Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2



Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Leeuw wij wachten sowieso tot na de eerste echo en zullen het selectief vertellen. Ouders en directe familie hoort het natuurlijk nu al zodra we ze zien. Ik ga het mijn ouders en jongste zus zaterdag vertellen! Zo benieuwd hoe de reactie is!

Stefaniee ik vond het heerlijk te weten dat we een klein meisje kregen! Kan me ergens voorstellen dat het heel speciaal is, maar ik ben echt een control freak dus niks voor mij :hihi:
Bovendien maakt mijn moeder pretecho's en zou dan toch door mijn hoofd spoken, zou zij het toch perongeluk hebben gezien?

Sambabal oh wat heerlijk! Een van mijn beste vriendinnen zit al jaren in een traject, wat een verlossing lijkt me zo'n positieve test :love:
Leuk dat er al zoveel meiden zijn die zich hier bij hebben aangesloten!
Iedereen gefeliciteerd! Wij hebben nog niets gekocht. We zijn nog een beetje in afwachting van de eerste echo. Daarna willen we het aan iedereen vertellen en zullen we dus een aantal dingen gaan kopen.

@Jantientje1, hopelijk gaat nu alles wel goed! Zelf vind ik het ook spannend, door mijn eerste zwangerschap wat eindigde in een miskraam, maar ik probeer er niet te veel aan te denken.

@Koekiemonster26, Welkom! 15-7 is al heel snel. Dat is super fijn!

@Leeuw32, tuurlijk mag je nog meeschrijven! Bij de mensen die in april van dit jaar waren uitgerekend zijn veel miskramen geweest. Hopelijk blijft dat deze groep nu bespaard.

@thefiepie, Dat is snel gegaan binnen een week zoveel gegroeid!

@Stefaniee, Bijzonder lijkt me dat om het geslacht niet te weten. Toch zal ik denk ik te nieuwsgierig zijn en wil ik het op den duur juist wel weten.
Alle reacties Link kopieren
@thefiepie Inderdaad zo fijn, geen medisch traject meer! Qua kwaaltjes heb ik gevoelige borsten, een gevoelige onderbuik en ik ben erg moe.

@Stefaniee Daar moet je helemaal niet over in zitten horen. Ik gun niemand dit traject, dus het zou fantastisch zijn als het bij iedereen liep zoals bij jullie! :)

@Koekiemonster26 Ja dit is echt een onbeschrijfelijk gevoel! Het was bij mij compleet onduidelijk waarom ik niet zwanger werd, waardoor het ook maar gissen was naar wat voor traject er paste. Dan ga je op den duur wel denken: Gaat het ooit wel lukken..


Ik vind het zo tof om zo'n topic te hebben! Ik heb zojuist de fertiliteit gebeld en 26 juli mijn eerste echo: nog zooooo lang wachten! Ik zou het nieuws eigenlijk wel van de dagen willen schreeuwen!

Hebben jullie al een idee wanneer en hoe jullie het vrienden en familie gaan vertellen?
Alle reacties Link kopieren
Hier 22 juli vroege echo en 7 aug intake. Mag de eerste maanden bij de verloskundige lopen en daarna wordt ik overgedragen aan het ziekenhuis ivm keizersnee vorige keer.

Voordeel is dat er totaal geen onzekerheid is ten aanzien van de bevaldatum. Die wordt ingepland omdat het dit keer een geplande keizersnee wordt. Zal dus denk ik 3e of 4e week van februari worden gok ik. Heel misschien eerste week van maart, tenzij ik alsnog besluit voor een natuurlijke bevalling te gaan.
Alle reacties Link kopieren
Sambal, 2 jaar! Wat fijn dat het nu voorbij is. Is het zwaar geweest voor jullie? En hoe vond je partner het? Je hoeft niet te antwoorden hoor, was benieuwd naar ervaringen van anderen waar het minder soepel ging.

Prima, dan ga ik mij zo in de tabel zetten :). Deze zwangerschap voelt anders dan de andere 2 miskramen al zegt het natuurlijk helemaal niks.

Qua kwaaltjes: ik heb vooral een hoger libido en meer honger, af en toe wat krampen, maar verder niks bijzonders. Geen migraine, dat het is het belangrijkste “kwaaltje”. Waarschijnlijk blijft dit de komende 8 maanden zo en heb ik geen last van de “typische” kwaaltjes.

Koekie, wat naar voor jouw vriendin. Hoop dat ze snel zwanger mag zijn!

Mijn 1e echo zal bij fertiliteit zijn omdat ik door IVF zwanger ben geworden, denk dat ik donderdag ze ga bellen.
Alle reacties Link kopieren
@Jantientje1, oh wat spannend dat je al gaat weten wanneer je kindje geboren gaat worden. Is het een bewuste keuze om nu opnieuw voor een keizersnede te gaan of had je eigenlijk geen keuze?

@Leeuw32 Geen probleem hoor, ik heb er geen moeite mee.
Ik vond het zeker een zwaar traject. Veel onzekerheid, gevoel van falen. Clomid heb ik veel nare bijwerkingen van gehad, dus in die zin was spuiten een verademing, al vond ik dat psychisch echt een grens over. Maar nu in de eerste ronde Gonal F al raak! Mijn man voelde zich vooral heel erg machteloos en hij bleef elke keer maar zeggen dat het wel goed kwam. Maar gister bij de onverwachte positieve test kwamen bij hem dan ook eindelijk tranen! Het heeft zeker veel met hem gedaan ook.
Hoe hebben jullie het traject ervaren? IVF lijkt me nog veel pittiger!! Voor jullie ook een lange weg geweest? En uiteraard hoef jij hier ook niet op te antwoorden hoor :)

@Koekiemonster26 Hopelijk heeft jouw vriendin ook geluk binnenkort! Ik werd altijd wel hoopvol van de succes verhalen!
Alle reacties Link kopieren
@sambal valt mee: ruim een jaar. De IVF was een noodgreep: het was dat of aan de pil. Ik vond de IVF echt prima tov vorige maanden: geen migraine, niet misselijk en energie. Daarna gelukkig veel minder klachten gehad.

Vantevoren ben ik 2x in het ziekenhuis opgenomen vanwege uitdrogingsverschijnselen tijdens mijn menstruatie. Andere maanden waren ook geen feest ;). Heeft voor wel wat spanningen gezorgd bij ons.
Nou, vanmorgen gebeld voor afspraak 1e echo. Deze staat nu gepland op 30 juli.
Kosten hiervoor moeten we zelf betalen omdat de verzekering alleen de termijnecho vergoed.
Is dit bij jullie ook zo? :huh:
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk al die echo's die zijn ingepland inmiddels!!!

Stefanie ehh.. mij is daar niets over verteld. Wat vreemd? Wij hadden het plan nog even te wachten dus ik ben niet aanvullend verzekerd.. zal het eens uitzoeken.

Leeuw wat een verhaal! En wat fijn dat het nu gelukt is. Kan me voorstellen dat dit voor spanningen heeft gezorgd.

Jantien lijkt me heel bijzonder om nu al te weten wanneer het ongeveer gaat zijn. Ik ben bij mijn dochter met 39 weken ingeleid, omdat mijn dochter aan de grote kant was. Dus dat is nog even afwachten, mocht dat weet zo zijn dan zal dit weer gebeuren verwacht ik.
Alle reacties Link kopieren
@ Stefanie, mij is daar ook niets over verteld maar ik zie het wel op de website van mijn verloskundige staan. Gek!

Mijn echo staat al ingepland op 16 juli, spannend hoor!
1 augustus heb ik de intake.
Ik weet wel al dat ik in het ziekenhuis zal bevallen maar wordt het liefst eerst door de verloskundigenpraktijk begeleid i.p.v. de gyn in zo’n groot, onpersoonlijk ziekenhuis. Na een tijdje zal ik wel overgedragen worden.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alle reacties Link kopieren
Stefaniee schreef:
02-07-2019 14:49
Nou, vanmorgen gebeld voor afspraak 1e echo. Deze staat nu gepland op 30 juli.
Kosten hiervoor moeten we zelf betalen omdat de verzekering alleen de termijnecho vergoed.
Is dit bij jullie ook zo? :huh:
Dat klopt inderdaad. Alleen de standaard echo's (termijnecho, 20-weken echo etc) worden vergoed. Vorige keer liep ik de gehele zwangerschap in het ziekenhuis, dus toen had ik bijna elke controle een echo. Zal nu wel wennen zijn.

Volgens mij word ik rond de 32? Wekem wel doorverwezen naar het ziekenhuis, omdat ik vorige keer een keizersnee heb gehad, dus dan zullen er wel weer wat meer echo's volgen.
jantientje1 wijzigde dit bericht op 02-07-2019 20:31
14.72% gewijzigd
thefiepie schreef:
02-07-2019 20:05
@ Stefanie, mij is daar ook niets over verteld maar ik zie het wel op de website van mijn verloskundige staan. Gek!

Mijn echo staat al ingepland op 16 juli, spannend hoor!
1 augustus heb ik de intake.
Ik weet wel al dat ik in het ziekenhuis zal bevallen maar wordt het liefst eerst door de verloskundigenpraktijk begeleid i.p.v. de gyn in zo’n groot, onpersoonlijk ziekenhuis. Na een tijdje zal ik wel overgedragen worden.
Gek misschien, maar hier is het precies andersom.
Ik ben bij onze 1e vanaf 20 weken overgedragen aan het ziekenhuis omdat ze het vermoeden hadden van een afwijking in de hersenen ( uiteindelijk niets aan de hand) en heb een superfijne ervaring aan ons ziekenhuis en de dokters die er werken.

Vind het eigenlijk maar weer gek om naar de verloskundige te moeten. :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Stefaniee schreef:
02-07-2019 20:29
Gek misschien, maar hier is het precies andersom.
Ik ben bij onze 1e vanaf 20 weken overgedragen aan het ziekenhuis omdat ze het vermoeden hadden van een afwijking in de hersenen ( uiteindelijk niets aan de hand) en heb een superfijne ervaring aan ons ziekenhuis en de dokters die er werken.

Vind het eigenlijk maar weer gek om naar de verloskundige te moeten. :bonk:
Hier id precies hetzelfde gevoel. Vond de begeleiding in het ziekenhuis erg fijn.
Alle reacties Link kopieren
Stefanie geen idee, nog niet in verdiept en eerlijk gezegd vind ik het ook niet heel boeiend. Als ik een extra echo wil doen we dat en zien wel of dat moeten betalen.

Ik heb 19 juli een echo (dan ben ik 6 weken) zelf geregeld bij een echo-bureau. Kost 30 euro, vind ik nogal meevallen. Geen idee of ik in het ziekenhuis of verloskundige ga lopen, volgende week eens met huisarts/fertiliteit overleggen. Voor degene die al kinderen hebben, waarom is ziekenhuis of verloskundige fijner?

Gevoelsmatig geef ik denk de voorkeur aan een het ziekenhuis, omdat daar meer kennis is over welke medicijnen mogen en het antwoord niet meteen is “nee is niet veilig” wat een verloskundige eerder zal zeggen.

We zijn nu op vakantie, ik vind het maar ingewikkeld met al die eet-regels :@@: . Sommige termen ken ik echt niet in de taal hier en ik gok maar dat alles goed gaat...
leeuw32 wijzigde dit bericht op 02-07-2019 22:50
45.26% gewijzigd
Hi allemaal, gefeliciteerd! Ik mag ook (weer) meeschrijven met een uitgerekend topic. Hopelijk mag ik nu blijven tot het eind! Lees hier al wat verhalen van dames waar het niet echt op rolletjes is gelopen. Nou ik kan jullie hand schudden! :hug:

Na 1 missed abortion 2 jaar geleden met 7 weken, verklevingen in baarmoeder door curretage en een missed abortion met 11 weken ben ik weer zwanger! Ik sta er dus wat minder happy de peppy in als voorgaande keren, maar de eerste stap is gezet: ik ben weer zwanger! :yes:

Ik ben 31, man 32 en we hebben nog geen kids. Uitgerekende datum is denk ik rond 7 maart. Mijn bevalling zou door de verklevingen sowieso medisch zijn. Daarbij doe ik mee aan een test voor omdat ik verhoogde antistoffen aanmaak vanuit m'n schildklier wat mogelijk de miskramen heeft veroorzaakt.

Hebben jullie al veel kwaaltjes? Ik ben deze keer wat misselijker maar m'n borsten doen geen pijn. Zijn wel wat groter maar verder nog niets. M'n test is ook wat lichter dan vorige keren. Maakt me ook weer wat onzeker.
Alle reacties Link kopieren
@ noonootje, welkom, En gefeliciteerd!
Jullie hebben ook al een heel pad gevolgd met aardig wat verdriet. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er nu niet ten volle van kan genieten, hopelijk kan dat verder in je zwangerschap wel.

Wat grappig dat iedereen het ziekenhuis/ verloskundige anders heeft ervaren.
Scheelt er in mijn geval denk ik ook wel aan dat ik in een heel groot academisch ziekenhuis werd geholpen. Iedere keer weer een ander gezicht en heel veel gewacht.
Ik wil nu het liefst ook naar een ander, kleiner, ziekenhuis doorverwezen worden maar weet niet echt of het kan omdat daar de expertise mist over mijn hartziekte.
De verloskundige voelde voor mij veel laagdrempeliger, men kent mij bij mijn voornaam en ze zijn heel kundig in wat ze doen. Dat ik vanmiddag bv de assistent aan de telefoon had vroeg ze meteen naar mijn zoon, dat vind ik erg fijn.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Bij mij vallen de kwaaltjes wel mee. Ik ben nu voornamelijk misselijk, vroeg wakker en aan het eind van de dag moe.
De moeheid herken ik wel van de vorige keer. Echter was ik toen niet misselijk, maar had ik andere klachten. Zo zie je maar.. Elke keer is weer anders.
Leuk dat er zoveel echo's al gepland zijn. Ik heb contact opgenomen met een verloskundige en binnenkort wordt de echo gepland, spannend!

@Stefaniee, Vreemd. Bij mijn vorige zwangerschap werd alles gewoon vergoed vanuit de basisverzekering.

@Noonnootje, gefeliciteerd! Hopelijk gaat nu alles wel goed. Ze zeggen altijd een streepje is een streepje. Ongeacht of hij donker of licht is.
Alle reacties Link kopieren
nonoontje ik hoop zo dat je (wij allemaal) mee mogen schrijven tot het einde!

Ik heb ook onder beide zorg gestaan, doordat mijn dochter groot werd geschat. Ik vond de verloskundige VEEEEL fijner, bij de gynaecoloog moest ik elke keer weer vertellen wat ze de vorige keer hebben besproken. De verloskundige wist dat gewoon. Ik heb wel gekozen voor een praktijk met 5 verloskundigen (IPV 2), dus ik zag daar wel steeds een ander gezicht. Wel mocht ik kiezen als ik me prettig voelde bij een van de verloskundigen daar vaker de controle te laten doen.
Bevallen ben ik dus medisch uiteindelijk, dus daar was het sowieso een verrassing. Gelukkig kundig en vriendelijk personeel.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag thuis bevallen, dus ik heb me aangemeld bij een verloskundige :)

@NooNootje: gefeliciteerd! Jeetje wat heftig allemaal zeg! Heb jij een te traag werkende schildklier of een te snel werkende? Ik heb namelijk een te traag werkende (ontdekt tijdens fertiliteit traject) met TPO antistoffen, maar die zouden geen invloed hebben op de zwangerschap.

@Stefaniee bij mijn verloskundigepraktijk wordt de eerste echo op 8 weken wel vergoed, maar ik heb hem afgeslagen aangezien ik die al bij de fertiliteit krijg.

@Miesje1993 grappig! Ik ben juist niet wakker te krijgen haha.
Alle reacties Link kopieren
Sambabal ik hoef daar (gelukkig) niet over na te denken, ik mag weer in het ziekenhuis bevallen. Moet zeggen dat dit me ook goed bevallen is (no pun intended), een knopje en alle hulp die je nodig hebt is er.
Dus ik denk dat ik er alsnog voor zou kiezen, als ik keuze had überhaupt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve dames!

Als eerst allemaal van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! :heart:
Ik ben heel blij te vertellen dat ik ook mee mag schrijven en mijn 1e kindje verwacht rond 1 maart.

Ik ben nu 5,5 week zwanger en vind het na mijn miskraam van afgelopen januari behoorlijk spannend, maar heb goede moed! :flirting:

Ik ga proberen mezelf in de tabel te zetten! Eind volgende week bel ik voor een echo afspraak dus dan heb ik ook pas een datum.
Hoe gaat het met jullie?! Voelt iedereen zich goed? Ik heb zelf nog nergens last van, voel me wel af en toe weeïg maar van pijnlijke borsten o.i.d. nog geen sprake.

Hoop voor iedereen op een goede zwangerschap!
@Pinda,
Welkom en gefeliciteerd!
Voor jou is het ook spannend zo te lezen. Bij welke week is het de vorige keer mis gegaan?

Ik heb zojuist gebeld voor een afspraak en mijn eerste echo is op 24-7.
Alle reacties Link kopieren
@Miesje1993 Dank! Bij week 9 is het misgegaan.

Ik had veel bloedverlies bij het toiletbezoek en toen wist ik eigenlijk al genoeg.
Het nare is dat ik een goede echo had gehad bij 8 weken, en 1 dag daarna is het hartje gestopt met kloppen. Een goede echo beloofd dus ook niet altijd iets goeds helaas :(

Jij ook een nare ervaring gehad? Fijn dat je een datum hebt om naar uit te kijken! Hoeveel weken ben je op de 24e?
Alle reacties Link kopieren
@ Pinda, gefeliciteerd!
Ook spannend voor jou, ik wens je een hele mooie en volle zwangerschap.

Ik ben vandaag een dagje thuis met mijn zoontje, misselijk en moe, moe, moe.
Het is dat ik hier een driejarige heb rondlopen anders was ik zeker mijn bed weer ingegaan.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
@Pinda, helaas wel. Bij mij is het misgegaan met 8 weken en 5 dagen. Ik heb ook een kloppend hartje gezien en daarna is het misgegaan. Dit heb ik echter gezien op de echo. Het bloedverlies startte pas bij 12 weken. Ik heb het toen zo lang als mogelijk natuurlijk proberen af te wachten.

@thefiepie, zo'n rondlopend kind houdt je gelukkig wel lekker bezig. Ik was gisteren na mijn werk even op de bank een boekje gaan lezen en toen was ik snel in dromenland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven