Test loopt niet op

17-06-2019 11:36 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Voorafgaand aan mijn bericht wil ik even zeggen dat ik weet dat ik niks anders kan doen dan wachten, maar toch wil ik even van me afschrijven en ben ik benieuwd naar andermans verhalen.

Afgelopen donderdag was ik 1 tot 2 dagen overtijd en heb ik héél licht positief getest in de middag (Action). Het was echt niet met het blote oog te zien, alleen als ik er met een zaklamp op scheen. Ik heb toen een digitale gehaald van Clear Blue met wekenindicator, die toen 1-2 weken zwanger aangaf. Eigenlijk had daar dan 3-4 weken moeten staan, maar ik weet dat die wekenindicator wel kon afwijken als het niet met ochtendurine was getest.

Nu wilde ik vanochtend voor de zekerheid nog even een testje doen voordat ik het ziekenhuis zou bellen (ben namelijk net als bij mijn vorige zwangerschap weer met Clomid zwanger geraakt), maar de test was nagenoeg wit (Action). Alleen met extreem turen viel er iets te zien, maar ik had verwacht dat het streepje toch wel wat donkerder zou moeten zijn? HCG verdubbelt toch heel snel? Net een 'gewone' Clear Blue gedaan en die is wel positief, maar ook weer zó licht dat het echt turen is en niet eens op de foto te vangen is.

Morgen ga ik nogmaals de digitale test van Clear Blue doen met wekenindicator, maar heb er een erg slecht gevoel bij. Ik denk dat als hij morgen bij bijna 5 weken nog steeds 1-2 weken zwanger zegt (of misschien zelfs wel niet zwanger), ik er wel van uit kan gaan dat het mis is gegaan? Bij mijn vorige zwangerschap testte ik 4 dagen voor mijn NOD namelijk al positief (ook heel licht, maar liep het streepje wel mooi op).

Pfoe wat is het moeilijk zeg dat loslaten, en kost nog klauwen met geld ook op deze manier haha. Afwachten maar..

Meer vrouwen ervaring met hele lichte testen of testen die niet echt oplopen?
gewoon nog een week wachten en opnieuw testen
Als je zeker weet wanneer je eisprong was en je dus echt 5 dagen over tijd bent, zou je een streepje verwachten die duidelijk zichtbaar is. Mijn ervaring met niet oplopende streepjes is dat het inderdaad geen goed nieuws is. Je kunt inderdaad niet veel doen nu.

Overigens klopte je clearblue test wel hoor. 1-2 weken op de clearblue test, betekent 3-4 weken zwanger.

Veel sterkte met afwachten :hug:
daisyliz wijzigde dit bericht op 17-06-2019 12:09
1.26% gewijzigd
Ik heb ook een langzaam oplopende test gehad. Toevallig ook de actiontest. Heb dan ook 2 weken getwijfeld (ook nog
Bloedverlies gehad) of het wel goed zou komen maar ben inmiddels in het 3e trimester aangekomen en uiteindelijke uitgerekende datum is zelfs naar voren gehaald.

Je zegt zelf al dat het enige is wat je kan doen is wachten. Ik zou dan ook na donderdag pas de
Digitale test doen, een week na de eerste.
Die clear blue test met tijdsindicatie geeft aan hoeveel weken geleden je bent bevrucht. De eerste 2 weken ben je namelijk eigenlijk nog niet écht zwanger, pas vanaf de eisprong als het eitje bevrucht is. Die eerste twee weken krijg je dus altijd cadeau als het ware ;-) Dit staat overigens ook in de bijsluiter van die test, misschien handig om die de volgende keer ff te lezen.
Heb je alleen Clomid gebruikt of ook Pregnyl?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Kia•Ora schreef:
17-06-2019 12:31
Heb je alleen Clomid gebruikt of ook Pregnyl?
Ik had dezelfde vraag, maar dan voor Ovitrelle
Heb je de bijsluiter van de clearblue gelezen? De weken aanduiding is die vanaf je eisprong. Niet vanaf je laatste menstruatie.

Dus gefeliciteerd!!!!

Bij mij zei die clearblue nooit wat. Totdat ik echt zwanger was.
Ik had zelf op de dag van mijn NOD positief getest met de early predictor.

Ik zou als ik jou was nog even een paar dagen wachten en weer even opnieuw testen
Hecamel schreef:
17-06-2019 12:50

Bij mij zei die clearblue nooit wat. Totdat ik echt zwanger was.
Dat is meestal toch, met zwangerschapstesten? :proud:
Clear Blue geeft weken aan vanaf de eisprong. Dus die weken zeggen echt niets!

Ik had zelfs dat de Sensitest positief was en de clearblue negatief en nu toch bijna 13 weken zwanger. Maak je asjeblieft niet te druk en ga lekker na 3 dagen weer testen. Het heeft echt geen zin om elke dag te testen.
Elke dag testen heeft geen zin. Je hcg verdubbelt niet dagelijks. Ik zou een dagje overslaan en dan nog eens proberen.

Overigens is CB vaak juist veel minder gevoelig dus dat die positief is betekend wel al iets hoor.

Voorzichtig gefeliciteerd!
Ik wil je hoop zeker niet wegnemen maar ik testte voor nod al licht positief en de testen liepen daarna ook niet op. Bij 5 weken kreeg ik een vroege miskraam. De keren dat ik blijvend zwanger was liepen de testen wel op (om de dag getest), en waren ze een dag of 2/3 na nod wel ongeveer even donker als de controlestreep. Maar iedereen is anders, dus het is echt afwachten... probeer een paar dagen te wachten en dan nog eens te testen, dan zou de streep toch wel donkerder moeten zijn.
Hoi Lampje, hoe is het afgelopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven