Olcay fatshaming

maandag 17 juni 2019 om 21:51

maandag 17 juni 2019 om 21:52
Tjonge jonge, moet je die vraag na het lezen van dit topic nóg steeds stellen? Jemig zeg.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑17-06-2019 21:51Dat komt doordat wij dikkerdjes een laag IQ hebben toch?
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
maandag 17 juni 2019 om 21:53
Yep.Tijdschriftenverslindster schreef: ↑17-06-2019 21:51Dat komt doordat wij dikkerdjes een laag IQ hebben toch?
Ik ben het over iets niet met jullie eens, maar ik flikker nog liever mijn mobiel in het bad dan dat ik 'haar' in de kaart ga spelen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 17 juni 2019 om 21:54
Nee, dat was de hommel.
Met zo'n dik iq moet je wel blijven opletten hè.
David Dunning
David Dunning

maandag 17 juni 2019 om 21:54
Welnee, die bestaan niet. Ik heb me laten vertellen dat ze dit op meerdere fora doet, dan heb je echt tijd teveel en geen kinderen hoor.
maandag 17 juni 2019 om 21:56
Ik herken mijn buurvrouw in haar.the_Wicked_Witch schreef: ↑17-06-2019 21:54Welnee, die bestaan niet. Ik heb me laten vertellen dat ze dit op meerdere fora doet, dan heb je echt tijd teveel en geen kinderen hoor.
Of Maya echt is weet ik niet, maar dat dit soort echt bestaat weet ik wel.
David Dunning
David Dunning
maandag 17 juni 2019 om 21:56

maandag 17 juni 2019 om 21:59
Oh, ik ken ze ook hoor, dat soort types. Maar als je haar loept zie je hoe ontzettend veel ze post. Als ze dat inderdaad ook nog op meerdere fora doet mag hij/zij/wij blij zijn dat ze nog aan slapen toekomt.
maandag 17 juni 2019 om 22:21
rosepudding schreef: ↑17-06-2019 19:13Over onwetendheid gesproken...
Ik durf zelfs te beweren dat ik meer weet over (gezonde) voeding ed dan jij.
Ik ben namelijk expert geworden omdat ik mijn hele leven hier al mee te maken heb en hier tot in den treure mee bezig ben.
Wat ik bedoel te zeggen, nogmaals, sommige mensen (zoals mijn vriend bijvoorbeeld) zien eten puur als brandstof en beleven er niet zoveel plezier aan.
Smaak is ondergeschikt.
Of het nu een broodje kroket met mayo is of een boterham met pindakaas, dat is om het even.
Het is brandstof die de motor laat draaien en meer ook niet.
In deze gevallen is er bijvoorbeeld niet zoveel wilskracht nodig om niet teveel te eten.
En omdat de drang naar eten allesoverheersend is, kan ik mij dat moeilijk voorstellen.
Toegegeven, interesse is misschien niet de goede uitdrukking maar sorry, je bent nu gewoon onnozel bezig.
Ik geef het denk ik maar op, zoveel domheid, selectief lezen en plaat voor de kop kan niemand tegen op.
Ik ken een paar mensen die inderdaad zoals jij beschrijft, geen interesse in eten hebben. Die het puur als brandstof zien. En ik ken ook iemand die gewoon een sober karakter heeft. Gematigd, nooit teveel van wat dan ook, die is ook zo opgevoed en dat past dan blijkbaar bij het karakter.
Maar hallo zeg, de overgrote meerderheid van de vriendinnen en ook mannelijke vrienden die ik heb én ikzelf incluis, zijn dól op eten (en drinken), hebben weinig discipline van nature daarin en moeten zichzelf actief een levensstijl aanmeten, voor altijd, om het gewicht en de gezondheid in goede banen te houden. En die mensen hebben daardoor géén of hooguit heel licht overgewicht.
Ik las iemand hier over een snicker schrijven, dat ze volledig geobsedeerd wordt door die snicker in huis als ze een craving krijgt. Ik zal je zeggen, ik probéér me niet eens in te houden als er een snicker in huis ligt, volstrekt kansloos. Of als er lekker maisbrood ligt, en lekkere oude kaas of ontbijtkoek, of ijsjes, of chips.
Maar je kent jezelf toch? Haal het niet in huis! Doe boodschappen 1x per week met een weekmenu en lijstje, ga niet met honger boodschappen doen en ga niet tussendoor naar de supermarkt. Maak een lijst met alternatieve dingen om te doen als je cravings krijgt die niet met eten te maken hebben, zoals een wandeling, mediteren, in bad gaan, je tanden poetsen. Voor problemen met eten moet je geen oplossing zoeken in.. eten (wat ik veel dikke mensen zie doen, gaan ze het ene eten vervangen door ander eten, nee, je moet gewoon minder eten en je focus verleggen).
Dat zijn de geheimen van slanke mensen. Niet jezelf met een soort magische zelfdiscipline van een snicker weerhouden die voor je neus ligt.
Ken jezelf en zoek wegen om met je zwakke punten om te gaan, in plaats van ertegen te blijven strijden of het buiten jezelf te zoeken, wat ik velen hier zie doen.

maandag 17 juni 2019 om 22:40
the_Wicked_Witch schreef: ↑17-06-2019 21:50Kinderen die thuis zelden snoep krijgen worden 9 van de 10 keer kinderen die overal zeuren om snoep.
Zou kunnen dat dit jouw persoonlijke observatie is, maar ik heb even wat gezocht op onderzoeken hieromtrent en dan merk je al snel dat de kans op overgewicht bij kinderen veel complexer ligt dan alleen maar of ouders snoep verbieden/beperken of niet. Schermtijd of opleidngsniveau en zeker het voorleven van de ouders, lijkt bijvoorbeeld veel méér invloed te hebben dan al dan niet restricties rondom snoepen.
Hoe dan ook lijkt het me niet erg nuttig voor volwassen mensen om te wijzen naar opvoeding en jeugd als ze nu, op dit moment, hun leeftstijl willen veranderen.

maandag 17 juni 2019 om 22:41
rosepudding schreef: ↑17-06-2019 22:31Ik was het ook van de snicker en dat was totaal het punt niet.
Maar ik ga geen moeite meer doen.
Veel plezier ermee
Waarom beschrijf je dan je moeite met die snicker, sorry hoor, ik val net binnen.
maandag 17 juni 2019 om 22:52
https://www.medicalfacts.nl/2017/09/26/ ... o-hard-af/
David Dunning
David Dunning
maandag 17 juni 2019 om 22:54
Het had ook een boterham met kaas kunnen zijn.Bedjeindezon schreef: ↑17-06-2019 22:41Waarom beschrijf je dan je moeite met die snicker, sorry hoor, ik val net binnen.
David Dunning
David Dunning
maandag 17 juni 2019 om 22:57
Ik probeerde dmv een concreet voorbeeld aan simpele zielen uit te leggen dat er voor veel mensen een onderliggend probleem van enorme eetdrang tegen beter weten in is.
Dat het ondanks alle kennis en zelfhaat niet lukt om blijvend af te vallen omdat de drang naar eten te sterk is.
En dat de gemiddelde mens deze drang heus ook wel heeft, maar hier niet altijd aan toe hoeft te geven.
En sommige mensen hebben deze drang niet (waaronder mijn vriend) dit voorbeeld haalde ik aan om aan te geven dat het moeilijk is je te verplaatsen in hoe een ander met eten om gaat.
Maar ook dat wordt helemaal uit zijn verband gerukt.
Dat het ondanks alle kennis en zelfhaat niet lukt om blijvend af te vallen omdat de drang naar eten te sterk is.
En dat de gemiddelde mens deze drang heus ook wel heeft, maar hier niet altijd aan toe hoeft te geven.
En sommige mensen hebben deze drang niet (waaronder mijn vriend) dit voorbeeld haalde ik aan om aan te geven dat het moeilijk is je te verplaatsen in hoe een ander met eten om gaat.
Maar ook dat wordt helemaal uit zijn verband gerukt.
maandag 17 juni 2019 om 22:58
rosepudding schreef: ↑17-06-2019 22:31Ik was het ook van de snicker en dat was totaal het punt niet.
Maar ik ga geen moeite meer doen.
Veel plezier ermee
Ik heb het even terug geocht en je schrijft:”Dit zal voor de meeste mensen heel lastig zijn maar die kunnen de discipline wel opbrengen en zullen er verder niet wakker van liggen.”
Wat ik dus bestrijd. Ook als het een boterham met kaas betreft.
En verder heb je het over hormonen die eetlust triggeren. Dat is natuurlijk heel naar als dat bij jou sterker aanwezig is dan bij anderen.
Maar dat zal ongetwijfeld een spectrum zijn, waarbij het niet zo zwart wit is dat de ene mens daar met mazzel heel weinig van heeft en een perfect zelfregulerend systeem heeft, en dat bij de andere mens helemaal overhoop ligt. De meeste mensen zullen in het midden zitten. Zoals ik ook, vermoed ik, ik zal zelfs iets meer neigen naar het overhoop liggen dan het perfect zichzelf regulerende systeem. Fijn dat een operatie jou hielp, ik heb ontdekt dat sporten bij mij helpt.
Zo doen we allemaal wat we kunnen en wat voor ons werkt, maar hou alsjeblieft op met dat slachtoffergedrag. Is het niet van je opvoeding, dan is het wel van hormonen, fysieke beperkingen enzovoorts. Dat hebben we bijna allemaal en niet iedereen is of blijft, te dik.
maandag 17 juni 2019 om 23:01
Ik lees nu je laatste reactie, ik ben van mening dat alles begint met zelfacceptatie. Zelfhaat heeft geen enkele (of een averechtse) rol in jezelf veranderen. Als je niet ten volle accepteert hoe je in elkaar zit, en dat gewoon neutraal kan bekijken, dan kan je nooit neutraal, zonder druk en emoties en verzet, veranderingen aanbrengen.
Ik gun iedereen een berg zelfcompassie en zelfliefde!
Ik gun iedereen een berg zelfcompassie en zelfliefde!
anoniem_381495 wijzigde dit bericht op 17-06-2019 23:01
7.54% gewijzigd