Blij zijn

24-06-2019 00:49 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij pschyge een topic geopend over een ongepland zwangerschap,terwijl ik net wou scheiden.ik heb er al 2 en dat was voor mij ook genoeg.Ik heb toen advies gehad om naar huisarts en naar instanties te bellen,heb ik gedaan,maar ik ben ook langs verloskundige gegaan en daar bleek ik al 16 weken zwanger te zijn.Dus een zwangerschapsafbreking viel voor mij af omdat ik voor mijn gevoel te laat ben,het is al een klein mensje.maar hoe ga ik dan ooit blij zijn met deze zwangerschap,en kan ik er van gaan houden als het er eenmaal is.het is zo zwaar ommezelf te zijn.waarom de zwangerschap niet gewenst was van mijn kant is zo omdat in mijn cultuur een gescheiden vrouw en ook nog met 3 of meer kids geen enkele kans meer maakt.en ik wil niet na mijn scheiding(Die er zoiezo komt)niet voor altijd alleen blijven..wou zo graag dat ik deze gedachtes uit kon zetten en van dit kindje kon genieten..
:hug:
Je hebt al 2 kinderen met de vader van het kindje in je buik toch? Hou je minder van hun omdat het tussen hun vader en jou niet werkt en je van hun vader gaat scheiden? Nee toch? Waarom zou jouw relatie (of eigenlijk het gebrek aan een relatie) met de vader dan wel invloed hebben op de gevoelens die je voor het kindje in je buik hebt?
Misschien moet je de optie abortus toch nog voor jezelf openhouden. Als je je zo rot voelt. Ook al is het een klein mensje. Als jij het eigenlijk echt niet ziet zitten en er weinig tot geen ruimte is voor een nieuw kindje in jouw leven dan zijn gevoel en situatie erg belangrijk.
Maak je in jouw cultuur dan wel meer kans met twee kindjes?
2 of 3 maakt toch niet zoveel uit?
Ik hoop dat je een beslissing kunt nemen waar je echt achterstaat.
Heavy en veel sterkte :hug: voor je keuze.
Wat een rotsituatie.

Je hebt nu twee keuzes: er iets van maken of in de slachtofferrol gaan zitten.

Je moet iets kiezen en dat is het dan. Daar maak je het beste van. Of je nu alsnog voor abortus gaat met 16,17 weken of als je besluit de zwangerschap uit te dragen.
Allebei geen ideale optie, dus kies de minst slechte.

Maar vooral: als je gekozen hebt, maak er dan het beste van dat je in je hebt.
Natuurlijk ben je vaak verdrietig en vraag je je af of je de juiste keus gemaakt hebt. Dat mag.
Maar daar doe je later niets meer aan.

Wat je wel kan doen is een zo mooi mogelijk leven opbouwen met je twee of drie kinderen.
je kunt er ook voor kiezen om je kind in pleegzorg te laten opgroeien
16 weken is ver, maar als ongewenst kind opgroeien lijkt me erger.

Plus een echt leuke vent wijst je niet af omdat je 3 kinderen hebt.
Natuurlijk zullen er wel mannen zijn die to zullen afwijzen omdat ze 3 kinderen wel wat veel vinden. Net zoals er mannen zullen zijn die to zullen afwijzen omdat ze überhaupt kindeten heeft.

En er zullen ook mannen zijn die het niets uitmaakt.
Een Abortus met 16 weken???????
Dat is toch hopelijk helemaal niet mogelijk in Nederland!?

TO wat bedoel je met dat een gescheiden vrouw met drie kinderen in jouw cultuur geen kans Meer maakt? Geen kans op wat? Op een nieuwe Partner? Op nieuw geluk?
Natuurlijk ga je van dit kindje houden. Je bent al moeder van 2 kinderen waar je ook van houdt. Dit kindje kan er niets aan doen,, dat de situatie nu anders is.
Je bent door dit kindje een gescheiden vrouw met 3 kinderen en anders was je een gescheiden vrouw met 2 kinderen geweest. Wat is het verschil?
Troela70 schreef:
24-06-2019 09:08
Een Abortus met 16 weken???????
Dat is toch hopelijk helemaal niet mogelijk in Nederland!?
niet strafbaar tot 21 weken (onderste grens van levensvatbaarheid) maar in de praktijk komt het eigenlijk alleen voor als de baby afwijkingen heeft

In NL komt het meest de hele vroege abortus (overtijdbehandeling) voor, eigenlijk vaak zodra je weet dat je zwanger bent. Dan geldt ook nog geen bedenktijd
To het is inderdaad al een mensje.
Een mensje dat als jij geen abortus laat doen geboren gaat worden.

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat als dit kind geboren is je er niet net zo veel van zal houden als van je andere kinderen.

Maar als jij zeker weet dat dit niet zo is dan zou ik een abortus heroverwegen.

Want dit kindje gaat verdriet krijgen als hij of zij ziet dat er wel van je 2 oudste kinderen wordt gehouden en niet van hem of haar.

Dit kindje gaat verdriet krijgenn als je tegen dit kind niet lief en geduldig kan zijn.

Dit kindje gaat er dan de rest van zijn of haar leven last van hebben.

Als jij het in deze situatie niet aankan om er nog een kind bij te hebben is dat geen schande.

Je al geboren kinderen geven wat ze nodig hebben en een ongeboren kind behoeden voor een naar leven is ook goed ouderschap.
Nogmaals, je kunt ook kiezen voor adoptie/pleegzorg (zelfs tijdelijke pleegzorg, eerste paar weken)
het is niet zo zwart/wit als je nu denkt
sugarmiss schreef:
24-06-2019 09:04
Natuurlijk zullen er wel mannen zijn die to zullen afwijzen omdat ze 3 kinderen wel wat veel vinden. Net zoals er mannen zullen zijn die to zullen afwijzen omdat ze überhaupt kindeten heeft.

En er zullen ook mannen zijn die het niets uitmaakt.
Als je op mij reageert. Die eerste categorie valt in mijn ogen niet onder de categorie Echt leuke vent waar ik het over had.
Jezelf bij kop en kont pakken en een plan gaan maken, hoe je dit een succes gaat maken.

Ja het wordt zwaar, maar de abortus heb je 'onmogelijk' verklaard, dus is er maar 1 optie: ervoor zorgen dat jouw problemen en zorgen niet op de schouders van dit kindje komen. Die verplichting ga je nu aan.

En dat hoef je niet alleen te doen. Je kunt maatschappelijk werk krijgen, naar een psycholoog: verzamel alle hulp om je heen. Je hebt de 3 beste redenen die er bestaan, om van je nieuwe leven als alleenstaande moeder een succes te maken.

Sterkte, het wordt niet makkelijk, maar je kan het.
Nou ja, misschien moet je dan eens buiten je huidige cultuur gaan kijken als het hebben van een partner zo belangrijk voor je is. Want als je als gescheiden vrouw met twee kinderen geen kans meer maakt, zal je dat ook niet hebben met drie kinderen.
Oke bedankt voor jullie reacties,ik ben al onder behandeling bij huisarts,pscholoog,en maatschappelijk werk,krijg ook antidepressiva.ik hoop dat ik er hiermee uit ga komen.
lilalinda schreef:
24-06-2019 09:15
Nogmaals, je kunt ook kiezen voor adoptie/pleegzorg (zelfs tijdelijke pleegzorg, eerste paar weken)
het is niet zo zwart/wit als je nu denkt
Dat zou mn man nooit toestaan,dan zou hij zelf helemaal voor het kindje gaan.dat zelfde geld voor zwangerschapsafbreking
Als je in jouw cultuur geen kans meer maakt, waarom zoek je dan geen partner uit een andere cultuur? Je woont in Nederland toch? Hier is het heel normaal om als moeder nog een relatie aan te gaan na een scheiding.
  • i
Lotus90 schreef:
24-06-2019 00:52
:hug:
:-D
Muisje_37 schreef:
24-06-2019 15:49
Dat zou mn man nooit toestaan,dan zou hij zelf helemaal voor het kindje gaan.dat zelfde geld voor zwangerschapsafbreking
Maar dat is toch een goeie optie? Dat na scheiding je man de zorg voor het kind neemt??
Maya85 schreef:
24-06-2019 15:50
Als je in jouw cultuur geen kans meer maakt, waarom zoek je dan geen partner uit een andere cultuur? Je woont in Nederland toch? Hier is het heel normaal om als moeder nog een relatie aan te gaan na een scheiding.
Hoe lullig ook, Gescheiden-moeder-met-kinderen komt slechter aan de man, dan andere vrouwen
Ongeacht welke cultuur
TO kan vooral beter aan zichzelf werken en zorgen dat ze het alleen redt, dan nu (ze is nog getrouwd) al te denken over een mogelijke nieuwe vent
lilalinda schreef:
24-06-2019 15:56
Hoe lullig ook, Gescheiden-moeder-met-kinderen komt slechter aan de man, dan andere vrouwen
Ongeacht welke cultuur
TO kan vooral beter aan zichzelf werken en zorgen dat ze het alleen redt, dan nu (ze is nog getrouwd) al te denken over een mogelijke nieuwe vent
Valt wel mee. Als je er een beetje leuk uitziet heb je ze echt voor het uitkiezen.
Maya85 schreef:
24-06-2019 15:58
Valt wel mee. Als je er een beetje leuk uitziet heb je ze echt voor het uitkiezen.
nope, uit onderzoek blijkt, dat mannen liever een vrouw-zonder-kind kiezen
Gelukkig zijn meeste moeders-met-kind ook prima (beter?) af zonder nieuwe man
lilalinda schreef:
24-06-2019 15:55
Maar dat is toch een goeie optie? Dat na scheiding je man de zorg voor het kind neemt??
Ja zeker is goede optie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven