Olcay fatshaming
maandag 17 juni 2019 om 21:14
Ja hoor
En fruit en brood en avocado en yoghurt
En mijn pubers maken zelf wijze keuzes. En vraten ook als kind niet de snoeppot leeg.
En we zijn niet dik. Raar hè?
Dus precies als Kia, die ook schrijft 'af en toe'.Maya85 schreef: ↑17-06-2019 21:12Nee joh, mijn oudste krijgt genoeg snoep hoor. Dan weer een feestje, dan een verjaardag, dan op visite, dan logeren bij opa en oma, daarna is het lekker weer en krijgen ze een ijsje op school. Al die uitzonderingen houden in dat hij een paar keer per week snoept.
Daarom vind ik het juist belangrijk om het op de andere dagen een beetje gewoon te houden. Wat mij betreft hoort snoep er namelijk niet iedere dag bij.
Begrijpend lezen is niet jouw ding zie ik.

Ik heb het snoep in huis wat ik zelf niet lekker vind ( ja, het is mogelijk blijkbaar) en kind wel. Mooi compromis vind ik. Als man een zak marsen haalt ( of snickers om ot te blijven) houdt hij zijn mond daarover, wetende dat het anders te snel op gaat
En chips komt heel ouderwets alleen op zaterdag in huis.

En chips komt heel ouderwets alleen op zaterdag in huis.
maandag 17 juni 2019 om 21:15
Hier ook.
Ik doe niet elke dag boodschappen en houd van afwisseling. Dus er is altijd een goed gevulde voorraadkast met zowel gezond als snaai.
maandag 17 juni 2019 om 21:16
helaas...
15 g pindakaas is 100 kcal
1 volkoren boterham is 67 kcal
1 snicker is 252 kcal
maar ik zit wel meer vol van een snicker dan van een boterham met pindakaas
oh ja, als je er boter op doet, de boterham, niet de snickers, komt er nog 74 kcal bij, dus kom je aardig in de buurt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

maandag 17 juni 2019 om 21:17
Maar dat beheersen lukt de meeste kinderen niet. Daar zijn hun onvolgroeide hersenen nog niet toe in staat.
Jij hebt als ouder de verantwoordelijkheid je kind gezond op te voeden. Helaas doen veel ouders dit niet meer - kind moet zichzelf maar leren beheersen - met als gevolg al die kinderen met overgewicht, die op latere leeftijd bijna niet meer van dat extra vet afkomen. Zo triest.
maandag 17 juni 2019 om 21:17
maar daarmee leer je je kind wel dat snoep feest isMaya85 schreef: ↑17-06-2019 21:12Nee joh, mijn oudste krijgt genoeg snoep hoor. Dan weer een feestje, dan een verjaardag, dan op visite, dan logeren bij opa en oma, daarna is het lekker weer en krijgen ze een ijsje op school. Al die uitzonderingen houden in dat hij een paar keer per week snoept.
Daarom vind ik het juist belangrijk om het op de andere dagen een beetje gewoon te houden. Wat mij betreft hoort snoep er namelijk niet iedere dag bij.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 17 juni 2019 om 21:19
En jij laat je kind dus buitenshuis leren snoepen ipv thuisMaya85 schreef: ↑17-06-2019 21:17Maar dat beheersen lukt de meeste kinderen niet. Daar zijn hun onvolgroeide hersenen nog niet toe in staat.
Jij hebt als ouder de verantwoordelijkheid je kind gezond op te voeden. Helaas doen veel ouders dit niet meer - kind moet zichzelf maar leren beheersen - met als gevolg al die kinderen met overgewicht, die op latere leeftijd bijna niet meer van dat extra vet afkomen. Zo triest.
Fout bezig

Oh, dat weet ik niet, ik vind het zelf wel makkelijker te compenseren door bv de dag erna de noten weg te laten ( in de yoghurt) of ander beleg te kiezen.
Slapen is voor mij ook belangrijk, dus dat weeg ik mee. Snickers ( of chocolade, suiker) ga ik s avonds zoveel mogelijk uit de weg.
Ik ook, heb hier een snaaila en daar liggen al maanden onaangeroerd snaaierijtjes in. Moest erg lachen vandaag met inpakken (ga verhuizen) de chocoladeletters die er nog in lagen, bij de paashaas van vorig jaar en nog wat andere dingen die ik echt wel lekker vind maar gewoon niet vaak eet. En daarnaast een voorraad kast vol met gezonde voeding. De keuze is er, en dat is juist prettig.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

maandag 17 juni 2019 om 21:20
maandag 17 juni 2019 om 21:21
Dat herken ik ook. Chocoladeletters gooi ik altijd weg, die komen niet op. De paaseieren liggen er nog, die kunnen ook de kliko in. Koop het zelf niet eens meer, maar familie blijft er mee aan komen zeulen.Kia•Ora schreef: ↑17-06-2019 21:19Ik ook, heb hier een snaaila en daar liggen al maanden onaangeroerd snaaierijtjes in. Moest erg lachen vandaag met inpakken (ga verhuizen) de chocoladeletters die er nog in lagen, bij de paashaas van vorig jaar en nog wat andere dingen die ik echt wel lekker vind maar gewoon niet vaak eet. En daarnaast een voorraad kast vol met gezonde voeding. De keuze is er, en dat is juist prettig.

maandag 17 juni 2019 om 21:22
En genoeg ouders die hun kinderen wel mate leren. Dat doe ik ook, en kinderen zijn prima in staat mate te leren. En daarin mogen zij best fouten maken, en dan worden ze beroerd. Mooie les voor de volgende keer. Maar als je het niet voldoende aanbiedt wordt het aanleren van maat houden echt lastig.Maya85 schreef: ↑17-06-2019 21:17Maar dat beheersen lukt de meeste kinderen niet. Daar zijn hun onvolgroeide hersenen nog niet toe in staat.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

Nee, ze zegt dat ze het altijd in huis hebben, dat vind ik zelf niet nodig. Inderdaad is de neiging om dan iets te pakken zoveel groter. Veel mensen weten van zichzelf wel dat die drang naar iets lekkers te groot is. De oplossing is dan om het niet in huis te halen.
Simpel, maar doeltreffend.
Leg ik op mijn werk bij koffieautomaat
Binnen uurtje schoon op

maandag 17 juni 2019 om 21:24

maandag 17 juni 2019 om 21:24
Welnee, ik geef hem thuis ook wel eens iets, maar lang niet iedere dag. Ik vind dat niet nodig. Wij genieten iedere dag van eten, eten is een feestje bij ons thuis, maar daarvoor hoeven we geen snickers in huis te hebben.
maandag 17 juni 2019 om 21:25
Waar lees je dat die andere kinderen elke dag snoepen?
maandag 17 juni 2019 om 21:25
Tip, op verjaardagen in stukjes breken en uitdelen. Chocolademelk van maken.
Ik gooi ook nog weleens stukjes in mijn koffie

Raspen en op de boterham.
Ik bedenk me net dat ik van werk in januari ook nog een Tony heb gekregen. En die ligt er ook nog. En dan is mijn favoriete snaai dus chocolade