Broodbakmachine

15-03-2026 15:15 3 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik overweeg een broodbakmachine aan te schaffen en ben op zoek naar ervaringen/aanraders/afraders.
Ik vind zelf brood bakken leuk, maar kom er te weinig aan toe omdat het toch behoorlijk wat tijd kost, maar ben er nog niet helemaal uit of dit een passend compromis is.
Is het brood uit zo’n machine echt lekker? Ik houd van enigszins luchtig brood met pitjes, kan dat met zo’n machine?
Wanneer je alles met de broodmachine wilt doen, alles in de machine en na een paar uur een warm brood eruit. Kan heel goed, lekker brood, alleen zit je dan met gaten in het brood waar de kneedhaken in zitten.

Of je haalt de kneedhaken eruit voordat je gaat bakken.

Of je accepteert de gaten.

Sommige mensen laten de broodmachine alleen het kneden en rijzen doen, en bakken het brood af in de oven.

Of het brood wel of niet lekker is hangt vooral af van wat je erin stopt.
WaterGirl schreef:
15-03-2026 15:37
Wanneer je alles met de broodmachine wilt doen, alles in de machine en na een paar uur een warm brood eruit. Kan heel goed, lekker brood, alleen zit je dan met gaten in het brood waar de kneedhaken in zitten.

Of je haalt de kneedhaken eruit voordat je gaat bakken.

Of je accepteert de gaten.

Sommige mensen laten de broodmachine alleen het kneden en rijzen doen, en bakken het brood af in de oven.

Of het brood wel of niet lekker is hangt vooral af van wat je erin stopt.
Deeghaken?
De "menger" in mijn broodbakmachine is een "flapje" van nog geen 2 cm breed en 1 cm hoog. Deze is er met een haaknaald heel makkelijk eruit te halen.

Ik gebruikte hem wekelijks toen jongste nog thuis woonde. Savonds vullen aanzetten met timer en sochtends genieten van vers brood.
Heerlijk met zaden en extra pitten in het deeg.
Helaas is het kleinste mogelijke brood nog veel te groot voor mij alleen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven