Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
zaterdag 29 juni 2019 om 20:32
Ja dat klopt. 12h voor een vlucht drinken we geen alcohol meer.dolfje schreef: ↑29-06-2019 11:19Dolly ik heb een vraagje, als jullie een layover hebben maar ook gewoon voor een vlucht hoe zit dat met alcohol drinken. Mogen jullie dat dan of is er een bepaalde tijd dat het niet mag? 12/24 uur oid? Ik meen nl wel eens zoiets gehoord te hebben van een purser van KLM, dat daar tegenwoordig streng op gelet wordt.
Dat klinkt ook alsof we de tijd daarvoor non stop drinken...
Ik ben nu net terug van een avondje uit met de crew. Ik heb het op 1 cocktail gehouden maar ik had me perfect lazarus kunnen drinken. Morgenavond een glas wijn bij de maaltijd kan echter niet meer want morgen nacht vlieg ik weer terug naar Dubai.
Ik ben nu dus in Singapore. Wat is het hier mooi! Als ik morgen uit bed geraak dan bezoek ik de Gardens.
zaterdag 29 juni 2019 om 20:44
Eerste keer Singapore? De zoo is er ook geweldig! En met de kabelbaan vanuit de botanische tuin (iets anders dan gardens by the bay) naar Sentosa.TrolleyDolly schreef: ↑29-06-2019 20:32Ja dat klopt. 12h voor een vlucht drinken we geen alcohol meer.
Dat klinkt ook alsof we de tijd daarvoor non stop drinken...
Ik ben nu net terug van een avondje uit met de crew. Ik heb het op 1 cocktail gehouden maar ik had me perfect lazarus kunnen drinken. Morgenavond een glas wijn bij de maaltijd kan echter niet meer want morgen nacht vlieg ik weer terug naar Dubai.
Ik ben nu dus in Singapore. Wat is het hier mooi! Als ik morgen uit bed geraak dan bezoek ik de Gardens.
zondag 30 juni 2019 om 05:19
Het is potverdorie toch echt niet mogelijk dit!!? Ik loop net van het restaurant naar de tuin van het hotel met mijn slaperige kop wanneer ik iemand zie die wel heel erg op mijn ex lijkt. Ik erger mij aan het feit dat ik blijkbaar nog veel aan hem denk. Wanneer ik nog eens goed kijk om mezelf ervan te verzekeren dat ik spoken zie, kijkt die man naar mij en besef ik dat het geen spook is, maar hijzelf! In hoogst eigen persoon! In Singapore.
Shoot me now please.
Ik heb trouwens besloten om er niet op uit trekken vandaag. Ik heb tot op het laatste moment getwijfeld maar ik ben gewoon te moe. Niet genoeg geslapen. Ik heb gisteravond de stad al wat kunnen ontdekken. Het is veel later geworden dan ik in gedachten had omdat de dames overal 500 foto's moesten maken.
Diezelfde dames gaan nu ook naar de gardens dus ik vrees dat ik dan niet op tijd terug ga zijn om nog te kunnen slapen vanavond voor de vlucht. Ik baal als een stekker! Ik had beter gewoon direct naar bed kunnen gaan gisteren.
Ik snap echt niet dat mensen dit kunnen. Volgens mij doe ik iets verkeerd.
Potverdorie!
Ik heb trouwens besloten om er niet op uit trekken vandaag. Ik heb tot op het laatste moment getwijfeld maar ik ben gewoon te moe. Niet genoeg geslapen. Ik heb gisteravond de stad al wat kunnen ontdekken. Het is veel later geworden dan ik in gedachten had omdat de dames overal 500 foto's moesten maken.
Diezelfde dames gaan nu ook naar de gardens dus ik vrees dat ik dan niet op tijd terug ga zijn om nog te kunnen slapen vanavond voor de vlucht. Ik baal als een stekker! Ik had beter gewoon direct naar bed kunnen gaan gisteren.
Ik snap echt niet dat mensen dit kunnen. Volgens mij doe ik iets verkeerd.
zondag 30 juni 2019 om 05:27
Ik lees net mijn horoscoop:
Listen more than you speak and acknowledge when your cup is full. Pushing through when you’re tired won’t lead to more knowledge. You could end up in a crabby mood and sour a potentially amazing experience if you lose your innate sense of moderation. A Chinese proverb says, “Be not afraid of growing slowly, be afraid only of standing still.”
Nou, duidelijk.
Listen more than you speak and acknowledge when your cup is full. Pushing through when you’re tired won’t lead to more knowledge. You could end up in a crabby mood and sour a potentially amazing experience if you lose your innate sense of moderation. A Chinese proverb says, “Be not afraid of growing slowly, be afraid only of standing still.”
Nou, duidelijk.
woensdag 3 juli 2019 om 09:14
De wake-up call was om 21h30. Een uur later word je beneden in de lobby verwacht.
De hotels waar we verblijven moeten we geheim houden. Zelfs op onze crewfbpagina spreekt iedereen over "Het hotel in -bestemming-". Nooit bij naam. Uiteraard hebben alle hotelgasten ons gezien als we met de hele bende in vol ornaat arriveren of vertrekken. Maar we willen stalkers zo min mogelijk stof geven om mee te werken. Er zijn al genoeg incidenten waarbij dames gevolgd worden tot hun kamer en dergelijke.
woensdag 3 juli 2019 om 09:33
Ongeveer... Ik heb uiteindelijk niet zoveel geslapen als ik wilde maar ik heb de vlucht naar huis goed doorstaan.
Vandaag heb ik nog een dag vrij en morgenavond heb ik een turn-around. Dat is volgens mij al 2 maanden geleden.
Ik hoop zaterdag naar België te vliegen maar ik weet vrijdag pas of mijn vakantieaanvraag goedgekeurd is. Het blijft dus nog even spannend.
Vandaag verwacht ik mijn Ikeabestelling. Ik heb wat opbergoplossingen besteld. Nu zitten al mijn kleren nog steeds in koffers omdat ik te weinig legplanken heb. Dus ik heb wat stoffen leggers gekocht die ik kan ophangen in mijn kast. Daarnaast nog wat mandjes en een rolrekje voor in de badkamer, een kastje voor mijn schoenen en een bak voor mijn was. De schade was 160 euro. Levering is gratis.
Ik kijk ernaar uit om straks alles eindelijk netjes te kunnen opbergen!
Vanavond staat er tapas op het menu. Ik ga uit eten met de buurman en wat vrienden van hem. Hij had gezegd dat hij mij zou uitnodigen voor de volgende get together en dat heeft hij dus inderdaad gedaan.
Intussen leer ik mijn roommates steeds beter kennen. Het is leuk dat ik door de gesprekken goed op de hoogte ben van hun rooster zodat ik weet wanneer ik stil moet zijn en wanneer niet. Omdat ik mijn vorige roommates nooit sprak wist ik ook nooit of er iemand thuis was of niet. Met 1 roommate klikt het heel goed. Ze is net geen 2 jaar ouder dan ik en dat merk je. Je praat toch wat makkelijker met leeftijdsgenoten dan met jonkies die net het nest hebben verlaten.
donderdag 4 juli 2019 om 15:43
Verstandig dat je niet naar de tuinen bent gegaan, van slapen was dan niet veel terecht gekomen.TrolleyDolly schreef: ↑03-07-2019 09:14De wake-up call was om 21h30. Een uur later word je beneden in de lobby verwacht.
Ja, ik weet dat daar nogal geheimzinnig over wordt gedaan ivm veiligheid.
vrijdag 5 juli 2019 om 05:59
Nee. Daar heeft iemand van de crew wel iets over gezegd maar verder heb ik daar niks van gehoord. Ik lees dan ook geen krant en heb geen tv. Ik ben ironisch genoeg nogal wereldvreemd geworden. Maar als er ergens in de wereld iets voorvalt dat invloed heeft op het vliegverkeer dan komt die info wel tot bij mij.
Wij hebben geen instructies gekregen over hoe te reageren als passagiers over de royals beginnen. We moeten ons sowieso ver weg houden van politieke en religieuze onderwerpen. Volgens mij beseffen de meeste passagiers niet eens dat de crew allemaal in Dubai wonen. Sommigen denken dat we slechts bepaalde routes doen vanuit ons thuisland.
Als we al vragen krijgen van passagiers dan gaat dat meestal over welke vruchtensappen we aan boord hebben, hoelang de vlucht nog duurt en of er koekjes zijn.
vrijdag 5 juli 2019 om 16:34
Mijn vakantieaanvraag is afgewezen. Maar ik probeer het nog eens voor over 6 dagen.
Ik heb mijn Amsterdam vlucht (die ik aanvankelijk wilde opgeven in ruil voor vakantie) kunnen ruilen voor een vlucht naar Kaapstad. Na die vlucht hoop ik alsnog naar België te kunnen vliegen. Ik geef niet op!
Ik heb het idee dat ik vandaag alleen maar aan het slapen ben. Om 08h ben ik na mijn turn-around in bed gekropen. Na diverse keren wakker worden ben ik om 14h opgestaan. Nu is het inmiddels 18h30 en maak ik me op om weer te gaan slapen. Vanacht om 02h gaat de wekker voor de volgende turn-around. Ik ben gelukkig erg moe dus slapen zal wel weer lukken.
Ik heb mijn Amsterdam vlucht (die ik aanvankelijk wilde opgeven in ruil voor vakantie) kunnen ruilen voor een vlucht naar Kaapstad. Na die vlucht hoop ik alsnog naar België te kunnen vliegen. Ik geef niet op!
Ik heb het idee dat ik vandaag alleen maar aan het slapen ben. Om 08h ben ik na mijn turn-around in bed gekropen. Na diverse keren wakker worden ben ik om 14h opgestaan. Nu is het inmiddels 18h30 en maak ik me op om weer te gaan slapen. Vanacht om 02h gaat de wekker voor de volgende turn-around. Ik ben gelukkig erg moe dus slapen zal wel weer lukken.
zaterdag 6 juli 2019 om 10:40
TrolleyDolly schreef: ↑06-07-2019 01:08Omwille van "operationele redenen". De enige reden die er is. Maw, ze kunnen me niet vervangen. Te weinig crew beschikbaar.
Het is nu hoogseizoen dus het is alle hens aan dek/boord.![]()
ach ja.. dat is natuurlijk ook niet zo gek, zo midden in de zomer..
maar goed, laten we hopen dat er volgende week iemand op extra dienstjes zit te wachten en jij lekker bij je familie kan zijn
zaterdag 6 juli 2019 om 11:39
Ik heb de afgelopen dagen je hele topic doorgelezen (of ja ik heb je geloept en alleen gelezen wat jij geschreven hebt, anders werd het wel heel veel). Leuk om te lezen over iemand die zo'n ander leven heeft.
Ondanks dat je wel contacten hebt lijkt het me toch wel eenzaam, zonder mensen om je heen die je door en door kennen. Ervaar jij dat ook zo?
Verder is dit natuurlijk gewoon een tvp
Ondanks dat je wel contacten hebt lijkt het me toch wel eenzaam, zonder mensen om je heen die je door en door kennen. Ervaar jij dat ook zo?
zaterdag 6 juli 2019 om 15:06
Gelukkig niet. Ik kan hier op viva goed mijn ei kwijt.duizel schreef: ↑06-07-2019 11:39Ik heb de afgelopen dagen je hele topic doorgelezen (of ja ik heb je geloept en alleen gelezen wat jij geschreven hebt, anders werd het wel heel veel). Leuk om te lezen over iemand die zo'n ander leven heeft.
En als ik nood heb aan vertrouwde gezichten dan maak ik een kopje koffie voor mezelf en Skype ik naar huis. Mijn moeder is alle dagen te bereiken. Dus ik kan echt op elk moment bij haar terecht indien nodig. Dat scheelt enorm. Zeker een maand of 2 geleden toen ik het een poosje heel moeilijk had. Even uithuilen bij je moeder blijkt ook prima te gaan via Skype
Mijn ouders stellen gerust het avondeten uit als ik Skype. Ze nemen er echt de tijd voor en heel vaak moet ik er na een paar uur (!!!) zelf een eind aan breien.
Ik kan me prima vermaken op mezelf. Momenteel ben ik mezelf aan het verliezen in een boek. Vooral landingsdagen zijn voor mij alleen. Na een vlucht heb ik urenlang gelachen met collega's en passagiers bediend. Daarna hoef ik dus niet persé nog iemand te zien. Dan moeten mensen al met een heel aantrekkelijk voorstel komen.
Ik kan persoonlijk dus wel goed tegen de eenzaamheid. Af en toe heb ik echter nog wel eens zin in een avondje stappen of een goed gesprek bij een glas wijn. Dus ik moet wel aan de slag om wat vriendschappen te sluiten.
zaterdag 6 juli 2019 om 22:00
Bedankt voor je antwoord. Fijn dat je zo'n goed contact met je ouders hebt.
Ik zou het erg missen om bij iemand binnen te kunnen vallen die aan een half woord genoeg heeft, maar ik hecht waarschijnlijk meer aan een vaste omgeving. Dat maakt jou natuurlijk ook geschikt hiervoor en mij niet.
Leuk om je verhalen te lezen!
Ik zou het erg missen om bij iemand binnen te kunnen vallen die aan een half woord genoeg heeft, maar ik hecht waarschijnlijk meer aan een vaste omgeving. Dat maakt jou natuurlijk ook geschikt hiervoor en mij niet.
Leuk om je verhalen te lezen!