!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Lein, wat fijn om te lezen dat je geweest bent!! Super, en heel goed dat je baas gebeld hebt!!

Dikke knufffel voor jou!!!
Eindelijk ff tijd om te reageren. Meisje ligt op bed en slaapt. Heeft vanmorgen tot half elf geslapen en wilde daarna dus alleen maar bij mama zijn, op de arm. Net in bed gelegd en ze ging meteen slapen gelukkig Ga morgen even de stad in om te kijken voor een puckababy/swaddle me. Gebruik je ze eigenlijk overdag én 's nachts?

Lein: Joh wat goed zeg dat je je baas gebeld hebt en dat je met iemand gaat praten! Ook van mij een Vind het zo knap hoe jij je door de afgelopen weken heen geslagen hebt. Echt super!!

Marianne: Wat fijn dat Melle niet geopereerd hoeft te worden!

Kapper: Ik ga best wel vaak naar de kapper, maar dat komt omdat mijn nichtje mijn kapster is. Is goedkoper en laagdrempeliger. Echt naar de kapsalon ga ik eigenlijk nooit.

Koosnaampjes: Wij noemen meisje eigenlijk ook bijna nooit bij haar naam. Vaak schatje, moppie, muisje, draakje en dolfje weerwolfje (zie de foto op hyves, ze heeft pluimpjes haar op haar oren ).

Bluester: Wat irritant zeg zo'n schoonmoeder. Ik zeg meestal ook weinig tegen mijn schoonouders als ze iets doen waar ik het niet mee eens ben. Soms zoiets van: thuis doen we altijd zus en zo. Maar op de terugweg naar huis klaag ik dan even bij manlief zodat hij de volgende keer er iets over kan zeggen haha. Gelukkig zijn ze over het algemeen erg lief en doen ze geen rare dingen met meisje.

Bagheera: Woow wat een rotnacht zeg. En dan ook nog alleen alles moeten doen. Ook even een voor jou.

Ga maar 's lunchen. Alles is vandaag wat later.. Moet ook altijd even wennen aan dat uurtje minder op de een of andere manier. Wel heel fijn dat het 's avonds weer wat langer licht is. Hier is het nu grijs terwijl ik me juist zo verheugd had op een wandelingetje...
Fesa, hier ook grijs en grauw, dus blijf ook binnen vandaag.

Ik ben van plan weer uitgebreid te gaan shoppen als ik 15 kilo eraf heb... dus over een half jaar ofzo??? :(

Brrrrr, word net gebeld door geheim nummer, het is al een paar keer voorgekomen afgelopen maanden dat ik werd gebeld door een geheim nummer en als ik dan opnam, dan hoorde ik niks. Nu neem ik dus weer op en heb ik een vrouw aan de lijn die zegt dat ze heel verbitterd is. Dus ik zeg wat vervelend voor u, maar waarom belt u mij dan? Blijkt, ik heb een jaar geleden ongeveer een auto-ongeluk gehad en ben bij iemand achterop gereden, het leek toendertijd alleen blikschade en het was de lease-auto van mijn vorige werk. Dus ik heb met de vrouw die in de auto voor mij zat de schade-formulieren ingevuld en na alles te hebben afgehandeld zijn we onze eigen weg weer gegaan. Wel heb ik mijn kaartje toen aan haar gegeven, voor het geval er nog vragen o.i.d. waren. Nu een jaar later belt ze me dus op om te vertellen dat ze letsel heeft over gehouden aan het ongeluk, dat ze haar baan kwijt is geraakt en dat het allemaal mijn schuld is. Dat ze aan't procederen zijn met de verzekering en dat ze het heel erg vind dat ik haar niet gebeld heb om te vragen hoe het gaat. En voordat ik ook maar wat kan zeggen hangt ze alweer op. Zit hier nu echt met een klotegevoel. Ik kan haar niet terug bellen, want ik heb haar nummer niet, ook nooit gehad, zij had de mijne gekregen, maar ik de hare niet. Verder werk ik daar niet meer en weet dus helemaal niks van letsel, verzekering of dergelijke. Ik ben daar niet van op de hoogte gesteld. Maar voel me wel erg schuldig. Wat moet ik nou doen??? Wat kan ik doen???

Pffff, eerst maar even een glaasje water...
Jeetje Skoempie, wat erg!! Volgens mij kan je niet zoveel. Je weet niets van haar en wat zij doet is ook wel erg raar. Op deze manier contact zoeken, haar verhaal doen en ophangen. Schrikken zeg! Ik zou echt van slag zijn na zo'n telefoontje. Idd, ff glaasje water en laten bezinken...

Sow, ik voel me vandaag (weer eens) dood- en doodmoe. En waarvan? V slaapt goed 's nachts, komt wel voor de voeding, maa daarna slaapt ze door. Gewoon dip-dagje denk ik. Heb net 2 uur liggen slapen...

Ik heb CB gebeld of ik voortaan elke week voor die prikjes mag komen. Ook V ligt namelijk al de hele dag te pitten, hihihi. Heerlijk! Ik zal ze nu eens wakker gaan maken voor de fles van 16 uur, oeps...
quote:[message=3005284,noline]Fesa schreef op 31 maart Koosnaampjes: Wij noemen meisje eigenlijk ook bijna nooit bij haar naam. Vaak schatje, moppie, muisje, draakje en dolfje weerwolfje (zie de foto op hyves, ze heeft pluimpjes haar op haar oren ).Hihi dat heeft ons meisje ook. Ik had alleen de link met een weerwolfje nog niet gelegd
Hey Skoempie,

Het is misschien heel hard maar jij kunt hier helemaal niets aan doen. En heel eerlijk als ik jou was zou ik mijn telefoonnummer laten veranderen. Lekker is dat om jou iedere te bellen en je een schuldgevoel aan te praten. Kijk als ze echt in was voor een gesprek belt ze niet met een geheim nummer en hangt ze niet op op het moment dat zij haar zegje (beschuldigen) heeft gedaan. Sterkte in ieder geval het lijkt mij heel vervelend.
zit net hier te lezen en op ned 1 iets van huisarstenpost te kijen en nu doen ze iets vreselijks met een baby'tje
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Skoemp, wat een raar mens zeg. Eerst een jaar n iks van zich laten horen en dan (als ze blijkbaar verder niks meer te gallen heeft ofzo) jou gaan bellen en je een rotgevoel geven. Stom mens.

Ik noem Milena wel eens dolfje weerwolfje omdat ze, als ze boos is, zo vreselijk kan loeien. Woest wordt ze dan, nog bozer wordt ze als ik mee ga doen. Haha lachen
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Lein, wat goed van je!! Wat voor Achtergrond heeft jouw psycholoog? Klinkt als iemand van een cognitieve stroming, Wat hebben jullie afgesproken verder? Ga je nu iedere week naar hem toe? Heb je ook 'huiswerk'?

Sam is echt een bikkeltje he! En ook nu weer: kinderen accepteren een nieuwe (nare) situatie zoveel gemakkelijker dan volwassenen.

Summer wow T kan wel slapen zeg! Tis hollen of stilstaan he ?

Haha Bagheera ik moest lachen omdat je zelfs bij de kapper een stilte kan laten vallen. Haha mijn man kan ook absoluut niet small talken en zit ook altijd in stilte daar.
Ik heb een Volvo 66, 1 jaar ouder dan ik. Nieuwe leeftijd he, niet wat Sjaan denkt . Oh ik ben terug in de tijd gegaan zie ik

Vandaag een superlekkere dag! Man hoefde pas vanmiddag weg en had de rest van de dag min of eer vrij genomen. Lekker in de stad wat gegeten. Ik had gekolfd voor we weggingen ivm mijn minder subtiele manier van voeden, 180 ml en de kleine man slobberde alles zo weg. Tis echt een vreetmeneertje zeg.

Wie was dat met die vreemde droom Dat je het kan verzinnen zeg!

Ik heb 2 nieuwe broeken en 2 tshirts gekocht. Ik ging eigenlijk voor nieuwe schoenen en een shirt met lange mouwen ;)
Ja ik dus Frans.. Vond het ook al vreemd.. Als ik nou zelf ooit gekolfd had, ok.. Maar zonder ooit zo'n ding nog niet eens werkend gezien te hebben??

Wat een vreetzakje die Bojan!

Heb ik nou ook altijd, ga je voor iets, kom je met van alles terug behalve datgene waarvoor je ging..

Ik heb lekekr in de zon gezeten, linn in de wagen erbij buiten, ze heeft echt als een rooooooooos geslapen.. Als ze nu vannacht nog maar slaapt..
Ga idd als ze nog een keer belt mijn nummer veranderen. Ben nog steeds een beetje van slag...

Las over de Dunstan-babylanguage en ben nu filmpjes op youtube aan't kijken erover. Deze dame beweert dat je aan het huiltje van de baby kan horen wat hij wil. Zo betekend Neh dat ie honger heeft. Best grappig, want die baby's in het filmpje maken dezelfde geluidjes als mijn kleine. Ga het zeker testen, maar ben nog niet overtuigt dat het werkt. Iemand van jullie die daar bekend mee is?

@Summer en overige geinteresseerden, bij Trekpleister heb je 3 pakken Huggies voor 20 euro ipv 30 en heb je een 6-pak billendoekjes van Zwitsal voor 10 euro ipv 18. Dus morgen even de stad in, want ook de billendoekjes gaan hier hard. Ik weet niet hoe dat bij meisjes is, maar de poep zit hier altijd verstopt onder en naast het balzakje, haal daar hele klodders onder vandaan. sorry, beetje onsmakelijk..
Moet alleen deze pagina nog lezen maar begin maar vast met schrijven.

Ben blij dat ik niet de enige ben die oversext is hahaha.

Ik citeer bagheera:

net een pak van 24 condooms hebben aangebroken, vind ik eigenlijk heel Hollands dat deze wel op moeten voor de 9e :-). Nou mijn man nog overhalen, haha.

heel Hollands. Waarom willen jullie mannen niet? Die van mij wil volgens mij altijd wel!

Heb er gisteren nog wel open met manlief over gesproken en hij reageerde zoals ik had verwacht. Enorm rustig en kalm. Het had wel gemogen maar het is toch fijn, voor ons allebei, dat er niks gebeurt is. En tsja wat die vriend nou eigenlijk wilde dat weet ik ook niet. Maar goed dat maakt ook niet uit.

Manlief wist nog wel te vertellen dat een paar van zijn collega's daar vrouwen hadden ontmoet met wie ze iedere nacht sliepen. Maar hij had er niks bijzonders gevonden. Hij vond mij nog steeds de liefste/ leukste. Aah, dan maar weer lekker verliefd zijn op mijn eigen vent en een groot feest bouwen als hij terug is!

Vandaag weer op pad geweest met Freek. Heen en terug naar vriendin in Nijmegen. Jemig wat heb je toch ontzettend veel voorbereidingstijd en spullen nodig! En natuurlijk moest ik nog een cadeautje kopen en tanken. GRRR.

Freek heeft heen en terug geslapen en daar ook nog een behoorlijke poos maar toch vond ik het erg vermoeiend. Ik zou ook zo graag Freek even uit handen geven s'avonds of s'nachts. Echt wel balen af en toe dan man er niet is.

Bedankt voor het bijwerken van de tabel!

Lein: goede stappen en doe kalm aan en neem je tijd!

Ik heb sinds vandaag de baby-bjorn draagzak en ik ben nu al over de streep! Wat draagt hij fijn, het gewicht is eerlijk over mijn beide schouders verdeelt, ik kreeg zo'n pijn aan 1 schouder als ik de lodger lang om had!

Zo nu ga ik weer verder lezen, deze pagina alleen nog.
Hier de 5 'woordjes' die je in een huiltje kan herkennen.

Neh = Honger

Owh = Moe

Heh = Onbehaaglijk (koud, warm)

Eair = Darmkrampje/poepen

Eh = BOertje in de weg

Je herkent ze in de eerste paar klanken, als het krijsen wordt hoor je het niet meer...
Skoempie: wat een naar telefoontje! Ik hoop niet dat er echt nog een rechtzaak van komt. Raar mens zeg!

Hier vanmorgen voor de 5e keer in mijn moederbestaan een poepluier. Het zat hem gisteren al dwars en vanmorgen was ik te laat. Hij was vast begonnen...

Het zat inderdaad helemaal in zijn plooien en rond zijn balzak. Ik heb hem direct afgeveegd met een Hydrofiel washand (wie vroeg dat nou laatst, of ik nog steeds geen billendoekjes gebruikte?, het antwoord is ja, die gebruik ik niet) en in bad gedaan. Maar ja als hij dit een paar keer per dag heeft kun je hem moeilijk telkens in bad doen.

Freek heeft ook haar op zijn oortjes
Ik ga er op letten Skoemp
Mijne wil ook altijd wel . Nu ik nog. Heb nog wat moeite met me sexy voelen nu. Bovendien ben ik zoooo moe steeds. We hebben het wle al een paar keer gedaan en dan was het ook wel fijn, maar ik moet wel een beetje overgehaald worden.

Man is trouwens nu met 2 mannelijke en 1 vrouwelijke collega;s weg. Ik was beetje jaloers aan het vragen over die vrouw, of ze leuk is, hoe ze eruit ziet, hoe oud ze is enzo. Man serieus antwoord geven dat ze wel erg leuk is enzo blablabla . Maaaaaaarrrr vertelde hij me, toen ik groen aanliep, ze is ook heel gelukkig getrouwd met een vrouw .

Hmm zal eens gaan opletten hoe Bojan begint met huilen

Floor ja gedoe is dat he weg gaan met ene kind. Ik ben toen Bojan 2 weken was, met mijn zusje op stap gegaan. Mijn auto was kapot, dus haar auto. Stoeltjes uit mijn auto vissen, Milena op haar stoeltje, Bojan op de zijne, tassen inpakken: 2

x verschoning, luiers, drinken + koek voor Mileen, tepelgeval voor Bojan, hydrofiel, slabje, wagen inklappen en acherin de auto. Toen we zwetend en wel iedereen en alles in de auto hadden en wegreden, begon mijn zusje ineens hard te lachen: de voordeur stond nog open . Ik vergeet ook vaak mijn eigen tas trouwens. Zo stond ik net in de stad zonder geld.
Oww die klodders poep onder het balzakje, mennn. En je kunt daar ook niet al te hardhandig poetsen he. Bojan heeft nog steeds bij iedere luier een beetje poep en een paar keer een hele volle poepluier.
Hee ik had ook zitten kijken voor die huiltjes.. Die Neh doet ze hier overduidelijk!! Grappig!! En die vd krampjes ga ik op letten, maar ben weer begonnen met infacol en ze heeft nu nagenoeg geen krampjes meer. (zonder infacol was het gelijk drama..)

Ohja, ik had Loewyz gemaild, toen ik de tabel ging maken, maar ze wilde er niet meer in. Maar ze komt nog wel spieken af en toe hoor!! (heb maar gezegd dat dat wel mocht.. he loewyz..)

Floor, idd gedoe om 'even' weg te gaan. Wagen inklappen, inladen, tas klaar maken, overal aan denken etc. etc. Niet echt iets voor mij, vergeet nogal snel dingen als ik weg wil... Maar het gaat steeds beter, doe nu 's morgens de tas inpakken als ik al weet dat ik in de loop vd dag wegga. Dat scheelt wel. Dan hoef je die alleen nog in de auto te mikken.

Ohja, zonder portomonnee idd, had ik vd week ook in de supermarkt.. Gelukkig hebben we hier een 'buurtsuper' en kon ik ff poffen. (om vervolgens heel hard terug te rennen naar de winkel om wel te betalen, cassiere zei nog: het komt morgen wel, maar dat vond ik niet zo een goed idee..)
En poep bij de meisjes zit hier iig tussen haar schaamlipjes. Bleegh. En zij maar lachen als die luier afgaat...
pffffft je kan hier ook niet ff een dagje weg blijven of je mag meteen tig blz bijlezen!!!! Stelletje kletskousen......

@marianne, fijn dat melle niet geopereerd hoefde...

@Bagheera, mens wat heb jij een horrornacht achter de rug.....lekker bij de kapper geweest?

@Lein...dikke topper ben je...hoop dat je peut je goed op weg weet te helpen en hartsikke goed dat je, je werk hebt gebeld.

@euh......en nu ben ik alles weer kwijt.

hier is het gewoon k*t....kan met veel moeite de meiden in de kleren krijgen en de lueirs verschonen. Afspraak met revalidatiearts kan i morgen pas maken....en vanochtend werd het me allemaal ff te veel.. ik ben nu geen leuke moeder en snauw Mayte alleen nog maar af (die was naar mijn menig dan ok best wel peuterpuberaal aan het zijn) blegh.....ik baalde gewoon enorm van alles en van de pijn en van mijn eigen gedrag naar Mayte en ik vond mezelf opeens best wel zielig en hebben we met z'n 3tje het maar op een bleren gezet...gezllig....daarna alles wel weer oke, maar was erg blij dat Lief weer thuis was vanavond.....

ga nog ff buizen.....ben moe en chagrijnigachtig aan het zijn...blegh. piepzooi.
Aaah Ringel Sterkte met de meiden!!
Ringel, sterkte. Klinkt idd als een grote *piep*-zooi. Hopelijk gaat het snel beter...

Marianne, goed nieuws van Melle zeg!!!

Skoempie, wat leuk, van die huiltjes. Ik ga er gelijk op letten. De "neh" herken ik idd al, nu ff checken of dat altijd rond etenstijd is. Ga ook zoeken op youtube, ben benieuwd...

Frans, hihihi, gelukkig dat ze getrouwd is met een vrouw! Ik vraag ook altijd even, als vriend een afspraak of contact heeft met een vrouw, héél subtiel hoe oud ze is, of ze knap is, etc. etc. Wat zijn we toch erg he!

Lees trouwens net in de post van Skoempie dat het vandaag grijs en grauw was??? Hier echt de hele dag de zon geschenen! Heb tot 20.15 uur buiten gewandeld met m'n moeder, m'n zus en haar tweeling (12 wkn), Veerle, ik en de hond. Was echt gezellig!

Hier is het maar matig "gezellig in bed". En dat ligt niet alleen aan mij... Voel me juist ontzettend sexy. Voor de zwangerschap helemaal niet, maar heb me nog nooit zo mooi gevoeld als tijdens de zwangerschap. En toen daarna die billen ineens halveerde, m'n buik weg was, etc, voelde ik me mooier dan ooit! Alleen m'n borsten zijn er slechter vanaf gekomen... Maar vriend kan soms zo klagen over moe zijn. En met zijn onregelmatige diensten lopen we elkaar soms mis.

Maar mijn hormonen gieren ook juist door m'n lijf.... Vrijdag ga ik voor het eerst weer op stap met vriendinnen en hoop dat ik me kan gedragen!!! Nee, zal nooit iets doen hoor. Maar we gaan met 5 meiden (allemaal bezet, 3 met kinderen) en we kunnen alle 5 flink flirten, dus dat zal wel weer ouderwets gezellig worden. Dat in combinatie met wijn, gierende hormonen en een zonnetje wat schijnt..... Zal vriend toch maar eens vertellen dat hij me maar beter aandacht kan geven voor vrijdag, haha!

Oh hij komt net thuis, gezellig!!! Even nog beneden wat drinken samen, klein meisje slaapt inmiddels.
Pff hier ook even stoom afblazen...

mijn schoonzus was vandaag jarig en daar waren mijn schoonouders ook. Zoals al eerder gezegd zijn ze helemaal verzot op onze zoon en schoonvader doet het ook heel natuurlijk en voelt zoon erg goed aan. Kortom ze hebben het erg gezellig samen. Schoonmoeder wil zoon veel te veel haar wil opdringen. Als hij slaapt kan ze het niet laten om hem aan te halen en wakker te maken en is dan verbaasd en teleurgesteld dat hij begint te huilen. Dus nu heb ik een zoon op de arm die veel te veel geprikkeld is en vanavond nog niet echt geslapen heeft. Zo ken ik hem helemaal niet en moet alle zeilen bijzetten zodat hij zich wat kan ontspannen. Heb ze nu 2 dagen achter elkaar gezien en er mag nu wel even wat meer tijd tussen zitten. Kan zoon ook even weer bijjkomen ;)
Blech, bluester, daar ben je klaar mee, met zo'n schoonmoeder. Kan je man/vriend daar niet voorzichtig iets van zeggen?

Ringel, dat is ontzettend balen. Dat zal niet eenvoudig worden, de zorg voor je 2 meisjes met een pols in het gips. Begrijp ik goed dat het gips er al omheen zit? Sterkte, joh!

Ik ben weer mooi gekapt en gekleurd, al vind ik dat er best veel af is, maar dat zal dan wel nodig zijn geweest, ik heb zo'n vertrouwensband met mijn kapper, haha. Ik was 68 euro kwijt voor wortels bijwerken en knippen/fohnen. Is dat echt zo veel? Man kreeg weer zowat een hartverzakking (die kwam me even ophalen met zoon en hij kwam net binnen voor het afrekenen.... dat kon ik niet meer stiekem doen). Als ik mijn haar laat verven met twee kleuren voor het natuurlijke effect, ben ik gerust 110 euro kwijt. Ja, die smalltalk.... hij vroeg of ik wat te lezen wilde. Nou, graag! Zeker geen roddeltje? Nah, doe maar niet. Nee, zo had ik je ook niet ingeschat. Haha. Normaal heb ik zelf een boek bij me, maar die was ik vergeten.

Hier heeft man net iets minder vaak zin dan ik en door de ploegendienst lopen wij elkaar ook mis. Zo te horen draait hij dezelfde uren als vriend van Konela. Hij zit nu dus in de nacht. Is om 21.30 uur weg en om 6.45 uur weer thuis. Exact .

Nou, die puckababy gekocht, kind erin geworsteld en verdomd: na een krijspartij, een heel boos oog en een hoop gesputter is hij wel vlot in slaap gevallen. Hij had ook maar 1 dutje (nou ja: dut van 3 uur) gedaan overdag, dus hij was ook wel redelijk lang wakker geweest. Vooralsnog ben ik nu van de rel want het is zo stil boven dat ik het niet vertrouw en ik al twee keer ben gaan kijken :-0. Het is ook noooooooit goed.

Ik heb een foto op de hyves gezet van zoon met kroon.

Skoempie, ik heb die dame eens bij Oprah gezien. Ik zal er eens op gaan letten, ik heb ze opgeschreven (ik gebruik een schrijfblok als muismat. Ik heb nl. een zwarte tafel en dan wil een optische muis niet en eigenlijk is het ontzettend handig, zo'n kladblok als muismat). Naar verhaal van dat mens. Ik sluit me bij de vorige reacties aan.

Ik ben ontzettend slordig met mijn portemonnai. Die steek ik gewoon in mijn jaszak of ik laat hem open en bloot in de fietsmand liggen. Of bij het kruidvat (die laatste belden mijn werk, ze hadden mijn visitekaartje gevonden. Heel netjes en niet nieuwsgierig bovendien, want op de achterkant van het kaartje staan mijn privegegevens!). Dus als ik hem mis, moet ik eerst nagaan of ik hem heb meegenomen, in welke winkels ik ben geweest en waar mijn fiets staat.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven