leefde. Erg slank, erg gelukkig ook, voor zover ik kon zien. Actief, sportief, enz. Nooit bij de dokter, nu uitgezaaide kanker en opgegeven.
het leven ís NIET MAAKBAAR
Later is nu
maandag 17 juni 2019 om 09:33
Met overgewicht en dús ongelukkigBombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:19Nouja, toegegeven, er zijn meer facetten. Alleen met overgewicht en dus een ongelukkig en of ongezond leven is dit wel de basis.
Ik ga trouwens vaak uit eten. Maar goed, ik houd ook iedere maand geld over. Andere mogelijkheden ander speelveld.

Je snapt het nog niet. Geeft niet hoor

Later is nu
maandag 17 juni 2019 om 09:35
Wat heeft jouw gewicht, of nog beter het gewicht van je partner te maken met of je wel of niet sport?Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:27Allereerst: respect!
Wat is je doel dan?
Voor mij is eten meer een noodzakelijkheid. En met vrienden ook wel een gezellige activiteit.
Wij houden geen lijstjes met calorieën bij. Om het leefbaar te houden zou ik juist werken met stelregels die je zo nu en dan aanscherpt. Als je doel p.p. 250 gram groente, 150 gram aardappelen/90 gram rijst/80 gram pasta en 100-150 gram vlees/vis/vleesvervanger is en je zit daar ver vanaf zou ik daar in stappen heen gaan. Sowieso zou ik wel dingen kopen die je lekker vindt.
Wat doe je met het geld dat je overhoudt? Sparen voor een bepaald doel?
Aan sporten doe ik ook niet. Ik ben 61kg. Partner is 52kg.
Kortom, je moet die spelregels wel leefbaar en werkbaar maken. Ze koud implementeren geeft meestal niet veel kans op succes.
maandag 17 juni 2019 om 09:36
En dikke mensen die ongelukkig zijn, waren vaak ook al ongelukkig voordat ze dik werden. Troosteten, emotie-eten, medicijnen, negatieve spiraal, het zijn bekende gegevens.
Als mensen nu eens met hun lichaam, in welke vorm dan ook, gelukkig zouden mogen zijn van jou en anderen, dan zou dat in omgekeerde volgorde eerder kunnen leiden tot een gezonder gewicht.
Dáár gaat de bodypositiviteit over.
Als mensen nu eens met hun lichaam, in welke vorm dan ook, gelukkig zouden mogen zijn van jou en anderen, dan zou dat in omgekeerde volgorde eerder kunnen leiden tot een gezonder gewicht.
Later is nu

maandag 17 juni 2019 om 09:38
Ondergewicht geeft ook een verhoogd risico op kanker. Nog een reden om je leven te disciplineren.Dreamer schreef: ↑17-06-2019 09:31Jij bent zo grappig, jij.
Jij hebt je lijstje punten en als je je daar maar aan houdt, word je én slank, én gelukkig. Meerdere mensen hier zeggen dat ze zich voor het grootste deel aan dat lijstje houden, niet slank zijn maar wél gelukkig. Het kan er bij jou niet in.
Jij lijkt, ondanks alles, toch graag te willen dat we jouw lijstje als makke schapen volgen en alleen op die manier lang en gelukkig leven.
Ik heb een oom, die zo'n beetje volgens jouw lijstje leefde. Erg slank, erg gelukkig ook, voor zover ik kon zien. Actief, sportief, enz. Nooit bij de dokter, nu uitgezaaide kanker en opgegeven.
het leven ís NIET MAAKBAAR
Wie wil nou zo’n risico lopen?
Verder kletsen dikke mensen die zich zeggen te houden aan mijn lijstje uit hun nek. Je wordt niet dikker van de lucht.

maandag 17 juni 2019 om 09:38
bethweeter schreef: ↑17-06-2019 07:15Roken, zuipen en vreten zijn zeker aan te prijzen. Het leven is een grote orgie. Je zou wat meer moeten genieten Bombus.

maandag 17 juni 2019 om 09:39
Maar jij oordeelt toch net zo goed over slanke mensen? Dat zij er absoluut 0,0 invloed op hebben dat ze er zo uitzien en dat ze er vooral niet trots op mogen zijn?

maandag 17 juni 2019 om 09:39
Dreamer schreef: ↑17-06-2019 09:36En dikke mensen die ongelukkig zijn, waren vaak ook al ongelukkig voordat ze dik werden. Troosteten, emotie-eten, medicijnen, negatieve spiraal, het zijn bekende gegevens.
Flauwekul. Overgewicht komt met een zeer verhoogd risico op tal van lichamelijke en geestelijke klachten. Dat moeten we dan maar accepteren als iets normaals?