Bakfiets
dinsdag 31 maart 2009 om 21:15
Omdat nr.2 intussen onderweg is en nr. 1 voorlopig echt nog niet zelf kan fietsen overweeg ik een bakfiets aan te schaffen.
Vooral voor het halen/brengen naar de peuterspeelzaal in de periode dat nr. 2 nog niet in een kinderzitje kan zitten (dus in de maxicosi mee moet), wij hebben maar 1 auto en die gebruikt mijn man voor zijn werk. Naar de speelzaal lopen is te ver.
Ik vind zo'n bakfiets alleen enorm duur! De cargo (kort) van bakfiets.nl lijkt mij het meest prettig en veilig, maar wat is zo'n fiets enorm duur!
Zijn er goedkopere opties? 2e hands kan ik er geen vinden bij ons in de buurt. Heeft er iemand ervaring met het vervoeren van een peuter+ een baby in maxicosi in een bakfiets?
Alvast bedankt!
Vooral voor het halen/brengen naar de peuterspeelzaal in de periode dat nr. 2 nog niet in een kinderzitje kan zitten (dus in de maxicosi mee moet), wij hebben maar 1 auto en die gebruikt mijn man voor zijn werk. Naar de speelzaal lopen is te ver.
Ik vind zo'n bakfiets alleen enorm duur! De cargo (kort) van bakfiets.nl lijkt mij het meest prettig en veilig, maar wat is zo'n fiets enorm duur!
Zijn er goedkopere opties? 2e hands kan ik er geen vinden bij ons in de buurt. Heeft er iemand ervaring met het vervoeren van een peuter+ een baby in maxicosi in een bakfiets?
Alvast bedankt!
dinsdag 31 maart 2009 om 21:22
dinsdag 31 maart 2009 om 21:26
Op MP heb ik al gekeken, er staan er genoeg, maar allemaal ver bij ons vandaan, en zo'n ding past niet achterin de auto...
Dus dat wordt dan een heel gedoe, aanhanger huren ofzo.
Misschien is zo'n fietskar ook een optie, het lijkt me alleen zo eng en onveilig, zo'n kleintje achter je in plaats van in het zicht, en dan zo laag bij de grond...
Dus dat wordt dan een heel gedoe, aanhanger huren ofzo.
Misschien is zo'n fietskar ook een optie, het lijkt me alleen zo eng en onveilig, zo'n kleintje achter je in plaats van in het zicht, en dan zo laag bij de grond...
dinsdag 31 maart 2009 om 21:28
Hier ook sinds kort een cabby, en ik ben er ook erg blij mee. Wat Sosofie noemt; dat je twee keer zo lang bezig bent, gaat hiervoor echt niet op, ik fiets idd. zeker net zo snel als ik met twee kinderen op mijn overbelaste normale fiets deed.
En dat ie inklapbaar is en dus de tuin in kan bij ons vind ik ook ideaal!
En dat ie inklapbaar is en dus de tuin in kan bij ons vind ik ook ideaal!
dinsdag 31 maart 2009 om 21:43
dinsdag 31 maart 2009 om 21:52
Ik heb zelf een baby-mee. Een soort steun voor achterop je fiets waar je de maxi-cosi in kan vastzetten.
Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat de oudste nog in het voorzitje past.
Je moet er wel een stevige fiets voor hebben want anders gaat het heel erg zwabberen tijdens het fietsen.
Ik zou het voor langere stukken niet snel doen omdat je niet echt goed zicht hebt op de baby en je toch wat rustiger en voorzichtiger moet fietsen maar voor die ene kilomter die wij naar de creche moeten gaat het harstikke goed.
Mocht er ooit nog 1 komen dan wil ik wel heel graag de gazelle cabby. Zelfs als de oudste dan zelf kan fietsen zie ik me niet ernaast fietsen met voorstoeltje en maxi-cosi achterop.
Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat de oudste nog in het voorzitje past.
Je moet er wel een stevige fiets voor hebben want anders gaat het heel erg zwabberen tijdens het fietsen.
Ik zou het voor langere stukken niet snel doen omdat je niet echt goed zicht hebt op de baby en je toch wat rustiger en voorzichtiger moet fietsen maar voor die ene kilomter die wij naar de creche moeten gaat het harstikke goed.
Mocht er ooit nog 1 komen dan wil ik wel heel graag de gazelle cabby. Zelfs als de oudste dan zelf kan fietsen zie ik me niet ernaast fietsen met voorstoeltje en maxi-cosi achterop.
dinsdag 31 maart 2009 om 22:02
Wij heben een cargobike long van de bakfiets.nl
bevalt super goed! Fietst echt niet zwaar, de kinderen vinden
het heel erg leuk en je kan nog een hoop boodschappen meenemen. Ideaal.
Mijn zus heeft een bakfiets van de Fietsfabriek en die is ook heel goed, er zit sinds kort een winkel van de fietsfabriek in Breda.
bevalt super goed! Fietst echt niet zwaar, de kinderen vinden
het heel erg leuk en je kan nog een hoop boodschappen meenemen. Ideaal.
Mijn zus heeft een bakfiets van de Fietsfabriek en die is ook heel goed, er zit sinds kort een winkel van de fietsfabriek in Breda.
dinsdag 31 maart 2009 om 22:39
quote:barbera82 schreef op 31 maart 2009 @ 21:39:
Iemand ervaring met een bakfiets van bakfietsweb.nl? Die fietsen zijn wel stukken goedkoper, ben benieuwd hoe de kwaliteit ervan is.
Ik heb ervaring. bakfietsweb levert baggerfietsen. Ik had een 3-wieler. Na een half jaar gebruik was de bak een wipwap geworden en de fiets onbestuurbaar. Onderdelen gingen roesten (terwijl hij binnen gestald werd) en loszitten. De fiets moesten we zelf in elkaar zetten; dat hebben we laten doen door een vakman. Daar lag het dus niet aan, dat die onderdelen los gingen zitten e.d.
Uiteindelijk heb ik de bakfiets 9 maanden gebruikt en toen had ik eindelijk een nieuwe, van 't Mannetje in Haarlem. Die heb ik nu inmiddels ook 9 maanden en is nog zo stabiel als toen hij nieuw was. Fietst geweldig!
Kanttekening: de fiets wordt door mij écht intensief gebruikt: volle bak minstens 4 dagen in de week 2x op en neer naar school/psz.
Iemand ervaring met een bakfiets van bakfietsweb.nl? Die fietsen zijn wel stukken goedkoper, ben benieuwd hoe de kwaliteit ervan is.
Ik heb ervaring. bakfietsweb levert baggerfietsen. Ik had een 3-wieler. Na een half jaar gebruik was de bak een wipwap geworden en de fiets onbestuurbaar. Onderdelen gingen roesten (terwijl hij binnen gestald werd) en loszitten. De fiets moesten we zelf in elkaar zetten; dat hebben we laten doen door een vakman. Daar lag het dus niet aan, dat die onderdelen los gingen zitten e.d.
Uiteindelijk heb ik de bakfiets 9 maanden gebruikt en toen had ik eindelijk een nieuwe, van 't Mannetje in Haarlem. Die heb ik nu inmiddels ook 9 maanden en is nog zo stabiel als toen hij nieuw was. Fietst geweldig!
Kanttekening: de fiets wordt door mij écht intensief gebruikt: volle bak minstens 4 dagen in de week 2x op en neer naar school/psz.
donderdag 2 april 2009 om 20:25
Neem de cargo lang! Superfiets en je krijgt er straks tweedehands ook een heleboel voor. Hij fietst lekker en ik heb er 2 peuters en een baby in.
Daarvoor ook makkelijk 2 peuters en een buggy. Echt een geweldige aanschaf. Hij staat hier al 2 jaar in de tuin en geen roest te zien.
Over 4 jaar gaat ie op marktplaats.
Daarvoor ook makkelijk 2 peuters en een buggy. Echt een geweldige aanschaf. Hij staat hier al 2 jaar in de tuin en geen roest te zien.
Over 4 jaar gaat ie op marktplaats.
donderdag 2 april 2009 om 22:15
Ik overweeg de mijne te verkopen (kinderen zijn inmiddels 4 en 5 jaar en zitten allebei op school tegenover huis, dus op en neer van school naar speelzaal etc niet meer nodig), waar woon je ongeveer, hihi?
Ik heb 'm vooral aangeschaft 3 jaar geleden omdat ik niet durf te fietsen met twee kinderen op de fiets (en ook niet met één voorop trouwens, eentje achterop gaat wel).
Ik heb daarom ook een driewiel-bakfiets gekozen en geen cargobike.
Mijn bakfiets is een heel degelijke, van Christiania, maar dat merk ik dus echt ook wel bij het fietsen. Het gaat behoorlijk zwaar. Voor de kleine eindjes - inderdaad hier tot voor kort ook naar speelzaal - geen enkel probleem, maar toen mijn kinderen nog op het dagverblijf waren aan de andere kant van mijn woonplaats, merkte ik dat het voor die afstand eigenlijk te ver was. Helemaal niet erg voor een keer, maar structureel toch niet prettig.
Wat ook een argument voor mij was om een bakfiets te kopen i.p.v. een fietskar, was inderdaad dat de kinderen voor je zitten en je er direct contact mee hebt. Zeker als ze nog heel klein zijn vind ik dat zelf een voorwaarde.
Een nadeel van de bakfiets vond ik dan weer dat je ook nog een buggy mee moet nemen als je bijvoorbeeld gaat winkelen. Een fietskar kun je vaak ook gebruiken als wandelwagen en dat is ideaal.
Wat wel weer handig is: er kunnen heel veel boodschappen in een bakfiets.
Dus, voordelen en nadelen.
Ik heb er geen moment spijt van gehad.
xx lisa.
Ik heb 'm vooral aangeschaft 3 jaar geleden omdat ik niet durf te fietsen met twee kinderen op de fiets (en ook niet met één voorop trouwens, eentje achterop gaat wel).
Ik heb daarom ook een driewiel-bakfiets gekozen en geen cargobike.
Mijn bakfiets is een heel degelijke, van Christiania, maar dat merk ik dus echt ook wel bij het fietsen. Het gaat behoorlijk zwaar. Voor de kleine eindjes - inderdaad hier tot voor kort ook naar speelzaal - geen enkel probleem, maar toen mijn kinderen nog op het dagverblijf waren aan de andere kant van mijn woonplaats, merkte ik dat het voor die afstand eigenlijk te ver was. Helemaal niet erg voor een keer, maar structureel toch niet prettig.
Wat ook een argument voor mij was om een bakfiets te kopen i.p.v. een fietskar, was inderdaad dat de kinderen voor je zitten en je er direct contact mee hebt. Zeker als ze nog heel klein zijn vind ik dat zelf een voorwaarde.
Een nadeel van de bakfiets vond ik dan weer dat je ook nog een buggy mee moet nemen als je bijvoorbeeld gaat winkelen. Een fietskar kun je vaak ook gebruiken als wandelwagen en dat is ideaal.
Wat wel weer handig is: er kunnen heel veel boodschappen in een bakfiets.
Dus, voordelen en nadelen.
Ik heb er geen moment spijt van gehad.
xx lisa.
zondag 19 april 2009 om 20:34
Wij wilden ook een bakfiets en we hebben ons maar eens echt goed georienteerd. Het is toch een hele uitgave. Maar we wilden er vooral wel een die veilig is. Wat me opviel is dat de fietsenmaker vooral promote wat hij zelf verkocht (ja duh). Maar hij kon niet zeggen waarom zijn bakfiets.nl cargotrike (hun driewieler) dan beter was dan de Babboe bijvoorbeeld die we inmiddels op een open huis dag van Babboe hadden uitgeprobeerd. Sterker nog, bij Babboe zat al het extra werk (2e bankje, extra gordeltjes, 5 versnellingen) er standaard op. En toen onze fietsenmaker over de garantie begon had hij niks terug op de jaar 5 jaar lang dat Babboe een monteur langstuurt bij ons thuis onder GARANTIE (ik vraag me trouwens af hoe mensen hun stukke bakfiets normaal bij de fietsenmaker krijgen, duwen ofzo???). Bij de fietsfabriek waren we ook geweest. Die vonden wij heel zwaar fietsen, en stug sturen en de versnellingsknop inder het zadel vonden we doodeng. Moet je elke keer naar benden kijken als je wil schakelen terwjl je middenin het drukke verkeer zit. Iemand bij ons in de straat heeft zich laten verleiden tot eentje van bakfietsweb. Heeft ze enorme spijt van. Afgezien van een drama om zelf in elkaar te zetten (kabels alles was los!) en te weinig versnellingen, zit de bak helemaal los en slingert die continue alle kanten op. Lekker gevaarlijk dus. Maar vooral irritant is dat ze geen enkele garabtie kreeg toen het ding enorm begon te roesten ("u wist dat'ie heel goedkoop was dus u wist waar u aan begon" zeiden ze bij bakfietsweb, ja lekker zo). Na alle proefritten beviel ons die van Babboe het beste. Die hebben we gedaan met korting die ze bijna altijd hebben (waren ze heel open over, ze proberen altijd met partners een actie te hebben en dat die partners dan hun reclame betalen, op zich slim en wij vonden't best natuurlijk). Ding zat heel degelijk in elkaar. En we zijn er heel erg blij mee nu. We rijden er elke dag op met een volle bak. Hij rijdt opvallend licht (iets met een klein tandwiel ergens geloof ik), zelfs met alle kids erin. Wij zijn supertevreden. een aanrader dus voor iedereen die een goede, kwalitatieve bakfiets met 5 jaar garantie voor een normale prijs (699 euro) zoekt.
groeten
BARBARA
groeten
BARBARA