zwemles
woensdag 26 juni 2019 om 13:56
Zoon was 4 toen hij op les ging. Eerst priveles van zus en daarna mee met de lessen. Met 4.5 had hij zijn A. Hij weigerde om onder water te zwemmen dus toen geen B.
Andere zoon met 4 ook via priveles, in 4 maanden A en B. Daarna minimaal 1 x per maand verplicht baantjes zwemmen tot de zomer. Wij wonen aan het water dus daarna veel thuis gezweommen.
Oudste zoon wilde wel voor b afzwemmen toen broertje zijn A deed. Moest even laten zien dat hij toen wel onder water kon zwemmen. Zonder lessen toen zijn B gehaald.
Wij zijn zo vroeg begonnen omdat wij aan het water woonden.
Jongste wilde na 3 privelessen zonder bandjes bij ons voor in het diepe water zwemmen zonder bandjes. Hij zwom op zijn hondjes een paar meter uit de kant en weer naar de trap toe. Dat was een veilig idee.
Wel mochten ze in de winter niet alleen buiten spelen omdat oudste in de winter te water is geraakt en door de kou niet uit het water kon komen.
Andere zoon met 4 ook via priveles, in 4 maanden A en B. Daarna minimaal 1 x per maand verplicht baantjes zwemmen tot de zomer. Wij wonen aan het water dus daarna veel thuis gezweommen.
Oudste zoon wilde wel voor b afzwemmen toen broertje zijn A deed. Moest even laten zien dat hij toen wel onder water kon zwemmen. Zonder lessen toen zijn B gehaald.
Wij zijn zo vroeg begonnen omdat wij aan het water woonden.
Jongste wilde na 3 privelessen zonder bandjes bij ons voor in het diepe water zwemmen zonder bandjes. Hij zwom op zijn hondjes een paar meter uit de kant en weer naar de trap toe. Dat was een veilig idee.
Wel mochten ze in de winter niet alleen buiten spelen omdat oudste in de winter te water is geraakt en door de kou niet uit het water kon komen.
woensdag 26 juni 2019 om 14:28
Wat absoluut geen garantie is dat dat goed gaat... Ook met zwemdiploma's op zak kunnen kinderen verdrinken.okkervil schreef: ↑26-06-2019 12:32Oudste was net 5 en de jongste 4. Beiden 14 maanden over A gedaan en daarna 2 maanden over B. Wij hebben ontzettend veel water in onze wijk en weinig verkeer. De meeste kinderen gaan vroeg op zwemles zodat ze vanaf 6 met zwemdiploma's op zak lekker alleen buiten kunnen spelen.
woensdag 26 juni 2019 om 16:23
Ja en volwassenen ook...
Oudste met 5 jaar en jongste met 4,5.
Met jongste eerder begonnen omdat ze motorisch wat minder sterk is en ik wel wil dat ze haar diploma’s heeft voordat het schoolzwemmen start in groep 3.
woensdag 26 juni 2019 om 18:42
Mijn dochter is met 4 3/4 jaar begonnen.
Let er op dat als mensen zeggen ‘kind had binnen een jaar ABC’ dat helemaal niks zegt. Hoeveel uur zwemles is interessanter. 2x per week 45 min en doorzwemmen in de vakanties is nogal wat anders dan 1x per week 30 min. Het aantal uur voor A ligt gemiddeld op 48 uur.
Let er op dat als mensen zeggen ‘kind had binnen een jaar ABC’ dat helemaal niks zegt. Hoeveel uur zwemles is interessanter. 2x per week 45 min en doorzwemmen in de vakanties is nogal wat anders dan 1x per week 30 min. Het aantal uur voor A ligt gemiddeld op 48 uur.
woensdag 26 juni 2019 om 19:14
Ik ben begonnen met 5 jaar. Twee jaar zwemles gehad, gestopt, en later in de vierde en vijfde klas weer schoolzwemmen. Zonder diploma’s geëindigd, wel met forse angst voor water. Daarna op mijn 11e privéles gehad, drie maanden, twee diploma’s.
Mijn oudste (begonnen met 6 jaar) was ook geen vlotte, maar met 2,5 jaar (met pauze) voor A veel beter dan haar moeder. Jongste was een normale leerling, met 6 begonnen, 14 maanden later A en B.
Mijn oudste (begonnen met 6 jaar) was ook geen vlotte, maar met 2,5 jaar (met pauze) voor A veel beter dan haar moeder. Jongste was een normale leerling, met 6 begonnen, 14 maanden later A en B.
woensdag 26 juni 2019 om 19:45
Dat blijkt nogal tegen te vallen.
Ik las onlangs weer een waarschuwing aan ouders, dat kinderen hun zwemvaardigheid snel kwijt kunnen raken als ze niet regelmatig zwemmen.
https://www.nzpc.nl/zwemvaardigheid-hol ... -oefening/
solomio wijzigde dit bericht op 26-06-2019 19:47
11.68% gewijzigd
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
Week 26 van de Extremely Demotivational Calendar
woensdag 26 juni 2019 om 19:46
Goh, dat nog niemand hier op gereageerd heeft......
Whatever you can do today, put off until the day after tomorrow. Two free days for you!
woensdag 26 juni 2019 om 20:59
Dit sowieso. Ik heb bij een zwembad gewerkt en je zag zo welke kinderen regelmatig waren blijven zwemmen en welke na het diploma zelden of nooit meer een zwembad van binnen zagen. Eigenlijk zouden kinderen na de zwemles minimaal 1 x per maand moeten blijven zwemmen.Solomio schreef: ↑26-06-2019 19:45Dat blijkt nogal tegen te vallen.
Ik las onlangs weer een waarschuwing aan ouders, dat kinderen hun zwemvaardigheid snel kwijt kunnen raken als ze niet regelmatig zwemmen.
woensdag 26 juni 2019 om 22:05
Maar daar wordt op gehamerd hoorSolomio schreef: ↑26-06-2019 19:45Dat blijkt nogal tegen te vallen.
En zelfs school ging geregeld zwemmen.
woensdag 26 juni 2019 om 22:22
Toen mijn kinderen gingen schoolzwemmen hadden de meeste kinderen zeker al 2 diploma's. Die mochten dus zo in het diepe en dat heb ik echt op een haar na zien misgaan.Alecta schreef: ↑26-06-2019 20:59Dit sowieso. Ik heb bij een zwembad gewerkt en je zag zo welke kinderen regelmatig waren blijven zwemmen en welke na het diploma zelden of nooit meer een zwembad van binnen zagen. Eigenlijk zouden kinderen na de zwemles minimaal 1 x per maand moeten blijven zwemmen.
Sindsdien vind ik het belang van zwemmen belangrijker dan van zwemles.