Werk & Studie alle pijlers

Eerste echte sollicitatie...

12-06-2019 23:42 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal,

Voor mijn afstuderen heb ik mijn eerste “echte” sollicitatie volgende week. Uiteraard heb ik al eens gesolliciteerd voor (bij)baantjes alleen dat waren vaak casual gesprekken.

Nu heb ik een betaalde afstudeerstage nodig voor het afronden van mijn docentenopleiding. Hiervoor ga ik een lio stage lopen en aankomende maandag heb ik een gesprek met een opleidingsmanager om kennis te maken.

Zelf heb ik dus nog nooit een sollicitatiegesprek gehad binnen het onderwijs. Hiervoor kreeg ik via school een stage aangewezen en kwam je op kennismaking en dat was het.

Heeft iemand enige ervaring hiermee en weet waar ik me op moet voorbereiden?

Eigenlijk ben ik gewoon op zoek naar ervaringen. Wat willen ze graag weten?

Voor een goede eerste indruk doe ik zoals ik ben casual nette kleding aan. Spijkerbroek, blouse en sneakers. Wel weer een nette zwarte handtas erbij.

Tips, ideeën , ervaringen, alles is meer dan welkom!

Liefs,
Student2020
student2020 wijzigde dit bericht op 12-06-2019 23:57
1.08% gewijzigd
Orișa schreef:
17-06-2019 12:17
Ik snap het nut op dat soort vragen nooit. Echt allemaal van die vragen waarop niemand zal zeggen het bullshit te vinden en er niets mee te doen.
Nou zeg dat. Ik knap daar echt op af en dat zal dan ook wel van mijn gezicht af te lezen zijn.
Laatste sollic gekukkig met de echte chef, en niet met een hr miepje. Geen stomme vragen gehad, gewoon een normaal gesprek . En aangenomen :)

Hoe is t gegaan student? Nog beetje geslapen?
.
impala schreef:
13-06-2019 10:16
Dat komt doordat mensen hun eigen situatie (totaal ander werkterrein) projecteren op TO. Die gaat op een school werken en daar is een spijkerbroek helemaal geaccepteerd.
Niet perse, ik zie het als een kleine moeite om je kledingkeuze aan te passen voor een sollicitatiegesprek, je weet namelijk nooit wie je voor je hebt. En dan bedoel ik niet in een mantelpak, maar er is echt genoeg keuze voor een leuke vlotte outfit. Maar als je zo star bent om alleen een spijkerbroek te willen dragen moet iemand dat lekker doen. Het zegt echter niks over je identiteit.
Ondanks mijn spijkerbroek en weinig slaap kan ik zeggen dat ik een baan heb! 🙋🏼‍♀️
impala schreef:
17-06-2019 12:40
Nou zeg dat. Ik knap daar echt op af en dat zal dan ook wel van mijn gezicht af te lezen zijn.
Laatste sollic gekukkig met de echte chef, en niet met een hr miepje. Geen stomme vragen gehad, gewoon een normaal gesprek . En aangenomen :)

Hoe is t gegaan student? Nog beetje geslapen?

Hoe is jouw eerste werkdag? 😱
Student2020 schreef:
17-06-2019 13:07
Ondanks mijn spijkerbroek en weinig slaap kan ik zeggen dat ik een baan heb! 🙋🏼‍♀️
Goed zeg! Gefeliciteerd :)
@Essychan

Dankjewel, heel blij mee!
Niet helemaal de vakken waarop ik hoopte maar goed mezelf ergens anders in ontwikkelen is goed. Dus daar ga ik voor!
Gefeliciteerd!
Student2020 schreef:
17-06-2019 13:10
Hoe is jouw eerste werkdag? 😱
Ook geslaagd :)

Gefeliciteerd!
En slaap lekker vannacht :P
.
impala schreef:
17-06-2019 16:46
Ook geslaagd :)

Gefeliciteerd!
En slaap lekker vannacht :P
Ik ga nu heerlijk tukken na een avond werken! Moe maar voldaan 😊
Gefeliciteerd! Ben wel een beetje benieuwd hoe het kan dat je niet de vakken hebt gekregen waar je op hoopte (als in: als je engels studeert kun je geen tekenen geven toch?)
duizel schreef:
18-06-2019 01:31
Gefeliciteerd! Ben wel een beetje benieuwd hoe het kan dat je niet de vakken hebt gekregen waar je op hoopte (als in: als je engels studeert kun je geen tekenen geven toch?)
Haha ik doe economische lerarenopleiding. En daarbinnen vallen mega veel vakken. Zoals : sales, financieel ,calculaties, marketing, communicatie, recht , bedrijfseconomie etc etc. Er zijn nog meer vakken mogelijk hoor, ben zelf erg van de marketing gerelateerde vakken en projecten. Vind ik mega leuk en interessant! Heb alleen meer bedrijfseconomische vakken op mijn rooster staan aankomend jaar. Dus dat wordt een uitdaging! (In positieve zin)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven