Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Helemaal niet gek dat je er even doorheen zat. Je hebt natuurlijk ook je trainingsdagen, het gedoe met je ex en je collegas, en je verhuizing gehad, dus als er dan nog zo'n zware vlucht bovenop komt is het hartstikke normaal dat het even teveel wordt. En wat goed dat je toch nog het positieve kunt zien en daarmee afsluit :)
Aah fijn die reactie van die dochter, dat maakt een hoop weer goed neem ik aan. Lief! En goed dat er direct dossiervorming is mbt die klagende meneer.


Ik lees niet voor het eerst dat je met minder ervaren collega's stond. Is de turnover zo hoog binnen Emirates? Hoe lang blijven de meeste crewleden daar werken?
Alle reacties Link kopieren
mayou schreef:
25-06-2019 10:07
Ja maar 8 om 10 heb je echt alleen wanneer je deeltijd vliegt hoor, dus zo luxe is het nou ook weer niet.
Dit dus.

En bij KLM zijn er ook heel veel korte stops op ica vluchten . Een dag over in LA , Vancouver of Tokyo en weer terug. Hoewel beter dan bij Emirates wordt het hier wel heel luxe neergezet.
Marana schreef:
25-06-2019 10:39
Aah fijn die reactie van die dochter, dat maakt een hoop weer goed neem ik aan. Lief! En goed dat er direct dossiervorming is mbt die klagende meneer.


Ik lees niet voor het eerst dat je met minder ervaren collega's stond. Is de turnover zo hoog binnen Emirates? Hoe lang blijven de meeste crewleden daar werken?
Ja. Elke zondag start een nieuwe groep collega's. En dat gaat dan doorgaans over groepen van 60 personen. Gemiddeld werken mensen hier 3 jaar.

Ik was vandaag te moe voor sightseeing. Dus ik ben enkel even naar de mall geweest om een nieuwe portemonnee te kopen. Mijn oude heeft het begeven.

Ik wilde nog even aan het zwembad gaan liggen maar het is te bewolkt. Dus wat mij betreft zit de layover er weer op. Tijd voor een dutje van een paar uur voor ik weer terug naar Dubai vlieg.

Ik ga ervoor zorgen dat ik voor mijn vlucht naar Singapore wat meer uitgerust ben.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een stille meelezer. Sterkte met de terugvlucht! Hopelijk kan je thuis wat uitrusten.

Zou ik ook je insta mogen? :heart:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad niet gek dat je er even doorheen zat! Het klinkt ook allemaal echt heel zwaar het werken en dan ook nog verhuizen en in een ander land wonen.
Ik voel me al verrot na een vluchtje van Eindhoven naar Spanje dus zonder jetlag en onregelmatig werken.
Wat een rotvlucht Dolly.
Maar als er tijdens elke vlucht een supervisor aanwezig is, hoort zo iemand dan niet in te grijpen ipv jou al het werk te laten opknappen?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou jou ook graag volgen op instagram. :cheer2:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Rosalind schreef:
25-06-2019 12:25
Wat een rotvlucht Dolly.
Maar als er tijdens elke vlucht een supervisor aanwezig is, hoort zo iemand dan niet in te grijpen ipv jou al het werk te laten opknappen?
Mijn csv had het even druk als ik. Ik kan geen slecht woord over haar zeggen. Ze voelde zich zelfs heel schuldig dat ze die passagier aan mij had overgelaten. Maar dat kon ze niet weten natuurlijk.

Een collega van business class was naar beneden gekomen om even te kletsen. Nadat 10 minuten lang alleen maar collega's langs hem door liepen zei hij: "Is it me or is it so busy down here?" Mijn csv: "It's not busy, It's a madhouse!"
Alle reacties Link kopieren
Heb weer even bijgelezen naar mijn vakantie. Gefeliciteerd met je vaste contract! Super gedaan. Je nieuwe huis en kamer zien er ook echt fantastisch uit.

Ben trouwens met Turkish Airlines gevlogen deze vakantie en ben me toch ziek geworden van het vliegtuigontbijt. Gatverdamme.
Ik stond vanmiddag bij de bagage band op Schiphol op mijn koffer te wachten en bij de band ernaast kwam de bagage van een vlucht uit Dubai en daar stonden allemaal collega’s van je, dat was erg leuk om te zien, en wat waren ze met veel!

Hebben de in de donkere uniformen geklede collega’s van je een andere functie?
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
25-06-2019 11:48
Inderdaad niet gek dat je er even doorheen zat! Het klinkt ook allemaal echt heel zwaar het werken en dan ook nog verhuizen en in een ander land wonen.
Inderdaad: heel begrijpelijk! Mij lijkt het ook heel zwaar. Zo te lezen heb je alles prima opgelost, voor zover ik dat als leek kan beoordelen. ;-)
En dan heb je ook nog het tijdsverschil, telkens een ander ritme moeten volgen...
Pas goed op jezelf.
Frekkel schreef:
25-06-2019 21:02
Ik stond vanmiddag bij de bagage band op Schiphol op mijn koffer te wachten en bij de band ernaast kwam de bagage van een vlucht uit Dubai en daar stonden allemaal collega’s van je, dat was erg leuk om te zien, en wat waren ze met veel!

Hebben de in de donkere uniformen geklede collega’s van je een andere functie?
De mannen dragen een donker uniform. Maar als je een vrouw in een donkere outfit ziet lopen, is dat de purser. De mannelijke purser kan je dus enkel onderscheiden aan zijn naamplaatje.
TrolleyDolly schreef:
26-06-2019 05:09
De mannen dragen een donker uniform. Maar als je een vrouw in een donkere outfit ziet lopen, is dat de purser. De mannelijke purser kan je dus enkel onderscheiden aan zijn naamplaatje.
Het was inderdaad een vrouw in het donkere uniform. Leuk dat verschil.
Frekkel schreef:
26-06-2019 14:22
Het was inderdaad een vrouw in het donkere uniform. Leuk dat verschil.
Heel praktisch ook. Zo herken ik mijn baas van de dag tenminste. :proud:

---

Ik zit nu buiten voor mijn gebouw op de stoep te kijken naar de gezellige drukte die hier 's avonds heerst. Ik wacht op een collega die Britse ponden nodig heeft. Ik krijg Dirhams in de plaats.

Ik bewonder de gespierde lijven die een rondje rond het park rennen, zie collega's verzamelen op de gezellig verlichte terrasjes die rond dat park liggen en bedenk me dat ik dringend aan mijn garderobe moet werken. Al die jonge mensen lopen er namelijk bij alsof ze zo een nieuw filmpje gaan opnemen voor hun 10.000 volgers op instagram. Tussen al die hipsters zie ik tot mijn opluchting ook "gewone stervelingen" zoals ik lopen. Ik begon me bijna schuldig te voelen dat ik niet naar de gym ben gegaan vandaag.

Morgen ga ik weer. Echt!

Los van de onzekerheid die even opflakkerde, zit ik hier best te genieten. Wat een heerlijk plekje heb ik uitgekozen! Maar nu moet ik toch even naar het gebouw hiernaast lopen om die collega te treffen. Zo leer ik meteen weer iemand nieuw kennen. We hebben elkaar enkel nog via de Whatsapp groep van sillicon gesproken.
En voor ik het wist maakte ik zelf ook deel uit van al die gezelligheid. Die collega bleek net als ik een vlotte prater te zijn dus we besloten dat we net zo goed konden verder kletsen op een terrasje.

Ik ben uitgenodigd voor de eerstvolgende "movie/gamenight" met een paar andere collega's (als ik dan in het land ben tenminste). Verhuizen was echt een goede beslissing.
Hoe ziet een crew samenstelling er eigenlijk uit? met andere woorden, met hoeveel supervisors, pursers en dollys zijn jullie aanboord?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dolly,

Ik ben een stille meelezer en zou graag mee willen kijken op je insta!
Utakar schreef:
26-06-2019 21:11
Hoe ziet een crew samenstelling er eigenlijk uit? met andere woorden, met hoeveel supervisors, pursers en dollys zijn jullie aanboord?
Hangt af van het toestel.

Op mijn vlucht naar KUL met de A380 2 class:
1 purser
3 csv's
6 business class crew
11 economy class crew
= 21 cabin crew in totaal

In een 3 class toestel ongeveer hetzelfde maar dan heb je ook first class crew en minder economy crew. En 1 extra crew voor de Spa's natuurlijk.

De 777 3 class:
1 purser
1 csv
2 first class crew
3 bussiness class crew
6 economy class crew
= 13 cabin crew in totaal
Alle reacties Link kopieren
Ik had hier bijna de tranen in de ogen (van woede!) om die behoorlijk onredelijke meneer. Manmanman, sommige mensen..

Wat top opgelost en wát een mooi plekje heb je bemachtigd daar! Genieten om de beelden op insta bij de verhalen hier op viva te zien! :)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt wel veel insta aanvragen.. bij deze zou ik je ook graag willen volgen! Verslaafd aan Dubai en Emirates ben ik!
Wow, das echt best wel een grote groep bij de A380's
Gisteren pas ontdekt dat dit topic van jou is! Ik werd nieuwsgierig naar het topic wat elke keer maar boven aan staat op de reizen peiler en ik ben nu net klaar met ALLES lezen :proud:

Je sollicitatie topic heb ik destijds met veel plezier als een stille lezer gevolgd. Wat kan jij ontzettend leuk en beeldend schrijven.

Het lijkt me een geweldige, maar ook zware ervaring om mee te maken Trolley Dolly. Ik vind het heel knap hoe je verschillende lastige situaties aanpakt.

Ik ben inmiddels wel erg benieuwd geworden naar hoe jouw wereld eruit ziet en zou graag net als inmiddels bijna heel viva je insta willen :$ :$ (ik stuur je hier ook nog wel even een pb'tje over :) )

Je nieuwe onderkomen klinkt helemaal top en je nieuwe roomies ook! Een stuk gezelliger dan de dames waarmee je eerst woonde.

Hoe is het inmiddels op liefdes gebied? En lukt het al iets meer om wat vastere contacten te leggen? Heb je die rijke dame nog wel eens gesproken?
Alle reacties Link kopieren
Wat een vreemde mensen, en dus ook passagiers, zijn erg toch op de wereld. Ik hoop dat je dat voorval alweer een beetje kwijt bent.

Leuk om te lezen, en inmiddels ook te zien, dat je het zo naar je zin hebt op je nieuwe plekje! Ben benieuwd naar je volgende verhalen.

Wat zijn nu precies de taken van de purser, de csv en de cabin crew? En zou je wel door willen stromen naar een andere functie?
Alle reacties Link kopieren
Trolley ( of iemand anders ) , het ziet er naar uit dat wij in juli op doorreis een nacht of twee nachten in Dubai gaan verblijven om vrienden te ontmoeten die aan de andere kant van de wereld wonen en ook op doorreis zijn. Ik ken Dubai niet behalve dan dat ik er over ben gestapt een paar keer. Ik weet dat het er onvoorstelbaar heet is😱. We zullen zeker niet naar het strand gaan of iets , reizen wel met een 9 jarige . Voor een nacht , hooguit twee , is dat te doen ? Ik vermoed dat er overal airco is in restaurants en malls . Kom ik redelijk snel met een taxi van de AirPort weg ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven