Leuke schilder

20-05-2019 23:08 2401 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik huur een flat die de woningstichting aan het renoveren is. Nu moest mijn balkon vorige week geschilderd worden en daarvoor waren er twee schilders op mijn balkon aan het werk. Een van de twee vond/vind ik erg leuk. De dag er na hoorde ik in de leegstaande woning boven mij geluid (die huurder is er uit gezet wegens wiet telen) en had ik de hoop dat daar de jongen die de zonnepanelen doet aan het werk was aangezien die bij mij ook nog de zonnepanelen installatie moet plaatsen. Dus ik belde aan en toen deed dus die leuke schilder open, die daar met zijn collega aan het werk was. Een half uurtje later om 10.00 uur, de tijd dat die schilders koffie pauze hebben, was ik in m'n kelder en toen stond die leuke schilder in m'n deuropening van m'n kelder en zei ie van dat zijn een hoop puzzels (ik heb ong. 180 legpuzzels in m'n kelder). Nu is het wel zo dat die dag ook bij de kelders een man aan het werk was die bij alle kelders nieuwe ruitjes moest plaatsen. Dus het kan ook zijn dat die schilder naar hem op zoek was om iets te overleggen of door te geven, bijv. dat hij klaar was net schilderen want die man van de ruitjes moest ook in de kelder van die wietteler een nieuw ruitje plaatsen.

Wat ik nog niet vermeld had is dat hij toen ik vorige week belde of ik diegene was die naast de dierenarts (daar woon ik) woont. Ik weet niet of hij dat zei omdat ie m'n stem herkende, kan ook goed zijn dat ie dat dacht omdat hij uit z'n hoofd waarschijnlijk weet welke flats ze nog af moeten maken. Maar niet hij maar z'n collega heeft het afgemaakt, hij wist dus blijkbaar niet dat het bij mij nog afgemaakt moest worden of hij was dat vergeten, dus dat kan idd een signaal zijn dat hij me niet de moeite waard vond om nog een keer heen te gaan/dat ik geen indruk gemaakt heb op hem. Bij het maken van de afspraak voor wanneer ze het af zouden maken zat ie wel nieuwsgierig mee te lezen in m'n agenda, maar misschien dat ie gewoon wilde weten wanneer ik thuis zou zijn en was dat puur zakelijk zeg maar. En dat ie die ochtend in m'n kelder kwam kijken kan ook teken zijn dat ie nieuwsgierig was naar mij, maar goed kan dus ook weer zijn dat ie gewoon even een collega moest hebben. Maar aan de andere kant wist hij toen ik belde dus nog wel wie ik was.

Omdat nog niet alles klaar was moesten ze een paar dagen later terug komen om het af te maken, dus ik hoopte natuurlijk dat die leuke schilder weer zou komen. Maar in plaats daarvan was jammer genoeg alleen zijn collega er die de werkzaamheden afgemaakt heeft.

Ik wilde dus weten hoe die leuke schilder heet. Ik had van de woningstichting een brief gekregen met daarin de naam en nummer van een van hun om een afspraak in te plannen waarop ze de werkzaaamheden zouden doen. Ik heb dus gebeld met een smoesje alsof ik een bewoonster van een paar woningen verderop was met dat zogenaamd een afspraak wilde maken voor de schilderswerkzaamheden. Toen hij vroeg wanneer ik kon zei ik dat ik m'n agenda bij m'n vriend had liggen en dat als ik hem zou zien ik hem zou aanspreken om een afspraak te maken. Dus op jet einde vroeg ik ben jij degene met de bril, zegt ie nee met het petje. Dus ik had dus die leuke aan de telefoon. Ik weet nu dus z'n naam en z'n nummer.

Maar hoe nu verder? Ik kan hem op Facebook niet vinden. En ik heb zelf geen insta, twitter of iets anders dan Facebook.

Al het schilderwerk bij mij is klaar. Maar ik kan misschien met een smoesje bellen dat ik nog ergens een vraag over had en dat beste is dat hij even langs komt om het te bekijken? Maar misschien is dat raar want dan lijkt net alsof ik denk dat ze hun werk niet goed gedaan hebben en dan hoort ie ook gelijk aan m'n stem dat ik hem vanmiddag ook gebeld had. Maar hem smsen (ik heb geen whatsapp) is ook raar. Dat durf ik niet en dan lijk ik net een stalker ofzo haha.
anoniem_81611 wijzigde dit bericht op 22-06-2019 02:13
24.42% gewijzigd
SadButTrue999 schreef:
20-06-2019 03:02
En of Elfje de gemoederen bezig houdt!
Ze stuurt ons lachend naar de hel terwijl ze alle kasten plundert op zoek naar de drijfkaarsjes uit het kerstpakket: komen die toch nog van pas. Lekker geurtje in de wc; geniaal bedacht Nachtvlinder1977, had ik niet bij stilgestaan maar zulke dingen maken het verschil :thumbsup:

Eerlijk gezegd zit me toch iets niet lekker: waarom maak je je zo'n zorgen dat iemand weet dat Petje naar jou toekomt na werktijd Elfje, wat zit daar achter?
The plot thickens... ik heb je nog niet gehoord over wat het plan is als er geen sprake is van een klik, daar maak ik me een klein beetje zorgen over. Je hebt toch geen snode plannen :-?

Dat je kan waterboarden -figuurlijk, niet echt maar toch- vind ik zorgelijk, ook het feit dat je mensen het gevoel geeft zich in de hel te bevinden lijkt je niet erg te deren... :nooo:
Je laat hem wel gewoon naar huis gaan als hij niet wil Elfje, beloof je dat?
Je mag hem niet gewoon houden, dat kan niet.

Maar we blijven optimistisch: morgen doe je gewoon ff een belletje, maakt niet uit met welke telefoon en hop, je hebt een afspraak/date :yes:
We lezen het wel, ik heb er alle vertrouwen in.

Mocht de lust om te bellen je ook deze maand weer vergaan heb ik een masterplan: print dit topic op papier, doe het in zo'n mapje (tis best een pak papier nietwaar) en gooi het bij hem in de bus! :idee:
Hoef je niks meer uit te leggen, niet te bellen, appen of sms-en; alleen 5 minuutjes fietsen en hij is helemaal op de hoogte.
Maar dat is nu nog te vroeg, dat is een laatste noodgreep.
Hij wil vast wel niks met je drinken, en eenmaal op jouw wc.. nou ja, dat moet jij vertellen. Geef je z.s.m. een update? Tnx alvast ;-))
Ik denk dat Elfje al een vriend heeft. Zou me ook niets verbazen, zo'n doortastende meid is vaak snel bezet.
Dus......er gaat nu gebeld worden maar weer met een smoes?
Man man man..... vertel die kerel gewoon dat je een drankje met hem wil doen.

Leven we hier nu echt allemaal in Elfje haar droomwereld?
Sad but true, weet je wel niet wat printer inkt kost?!
zimi schreef:
19-06-2019 23:50
Water boarding is er niks bij.
:HA:
Vixxen schreef:
19-06-2019 23:43
Ik denk dat ik nu een idee heb hoe de hel eruit ziet.
Hemel!

https://www.youtube.com/watch?v=sZpZuIWu1tw
Ik wil bellen maar Hij (en z'n collega evt) denken op dat moment dat het om een zakelijke afspraak gaat. Hij zelf zal misschien wel wat vermoeden. Maar hij komt toch ook niet professioneel over als ie tegen een klant in bijzijn van een collega gaat zeggen ja, dan zie ik je om ..tijdstip na werktijd. Zeker niet als ie bv Iets zegt over mijn situatie (waar ik woon, puzzels etc). dan weet die collega gelijk dat ik iemand ben bij wie aan het werk geweest is en dat ie na werktijd bij me langs gaat..
En waarom zou de collega dit niet mogen weten? Waarom zou het hem iets schelen?
elfje85 schreef:
20-06-2019 08:58
Maar hij komt toch ook niet professioneel over als ie tegen een klant in bijzijn van een collega gaat zeggen ja, dan zie ik je om ..tijdstip na werktijd.

Wat is er nou onprofessioneel aan dat schilders na werktijd ook afspraken hebben. Dus ook een leven. En wat boeit dat nou wat die collega vindt of denkt.
Ik vind dat je veel te snel gaat. Wacht nog een maandje of vier en probeer het dan. Vind het echt niet kunnen dat je hier zoveel vaart achter zet.
Je denkt veel te ver door. Lullig maar waar : zo belangrijk ben je niet.
Je bent sociaal niet heel handig hè?

Man oh man, 5 (!) weken doen over een telefoontje van hooguit 2 minuten. Het is toch om te huilen?
Of je belt nu en over 10 minuten zegt petje stralend tegen collega dat elfje van de puzzels eindelijk gebeld heeft en ze hem dus misschien toch wel ziet zitten.
Dus bel hem en verlos hem uit zijn lijden. Die man wacht al een maand op je!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
En wordt er nog een stemvervormer gebruikt?

Afbeelding
Hey mijn Darth Vader gifje beweegt niet :(
Juf-Toos schreef:
20-06-2019 09:23
Je bent sociaal niet heel handig hè?

Man oh man, 5 (!) weken doen over een telefoontje van hooguit 2 minuten. Het is toch om te huilen?

2 minuten? Jij zet hoog in! Dat is te duur.

Daarbij..als elfje hem 30 seconden aan de praat kan houden zijn we al trots op haar.
reginamills wijzigde dit bericht op 20-06-2019 09:33
0.15% gewijzigd
I told you walking was idiotic.
Maar wat is nou het plan? Hem bellen en vragen of hij gratis bij je langs komt en advies geeft? Want dan komt hij niet lijkt me. En wat als hij er is? Duurt het dan weer 5 weken tot je weer iets van je laat horen? Normaal gesproken zeg ik altijd dat je het risico maar moet nemen maar dit is zo raar dat ik denk dat je het niet moet doen.
Vandaag is de dag begrijp ik? :cheer2:
Spannend :jump:
@sadbuttrue999: you made my day :rofl:
eenhoornn schreef:
20-06-2019 05:00
OMG! Hoe kan het zijn dat dit topic mij de afgelopen 31 dagen niet is opgevallen?!
Heerlijk leesvoer tijdens mijn nachtdienst, bedankt daarvoor allemaal!

Elfje, zet m op vandaag! Ik heb net heel je topic doorgelezen, in nog geen uur! Zolang hoeven dingen soms dus niet te duren.
Ik vertrouw erop dat ik komende nacht mooi nieuws lees :yes:

Werk ze vannacht, met deze spannende-anti-climax-topic :hello:
Dus, dit topic loopt al een maand en heeft meer dan 800 reacties en er is helemaal niks gebeurd in de tussentijd? Ik vind het knap, gefeliciteerd TO!
Ik hoop echt zo dat TO deze week niet toevallig ineens een leuke automonteur, postbode of hovenier treft waarbij het beeld van de schilder vervaagt, want dan kunnen we misschien helemaal opnieuw beginnen...… :hihi:
butterfly- schreef:
20-06-2019 09:32
Maar wat is nou het plan? Hem bellen en vragen of hij gratis bij je langs komt en advies geeft? Want dan komt hij niet lijkt me. En wat als hij er is? Duurt het dan weer 5 weken tot je weer iets van je laat horen? Normaal gesproken zeg ik altijd dat je het risico maar moet nemen maar dit is zo raar dat ik denk dat je het niet moet doen.
Het plan is er eerst nog even goed over nadenken voor er overhaast iets gedaan wordt.
Idd zeker niet te hard van stapel lopen.
elfje85 schreef:
19-06-2019 23:46
Hij (en z'n collega evt) denken op dat moment dat het om een zakelijke afspraak gaat. Hij zelf zal misschien wel wat vermoeden. Maar hij komt toch ook niet professioneel over als ie tegen een klant in bijzijn van een collega gaat zeggen ja, dan zie ik je om ..tijdstip na werktijd. Zeker niet als ie bv Iets zegt over mijn situatie (waar ik woon, puzzels etc). dan weet die collega gelijk dat ik iemand ben bij wie aan het werk geweest is.Snapje.
Hij hoeft toch helemaal niet te zeggen: ja, dan zie ik je om 18 uur?
Als jij zegt: kom je langs om 18 uur? Dan zegt hij: ok, is prima.
Dus dan hoort die collega toch alleen maar het 'ok is prima'. Ik zie het probleem niet.
En anders stuur je toch die sms? Of is iedereen het er al over eens dat ze dat niet moet doen? Sms'en is wel beetje suf, wie doet dat tegenwoordig nog. Maar goed, het is wel een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven