Verwarrende sms

01-07-2019 21:39 151 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een jongen die ik leuk vind en via de woningstichting ken, hij moest werkzaamheden aan de flat waarin ik woon verrichten, heb ik vorige week om advies gevraagd waarvoor hij afgelopen donderdag bij mij thuis geweest is. Omdat ik wilde weten of hij mij ook leuk zou vinden heb ik hem grvraagd of het hem leuk leek eens een keer wat te gaan drinken ergens.

Dit was zijn sms

Hoi goede middag, fijn dat je het gesprek gezellig vond. Hoop dat je wat aan mijn advies hebt gehad. Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen. Ik ga niet in op jouw uitnodiging.dat heeft niets met jou te maken maar simpelweg met het feit dat ik gelukkig ben met mijn gezin.

Is het zo dat hij gelukkig is met z'n vriendin/vrouw en kinderen? Of Is gek op z'n kinderen maar misschien niet op,z'n vriendin/vrouw? Want als ie geen kinderen en/of vrouw/vriendin had dan had ie wel willen daten ?

Omdat ie ook zegt dat heeft niets met jou te maken, daarmee geeft ie aan dat ie mij qua persoonlijkheid/uiterlijk leuk/aantrekkelijk vind (ik zeg nu niet hiermee dat dat perse betekent dat ik zijn type ben maar hij had me als ie dus geen kinderen en partner had misschien wel beter willen leren kennen).

..maar goed, nu ik zijn sms nog eens gelezen heb vind ik het lastig te begrijpen wat hij er bedoelt/hoe hij er zelf over denkt. Zoals ik al zei vind ik het lastig hoe ik zijn sms moet opvatten. Ik heb hem vrijdag terug gesmst dat ik het begreep en bedankt voor z'n advies,
Het lijkt met toch heel duidelijk? Ik snap niet zo goed wat je níet snapt aan deze duidelijke sms. Hij wil niets met jou, hij heeft een gezin (vrouw/vriendin en kind(eren)) waar hij gelukkig mee is.
Laat het los. Het was niks, het is niks en het zal nooit iets worden!
S-Meds schreef:
01-07-2019 22:06
ik ben bang dat je TO nu nog veel meer waanideeën in haar hoofd plant
Net wat ik dacht. Vrees dat deze post niet gaat helpen.
madamzonderm schreef:
01-07-2019 22:04
Dit is hoe ik het berichtje lees elfje:

Hij geeft genoeg informatie om duidelijk te maken dat hij niet met je wilt daten. Daarbij noemt hij niet specifiek wat hij voelt voor zijn naasten, alleen dat ze er zijn en dat dat voldoende is voor hem dat ze er zijn en dat hij het zo wilt houden. Je zal niet weten of hij ook echt blij is met zijn vrouw en met zijn kinderen en onaardig/intens gezegd, dat zijn ook je zaken niet. Hij benoemd het niet en dat is zijn goed recht.
Misschien "Is het zo dat hij gelukkig is met z'n vriendin/vrouw en kinderen".
Misschien "Is hij gek op z'n kinderen maar misschien niet op, z'n vriendin/vrouw"
Zou kunnen, maar hij zegt het niet en je hoeft het niet te weten om te weten of open staat voor een date. Want hij is gelukkig genoeg met de situatie zoals die nu is voor hem. Dat over hoe je zijn situatie kan inschatten.

Dan nog wat hij wel of niet voor je zou kunnen voelen.
Er zijn verschillende dingen die je voor iemand kan voelen. Ik denk dat zo'n lijst onuitputtelijk is. Dat dingen kunnen overlappen dan wel elkaar uitsluiten.

Stel, zoals als mogelijkheid noemt, dat "ie geen kinderen en/of vrouw/vriendin had". Dan zou hij wellicht open staan om met *iemand* te daten. Niet per se met jou. Hij zou verschillende dingen voor je voelen (dat woord heeft teveel lading voor wat ik wil zeggen).

Hij zou
- totaal geen interesse in je kunnen hebben voor wie je bent als persoon
- vinden dat je een leuke jurk aan hebt
- je een vriendelijk meisje kunnen vinden
- je graag willen zien voor nog een date
- je onaardig vinden
- benieuwd zijn naar je puzzels
- met je naar bed willen
- smoorverliefd op je zijn
- je nooit meer willen zien
- ...
een haast onuitputtelijke lijst, wat ik noem is zeker incompleet.
In zijn smsje gaat hij niet zo diep in op wat hij voor je voelt en dat maakt ook niet uit want zelfs als hij iets voor je voelt doet hij er niets mee want hij is blij met de situatie zoals die nu is voor hem.
Je zou een aantal dingen van die lijst kunnen schrappen door zijn opmerking dat het niet aan jou ligt. Ik denk dat de volgende dingen *NIET* waar zijn over hoe hij je ziet (en die lijst zal weer incompleet zijn).
- je onaardig vinden
- je nooit meer willen zien
- ...
Vast nog meer dingen.
Er zijn dus veel dingen die, als hij open zou staan om met *iemand* te gaan daten, voor je zou kunnen voelen. Je zal niet weten wat dat zal zijn. Maar wat het ook zou zijn, het gaat nu niet leiden tot persoonlijk contact met hem om af te tasten of jullie bij elkaar passen. Populair gezegd, hij wil je niet.

Dat is hoe ik het lees. Beantwoord dit je vraag?
Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Schilder heeft gezegd geen interesse te hebben. Dat kun je dood analyseren, maar de boodschap blijft hetzelfde.
Op naar de volgende elfje. Geen hand vol, maar een land vol.
biol schreef:
01-07-2019 21:53
Dit!!! Echt.. ga weg!
:rofl:
Waarom staat dit op "Relaties"? :roll:
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Hij wijst je netjes af. Hij heeft een gezin. Een vrouw, kinderen en heeft daarom GEEN INTERESSE in andere vrouwen. Maak jezelf niet nog meer belachelijk en laat het rusten.

Die sms is overigens heel duidelijk en niet verwarrend.
Let it go, let it go. Hij heeft geen interesse, is gelukkig met zijn gezin dus waarom ben je zo aan het over-analyseren? Je bent een volwassen vrouw van in de 30 (!!!). Dit is echt geen normaal gedrag meer. Is het een bepaalde onzekerheid vanuit jou dat maakt dat je zo obsessief bezig bent met een bezette man? Nee = nee. Accepteer dat, er zijn genoeg andere mannen. Als je het geen plek kunt geven zou ik als de wiederweerga hulp zoeken. Dit gedrag is echt niet oké.
Dan stuur je toch een sms'je om te vragen hoe hij het precies bedoelt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
01-07-2019 22:12
😆😆😆
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wat is er met je aan de hand?
Hoe komt het dat jij ondanks dit overduidelijke berichtje nog niet begrijpt hoe het zit?
Het is zo duidelijk, maar jij ziet dat niet.
Heb jij een stoornis waardoor je berichten anders oppikt dan de bedoeling is?
Je weet nu in iedergeval wel dat er geen enkele kans is dat je iets met hem gaat krijgen. Vanaf nu ga je je dus normaal gedragen en niet meer als verliefde puber. En voortaan geen berichten sturen naar mannen die gewoon vriendelijk zijn. Vriendelijkheid geeft niet aan dat ze je leuk vinden.
simbalabimba schreef:
01-07-2019 22:10
Waarom staat dit op "Relaties"? :roll:
psyche was vol
S-Meds schreef:
01-07-2019 22:06
ik ben bang dat je TO nu nog veel meer waanideeën in haar hoofd plant
Ik hoop het niet. Ik heb meerdere keren benadrukt dat hij geen interesse heeft. En dat het is hoe ik het lees. Ik hoop dat ze wat zegt over hoe ze dat leest en misschien moet ik gerichter vragen dan "beantwoord dit je vraag?".
Het was mijn bedoeling 'ondertiteling' te geven bij het berichtje omdat volgens mij Elfje daarnaar vraagt, in ieder geval voor zichzelf.

Lastig dit. Hopelijk zijn het goede vragen.
Elfje, Wat denk je na het lezen van mijn post over het berichtje van de schilder? Wat betekent zijn berichtje nu voor je?
Wat je antwoorden ook zijn, er is geen toekomst voor jullie.
Nouschi schreef:
01-07-2019 22:12
Dit is pesten. Niet okay.
Ik besef ineens dat ik een mannelijke forummer al een eeuwigheid niet meer hier gezien heb. Die denkt ook zo’n beetje als Elfje, volgens mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
madamzonderm schreef:
01-07-2019 22:14
Ik hoop het niet. Ik heb meerdere keren benadrukt dat hij geen interesse heeft. En dat het is hoe ik het lees. Ik hoop dat ze wat zegt over hoe ze dat leest en misschien moet ik gerichter vragen dan "beantwoord dit je vraag?".
Het was mijn bedoeling 'ondertiteling' te geven bij het berichtje omdat volgens mij Elfje daarnaar vraagt, in ieder geval voor zichzelf.

Lastig dit. Hopelijk zijn het goede vragen.
Elfje, Wat denk je na het lezen van mijn post over het berichtje van de schilder? Wat betekent zijn berichtje nu voor je?
Wat je antwoorden ook zijn, er is geen toekomst voor jullie.
hoezo ondertiteling, die man is glashelder
HIJ WIL NIET
wat kan je daar nog aan ondertitelen?
Francien2019 schreef:
Dit is pesten. Niet okay.
dit is zeuren, niet okay
Dit is een heel duidelijke sms: hij wil niets met je drinken, want hij is gelukkig met zijn gezin. Dus je kunt hopen, dromen en in zijn sms en eerdere reacties van alles interpreteren, maar hij wil niet. Dus dat heeft alleen zin als je je tijd wil verdoen. Mag hoor, maar je komt niet dichter bij deze man.

Jammer, maar ja, zo gaat dat. Even balen en dan weer borsten vooruit en lippen getuit, op naar een nieuw avontuur!
Manta schreef:
01-07-2019 22:09
Je kunt ook overdrijven natuurlijk.
Schilder heeft gezegd geen interesse te hebben. Dat kun je dood analyseren, maar de boodschap blijft hetzelfde.
Ja, ik ben ver gegaan, met opzet. Ik zie Elfje dingen afwegen in haar vraag in ik wil duiden dat wat ze bedenkt niet uitmaakt voor de uitkomst. Er is haar al vaak gezegd dat hij geen interesse heeft en dat kwam niet aan. Ik heb dit geprobeerd. En ik weet niet of ik er goed aan doe. Maar dit is het. En ik zie haar vraag enigszins los van de schilder, hoe lees je zo'n sms?
Manta schreef:
01-07-2019 22:09
Op naar de volgende elfje. Geen hand vol, maar een land vol.
Juist. Precies dit.
blijfgewoonbianca schreef:
Ik besef ineens dat ik een mannelijke forummer al een eeuwigheid niet meer hier gezien heb. Die denkt ook zo’n beetje als Elfje, volgens mij.
oh ja, die was heel populair bij zijn (betaalde) vriendinnen
Ik heb mezelf denk ik proberen te overtuigen dat als ie geen partner en kinderen had dat het dan misschien wel tot een date was gekomen maar ik zie nu zelf ook in dat hij (op dit moment en misschien wel nooit) geen interesse heeft (gehad).
S-Meds schreef:
01-07-2019 22:13
psyche was vol
:-D
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
S-Meds schreef:
01-07-2019 22:15
hoezo ondertiteling, die man is glashelder
HIJ WIL NIET
wat kan je daar nog aan ondertitelen?
Ik vind het glashelder, jij vind het glashelder. Elfje niet volgens mij.
Ze heeft nog bijvoorbeeld deze vraag: "Want als ie geen kinderen en/of vrouw/vriendin had dan had ie wel willen daten ?"
En ik heb een poging gedaan daar iets over te zeggen.
Sorry, dat was mijn intentie. Ik ga ervanuit dat Elfje serieus is in haar vraag en geen trol. Dit was mijn poging.
elfje85 schreef:
01-07-2019 22:20
Ik heb mezelf denk ik proberen te overtuigen dat als ie geen partner en kinderen had dat het dan misschien wel tot een date was gekomen maar ik zie nu zelf ook in dat hij (op dit moment en misschien wel nooit) geen interesse heeft (gehad).
Wat maakt het uit wat hij eventueel wel of niet had gewild als hij vrijgezel zou zijn? Deze man is geen vrijgezel. Dat is een feit.
Feit is ook dat hij gelukkig is met zijn gezin en jou niet wil.
Nog een feit: het heeft geen zin om hier over na te blijven denken.
elfje85 schreef:
01-07-2019 22:20
hij heeft geen interesse en hij is niet beschikbaar
je bent kansloos voor hem, nu en voor de rest van je leven/
Elfje, 'het heeft niet met jou te maken' is er één in de categorie 'het ligt niet aan jou, maar aan mij' of 'er waren betere kandidaten'. Een beleefde afwijzing om iemand niet onnodig te kwetsen met 'ik zie niets in je', 'ik houd niet meer van je' of 'je hebt een slecht sollicitatiegesprek gevoerd'.
Nee, niet helemaal to the point, maar een gemiddeld (ik zeg bewust niet normaal) mens trekt hieruit zijn/haar conclusie en doorrrr!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven