Leuke schilder
maandag 20 mei 2019 om 23:08
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.
Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.
Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.
Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.
Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
woensdag 19 juni 2019 om 23:07
En géén zenuwachtige grote boodschap doen vlak voor hij komtnachtvlinder1977 schreef: ↑19-06-2019 23:03![]()
![]()
Ze wil niks drinken. Ze wil.nepadvies over haar wc.![]()
Elfje, nog een tip: leg drijfkaarsjes in de wcpot en hang een lekker ruikend blokje in de plee. Evt. Het licht dimmen en gaan met die banaan.

woensdag 19 juni 2019 om 23:14
Elfje heb je alle mogelijke scenario's van het telefoongesprek al voorbereid?
Begin je bijvoorbeeld met een nonchalante "Hé hoi" of het meer zakelijke "Goedemiddag meneer Schilder"?
Wat als je de voicemail krijgt?
En wat als hij in de buurt is en er binnen 5 minuten kan zijn, ben je dan voorbereid?
En wat als *horror!* zijn telefoonnummer inmiddels is veranderd?
Begin je bijvoorbeeld met een nonchalante "Hé hoi" of het meer zakelijke "Goedemiddag meneer Schilder"?
Wat als je de voicemail krijgt?
En wat als hij in de buurt is en er binnen 5 minuten kan zijn, ben je dan voorbereid?
En wat als *horror!* zijn telefoonnummer inmiddels is veranderd?

woensdag 19 juni 2019 om 23:21

woensdag 19 juni 2019 om 23:22
Gewoon open doen met badjas met niks eronder aan, en als hij binnen is laat je hem per ongeluk van je afglijden. De meeste mannen begrijpen wel dan wat je wilt.nachtvlinder1977 schreef: ↑19-06-2019 23:03![]()
![]()
Ze wil niks drinken. Ze wil.nepadvies over haar wc.![]()
Elfje, nog een tip: leg drijfkaarsjes in de wcpot en hang een lekker ruikend blokje in de plee. Evt. Het licht dimmen en gaan met die banaan.
woensdag 19 juni 2019 om 23:24
Bel gewoon ergens tussen half 8 en 16:00u! Tijdstip maakt geen reet uit! Denk je dat schilders standaard opnemen met luidspreker aan ofzo? Mijn schilder heeft van 9:30u tot 10:00u pauze en van 12:30u tot 13:00u dus als je niet wilt dat z’n collega’s allemaal om hem heen zitten in de keet, dan moet je die tijdstippen vermijden! Keuze zat dus! Ben je nu klaar met smoezen verzinnen en uitstellen? Of ga je ook nog om advies vragen over hoe lang je gesprek moet duren?

woensdag 19 juni 2019 om 23:32
Verwacht niet dat ie op luidspreker staat. Maar als ie met kwast in hand staat dan is het voor hem denk ik niet mogelijk om dan de afspraak in z'n agenda te zetten? En als z'n collega naast hem staat dan kan ie moeilijk zeggen van ja, dan kom ik om ....(tijdstip na werktijd) langs?Tattooaddict87 schreef: ↑19-06-2019 23:24Bel gewoon ergens tussen half 8 en 16:00u! Tijdstip maakt geen reet uit! Denk je dat schilders standaard opnemen met luidspreker aan ofzo? Mijn schilder heeft van 9:30u tot 10:00u pauze en van 12:30u tot 13:00u dus als je niet wilt dat z’n collega’s allemaal om hem heen zitten in de keet, dan moet je die tijdstippen vermijden! Keuze zat dus! Ben je nu klaar met smoezen verzinnen en uitstellen? Of ga je ook nog om advies vragen over hoe lang je gesprek moet duren?![]()

woensdag 19 juni 2019 om 23:40
Mensen kunnen ook afspraken onthouden hè. Alsof iedereen altijd direct alles opschrijft. En hoezo zou hij moeilijk kunnen zeggen waneer hij langskomt als er een collega naast hem staat? Het is een afspraak voor een date, geen afspraak voor een soa-onderzoek ofzo.elfje85 schreef: ↑19-06-2019 23:32Verwacht niet dat ie op luidspreker staat. Maar als ie met kwast in hand staat dan is het voor hem denk ik niet mogelijk om dan de afspraak in z'n agenda te zetten? En als z'n collega naast hem staat dan kan ie moeilijk zeggen van ja, dan kom ik om ....(tijdstip na werktijd) langs?
woensdag 19 juni 2019 om 23:42
Heeft ie maar één hand? Als ik mijn vriend bel voor iets dan heeft ie in de ene hand z’n kwast/roller/plamuurmes of whatever en in de andere hand zijn telefoon. En als ik echt mazzel heb, dan heeft ie zelfs z’n oordopjes in en heeft ie nog een hand vrij! En als jullie een datum prikken, onthoud ie dat echt wel lang genoeg om het in z’n agenda te zetten op het moment dat jullie opgehangen hebben! Dus je smoezen zijn op, Elfje! Gewoon bellen morgen!elfje85 schreef: ↑19-06-2019 23:32Verwacht niet dat ie op luidspreker staat. Maar als ie met kwast in hand staat dan is het voor hem denk ik niet mogelijk om dan de afspraak in z'n agenda te zetten? En als z'n collega naast hem staat dan kan ie moeilijk zeggen van ja, dan kom ik om ....(tijdstip na werktijd) langs?
woensdag 19 juni 2019 om 23:46
Hij (en z'n collega evt) denken op dat moment dat het om een zakelijke afspraak gaat. Hij zelf zal misschien wel wat vermoeden. Maar hij komt toch ook niet professioneel over als ie tegen een klant in bijzijn van een collega gaat zeggen ja, dan zie ik je om ..tijdstip na werktijd. Zeker niet als ie bv Iets zegt over mijn situatie (waar ik woon, puzzels etc). dan weet die collega gelijk dat ik iemand ben bij wie aan het werk geweest is.Snapje.Suzan_1991 schreef: ↑19-06-2019 23:40Mensen kunnen ook afspraken onthouden hè. Alsof iedereen altijd direct alles opschrijft. En hoezo zou hij moeilijk kunnen zeggen waneer hij langskomt als er een collega naast hem staat? Het is een afspraak voor een date, geen afspraak voor een soa-onderzoek ofzo.

woensdag 19 juni 2019 om 23:48
Allerlei mogelijke scenario's bedenken en anticiperen om grip te krijgen op de situatie. Je kan de omstandigheden en reacties van anderen niet controleren door zelf het ideale moment voor jezelf te rationaliseren.
Hij komt of hij komt niet. Als je ongelegen belt zal hij niet eens opnemen. Dan probeer je het een kwartiertje later nog eens of hij belt zelf terug.
Hij komt of hij komt niet. Als je ongelegen belt zal hij niet eens opnemen. Dan probeer je het een kwartiertje later nog eens of hij belt zelf terug.
woensdag 19 juni 2019 om 23:49
Jij denkt echt veeeeeel te ver door, oftewel je blijft smoezen verzinnen. 9 van de 10 keer staan schilders alleen als ze aan het werk zijn. Met z’n tweeen tegelijk een raam of balkon verven gebeurd niet, want dan sta je elkaar in de weg. Dus de kans dat er tijdens het werk een collega in gehoor afstand staat is vrij klein. En dan nog zal hij zo professioneel zijn om zijn afspraken niet met zijn collega te bespreken. DUS BEL GEWOON!elfje85 schreef: ↑19-06-2019 23:46Hij (en z'n collega evt) denken op dat moment dat het om een zakelijke afspraak gaat. Hij zelf zal misschien wel wat vermoeden. Maar hij komt toch ook niet professioneel over als ie tegen een klant in bijzijn van een collega gaat zeggen ja, dan zie ik je om ..tijdstip na werktijd. Zeker niet als ie bv Iets zegt over mijn situatie (waar ik woon, puzzels etc). dan weet die collega gelijk dat ik iemand ben bij wie aan het werk geweest is.Snapje.

woensdag 19 juni 2019 om 23:51
In welk universum is dit erg?elfje85 schreef: ↑19-06-2019 23:46Hij (en z'n collega evt) denken op dat moment dat het om een zakelijke afspraak gaat. Hij zelf zal misschien wel wat vermoeden. Maar hij komt toch ook niet professioneel over als ie tegen een klant in bijzijn van een collega gaat zeggen ja, dan zie ik je om ..tijdstip na werktijd. Zeker niet als ie bv Iets zegt over mijn situatie (waar ik woon, puzzels etc). dan weet die collega gelijk dat ik iemand ben bij wie aan het werk geweest is.Snapje.
woensdag 19 juni 2019 om 23:51
En dit inderdaad. Als ik mijn vriend niet te pakken krijg omdat hij bijvoorbeeld op een steiger staat, of gewoon even niet op kan nemen, dan belt hij mij terug. Ja die functie hebben de meeste telefoons ook........ terug bellen! Scheelt je nog geld ook!zimi schreef: ↑19-06-2019 23:48Allerlei mogelijke scenario's bedenken en anticiperen om grip te krijgen op de situatie. Je kan de omstandigheden en reacties van anderen niet controleren door zelf het ideale moment voor jezelf te rationaliseren.

donderdag 20 juni 2019 om 00:09
Geen-Gebruikersnaam schreef: ↑19-06-2019 23:22Gewoon open doen met badjas met niks eronder aan, en als hij binnen is laat je hem per ongeluk van je afglijden. De meeste mannen begrijpen wel dan wat je wilt.

donderdag 20 juni 2019 om 03:02
En of Elfje de gemoederen bezig houdt!
Ze stuurt ons lachend naar de hel terwijl ze alle kasten plundert op zoek naar de drijfkaarsjes uit het kerstpakket: komen die toch nog van pas. Lekker geurtje in de wc; geniaal bedacht Nachtvlinder1977, had ik niet bij stilgestaan maar zulke dingen maken het verschil
Eerlijk gezegd zit me toch iets niet lekker: waarom maak je je zo'n zorgen dat iemand weet dat Petje naar jou toekomt na werktijd Elfje, wat zit daar achter?
The plot thickens... ik heb je nog niet gehoord over wat het plan is als er geen sprake is van een klik, daar maak ik me een klein beetje zorgen over. Je hebt toch geen snode plannen
Dat je kan waterboarden -figuurlijk, niet echt maar toch- vind ik zorgelijk, ook het feit dat je mensen het gevoel geeft zich in de hel te bevinden lijkt je niet erg te deren...
Je laat hem wel gewoon naar huis gaan als hij niet wil Elfje, beloof je dat?
Je mag hem niet gewoon houden, dat kan niet.
Maar we blijven optimistisch: morgen doe je gewoon ff een belletje, maakt niet uit met welke telefoon en hop, je hebt een afspraak/date
We lezen het wel, ik heb er alle vertrouwen in.
Mocht de lust om te bellen je ook deze maand weer vergaan heb ik een masterplan: print dit topic op papier, doe het in zo'n mapje (tis best een pak papier nietwaar) en gooi het bij hem in de bus!
Hoef je niks meer uit te leggen, niet te bellen, appen of sms-en; alleen 5 minuutjes fietsen en hij is helemaal op de hoogte.
Maar dat is nu nog te vroeg, dat is een laatste noodgreep.
Hij wil vast wel niks met je drinken, en eenmaal op jouw wc.. nou ja, dat moet jij vertellen. Geef je z.s.m. een update? Tnx alvast
Ze stuurt ons lachend naar de hel terwijl ze alle kasten plundert op zoek naar de drijfkaarsjes uit het kerstpakket: komen die toch nog van pas. Lekker geurtje in de wc; geniaal bedacht Nachtvlinder1977, had ik niet bij stilgestaan maar zulke dingen maken het verschil

Eerlijk gezegd zit me toch iets niet lekker: waarom maak je je zo'n zorgen dat iemand weet dat Petje naar jou toekomt na werktijd Elfje, wat zit daar achter?
The plot thickens... ik heb je nog niet gehoord over wat het plan is als er geen sprake is van een klik, daar maak ik me een klein beetje zorgen over. Je hebt toch geen snode plannen

Dat je kan waterboarden -figuurlijk, niet echt maar toch- vind ik zorgelijk, ook het feit dat je mensen het gevoel geeft zich in de hel te bevinden lijkt je niet erg te deren...

Je laat hem wel gewoon naar huis gaan als hij niet wil Elfje, beloof je dat?
Je mag hem niet gewoon houden, dat kan niet.
Maar we blijven optimistisch: morgen doe je gewoon ff een belletje, maakt niet uit met welke telefoon en hop, je hebt een afspraak/date

We lezen het wel, ik heb er alle vertrouwen in.
Mocht de lust om te bellen je ook deze maand weer vergaan heb ik een masterplan: print dit topic op papier, doe het in zo'n mapje (tis best een pak papier nietwaar) en gooi het bij hem in de bus!

Hoef je niks meer uit te leggen, niet te bellen, appen of sms-en; alleen 5 minuutjes fietsen en hij is helemaal op de hoogte.
Maar dat is nu nog te vroeg, dat is een laatste noodgreep.
Hij wil vast wel niks met je drinken, en eenmaal op jouw wc.. nou ja, dat moet jij vertellen. Geef je z.s.m. een update? Tnx alvast

anoniem_648f5a0e87365 wijzigde dit bericht op 20-06-2019 03:06
Reden: foutje
Reden: foutje
0.53% gewijzigd
donderdag 20 juni 2019 om 05:00
OMG! Hoe kan het zijn dat dit topic mij de afgelopen 31 dagen niet is opgevallen?!
Heerlijk leesvoer tijdens mijn nachtdienst, bedankt daarvoor allemaal!
Elfje, zet m op vandaag! Ik heb net heel je topic doorgelezen, in nog geen uur! Zolang hoeven dingen soms dus niet te duren.
Ik vertrouw erop dat ik komende nacht mooi nieuws lees
Heerlijk leesvoer tijdens mijn nachtdienst, bedankt daarvoor allemaal!
Elfje, zet m op vandaag! Ik heb net heel je topic doorgelezen, in nog geen uur! Zolang hoeven dingen soms dus niet te duren.
Ik vertrouw erop dat ik komende nacht mooi nieuws lees

donderdag 20 juni 2019 om 06:37
Nou en??? Die collega zie je ook nooit meer, wat maakt het uit of die er misschien iets van meekrijgt?
Ik vind het trouwens al bizar dat je 'm gaat bellen met een of ander vaag verhaal over je wc. Vraag gewoon of hij zin heeft om een keer iets te gaan drinken doen samen.

donderdag 20 juni 2019 om 07:45
Goedemorgen Elfje, vandaag is de grote dag!
Weet je, ik denk dat het niet veel uitmaakt of je nou in pauzetijd belt of niet. Qua mee-luisterende collega's dan. Wel dat hij makkelijker de telefoon op kan nemen als ie niet op dat moment aan het schilderen is, daar heb je gelijk in. Maar heel waarschijnlijk kun je ook een bericht inspreken op zn voicemail, heb je daar al aan gedacht?
Hoe dan ook, ik vind echt dat je niet langer moet wachten hoor. Straks heb je zo lang gewacht dat de werkzaamheden klaar zijn, en dan doe je het echt niet meer.
Dus het is nu of nooit. Ik ga zo werken, ik ben echt heel erg benieuwd naar je bericht vanmiddag, als je hebt gebeld.
Echt doen hoor!
Weet je, ik denk dat het niet veel uitmaakt of je nou in pauzetijd belt of niet. Qua mee-luisterende collega's dan. Wel dat hij makkelijker de telefoon op kan nemen als ie niet op dat moment aan het schilderen is, daar heb je gelijk in. Maar heel waarschijnlijk kun je ook een bericht inspreken op zn voicemail, heb je daar al aan gedacht?
Hoe dan ook, ik vind echt dat je niet langer moet wachten hoor. Straks heb je zo lang gewacht dat de werkzaamheden klaar zijn, en dan doe je het echt niet meer.
Dus het is nu of nooit. Ik ga zo werken, ik ben echt heel erg benieuwd naar je bericht vanmiddag, als je hebt gebeld.
Echt doen hoor!