Olcay fatshaming

11-06-2019 23:20 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Olcay ligt onder vuur om haar uitspraken van gisteren in Boulevard.

Nou sorry hoor, Maar is dit niet een beetje overdreven allemaal? Of mag ik dat niet zeggen met mijn maatje 36.
Dreamer schreef:
17-06-2019 08:58
Gewoon, net als je doet met je huisdier, dat te dik is: op rantsoen. :nut:

Daar heb ik hier zo'n ding voor
Afbeelding

Werkt vast ook voor mensen. Groenten erin, vleesje en 90 gram rijst.
Bombus-Sylvarum schreef:
17-06-2019 07:00
Iedereen heeft een zekere mate van schaamte. En dat is zeker niet alleen maar disfunctioneel.
Het grappige is dat ik toen ik in de modellen maatjes viel me voor veel meer dingen schaamde.
Dat werd me ook aangepraat trouwens. Mensen mochten me op het eerste gezicht al niet vanwege allerlei vooroordelen over mijn uiterlijk en mensen met wie ik omging.
Als ik gewoon zat zat ik met 'mijn tieten te showen', als ik gewoon liep 'ja we weten het, je bent 'lekker' .
'je denkt wel dat je zo knap bent maar je moet opletten hoor, ik zie de rolletjes al opkomen'
' ik zou niet met jouw figuur willen ruilen, het is bijna ordinair'
Andere, vooral oudere vrouwen waren heel goed in het vooral even aanwijzen waar de vetrolletjes en putjes zaten.
Ik schaamde me voor denkbeeldig vet. Ik schaamde me voor het 'opvallende' aan mijn uiterlijk en deed vaak slobberige kleding aan en geen make up op.
Dat vonden bepaalde dames heel fijn trouwens, lieten ze duidelijk merken.
Nu ik dikker ben ben ik hoger opgeleid, heb een leukere partner, heb meer geld en ben overall een stuk gelukkiger.

Ik vind het triest dat mensen zoals jij zich zo laten leiden door opgelegde ideeën over uiterlijk en gezondheid. Het heeft iets onderdanigs zoals jij het brengt, heel onvrij.
Geen oog voor nuance, veel oordeel, en ondertussen de mond vol over andere mensen hun vermeende intelligentie en karakterfouten.

Dan zal er een arm verstandelijk beperkt persoon elke dag patat eten en daar gezondheidsproblemen mee krijgen.
Weet je wat dat geski en al die marathons het bedrijfsleven kosten aan uitval?
Wat een heerlijke opmerkingen hier. Heb echt moeten lachen om sommige van jullie :rofl:

En gelijk weer calorieën verbrand :yes:
@ het-groepje, dat is mijn ervaring ook. Mensen letten veel op je als je slank bent en er knap uitziet en daar moeten altijd opmerkingen over worden gemaakt. En als het eens wat minder is, dan zul je dat weten ook.

Ik denk dat je als dik mens veel meer onzichtbaar bent, zo wordt het ook wel eens ingezet; liever dik zijn omdat je dan minder opvalt.
Maya85 schreef:
17-06-2019 09:47
@ het-groepje, dat is mijn ervaring ook. Mensen letten veel op je als je slank bent en er knap uitziet en daar moeten altijd opmerkingen over worden gemaakt. En als het eens wat minder is, dan zul je dat weten ook.

neu, geen last van.
Maya85 schreef:

Ik denk dat je als dik mens veel meer onzichtbaar bent, zo wordt het ook wel eens ingezet; liever dik zijn omdat je dan minder opvalt.
Mooi hoe je dat weer helemaal uit zijn verband rukt.
Bombus-Sylvarum schreef:
17-06-2019 09:28
Dat kan. Statistisch gezien zijn mensen met overgewicht ongelukkiger. Als jij dat niet bent: fijn voor jou!
Statistisch gezien zijn ongelukkige mensen vaker te zwaar.

Oftewel: correlatie betekent nog niet causatie.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Maya85 schreef:
17-06-2019 09:39
Maar jij oordeelt toch net zo goed over slanke mensen? Dat zij er absoluut 0,0 invloed op hebben dat ze er zo uitzien en dat ze er vooral niet trots op mogen zijn?
Ik oordeel over mensen die oordelen.

David Dunning
Maya85 schreef:

Ja, sure.

David Dunning
Maya85 schreef:

Ik heb die ervaring helemaal niet.
Of ja, ik krijg wel opmerkingen, maar eigenlijk altijd positief.
Bombus-Sylvarum schreef:
17-06-2019 09:27
Allereerst: respect!

Wat is je doel dan?

Voor mij is eten meer een noodzakelijkheid. En met vrienden ook wel een gezellige activiteit.

Wij houden geen lijstjes met calorieën bij. Om het leefbaar te houden zou ik juist werken met stelregels die je zo nu en dan aanscherpt. Als je doel p.p. 250 gram groente, 150 gram aardappelen/90 gram rijst/80 gram pasta en 100-150 gram vlees/vis/vleesvervanger is en je zit daar ver vanaf zou ik daar in stappen heen gaan. Sowieso zou ik wel dingen kopen die je lekker vindt.

Wat doe je met het geld dat je overhoudt? Sparen voor een bepaald doel?

Aan sporten doe ik ook niet. Ik ben 61kg. Partner is 52kg.

Kortom, je moet die spelregels wel leefbaar en werkbaar maken. Ze koud implementeren geeft meestal niet veel kans op succes.
Bedankt, maar waarvoor krijg ik respect als ik mag vragen?

Mijn doel is om geen diabetes te krijgen zoals mijn oma had, of te overlijden aan een hartaanval op mijn 31ste zoals mijn vader. Al kan dat bijna niet meer misgaan, ik word volgende week 32 dus die vooruitzichten zijn goed. Wel gek op ouder te zijn dan mijn vader ooit geweest is.
Ik wil gewoon een paar maten afvallen. Weer naar maatje 42 toe. Toen zat ik veel lekkerder in mijn vel en zag ik er gewoon normaal uit. Ik ben met maat 42 een maatje M. Prima voor mij. Ik word nooit maatje 36.
Dat zit niet in mijn bouw, alles is grof dankzij mijn vader's familie.
Aan mijn groente kom ik elke dag wel, mede ook dankzij mijn groene smoothie rond het middaguur. Ik eet zo'n 40-50 gram rijst of quinoa bij mijn avondeten. En ik eet vega.

Ik ga vanavond een voedzame groentesoep maken met linzen ( sorry Redbull :proud: ) en daar doe ik dan een paar dagen mee. Broodje erbij en klaar. Ik vind koken helaas niet leuk. En ik woon alleen dus ik heb niemand die het voor me doet.
Mijn probleem zit in het snaaien ( al doe ik dat al veel minder dan een jaar geleden ) en in het blijkbaar teveel eten van mijn dagelijkse producten waardoor ik dus over de calorieen heen zit. Al kom ik niet echt aan, mede ook omdat ik veel loop tijdens mijn werk en ernaar toe fiets. Maar op de dagen dat ik vrij ben doe ik niks. Dan moet ik dus meer bewegen. Zwemmen dus.
Mijn oom en tante eten ook alles wat ze willen en zijn slank. Maar mede omdat mijn tante goed kookt met pure, verse producten en ze fysiek zwaar werk doen. Tante schommelt soms wel wat, maar oom is altijd even slank. Terwijl hij enorm veel eet op een dag.

Ik moet sowieso geld besparen dus alle snack die ik nu niet koop spendeer ik aan gezondere voeding. Echt veel besparen zal ik niet want gezonde dingen zijn prijzig en ik leef op bijstandsniveau.
Madrid87 schreef:
17-06-2019 10:03
Ik moet sowieso geld besparen dus alle snack die ik nu niet koop spendeer ik aan gezondere voeding. Echt veel besparen zal ik niet want gezonde dingen zijn prijzig en ik leef op bijstandsniveau.

Hier ook bijstandsniveau en misschien een ontzettende open deur, maar heb je een Turkse supermarkt of markt in de buurt? Groenten zijn daar al zoveel goedkoper :)
Bombus-Sylvarum schreef:
17-06-2019 09:39
Flauwekul. Overgewicht komt met een zeer verhoogd risico op tal van lichamelijke en geestelijke klachten. Dat moeten we dan maar accepteren als iets normaals?
Je hebt echt geen idee. En je wilt het ook niet weten. Jammer.

Tot ziens
Later is nu
Vixxen schreef:
17-06-2019 10:08
Hier ook bijstandsniveau en misschien een ontzettende open deur, maar heb je een Turkse supermarkt of markt in de buurt? Groenten zijn daar al zoveel goedkoper :)
Niet dat ik weet. Ik woon niet in de stad. Maar bedankt voor de tip.
Ik vind de groente en fruit op zich niet zo duur maar de amandelmelk, soja producten en dergelijke wel. Ik ga al wat vaker naar de Aldi, daar is het wel redelijk goedkoop.
Solomio schreef:
17-06-2019 09:56
Statistisch gezien zijn ongelukkige mensen vaker te zwaar.

Oftewel: correlatie betekent nog niet causatie.
Er is wel degelijk een duidelijk verband tussen overgewicht en een hele reeks van gezondheidsklachten.

Overgewicht en slaapproblemen zijn aan elkaar gerelateerd: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/ni ... icht-.aspx

Nou daar wordt je supergelukkig van!

Overgewicht komt met een reeks van lichamelijke klachten. Dat leidt ook tot een ongelukkiger leven.
Mensen, ik heb geen tijd meer voor deze (oeverloze) discussie.

Ik zie jullie de volgende keer weer? :bye:
Later is nu
Solomio schreef:
17-06-2019 09:58
Ik oordeel over mensen die oordelen.
Maar je bent niet consequent tegenover jezelf.
Bombus lijkt mijn vader wel. Die zei laatst ook: 'Als jij nou slank bent, dan ben je ook niet meer depressief.'

Juist. Ja. Zo werkt het.
Madrid87 schreef:
17-06-2019 10:14
Niet dat ik weet. Ik woon niet in de stad. Maar bedankt voor de tip.
Ik vind de groente en fruit op zich niet zo duur maar de amandelmelk, soja producten en dergelijke wel. Ik ga al wat vaker naar de Aldi, daar is het wel redelijk goedkoop.

Ik weet natuurlijk niet waar je woont. Ik woon vlakbij de Duitse grens en daar zijn de amandelmelk en soja producten ook wat goedkoper :)
Maar als je in het westen woont dan heb je hier ook weer niets aan, sorry :$
Ik had veel aan recepten via de ah site met het label 'vegetarisch' of 'vegan' en dan 'budget'. Of 'budget' en 'slank'. En dan paste ik recepten aan als er ingrediënten in zaten die ik niet wilde. Ook de site van de groene meisjes heeft lekkere recepten die volgens mij ook gezond zijn.
Sorry als je niet zit te wachten op ongevraagd advies, maar ik herken de worsteling met geld en boodschappen :)
Niet weggaan Dreamer. Ik lees je altijd zo graag. :heart:

Ik heb trouwens nog nooit van vreemden gehoord ( of mensen op werk ) dat ik wel eens wat af mag vallen. Echt nog nooit.
Nooit een opmerking over mijn gewicht gehad.
Ja van mijn oma maar nooit dat mensen me nakijken op straat of oordelen over mijn gewicht. Maar ja nogmaals, ik speel vals want ik ben wel zwaar maar echt niet dik. Doordat het overal zit ben ik stevig maar ik ken vrouwen lichter dan ik bij wie alles minder in proportie is.
Ik zei laatst nog tegen mijn ex dat ik wat af ging vallen, hij knipperde met zijn ogen, keek even naar me en vroeg: waarom? Je ziet er toch goed uit?

Toen ik hem vertelde wat ik weeg geloofde hij me niet. :bonk:
Madrid87 schreef:
17-06-2019 10:03
Bedankt, maar waarvoor krijg ik respect als ik mag vragen?

Mijn doel is om geen diabetes te krijgen zoals mijn oma had, of te overlijden aan een hartaanval op mijn 31ste zoals mijn vader. Al kan dat bijna niet meer misgaan, ik word volgende week 32 dus die vooruitzichten zijn goed. Wel gek op ouder te zijn dan mijn vader ooit geweest is.
Ik wil gewoon een paar maten afvallen. Weer naar maatje 42 toe. Toen zat ik veel lekkerder in mijn vel en zag ik er gewoon normaal uit. Ik ben met maat 42 een maatje M. Prima voor mij. Ik word nooit maatje 36.
Dat zit niet in mijn bouw, alles is grof dankzij mijn vader's familie.
Aan mijn groente kom ik elke dag wel, mede ook dankzij mijn groene smoothie rond het middaguur. Ik eet zo'n 40-50 gram rijst of quinoa bij mijn avondeten. En ik eet vega.

Ik ga vanavond een voedzame groentesoep maken met linzen ( sorry Redbull :proud: ) en daar doe ik dan een paar dagen mee. Broodje erbij en klaar. Ik vind koken helaas niet leuk. En ik woon alleen dus ik heb niemand die het voor me doet.
Mijn probleem zit in het snaaien ( al doe ik dat al veel minder dan een jaar geleden ) en in het blijkbaar teveel eten van mijn dagelijkse producten waardoor ik dus over de calorieen heen zit. Al kom ik niet echt aan, mede ook omdat ik veel loop tijdens mijn werk en ernaar toe fiets. Maar op de dagen dat ik vrij ben doe ik niks. Dan moet ik dus meer bewegen. Zwemmen dus.
Mijn oom en tante eten ook alles wat ze willen en zijn slank. Maar mede omdat mijn tante goed kookt met pure, verse producten en ze fysiek zwaar werk doen. Tante schommelt soms wel wat, maar oom is altijd even slank. Terwijl hij enorm veel eet op een dag.

Respect voor de aanpak. Dank voor het delen van het verhaal, want het gaat dieper in op waar mensen praktisch tegenaan lopen.

Wat ben je gemiddeld p.p.p.d. kwijt aan boodschappen als ik vragen mag?
Bombus-Sylvarum schreef:
17-06-2019 09:28
Dat kan. Statistisch gezien zijn mensen met overgewicht ongelukkiger. Als jij dat niet bent: fijn voor jou!
Ik heb geen overgewicht. Maar het kan mij niks schelen als iemand dat wel heeft, en mensen met zelfvertrouwen die types als Olcay lekker laten lullen vind ik heerlijke mensen. En eerlijk gezegd, vind ik jou ongelukkig overkomen. De meeste mensen die zo veroordelend over anderen denken, zijn niet gelukkig met hun eigen leven. Als je dat wel bent, kan de dikke kont van een ander je niet schelen.
lilguinea schreef:
17-06-2019 10:17
Bombus lijkt mijn vader wel. Die zei laatst ook: 'Als jij nou slank bent, dan ben je ook niet meer depressief.'

Juist. Ja. Zo werkt het.
Dat zeg ik niet. Hoewel mensen met overgewicht wel vaker depressief zijn. Bovendien heb ik een aardige lijst gegeven met een concrete aanpak.

Reageer daar eens op zonder over te gaan op een weinig constructieve sneer!
lilguinea schreef:
17-06-2019 10:17

Juist. Ja. Zo werkt het.

Die van mij zei dan altijd dat ik "aan leuke dingen" moest denken.

Dus jouw en mijn vader hebben het ultieme wapen tegen depressie bedacht. Kunnen we die pillen ook wel weg doen.
Vixxen schreef:
17-06-2019 10:19
Ik weet natuurlijk niet waar je woont. Ik woon vlakbij de Duitse grens en daar zijn de amandelmelk en soja producten ook wat goedkoper :)
Maar als je in het westen woont dan heb je hier ook weer niets aan, sorry :$
Ik had veel aan recepten via de ah site met het label 'vegetarisch' of 'vegan' en dan 'budget'. Of 'budget' en 'slank'. En dan paste ik recepten aan als er ingrediënten in zaten die ik niet wilde. Ook de site van de groene meisjes heeft lekkere recepten die volgens mij ook gezond zijn.
Sorry als je niet zit te wachten op ongevraagd advies, maar ik herken de worsteling met geld en boodschappen :)
Ik woon in het westen inderdaad, vlakbij Amsterdam. Nee joh, je mag altijd tips geven hoor. Ik sta overal voor open. Fijn juist. Ik pak bij de AH al de goedkoopste vega opties en die zijn inderdaad prima te betalen, balletjes voor 1.59, gehakt voor dezelfde prijs. Falafel idem dito. Eigen merk sojamelk en amandelmelk. Het valt allemaal wel mee.
Recepten op de AH site zal ik eens proberen! Goede tip, helemaal nog niet aan gedacht. Groene meisjes ga ik ook naar kijken.
Ik hoor vaker dat het bij de Duitse grens allemaal zo goedkoop is. Wel fijn voor je als je op de centen moet letten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven