Wonen in Maastricht
woensdag 19 juni 2019 om 17:53
Hoi!
Er bestaat een redelijke kans dat ik in Maastricht een baan aangeboden krijg. Mocht dit gebeuren dan ga ik er natuurlijk ook wonen!
Maar...ik ben als volwassene nog nooit in Maastricht geweest. Ik kom zelf uit het noorden en woon nu in Amsterdam. Ik heb wel wat ervaring met in andere landen wonen en ik aard overal met gemak, dus ik maak me geenszins zorgen over de eventuele verhuizing.
Ik ben me nu aan het ‘inlezen’ op het internet en ik ga er binnenkort ook een dagje heen.
Ook zou ik het erg leuk vinden om ervaringen te horen van forummers die er wonen, of forummers die er juist heen verhuisd zijn! Dingen als wat de goede wijken zijn, welke ik beter kan vermijden, wat is er fantastisch en wat is er minder leuk, etcetera.
Alvast bedankt!
Er bestaat een redelijke kans dat ik in Maastricht een baan aangeboden krijg. Mocht dit gebeuren dan ga ik er natuurlijk ook wonen!
Maar...ik ben als volwassene nog nooit in Maastricht geweest. Ik kom zelf uit het noorden en woon nu in Amsterdam. Ik heb wel wat ervaring met in andere landen wonen en ik aard overal met gemak, dus ik maak me geenszins zorgen over de eventuele verhuizing.
Ik ben me nu aan het ‘inlezen’ op het internet en ik ga er binnenkort ook een dagje heen.
Ook zou ik het erg leuk vinden om ervaringen te horen van forummers die er wonen, of forummers die er juist heen verhuisd zijn! Dingen als wat de goede wijken zijn, welke ik beter kan vermijden, wat is er fantastisch en wat is er minder leuk, etcetera.
Alvast bedankt!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
woensdag 19 juni 2019 om 21:46
Ik woon even buiten Maastricht in een dorp richting het zuiden vlakbij België. Veel mensen van Maastricht komen hier wonen omdat het zo rustig is maar toch vlakbij de stad en alles is hier aanwezig. Met de fiets ben je op tijd van 20-30 minuten bij het station in Maastricht. En voor 750 euro huur je hier een nieuwe eengezinswoning in de nieuwe wijk. Je mag me altijd een pb sturen over welke plaats.
woensdag 19 juni 2019 om 21:49
Inderdaad een leuk gebouw, maar de nieuwe gebouwen alweer minder. En dat er in de beschrijving staat dat het ook zeer geschikt is voor senioren
. Maar goed met mijn budget moet ik denk ik niet teveel noten op m’n zang hebben. Grote VO school maakt me niet zo veel uit. Ik woon boven een kinderdagverblijf, nu, dat lijkt me vele malen erger
. Én ik woon in Amsterdam west, dus hangjongeren ben ik ook zeer bekend mee.
woensdag 19 juni 2019 om 21:52
Ik ken iemand die in dat mooie gebouw heeft gewoond en zij was echt geen senior hoor. Het gebouw is het voormalige huis van Regout, een groot industrieel uit vervlogen tijden. Als je toch eens in Maastricht bent; achter de Pathé bioscoop wordt in een gang aan de hand van tegels de geschiedenis van de industrialisering in Maastricht uitgelegd. Zowel dit pand als [...] komen aan bod.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:29
Reden: privacy
2.06% gewijzigd
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 19 juni 2019 om 21:53
Bedankt voor je input, maar ik wil toch wel echt in Maastricht gaan wonen, mocht het zover komen. Ik heb geen partner of kinderen, en ik ken er niemand, dus dan is het toch minder aantrekkelijk om in een nieuwbouw wijk te wonen.bitterbal schreef: ↑19-06-2019 21:46Ik woon even buiten Maastricht in een dorp richting het zuiden vlakbij België. Veel mensen van Maastricht komen hier wonen omdat het zo rustig is maar toch vlakbij de stad en alles is hier aanwezig. Met de fiets ben je op tijd van 20-30 minuten bij het station in Maastricht. En voor 750 euro huur je hier een nieuwe eengezinswoning in de nieuwe wijk. Je mag me altijd een pb sturen over welke plaats.
woensdag 19 juni 2019 om 21:56
Leuk! Ga ik zeker bekijken! Ik houd van geschiedenis en heb die van [...] al goed bestudeerd.Belle73 schreef: ↑19-06-2019 21:52Ik ken iemand die in dat mooie gebouw heeft gewoond en zij was echt geen senior hoor. Het gebouw is het voormalige huis van Regout, een groot industrieel uit vervlogen tijden. Als je toch eens in Maastricht bent; achter de Pathé bioscoop wordt in een gang aan de hand van tegels de geschiedenis van de industrialisering in Maastricht uitgelegd. Zowel dit pand als [...] komen aan bod.
Hoe is de reputatie van [...] nu eigenlijk?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:29
3.95% gewijzigd
woensdag 19 juni 2019 om 21:59
Maastricht 
1 van de mooiste en fijnste steden van het land.
Mooie omgeving en perfecte mix van stad en natuur (in de omgeving).
Alle voorzieningen zijn aanwezig.
VB&T heeft ook huuraanbod in Maastricht. Wij huren ook via hen:
https://www.vbtverhuurmakelaars.nl/
1 van de mooiste en fijnste steden van het land.
Mooie omgeving en perfecte mix van stad en natuur (in de omgeving).
Alle voorzieningen zijn aanwezig.
VB&T heeft ook huuraanbod in Maastricht. Wij huren ook via hen:
https://www.vbtverhuurmakelaars.nl/
woensdag 19 juni 2019 om 22:05
Ik ken iemand die bij [...] gewerkt heeft en die vond het heel leuk daar. Zelf kom ik er niet zo vaak.
Het gebouw van Regout is inderdaad een prachtig gebouw en leuk gelegen. Tegenover het station en je fietst zo naar [...]
Aan de andere kant van het station begint Wijck meteen wat heel leuk is dn vol restaurantjes en cafe’s
Het gebouw van Regout is inderdaad een prachtig gebouw en leuk gelegen. Tegenover het station en je fietst zo naar [...]
Aan de andere kant van het station begint Wijck meteen wat heel leuk is dn vol restaurantjes en cafe’s
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:28
4.78% gewijzigd
woensdag 19 juni 2019 om 22:28
En dan na het gangetje achter Pathe in de Rooftopbar erboven een drankje nemen en over de stad uitkijken!Belle73 schreef: ↑19-06-2019 21:52Ik ken iemand die in dat mooie gebouw heeft gewoond en zij was echt geen senior hoor. Het gebouw is het voormalige huis van Regout, een groot industrieel uit vervlogen tijden. Als je toch eens in Maastricht bent; achter de Pathé bioscoop wordt in een gang aan de hand van tegels de geschiedenis van de industrialisering in Maastricht uitgelegd. Zowel dit pand als [...] komen aan bod.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:27
1.41% gewijzigd
woensdag 19 juni 2019 om 22:33
woensdag 19 juni 2019 om 22:42
Of even binnenlopen bij filmhuis Lumière voor een drankje.RegretteRien schreef: ↑19-06-2019 22:28En dan na het gangetje achter Pathe in de Rooftopbar erboven een drankje nemen en over de stad uitkijken!
woensdag 19 juni 2019 om 23:01
Fijne buurt, maar inderdaad heel erg duur. Geen idee of je daar iets zult vinden voor jouw budget. Een vriendin woont in een appartement in ceramique, echt niet bizar groot, en betaalt bijna evenveel als man en ik voor ons ruime huis in het centrum. De locatie is wel leuk, en rustiger dan het centrum.RegretteRien schreef: ↑19-06-2019 22:33Ik vind het wel erg expat-central. Heel duur voor wat je krijgt terwijl je 5 minuten de ene kant op tenminste echt hartje centrum woont en 5 minuten de andere kant op voor veel minder veel rustiger.
woensdag 19 juni 2019 om 23:31
Leuke reacties allemaal! Mijn vader en ik gaan volgende week heen en gaan een kamer boeken in [...] voor de ervaring. Buiten wat hierboven al beschreven is, nog goede tips om te doen en voornamelijk de stad een beetje aan te voelen? (Klinkt dat erg raar?). Toeristische dingen zijn absoluut geen must! Of misschien juist wel?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-06-2019 00:26
2.44% gewijzigd
donderdag 20 juni 2019 om 00:09
Op aanraden van mijn recruiter ga ik vragen of de MOD de werkplek kan wissen uit jullie en mijn reacties. Ik heb er geen moeite mee herkenbaar te zijn op dit forum, maar om herkenbaar te zijn voor een eventueel nieuwe werkgever is misschien niet zo slim.
donderdag 20 juni 2019 om 08:18
Maastricht is fantastisch
Ik heb zelf jarenlang in Daalhof gewoond, waar de huizenprijzen geloof ik ook niet hoog liggen. Zelf zou ik daar geen huis kopen, maar voor huur was dat prima en met de bus sta je binnen 10 minuten in het centrum.
Wyck is ook superleuk, daar zou ik eigenlijk nu gaan wonen als ik terug zou gaan. (Het wordt trouwens uitgesproken als Wiek, niet als Wijk).
Zelf zou ik nooit in een van de omringende dorpen gaan wonen en zeker niet in wijken als Nazareth en Wittevrouwenveld, maar verder zit je in heel Maastricht wel goed.
Ik heb heel wat uren door gebracht op de terrassen aan het Onzelievevrouweplein (nooit het Vrijthof, dat is alleen voor toeristen
) Ik heb mijn hart verpand aan Maastricht en als het niet aan de werkgelegenheid in mijn werkgebied had gelegen, had ik er waarschijnlijk nog steeds gewoond.
Wyck is ook superleuk, daar zou ik eigenlijk nu gaan wonen als ik terug zou gaan. (Het wordt trouwens uitgesproken als Wiek, niet als Wijk).
Zelf zou ik nooit in een van de omringende dorpen gaan wonen en zeker niet in wijken als Nazareth en Wittevrouwenveld, maar verder zit je in heel Maastricht wel goed.
Ik heb heel wat uren door gebracht op de terrassen aan het Onzelievevrouweplein (nooit het Vrijthof, dat is alleen voor toeristen
donderdag 20 juni 2019 om 08:26
Dat is ook zeker zo.
Ik woonde daar in een studentenhuis, maar als ik nu terug zou gaan naar Maastricht zou ik ook dichter bij het centrum gaan zitten.
donderdag 20 juni 2019 om 08:57
Ik heb een keer overnacht op je mogelijk nieuwe werkplek. Jaren geleden, toen ik nog studeerde. Ik weet nog dat ik het een heel luxe en mooie locatie vond.
Als het niet te warm wordt, kun je de St. Jan beklimmen. Vanaf boven heb je een mooi uitzicht over de stad.
Met al het commentaar hierboven over de wijken ben ik het eens, behalve over Scharn. Een deel van die wijk is best leuk, maar in sommige straten wil je echt niet wonen. Verder kwam ik Mariaberg/Blauwdorp nog niet tegen, daar wil je ook niet wonen (hoewel dit in ontwikkeling is, blijft het wel een volksbuurt).
Ik zou vooral in Wyckerpoort kijken. Lekker dicht bij je aankomende werkplek en als het weer niet meezit, kun je makkelijk met de bus/trein. Bunde schijnt heel saai te zijn, maar ik ben er nog nooit geweest, dus wat weet ik ervan. 1000 euro pm is een fors budget hier.
Als het niet te warm wordt, kun je de St. Jan beklimmen. Vanaf boven heb je een mooi uitzicht over de stad.
Met al het commentaar hierboven over de wijken ben ik het eens, behalve over Scharn. Een deel van die wijk is best leuk, maar in sommige straten wil je echt niet wonen. Verder kwam ik Mariaberg/Blauwdorp nog niet tegen, daar wil je ook niet wonen (hoewel dit in ontwikkeling is, blijft het wel een volksbuurt).
Ik zou vooral in Wyckerpoort kijken. Lekker dicht bij je aankomende werkplek en als het weer niet meezit, kun je makkelijk met de bus/trein. Bunde schijnt heel saai te zijn, maar ik ben er nog nooit geweest, dus wat weet ik ervan. 1000 euro pm is een fors budget hier.
donderdag 20 juni 2019 om 09:07
Leuke tips!
De boekenwinkel (dominicanen) is inderdaad geweldig als je van boeken houdt, ik kan daar uren rondlopen. Ook als je niet zo van lezen houdt is het een prachtig gebouw om even doorheen te lopen.
Ga voor friet zuurvlees naar Tuutsje vaan Teunsje in Wyck, zijn friet is volgens velen de beste van Maastricht. Maastrichtenaren zijn hierover verdeeld, er is een 'kamp Reitz' en een 'kamp Teunsje' maar in mijn omgeving is vrijwel iedereen fan van Teunsje.
Nog meer tips:
Voor een terrasje ben ik fan van de Koestraat. Hou je van kaas? Neem dan zeker een kaasplank met een glaasje port bij de Kaasbar die daar ligt. Ook Taverne la Vaca is erg leuk, tapas maar dan net iets anders. Italiaans? Restaurant Laus is een aanrader, vlak bij de Koestraat.
Wijnliefhebber? Ga naar Meesters in Wijn in de St. Pieterstraat, zij hebben al hun wijnen ook per glas waardoor je veel keuze hebt als je niet direct een fles wilt bestellen.
Het Bassin, in het noorden van het centrum, is ook leuk om iets te eten. Dock Five is bijvoorbeeld erg lekker.
Het stadspark is altijd gezellig en geeft een goed beeld van de sfeer in Maastricht. St. Pietersberg geeft een heel mooi uitzicht over de omgeving. Ik vind ook het nieuwe frontenpark leuk, dat is een stuk rustiger en er zijn veel oude muren te zien.
donderdag 20 juni 2019 om 09:12
Café Sjiek is dè plek om zuurvlees te gaan eten. Kom wel vroeg, want aan reserveren doen ze niet.