Olcay fatshaming
maandag 17 juni 2019 om 08:51
Ah je hebt duidelijk mijn posting niet gelezen. Goed om te wetenBombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 07:00Iedereen heeft een zekere mate van schaamte. En dat is zeker niet alleen maar disfunctioneel.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 17 juni 2019 om 08:53
Gebrek aan inlevingsvermogen lees ik hier.Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 08:46Het klopt dat mensen overgewicht hier ook zien als iets goeds. Hoewel, er worden allerlei excuses aangedragen dat mensen echt niet anders kunnen. Dus zo fantastisch vinden mensen overgewicht nou ook weer niet.
Om op je reactie terug te komen. Ik zou zeggen lichamelijk, geestelijk en financieel beter. En dat is heel concreet: je houdt meer geld over, je ervaart (op den duur) minder stress, je gewicht en daarmee je gezondheid is meer op orde, je bent beweegbaarder en energieker. Het lijkt me allemaal vrij evident.
Dat mensen die het anders doen ook blij en gelukkig zijn.
En zoals jij je eigen verzuurdheid mag omarmen, mag een ander zijn/haar eigen overgewicht omarmen.
Er is namelijk een groot verschil tussen blij/tevreden zijn met bijv je overgewicht, of het promoten ervan.
Prima dat jij tevreden bent met jouw manier van leven, maar je hoeft het niet te promoten.
Er zijn namelijk meer manieren om een goed leven te leiden.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
maandag 17 juni 2019 om 08:54
Goedemorgen Maya, weer klaar voor een dagje vooroordelen spuien?Maya85 schreef: ↑17-06-2019 08:50Mensen kunnen er niet altijd zelf iets aan doen. Als je je bedenkt dat 2 procent van de Nederlanders een IQ lager heeft dan 70 en zo'n 13 procent van de Nederlanders een IQ van tussen de 70 en 85 (zwakbegaafd) en als je je bedenkt dat onder deze groep een schrikbarend aantal overgewicht/ obesitas heeft, dan is het wel logisch dat er maar beperkt kan worden gewezen op de eigen verantwoordelijkheid van deze mensen.
Veel zwakbegaafden zijn niet in staat om tegen hun eigen impulsen in te gaan. Zij kunnen geen weerstand bieden tegen al die verleidingen die werkelijk overal om hen heen zijn. Hierdoor kunnen ze ook geen weerstand bieden tegen veel marketingtrucs en 'aanbiedingen' , waardoor ze in de geldproblemen komen.
Dit hangt allemaal met elkaar samen. Deze mensen zouden veel meer tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.
David Dunning
David Dunning
maandag 17 juni 2019 om 08:55
Omdat ik weinig tot niets overhou iedere maand, lijkt me geen rocket science
maandag 17 juni 2019 om 08:56
En hoe had je bedacht om dat te doen?Maya85 schreef: ↑17-06-2019 08:50Mensen kunnen er niet altijd zelf iets aan doen. Als je je bedenkt dat 2 procent van de Nederlanders een IQ lager heeft dan 70 en zo'n 13 procent van de Nederlanders een IQ van tussen de 70 en 85 (zwakbegaafd) en als je je bedenkt dat onder deze groep een schrikbarend aantal overgewicht/ obesitas heeft, dan is het wel logisch dat er maar beperkt kan worden gewezen op de eigen verantwoordelijkheid van deze mensen.
Veel zwakbegaafden zijn niet in staat om tegen hun eigen impulsen in te gaan. Zij kunnen geen weerstand bieden tegen al die verleidingen die werkelijk overal om hen heen zijn. Hierdoor kunnen ze ook geen weerstand bieden tegen veel marketingtrucs en 'aanbiedingen' , waardoor ze in de geldproblemen komen.
Dit hangt allemaal met elkaar samen. Deze mensen zouden veel meer tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden.

maandag 17 juni 2019 om 08:59
Mijn lijst laat zien dat je veel zelf kunt doen. Niet alles, maar wel veel. Anders dan jij zie ik mensen met overgewicht niet als makke schapen die niet hun eigen leven in op enige wijze kunnen verbeteren.Dreamer schreef: ↑17-06-2019 08:50Overgewicht wordt niet gezien als iets 'goeds'. Het wordt niet gepromoot. Het wordt ook niet gezien als iets dat per definitie slecht is, waar je je voor moet schamen of waar je ongelukkig van zou moeten worden.
Geen schaamte en stress door afwijzing van je lichaam = minder stress en gelukkiger leven. Juist als afvallen niet of slechts met heel veel moeite lukt, om welke reden dan ook. Maar die nuance ontgaat je geloof ik. En niet alleen jou.
En ik ben pijnpatiënt. Die diagnose kreeg ik toen ik een gezond gewicht had. Toen ik 3x per week hardliep. enz.
En wat de nuance betreft: jij bent ook niet bereid mijn nuanceringen te lezen. Misschien zou je met een dergelijk verwijt eens zelf mijn berichten moeten gaan nalezen.

maandag 17 juni 2019 om 09:00
Als je constant van alles moet laten dan is het leven niet meer leuk vind ik. Ik rook, drink, eet weinig groenten en ga regelmatig uit eten want voor het geld hoef ik het niet te laten. Sporten doe ik niet want daar heb ik een hekel aan en ik voel me doodongelukkig als ik aan het sporten ben. Ik probeer ze veel mogelijk te genieten. wel let ik op mijn gewicht en zorg ervoor dat ik geen overgewicht krijg. Ik ga mezelf niet van alles ontzeggen of dingen doen die ik niet leuk vind. Beter een kort en goed leven dan een lang en saai.
maandag 17 juni 2019 om 09:00

maandag 17 juni 2019 om 09:01
Het is niet mijn manier van leven. Het is een begin van sowieso je leven beter op orde krijgen.Solomio schreef: ↑17-06-2019 08:53Gebrek aan inlevingsvermogen lees ik hier.
Dat mensen die het anders doen ook blij en gelukkig zijn.
En zoals jij je eigen verzuurdheid mag omarmen, mag een ander zijn/haar eigen overgewicht omarmen.
Er is namelijk een groot verschil tussen blij/tevreden zijn met bijv je overgewicht, of het promoten ervan.
Prima dat jij tevreden bent met jouw manier van leven, maar je hoeft het niet te promoten.
Er zijn namelijk meer manieren om een goed leven te leiden.
maandag 17 juni 2019 om 09:01
Maar mss vinden ze hun leven prima?Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 08:59Mijn lijst laat zien dat je veel zelf kunt doen. Niet alles, maar wel veel. Anders dan jij zie ik mensen met overgewicht niet als makke schapen die niet hun eigen leven in op enige wijze kunnen verbeteren.
Wie ben jij om te bepalen dat hun leven beter moet?
David Dunning
David Dunning

maandag 17 juni 2019 om 09:03
Maar wie bepaalt wat beter is?Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 09:01Het is niet mijn manier van leven. Het is een begin van sowieso je leven beter op orde krijgen.
Ik heb mijn leven prima op orde, maar dat ziet er wel anders uit dan wat jij daar blijkbaar onder verstaat.
In jouw ogen heb ik mijn leven dus niet op orde.
Maar wie ben jij dat jij daarover mag oordelen?
David Dunning
David Dunning

David Dunning
David Dunning
Welke nuanceringen?Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 08:59Mijn lijst laat zien dat je veel zelf kunt doen. Niet alles, maar wel veel. Anders dan jij zie ik mensen met overgewicht niet als makke schapen die niet hun eigen leven in op enige wijze kunnen verbeteren.
En wat de nuance betreft: jij bent ook niet bereid mijn nuanceringen te lezen. Misschien zou je met een dergelijk verwijt eens zelf mijn berichten moeten gaan nalezen.
maandag 17 juni 2019 om 09:04
Doe eens een gok
maandag 17 juni 2019 om 09:07
En dun te worden.

David Dunning
David Dunning

maandag 17 juni 2019 om 09:08
Het is je goed recht om te kiezen voor pleziertjes op de korte termijn en diep ongeluk op de langere termijn. Goed dat je de analyse scherp stelt. Ik geniet liever zowel nu als later, wat betekent dat ik een iets meer gedisciplineerd leven leidt.Blondie456 schreef: ↑17-06-2019 09:00Als je constant van alles moet laten dan is het leven niet meer leuk vind ik. Ik rook, drink, eet weinig groenten en ga regelmatig uit eten want voor het geld hoef ik het niet te laten. Sporten doe ik niet want daar heb ik een hekel aan en ik voel me doodongelukkig als ik aan het sporten ben. Ik probeer ze veel mogelijk te genieten. wel let ik op mijn gewicht en zorg ervoor dat ik geen overgewicht krijg. Ik ga mezelf niet van alles ontzeggen of dingen doen die ik niet leuk vind. Beter een kort en goed leven dan een lang en saai.
Overigens doe ik ook niet aan een sport. Plezier haal ik daar ook niet uit.

maandag 17 juni 2019 om 09:10
Omdat ik en anderen er aan meebetalen. Als ze nadat ze gerookt hebben zielig lopen te kuchen bij de longarts. Daarom.
Trouwens: waarom proberen jij en anderen mijn opvattingen te beïnvloeden. Als iedereen het lekker voor zichzelf moet bepalen, waarom spreek je mij dan überhaupt aan?
maandag 17 juni 2019 om 09:11
Bombus-Sylvarum schreef: ↑17-06-2019 08:59Mijn lijst laat zien dat je veel zelf kunt doen. Niet alles, maar wel veel. Anders dan jij zie ik mensen met overgewicht niet als makke schapen die niet hun eigen leven in op enige wijze kunnen verbeteren.
Ik zie niet anders dan dat jij mensen met overgewicht wél als makke schapen ziet. Als ze maar braaf doen wat jij zegt, zullen ze slank en gelukkig zijn.
Later is nu

maandag 17 juni 2019 om 09:12