Thailand budget

25-06-2019 20:54 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgende zomer (2020) zou ik graag met mijn gezin (2 ouders van 50 en 52, en 3 kinderen van 18,15 en 15) naar Thailand gaan. Ik had als budget ongeveer 7500/8000. Zelf had ik al gekeken naar de vliegtickets en die waren wel te doen (rond de 3000,-). De route is : Bangkok - Chiang Mai - Khao Sok - Ko Phangan - Ko Tao - Bangkok. Is het reëel om dit budget te hebben? We wilden zelf ongeveer 3 weken gaan. We zullen voor lange afstanden waarschijnlijk veel gebruik maken van binnenlandse vluchten, want de nachttrein met een gezin zie ik niet zo zitten. Ook vraag ik me af wanneer ik het best de vliegtickets kan boeken (rond de herfstvakantie?) en of ik Ko Phangan of Ko Samui moet kiezen? Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen!

Groetjes, Mees
meesk schreef:
26-06-2019 15:57
Hoi allemaal,

sorry voor mijn koppigheid, ik denk dan ook dat de prijzen exclusief (ruim)bagage is! Ik zie wel dat je wel gewoon gratis 7kg mag meenemen. Ik had eigenlijk al veel research gedaan naar de vliegtickets enzo en was daarom een beetje een betweter (raar, want ik vraag het jullie natuurlijk!) Ik denk dat ik het zo graag wil, dat ik me tegen de waarheid verzet. Natuurlijk ben ik wel blij met jullie berichten, zodat ik mijn activiteiten/vervoer/accommodatie kan aanpassen aan mijn budget (toch nachttrein, goedkopere accommodatie).
7 kilo is echt weinig. Je zult echt koffers moeten bijboeken
@clumsyninja, wat jij zegt over de koffers is helemaal waar! Uit eindelijk heb je ook niet 5x ruimbagage nodig, je doet toch niet elke dag iets anders aan :-D

@Eva1977, Maleisië lijkt me ook heerlijk! Ik zal dat ook overwegen!

Wat het is, is dat deze bedragen die ik allemaal noem, allemaal bedragen zijn die 'gegokt' zijn. Ik kijk zo nu en dan op booking.com voor accommodatie, maar het hangt er natuurlijk ook van af wanneer je je accommodatie boekt en voor welke data je dat doet (als je nu bijvoorbeeld voor deze zomer gaat kijken is alles vol of duur, omdat het zo dichtbij is). Dus daarom vind ik het ook moeilijk om een overzicht te maken voor kosten van accommodatie. Ik heb gelukkig nu wel een indicatie. In de herfstvakantie is het lijkt mij beter om te kijken.
Je kan ook alles zo duur en zo goedkoop maken als je wil. Helemaal in Azië, je kan ergens slapen voor een schijntje en je kan superduperluxe gaan zitten.
Je kan alles vliegen of je kan af en toe een lange afstandstrein of -bus nemen. Je kan altijd op straat eten of chic dineren.

Dus ligt er ook een beetje aan: hoe zijn jullie gewend om op vakantie te gaan? Met een tentje kamperen (dus gewend aan eenvoudig slapen) en beetje avontuurlijk het lokale vervoer nemen? Of all in hotels met zwembaden en van je airco lobby in de privé taxi stappen? Kan allemaal in Thailand.
@clumsyninja, normaal zouden wij bijvoorbeeld AirBnb's boeken (vorige zomer naar Sardinië alleen maar airbnb's en een huurauto) maar in Thailand zien we dat niet zo zitten. De reden om naar Thailand te gaan was omdat het toch wel toeristisch is, wat voor de eerste verre reis toch wel fijn is. Ook zelf koken ofzo in Thailand willen we liever niet, het liefst lekker streetfood! :p: We zijn ook wel een beetje van de zekerheid, willen graag alles vantevoren weten. Zeker met een gezin is zekerheid een must. Maar misschien leert deze vakantie ons dat je ook juist iets losser moet zijn. Wij hadden ook de gedachte: als je zo'n mooie reis maakt, moet je dat ook goed doen. Zit nu ook even naar Maleisië te kijken: Heel mooi!
nou.. binnenlandse vluchten heb ik ook wel gehad voor 20/30 euro hoor pp.. dus.. als je alles op tijd boekt kan je voor weinig.

Ik vloog vorig jaar december naar Thailand 650 retour rechtstreeks met Eva air.
In 2016 voor 550

ik boek nog wel eens via www.bmair.nl die heeft regelmatig goede aanbiedingen.
meesk schreef:
26-06-2019 17:59
@clumsyninja, normaal zouden wij bijvoorbeeld AirBnb's boeken (vorige zomer naar Sardinië alleen maar airbnb's en een huurauto) maar in Thailand zien we dat niet zo zitten. De reden om naar Thailand te gaan was omdat het toch wel toeristisch is, wat voor de eerste verre reis toch wel fijn is. Ook zelf koken ofzo in Thailand willen we liever niet, het liefst lekker streetfood! :p: We zijn ook wel een beetje van de zekerheid, willen graag alles vantevoren weten. Zeker met een gezin is zekerheid een must. Maar misschien leert deze vakantie ons dat je ook juist iets losser moet zijn. Wij hadden ook de gedachte: als je zo'n mooie reis maakt, moet je dat ook goed doen. Zit nu ook even naar Maleisië te kijken: Heel mooi!
Ik ben afgelopen winter in Maleisie geweest (borneo vooral) maar ik vond het daar duurder dan in Thailand. Borneo was fantastisch ! Dat dan weer wel. Ik vloog op Bangkok en nam vanaf BKK vlucht naar KUL
poldervrouw schreef:
26-06-2019 19:17
Ik ben afgelopen winter in Maleisie geweest (borneo vooral) maar ik vond het daar duurder dan in Thailand. Borneo was fantastisch ! Dat dan weer wel. Ik vloog op Bangkok en nam vanaf BKK vlucht naar KUL
Waar in was het voornamelijk duurder als ik vragen mag?
Meesk, onze eerste verre reis was Maleisie. Echt heel makkelijk te bereizen!
Wij hadden tickets naar Singapore voor 550 euro p.p
Vanuit Singapore met taxi de grens naar Maleisie over voor een paar dagen legoland/legoland waterpark. Toen naar Borneo gevlogen. Na een week naar Kuala Lumpur gevlogen en toen 5 dagen op de perhentians islands in een hutje op het strand.
Je kan eventueel ook nog naar Vietnam kijken. Ook goedkoper dan Thailand en ik vond het prachtig en het eten ook heerlijk.
Maar ja de Thaise keuken is natuurlijk wel beroemd en dat is niet voor niets.
@Eva1977, Als we naar Maleisië zouden gaan zou het denk ik deze route worden: Kuala Lumpur (– Melaka ) – Penang - Perhentian Islands – Borneo (Kuching) - Hike Bako NP – NP Gunung Mulu –Kuchin – Singapore (- Kuala Lumpur) Maar ik weet dus niet of het veel goedkoper is dan Thailand.

@clumsyninja, Bij Vietnam heb ik eigenlijk niet zo'n beeld en weet ik niet wat ik moet verwachten, ik moet daar binnenkort eens research naar gaan doen!
.,https://www.columbusmagazine.nl/azie_en ... stijd.html

Heb je gezien hoeveel neerslag je in de zomer daar hebt ? Een paar jaar geleden zomer zwommen de krokodillen nog door de straten door de overstromingen.

https://tipsthailand.nl/regenseizoen-thailand/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
lisbeth schreef:
26-06-2019 16:13
7 kilo is echt weinig. Je zult echt koffers moeten bijboeken
Of je laat daar een keer wassen. In Azië klust iedereen met een wasmachine bij 😀
https://www.backpackeninazie.nl/blog/al ... per-maand/
https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/in ... si317.html
blijfgewoonbianca schreef:
26-06-2019 20:54
.,https://www.columbusmagazine.nl/azie_en ... stijd.html

Heb je gezien hoeveel neerslag je in de zomer daar hebt ? Een paar jaar geleden zomer zwommen de krokodillen nog door de straten door de overstromingen.

https://tipsthailand.nl/regenseizoen-thailand/
Ik weet dat het in de zomer regenseizoen is in Thailand. Ik heb er een paar artikelen over gelezen en het schrikte me erg af eerlijk gezegd. Ik wist ook nou niet wat ik moest geloven, de een zei dat het hoogstens 1 uurtje hevig regende, de andere zei dat het de hele dag regende en de andere zei weer dat het niet regende ;) Ik heb dan voor de eilanden ook de keuze gemaakt om naar de golf van Thailand te gaan (schijnt minder te regenen). Ik weet niet of ik me door het regenseizoen moet laten tegenhouden of gewoon moet gaan. Kerstvakantie zit er niet echt in want dan zijn we gebonden aan de schoolvakantie's en ik vind 2 weken voor thailand wel te weinig. En om nou in de bloedhete zon te lopen lijkt me trouwens ook niks. Wat adviseren jullie?
Indonesië heb ik ook naar gekeken! Zelf ben ik ook een Indo en trok het me wel aan. Daar wilden we Java en Bali combineren. Is Indonesië qua kosten met Thailand en Maleisië te vergelijken?
meesk schreef:
26-06-2019 21:23
Indonesië heb ik ook naar gekeken! Zelf ben ik ook een Indo en trok het me wel aan. Daar wilden we Java en Bali combineren. Is Indonesië qua kosten met Thailand en Maleisië te vergelijken?
Indonesie kun je heel goedkoop doen. Zeker op Bali is een goedkope accommodatie al heel snel heel leuk.
Denk ook eens aan Lombok .
blijfgewoonbianca schreef:
26-06-2019 21:28
Denk ook eens aan Lombok .
https://www.google.nl/search?q=lombok+i ... y3iqVpQOOM
poldervrouw schreef:
26-06-2019 11:23
Vervoer is makkelijk ter plekke te regelen. op iedere straathoek zitten reis bureaus te het regelen, of je hotel.. kan allemaal.. Ik ben van de Grab.. zelf gewoon je vervoer via Grab regelen. Werkt ook Maar op de eilanden is dat er niet meen ik.
Is dat een soort Uber?
Murrmurr schreef:
26-06-2019 21:43
Is dat een soort Uber?
Ja is letterlijk de Uber van Azie.
ClumsyNinja schreef:
27-06-2019 03:47
Ja is letterlijk de Uber van Azie.
Tnx, ga ik vast downlooien. Ik ga maandag. :flirting:
meesk schreef:
26-06-2019 21:23
.
In drie weken? :-o Dan moet je met een moordend tempo door het land, zonde. Je 6 plekken voor drie weken Thailand is te doen, maar bedenk je dat verplaatsen geld kost en je op je budget wilt letten.
Murrmurr schreef:
27-06-2019 08:07
Tnx, ga ik vast downlooien. Ik ga maandag. :flirting:
Jaloerrrrrs! Als je alleen bent en met weinig bagage: er is ook grab bike. Dan spring je dus achterop een motor. Zorg wel dat ze je een helm geven.
Ik wilde als tip geven: misschien je koffer alvast opsturen, misschien niet zo duur. Blijkt dat 100 eur te zijn :bonk:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven