Ovulatietesten. Help!
maandag 17 juni 2019 om 16:18
De titel zegt het al, ik heb wat hulp en ervaring nodig.
Een aantal maanden geleden heb een MA gehad, erg verdrietig allemaal. Sindsdien proberen we opnieuw zwanger te worden.
Nadat ik ongesteld ben geworden ben ik gestart (op het juiste moment volgens app) met ovulatietesten van de Kruidvat.
Ik kreeg twee streepjes waarvan een lichter, volgende dag twee streepjes waarvan het lichtste streepje donkerder was dan daarvoor enzovoort.
Na een aantal testen had ik twee dikke strepen en dacht dit moet de ovulatie zijn. Dag daarna was tweede streepje minder dik, dus leek allemaal te kloppen.
Aangezien ik nog een paar testen over had, wilde ik die twee weken later eens proberen. De uitslag zou immers negatief moeten zijn.
Vreemde was dat zowel gisteren als eergisteren ik tweemaal een enorm positieve test te pakken had.
Na googlen ging ik bijna geloven dat ik zwanger was, maar helaas heeft een zwangerschapstest vanmorgen het tegendeel bewezen. Ik snap er echt niks meer van!
Heeft iemand dit meegemaakt? Ligt het wellicht aan de testen? Ga sowieso geen kruidvat testen meer gebruiken nu.
Maar raak er wel van in de war en ben op zoek naar ervaringsdeskundigen
..
Een aantal maanden geleden heb een MA gehad, erg verdrietig allemaal. Sindsdien proberen we opnieuw zwanger te worden.
Nadat ik ongesteld ben geworden ben ik gestart (op het juiste moment volgens app) met ovulatietesten van de Kruidvat.
Ik kreeg twee streepjes waarvan een lichter, volgende dag twee streepjes waarvan het lichtste streepje donkerder was dan daarvoor enzovoort.
Na een aantal testen had ik twee dikke strepen en dacht dit moet de ovulatie zijn. Dag daarna was tweede streepje minder dik, dus leek allemaal te kloppen.
Aangezien ik nog een paar testen over had, wilde ik die twee weken later eens proberen. De uitslag zou immers negatief moeten zijn.
Vreemde was dat zowel gisteren als eergisteren ik tweemaal een enorm positieve test te pakken had.
Na googlen ging ik bijna geloven dat ik zwanger was, maar helaas heeft een zwangerschapstest vanmorgen het tegendeel bewezen. Ik snap er echt niks meer van!
Heeft iemand dit meegemaakt? Ligt het wellicht aan de testen? Ga sowieso geen kruidvat testen meer gebruiken nu.
Maar raak er wel van in de war en ben op zoek naar ervaringsdeskundigen
maandag 17 juni 2019 om 16:45
maandag 17 juni 2019 om 17:07
Kan helaas niet plakken maar alsnog bedanktMoosforhappines1988 schreef: ↑17-06-2019 16:44Heb je een foto van je testen? Kan even met je mee kijken.
maandag 17 juni 2019 om 17:21
Dat is sowieso handig als je zwanger wilt worden. Ik heb 3 jaar over de eerste gedaan, dat was een heel medisch traject. Daarna 2,5 jaar voor de tweede. De derde deden we ook 2,5 jaar over. En nu de vier de eerste maand raak.
Tussendoor ook miskramen gehad. Echt probeer het los te laten, je raakt er alleen maar gestressed van.
maandag 17 juni 2019 om 17:32
Probeer het los te laten is wel de allerbeste tip, kan daar zo niks mee.
Je wilt graag weer wat zicht op je cyclus hebben, helemaal na een miskraam. En tuurlijk wil je weten wanneer ongeveer je eisprong is want je wil graag zwanger worden!
Ik zou dus wel nog even doortesten maar even een andere variant kopen.
Je wilt graag weer wat zicht op je cyclus hebben, helemaal na een miskraam. En tuurlijk wil je weten wanneer ongeveer je eisprong is want je wil graag zwanger worden!
Ik zou dus wel nog even doortesten maar even een andere variant kopen.
maandag 17 juni 2019 om 17:43
Geen ervaring met die van de kruidvat, ik gebruikte die van sensitest (aanrader). Wat zou kunnen is dat je 2 weken geleden wel een LH piek had, maar geen ovulatie, dat gebeurt soms. Nu kan dit de tweede poging zijn van je lichaam. Het nadeel aan ovulatietesten is dat je alleen de LH piek meet en niet de ovulatie. Ovulatie kan je alleen bepalen middels echo, progesteron in bloed meten of temperaturen. Temperaturen is echter bij sommige vrouwen lastig, maar in de theorie zou je dan de ovulatie detecteren door een verhoging in temperatuur. Je moet dan wel elke ochtend voor het opstaan, het liefst elke dag op hetzelfde tijdstip, rectaal of vaginaal meten (liefst 2 decimalen nauwkeurig). Sommige vrouwen hebben geluk en zien aan een dip in de basale temperatuur curve (dus lager dan je normaal hebt) dat de ovulatie eraan komt en dan kan je dus op het perfecte moment seks hebben. Maar de meeste vrouwen zien alleen de stijging en dan is de ovulatie dus al geweest. Als je dan zwanger bent, blijft de temperatuur hoog, niet zwanger daalt deze weer.
conniefeer wijzigde dit bericht op 17-06-2019 17:46
1.54% gewijzigd