Vraag voor zwangeren - luteale fase

28-06-2019 10:58 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, even een vraag voor al zwangeren op het forum. Ik heb een korte luteale fase, 9 dagen. Ik lees hierover tegenstrijdige berichten. Wie is met een korte luteale fase gewoon zwanger geworden? Dank alvast!
Ik
Ik, 2x
Ik.
Is volgens de gyn's die ik heb gesproken geen probleem. De mijne is korter (7 dagen) en dat was ook geen probleem, zolang de cyclus maar regelmatig is.
Uiteindelijk ook wel een keer spontaan zwanger mee geworden (helaas niet gebleven).
Ja ik. Ik vroeg toentertijd nog aan de gynaecoloog op de herhaalde miskramen poli of dat een negatief effect kon hebben. (Toen waren we nog niet begonnen met proberen) Zij beweerde van niet en ik was na de eerste maand proberen zwanger van mijn dochter.
Ik (10 dagen), 5x zwanger geraakt.
Volgens mij is korter dan 10 dagen wel een indicatie dat het fout zou kunnen gaan bij de innesteling, en dan is er zeker ook wat aan te doen. Maar of het echt fout gaat, dat weet je pas als het na lang proberen niet lukt, of dat je herhaaldelijk een aantal keer een positieve test heb, die niet positief blijft.
Dank, fijn, positieve berichten. Zijn jullie ook snel zwanger geraakt? Ik ben zelf in ronde 4 zwanger geraakt, maar helaas een MA. Die maand was mijn luteale fase toevallig langer. Vandaar mijn zorgen, en of het eventueel van invloed is geweest op de MA.
De eerste keer binnen 3 maanden, tweede keer een stuk langer. Maar dat lag meer aan de mannelijke factor. Ik kreeg iui in eigen cyclus met een lf van 7-9 dagen. Volgens de gyn was alles boven 7 dagen prima. Na mijn eerste bevalling had ik soms in de eerste periode een lf van 5 dagen. Dat was wel echt te kort. Dat heeft zich na een half jaar/jaar vanzelf weer hersteld.
Hoe weet je trouwens dat je lf langer was in de maand dat je zwanger werd? Want daardoor weet je dat toch niet of lees ik het verkeerd?
Hi, mijn eisprong was toen een stuk vroeger. Die blijft lekker wisselen. Paar keer dag 19, dag 16 en nu dag 22....herkenbaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven