Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd

maandag 17 juni 2019 om 19:03
misschien moet je het hele topic eens lezen; dit gaat verder dan verlegenheid.
Lief dat je nog tips geeft met betrekking tot de telefoon maar met deze aanloop in ogenschouw genomen, is het echt beter dat ze het hierbij laat.
maandag 17 juni 2019 om 19:08
TO is niet helemaal goed bij haar hoofd. Niks verlegen of verliefd of onzeker of blablabla. Ze kan beter lekker gaan puzzelen.
I told you walking was idiotic.

maandag 17 juni 2019 om 20:47
Je spreekt jezelf aardig tegen. Er kan dus wél internet op je mobiel. En je hebt wifi, schreef je, dus dat kost je helemaal niets. Je doet gewoon moeilijk om het moeilijk doen.
maandag 17 juni 2019 om 23:02
SadButTrue999 schreef: ↑17-06-2019 17:07Nou elfje, ik begin zo langzamerhand te denken dat jij je rot lacht om alle reacties en twijfel zelfs of er wel een schilder geweest is ooit.
Wel héél toevallig dat je net na 16.00 uur even een berichtje stuurt dat 'er nog een update volgt'.
Wat heb je nu nog te vertellen? Alleen iets over welk telefoonabbonnement je ergens in de toekomst gaat nemen. Boeiende materie maar daar zitten we niet op te wachten. Niemand, behalve de verkoper van telefoonabbo's.
Volgens mij ben jij de grootste grappenmaker van iedereen hier, als dit echt zou zijn geweest had je nu wel een besluit genomen en gebeld, ge-smst of gedacht: nee laat maar ook...
Hoe zou dat gaan als je echt een keer een date hebt en hij stelt voor ergens te gaan eten,
A. je weigert, geen sprake van!
B. je gaat mee maar pas als je zeker weet dat het je geen cent gaat kosten
C. je eet niks met een date in de buurt en zegt hem dat ook
D. je gaat wel maar aarzelt zolang over de menukaart dat ze al gaan sluiten als je een keus hebt gemaakt.
De schilder in kwestie gaat hongerig naar huis en denkt: voor mij geen puzzelmevrouwen meer; ik neem voortaan een dame uit één stuk mee uit en anders niet.
Ik heb wel een vraag -heeft niks met de date te maken- maar wat moet je met een abbo waar je honderd uur mee kan bellen, appen en weet ik veel wat nog meer als je toch nooit belt, appt maar alleen denkt: goh, wat is het toch duur allemaal... snap er niks meer van, of ik heb je door
Dat je ons gewoon zit te pesten en het leuk vindt dat anderen zich zorgen maken terwijl het voor jou één grote grap is. Ik word er echt een beetje verdrietig van.
Bij mij zou er vandaag ook iemand iets komen repareren: niemand gezien, wel een gemist telefoontje. Niets ingesproken, spannend!
Morgen weer een kans, ik heb lief gevraagd -via de telefoon, ik bel toch gratis- waarom er niemand heeft gebeld en nu hebben ze beloofd dat er morgen écht iemand belt voor een afspraak.
Ik hoop zó dat jij niet degene bent die me moet bellen voor een afspraak want dan mag ik blij zijn als er vlak voor kerst nog iemand naar mijn scheve, verkeerd geplaatste en dus ook lekkende raam komt kijken.
Krijg ik steeds antwoorden als: hij durft niet aan te bellen, ook niet gewoon te bellen, sms-en vindt hij stom, appen kan niet met zijn telefoon.
En hij is bang dat je hem uitlacht...![]()
Dat zou ik niet doen, ik zou boos worden. Is helemaal niet om te lachen iemand die gewoon niet belt en smoesjes verzint waarom niet. O ja, kreeg nog wel een appje van een 'dame' zal ik maar even zeggen die ik had verteld wat voor werk ik doe. Ze zei meteen: o dan kan je mij mooi helpen met iets wat ik wil doen, alleen als je hulp vraagt aan een professional kost dat echt veel geld. Maar wij hebben nu 5 minuten gepraat hier op het station; dus we zijn eigenlijk vriendinnen. Of zoiets, ik snapte het niet goed, was erg vroeg in de ochtend. Ik had mijn nr. gegeven omdat ik dacht: we praten nog wel over de prijs evt.
Nu snap ik het: ik kreeg dus een appje of ik haar GRATIS 'eventjes' wilde helpen. Ik appte chagrijnig terug dat dat 'eventjes' al snel 40 uur werk was, een volle werkweek, en of ze verwachtte dat ik dan maar een weekje vakantie nam.
Ze appte terug: o maar het hoeft pas in september klaar te zijn, dus je kan ook af en toe een paar uurtjes werken hoor, geeft niks![]()
Ik heb gezegd dat ik helaas de Wilde Weldoener niet ben, en ze maar even verder moest kijken; zát mensen die graag voor niks werken tenslotte. Wat denk jij, zou het haar lukken?
Ik ga straks nog even boodschappen doen en vragen of ik alles -als vaste klant- een keer gratis mee mag nemen. Ooit mocht ik iets waar geen barcode opstond gratis meenemen; nee heb ik, ja kan ik krijgen weet ik nu.
Volgens mij ga je ook geen update geven met info over de schilder, hooguit dat je er toch maar vanaf ziet
We zien het wel... of niet.
Jij bent wat mij betreft het grappigste in dit hele topic (dat overigens verder het bloed onder mijn gelukkig nog net niet van spanning afgeknaagde nagels vandaan haalt)! Je schrijfstijl doet me een beetje denken aan David Thorne

http://www.27bslash6.com/missy.html)
RRR
maandag 17 juni 2019 om 23:08
Hoezo spreek ik mezelf tegen? Ik weet gerust wel dat WiFi gratis is. Ik zeg alleen dat internet me bij prepaid veel meer kost. En deze telefoon typt ook verrot dus al zou ik whatsapp aan krijgen dan zou ik niet veel whatsappen omdat dit toestel verrot typt. Maar ik weet verder ook niet hoe dit toestel precies werkt en ben dan ook bang dat internet per ongeluk aan blijft staan (ik heb tot nu toe ook nog nooit een telefoon met internet gehad) en heb dus ook nog weinig verstand van hoe dat werkt en ga dat pas uitzoeken als ik een smartphone heb. Dus ik hoef daarna ook nog geen uitleg over. Ik sms niet veel en via mijn iPad kan ik gratis berichten versturen naar andere iPhone/iPad gebruikers.
Maar goed, hiermee heb ik vast weer de volgende discussie ontketend waarom ik nog niet eerder een smartphone heb gehad etc. M'n moeder en zus hebben ook pas sinds kort een smartphone (waarop ze internet gebruiken). Ik zit bv ook nog maar sinds een paar jaar op Facebook. Ik zelf lig om deze dingen echter niet zo wakker, doe sommige dingen liever op m'n eigen tempo dan overhaast. Ben bv met smartphone kopen bang dat ik verkeerde toestel koop terwijl ik er wel lang mee moet doen, dus daarom stel ik dat dan ook weer uit met beslissen welke ik moet nemen.
De keuze voor nu is dus bellen of sms'en en ben er nog niet over uit wat ik doe/wat beter is.
maandag 17 juni 2019 om 23:14
De eerste jumbo is hier zo'n 5 km vandaan, dus ik denk dat jij niet bij mij in de buurt woontTrien30 schreef: ↑17-06-2019 17:41Ik heb een donkerbruin vermoeden dat Elfje hier om de hoek woont want hier is de woningbouw ook 3 flats aan het verbouwen 1 appartement stond leeg en er staan nu nog 2 in de stijgers de 1ste is soort van af![]()
Als je wil cruise ik er wel even voor je langs om te zoeken naar de man met het petje als ik naar de Jumbo ga![]()
maandag 17 juni 2019 om 23:44

maandag 17 juni 2019 om 23:58
Het maakt ook helemaal geen reet uit of het internet aan blijft staan, want het is wifi. Dus nu is het excuus niet meer internet, maar de telefoon die verrot typt. Heb je een lijstje smoezen klaarliggen ofzo? Elke keer weer een ander vreemd excuus. Je kunt je wel blijven afvragen welke telefoon je moet kopen, maar het merendeel is gewoon goed. Koop er gewoon een. Ik zou overigens gek worden van iemand die op die leeftijd nog niet eens een wachtwoord van de wifi in kan vullen of niet weet hoe een telefoon werkt. Wil je dat soort dingen wel leren of is dit een rare vorm van aandacht krijgen ofzo?
dinsdag 18 juni 2019 om 00:04
Ook dit is weer het zoveelste voorbeeld van een aanname hier. Grote aankopen stel ik vaak uit. En dan nu toevallig hoe ik contact moet opnemen. Maar in eerdere post heb ik al aangegeven dat ik eerst nog heel erg twijfelde en nog helemaal geen idee had, daarna heeft de operatie van m'n vader 1.5 week het merendeel van m'n energie opgeslokt en daarna nog andere privé dingen van mij zelf.Kusjesvoorallemaal schreef: ↑17-06-2019 23:44Dus eigenlijk stel je zo’n beetje alles in je leven uit? Lijkt me best een lastige eigenschap, zeker als het om dingen gaat waarbij je gewoon geen maanden kan wachten.
Denk niet dat het nog heel veel zon heeft om achter meneer de schilder aan te gaan![]()
En als hij me leuk/interessant vond dan is dat echt niet in een maand veranderd. Mocht ie wel iemand hebben leren kennen en hij ziet mij weer dan kan ie altijd nog nadenken wie ie leuker vind. Ik geloof dat jullie hier meer een big deal van maken dan dat ik doe..
dinsdag 18 juni 2019 om 00:08
Er is niet overal WiFi schat. En nogmaals, ik ga hier niet meer in discussie met iedereen over van alles. Heb net heel duidelijk gemaakt hoe ik hier in sta en wanneer ik me in internet van een mobiel/smartphone ga verdiepen. Dus jij hoeft mij niet op te vertellen wanneer ik dat 'moet' doen.Suzan_1991 schreef: ↑17-06-2019 23:58Het maakt ook helemaal geen reet uit of het internet aan blijft staan, want het is wifi. Dus nu is het excuus niet meer internet, maar de telefoon die verrot typt. Heb je een lijstje smoezen klaarliggen ofzo? Elke keer weer een ander vreemd excuus. Je kunt je wel blijven afvragen welke telefoon je moet kopen, maar het merendeel is gewoon goed. Koop er gewoon een. Ik zou overigens gek worden van iemand die op die leeftijd nog niet eens een wachtwoord van de wifi in kan vullen of niet weet hoe een telefoon werkt. Wil je dat soort dingen wel leren of is dit een rare vorm van aandacht krijgen ofzo?

dinsdag 18 juni 2019 om 00:18
Dat maakt niet uit 'schat.' Dan werkt het internet daar gewoon niet, simpel. Ik vertel je ook niet wanneer jij iets moet doen, maar jij komt telkens aan met rare smoezen, terwijl het problemen zijn die in 10 sec op te lossen zijn. Als iemand daar wat over zegt, wordt er weer een nieuw excuus verzonnen. Alsof je een handleiding nodig hebt om internet in te stellen, kom op zeg, het is geen rocket science.elfje85 schreef: ↑18-06-2019 00:08Er is niet overal WiFi schat. En nogmaals, ik ga hier niet meer in discussie met iedereen over van alles. Heb net heel duidelijk gemaakt hoe ik hier in sta en wanneer ik me in internet van een mobiel/smartphone ga verdiepen. Dus jij hoeft mij niet op te vertellen wanneer ik dat 'moet' doen.

dinsdag 18 juni 2019 om 00:57
Grappig? Story of my life, ik ben nog nooit zo serieus geweest, het is echt heel spannend al zou ik zelf -en als ik elfje was- nu weer wat schot in de zaak zien te krijgen maar ze heeft serieus maling aan deadlines zo te zien. Zenuwslopend, wat je zegtCavia007 schreef: ↑17-06-2019 23:02Jij bent wat mij betreft het grappigste in dit hele topic (dat overigens verder het bloed onder mijn gelukkig nog net niet van spanning afgeknaagde nagels vandaan haalt)! Je schrijfstijl doet me een beetje denken aan David Thorne(zie hier voor wat nader vermaak:
http://www.27bslash6.com/missy.html)

Vandaag zou het D-Day zijn en waar gaat het over... juist, hoe je een telefoon bedient. Nee elfje, dat is niet de manier, zo werkt dat niet.

Cavia007: tnx voor de link, ik moet nu mijn traantjes drogen van het lachen gelukkig!
David Thorne is een pestkop maar wel een hele grappige

Die actie met die posters: briljant!! Het doet me echt denken aan dit topic, of eigenlijk aan de TS vwb de antwoorden op zijn concept-posters.
Even zoeken of ik meer van hem kan vinden, ik ben gek op zulke vervelende mensen

Geweldige serie posters om op te hangen, toen ik die rode kater en alleen 'Lost' zag ging ik echt helemaal stuk

Superbedankt, ik kon wel even een lachbui gebruiken na 4 weken in dit loodzware, slepende topic!!

ps: gevonden hoor

dinsdag 18 juni 2019 om 09:02
dinsdag 18 juni 2019 om 09:22
Weet je wanneer je het moet doen?elfje85 schreef: ↑18-06-2019 00:08Er is niet overal WiFi schat. En nogmaals, ik ga hier niet meer in discussie met iedereen over van alles. Heb net heel duidelijk gemaakt hoe ik hier in sta en wanneer ik me in internet van een mobiel/smartphone ga verdiepen. Dus jij hoeft mij niet op te vertellen wanneer ik dat 'moet' doen.
Gewoon NIET.
Laat die schilder maar beter met rust.

dinsdag 18 juni 2019 om 09:49
Mwah jij opent er een topic over dat al een maand gaande is. Het had geen big deal hoeven worden als je wat organischer en sneller had gereageerd op deze schilder. En daarmee zeg ik niet dat je dat had moeten doen, voordat je me dat in de schoenen schuift. Maar jij bent degene die het moeilijk maakt. Ook met je opmerking dat je er nog over na aan het denken bent wat de beste optie is.elfje85 schreef: ↑18-06-2019 00:04Ook dit is weer het zoveelste voorbeeld van een aanname hier. Grote aankopen stel ik vaak uit. En dan nu toevallig hoe ik contact moet opnemen. Maar in eerdere post heb ik al aangegeven dat ik eerst nog heel erg twijfelde en nog helemaal geen idee had, daarna heeft de operatie van m'n vader 1.5 week het merendeel van m'n energie opgeslokt en daarna nog andere privé dingen van mij zelf.
En als hij me leuk/interessant vond dan is dat echt niet in een maand veranderd. Mocht ie wel iemand hebben leren kennen en hij ziet mij weer dan kan ie altijd nog nadenken wie ie leuker vind. Ik geloof dat jullie hier meer een big deal van maken dan dat ik doe..