Uitgerekend maart 2020

01-07-2019 11:26 1197 berichten
Hallo allemaal,

Wie vindt het ook leuk om samen te kletsen en is in maart 2020 uitgerekend?

Naam Leeftijd :duckie: Uitgerekend JMO Afspraken Bijzonderheden
vlaflippie 27 1e 16 februari 25/9 20wekenecho Bleek bij 8wekenecho al 12 weken zwanger te zijn
Domninoz 30 3e 26 februari J 16/9 controle zoon bijna 3, zoon 10mnd
leahv 31 3e 1 maart -
Koekiemonster26 29/32 2e 3 maart M 5-9 controle Vanishing Twin
Juffertje28 28 1e 3 maart 17 september controle 15 oktober 20 wekenecho -
Sunny_Lady 33/34 1e 4 maart 2 oktober 20 weken echo Zwanger m.b.v. ICSI
Pinda1511 27/29 1e 5 maart Miskraam in januari 2019 - kloppend hartje 18-7
JaneDoe00 27/29 1e 5 maart - -
Hartje83 35/39 2e 5 maart zoontje van 2
Sambabal 25/28 1e 6 maart 9-9 controle Zwanger na Gonal F en Clomid
MisseD 28 2e 6 maart - zoon prematuur geboren(nu 3jr), onder controle GYN
Jantientje1 30/32 2e 6 maart 23 september controle 3 miskramen voor oudste en nu 4 voor deze zwangerschap
Hufflepuff 24 1e 9 maart 13 sep VK, 21 sep geslachtsecho miskraam gehad t afgelopen jaar, nu nieuwe relatie en onverwachts (maar zeer welkom) zwanger
Chloé 30 1e 11 maart Echo 12-09, 01-10, 22-10
Koffiewijck - 1e 11 maart - -
Leeuw32 32/39 1e 12 maart J 2 miskramen en zwanger via IVF
Miesje1993 26/27 1e 13 maart 25 september MA september 2018
Zonnebloem 39 2e 16 maart echo op 4/9 en echo op 9/9 bij gyn Zoon bijna 2. Verschillende miskramen gehad.
Veyi 28 1e 17 maart 19/9 controle verloskundige
Jetski15 33 2de 17 maart 8-10 controle verloskundige zoon van 2



Noonootje & TheFiepie jullie zijn van harte welkom als jullie weer mee willen kletsen! Omdat jullie al sinds juli niet meer wat hebben laten horen zijn jullie uit het tabel gehaald om het overzichtelijk te houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:04
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
95.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sterkte voor iedereen die al eerder een miskraam heeft gehad! Lijkt me dat de spanning nog veel groter is dan! Mij lijkt het vooral spannend of er nou echt een levend kindje met hartje zit. Ik bedoel, je ziet niks...
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
@Koekiemonster ik heb me gisteren gelijk aangemeld :)

@NooNootje, ja ik had afgesproken met de internist dat ik direct zou bellen bij een positieve test, ook om door te geven dat ik dan mijn dosis gelijk met 25% verhoog.

@Thefiepie Wat knap zeg! En wat tof dat het dezelfde donor is! En ja je hebt inderdaad wel gelijk... geen schoonfamilie is wel echt heel fijn haha.

@Leahv ja dat vind ik ook super spannend, maar mijn klachten nemen alleen maar toe, dus dat vind ik wel geruststellend! Ik mag geen testen meer doen van mijn man :') Vandaag een dag thuis en ook gelijk voor het eerst overgegeven na het verwisselen van een vuilniszak.. De rest van de dag hele tijd aan het kokhalsen...
anoniem_387735 wijzigde dit bericht op 05-07-2019 14:08
Reden: Spelfout
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@sambabal, hopelijk blijft het bij deze ene dag misselijk! Ik hoop dat het me ook deze keer bespaard blijft.

Ik lees wel mee, maar op het moment gigantisch druk op het werk (grote fraudezaken e.d.), dat ik even iets minder reageer van ma-vr.
Alle reacties Link kopieren
thefiepie wat stoer dat je zo je wens in vervulling laat gaan, ik zou niet weten hoe dat is zonder partner. Zwanger ging voor mij heel snel, maar dat hele zwanger zijn vond ik echt wel zwaar (o.a. zware bekkeninstabiliteit) zou niet weten hoe ik dat zonder partner had kunnen doen.

Sambabal wat goed! Ik heb de intake staan op 11-7 in de avond. Ben heel benieuwd wat en of er iets is veranderd in de afgelopen jaren.

Jantien pff snap dat je dan even geen tijd hebt op het forum te reageren!

Ik ben nu onderweg naar huis, dat betekent dat we straks onderweg even stoppen (moest toch even voor mijn dochter) om het te vertellen aan mijn ouders. Ze heeft haar shirt met big sis al aan :hyper: wij zijn in Scandinavië geweest dus heb nog gezocht naar iets met opa en oma in Noors of Zweeds om ze dat te geven, maar helaas was er eigenlijk niets leuks.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag mij ook melden hier :-D
Ik heb donderdag positief getest. Ben er heel blij mee maar ook nog wat onwerkelijk.
Volgens eigen berekening zal ik rond 11 maart uitgerekend zijn!

Pas in m’n 11e week krijg ik een echo dus ik moet nog lang geduld hebben. Wij wilden eerst wachten tot 1e echo en het dan vertellen aan ouders en goede vrienden maar in mijn beleving was dit rond week 7 al. (Denk door veel vriendinnen met medische indicatie, eerdere miskramen etc en zij dus al wel op dat termijn een echo hadden). Nu weten we niet of we zo lang ons mond kunnen en willen houden..

Ik las al veel verhalen hier van vrouwen die een lange weg hebben afgelegd! Wat dat betreft ben ik erg ‘bleu’ en is dit mn eerste zwangerschap en ben ik snel zwanger geraakt. Ondanks dat vind ik het erg spannend en besef ik me hoeveel er nog fout kan gaan waardoor mn gevoel van heel blij naar wat bedrukt gaat.

Zo dit was een enorme egopost, goede binnenkomer :facepalm: :proud:
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ook ik zou graag mee willen lezen/schrijven!

Vorige week donderdag positief getest. Mijn eerste zwangerschap, en het was een verassing. Nog geen verloskundige gebeld, na het weekend ga ik dit doen!

Volgens eigen berekening uitgerekend op 5 maart 2020. Nog weinig kwaaltjes, wat me af en toe wat onzeker maakt.

Mijn 2 beste vriendinnen weten ervan, en onze ouders zijn op de hoogte (ben een open boek en het zou opvallen als ik niet rook en een wijntje drink in gezelschap), en daarnaast natuurlijk enthousiast om het te vertellen :-D
Alle reacties Link kopieren
@Koekie Bij mij komen ze op 16 juli voor de intake :hyper: Ik kreeg een appje met 'Gefeliciteerd met je zwangerschap!' Schrok me rot, dacht heb ik het toch iemand perongeluk verteld haha.

@Koffiewijck gefeliciteerd! Ik vind het ook echt nog heel onwerkelijk! Heb je last van kwaaltjes? Je hebt ook de mogelijkheid om een eerdere echo te doen op eigen kosten, mocht je niet zo lang willen wachten :)

@Janedoe gefeliciteerd! Oh wat spannend dat je het niet verwacht had!

Oh dames.. Mijn HCG loopt echt wel op. Nu 2 dagen 's ochtends overgegeven. Vervelend, maar ben er stiekem wel blij mee, want is wel geruststellend inderdaad! :facepalm:
Welkom alle nieuwe dames! :cheer2:

Ik merk aan mezelf dat ik minder tijd heb dan vorige zwangerschap om hier te lezen en te posten. Ik zal proberen om actief mee te schrijven, maar lukt me dit niet, dan haal ik mezelf uit de tabel.

Ik lees zoiezo mee! :popcorn:

Wat betreft het echoverhaal van een paar bladzijdes geleden, het maakt mij ook niet uit dat ik voor de 1e echo zelf moet betalen, maar dit was bij de zwangerschap van onze dochter niet zo. Vandaar de vraag! ;)

Mijn man zei nog: 'Al moeten we ze allemaal zelf betalen en wil jij 1x per maand een echo, dan doen we dat!

Voor mij zal het best afkicken zijn, want vorige zwangerschap dus medisch geworden vanaf 20 weken en dus iedere afspraak een echo.. :whistle:

Gister intakegesprek gehad van 'Moeder voor Moeders' en kreeg een positieve test in een doosje, hahaha, als aandenken en een mooie wikkeldeken voor de nieuwe baby :flirting:
Ze hebben nu een zomerstop van 4 weken, dus per 31 juli ga ik thuis piesen in een bakje. :hello:

Na onze eerste echo gaan we het vertellen aan ouders en schoonouders en met mijn verjaardag ( eind aug) trekken we onze dochter een grote zus shirt aan.
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe dames!

Even een kort berichtje, want ik ben nog steeds niet thuis...
Mijn ouders vinden het heel leuk! Mijn moeder zei meteen: zullen we even kijken dan? En voila! Daar een heel klein vruchtje met een mooi flikkerend hartje :love:

Stefaniee zorg dat het shirtje duidelijk is hahaha mijn ouders zagen het ook al niet :rofl:
Big sis is dus niet duidelijk genoeg blijkbaar :hihi:
Alle reacties Link kopieren
koekiemonster dat meen je niet 😂 zagen ze t niet? Gaaf trouwens zo’n echo! Misschien heb ik eroverheen gelezen, maar is je moeder verloskundige? Ik kan echt niet wachten tot de echo.... nog 2,5 week. :-?
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan het, als we ons zolang stil kunnen houden, pas vertellen na de echo.

Omdat de vorige keer, met mijn zoontje, begon met flink bloedverlies en ik toen in tranen, dacht nr 4 miskraam, bij mijn ouders kwam, hebben we het toen nooit echt gewoon kunnen vertellen. Wil nu eerst wel zeker hebben dat het hartje klopt denk ik. Maar misschien veranderd dat morgen ineens haha.

Hier beginnen de kwaaltjes ook echt. Pijnlijke borsten en erg moe. Komende weken maar vroeg op bed.
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,

Gefeliciteerd allemaal🙌🏼!

Leuk om in dit topic mee te kunnen schrijven. Wil iemand mij toevoegen? Leeftijd: 30/36, 1e, uitgerekend 13 maart. Ik heb nog geen afspraak staan.

In januari heb ik een miskraam gehad, met een behoorlijke lange nasleep. Hopelijk gaat het deze keer allemaal goed.

Wij gaan het denk ik pas rond de 12 weken vertellen, dan komen we net terug van vakantie. Hopelijk kunnen we het zolang stil houden.

De eerste kwaaltjes beginnen hier ook te komen: gevoelige borsten en behoorlijk last van de hormonen (kort lontje😄).
@koffie waarom pas in de 11e week eerste echo? Bij mijn praktijk is de eerste standaard al met 7 á 8 weken.

@koekiemonster jeetje zelfs al hartje! O_O Mooi dat dat kan bij je moeder! Ik ben jaloers haha doe mij ook maar zo'n moeder.

Ik heb vrijdag het ziekenhuis gebeld met de 'euh hallo ja ik ben zwanger hoor'. lekker awkward. En net even intake ingevuld van de verloskundige. Kan ik tenminste naar een datum toeleven want ik merk dat ik deze keer echt mega onzeker ben. Afgelopen week leek wel een maand te duren en gister ook flink gehuild.
Vanmorgen ook wat bruinverlies dus alarmbellen gingen al af maar gelukkig geen rood bloed. Test is wel mooi opgelopen. Ik had vandaag echt een knaller dus dat maakt me wel wat meer gerust. Ik testte in het begin heel licht namelijk terwijl dit bij mijn vorige 2 zwangerschappen veel donkerder was.

Verder echt heel erg moe en mn borsten groeien ook al flink dus qua kwaaltjes ben ik zeer tevreden! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
leah mijn moeder maakt pretecho's!

Wij waren gisteren bij vrienden en hebben het toch nog even stil gehouden, maar pfoeeee wat moeilijk is dat!

Welkom Chloe! Dat later vertellen is wel makkelijker met de vakanties tussendoor hè :hihi: wij zaten te bedenken wanneer we het moeten vertellen aan vrienden. Ik groeide de vorige keer erg snel en met 10 weken droeg ik al een zwangerschapsbroek en zag je al echt wel dat ik zwanger was. Ik ben benieuwd hoe dat dit keer gaat.

Noonootje wat vervelend hè die onzekerheid, heb je nu al een datum voor de echo? Ik mag over een week naar de verloskundige voor de "eerste" echo, heel benieuwd. Bij mijn moeder zie je nu echt nog niet echt iets hoor, die maakt uitwendige echo's. Het was wel echt een geruststelling het hartje te zien, al lees ik hier ook dat dit niet alles zegt.

Qua symptomen.. ik ben echt zooooo ontzettend moe... In de auto ook echt heel erg misselijk, ben benieuwd of ik dit keer weer zo moet overgeven. Hoop het niet, want hoe leg ik dat uit aan mijn peuter?
Als de echo maandag weer goed is ga ik een gepersonaliseerd boekje kopen voor mijn dochter, zo kunnen we haar uitleggen wat er gaat gebeuren.

Qua vertellen; ik ga volgend weekend bij mijn zusje op visite (die woont ook wat verder weg) en ik hoop dat mijn schoonzus zaterdag nog naar mijn schoonouders gaat. Mijn schoonmoeder is dan jarig, maar viert het niet.

We willen het heel graag face to face vertellen, maar met alle vakanties kan dat nog wel even lastig zijn. We willen het namelijk ook zelf vertellen en voorkomen dat iemand ons voor is.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Chloe en andere nieuwelingen!

Koekie wat fijn dat je al een hartje hebt gehoord. Lijkt mij zo speciaal om mee te maken...

Wij zijn net terug van vakantie en gaan het deze week vertellen aan mijn schoonouders. MIjn ouders en 3 vriendinnen weten het al, die hebben ik het telefonisch verteld omdat ik eindelijk een dikke streep had voor mijn NOD (na 2 miskramen). Inmiddels iets meer vertrouwen dat het dit keer misschien wel goed gaat.

Qua kwaaltjes: ik kan niet meer naar de WC. Auw......verder nog helemaal niks. Hopelijk blijft het zo :)
Alle reacties Link kopieren
leeuw dat kwaaltje van jou ken ik ook 😂 ik dacht verder ook vrij weinig te voelen maar sinds een paar dagen enorm moe en ook af en toe misselijk. Nu 6w1.

Vertellen: aan sommigen nu gedaan. Ouders, broers en vriendin. De rest wil ik denk wachten tot na de echo over 2 weken. Met werk wordt wel grappig: ik werk in het onderwijs dus binnenkort zomervakantie. Als ik daarna terugkom ben ik als het goed is 14 weken. Meteen een leuke binnenkomer van het nieuwe schooljaar 😁
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
@leahv; Zoals het nu lijkt gaan wij gelijk op, vandaag ook 6 weken en een dag. Heb dezelfde kwaaltjes ook. Dat is zeker een leuke binnenkomer na je vakantie! Wie weet heb je dan ook al een klein buikje! Zullen ze verrast opkijken hihi.

Volgende week donderdag heb ik de eerste echo bij 7 weken en 4 dagen, spannend maar ik sta er ook wel nuchter in.

Ik heb er toch geen invloed op, en hoe ontzettend graag ik ook wil dat het dit keer wel goed gaat weet ik zeker dat ik er uiteindelijk wel weer over heen kom en met goede moed opnieuw zal beginnen wanneer het toch fout blijkt te zijn.

@Leeuw; Die herken ik ook! Gebruik je er iets voor? Ik heb vrijdagavond nog bij de huisartsenpost gezeten, zoveel krampen. Ze zei dat het los staat van de zwangerschap maar echt aan de dikke darm ligt :( Hoop dat dat heel snel oplost want dat is geen pretje om er bij te hebben.
Alle reacties Link kopieren
@pinda, leuk, samen op! Ik hoorde ook dat vanaf 6 weken hcg nog meer gaat stijgen, dus wel logisch, die toename van klachten. Wel lekker, volgende week al een echo! Ik moet nog 2 weken wachten.... wanneer kwam je er vorige keer achter dat het niet goed was?

Gaan jullie trouwens nog op vakantie? Wij over 3 weken, al in januari geboekt. Hopelijk voel ik me niet al te brak!
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Alle reacties Link kopieren
Leeuw Roosvicee Laxo wil wel helpen en die mag je hebben ;-)

Leah dat valt dan nog wel even stil te houden, hopelijk zijn dan de kwaaltjes van het eerste trimester een beetje voorbij :hihi:

Mijn buik is ook echt enorm opgezet, mijn broeken zitten al strak :facepalm:
Wat spannend al die echo's volgende week! Ik mag maandag, dan ben ik als het goed is 7 weken en 1 dag... Dus dan loop ik ook gelijk met jullie Pinda & Leah!

De vorige keer ben ik een paar dagen vooruit gezet, ben benieuwd of dat nu weer zo is.. dan val ik niet meer officieel onder de maart baby's.
Alle reacties Link kopieren
@Leahv bij 8 weken had ik een goede echo met kloppend hartje! 1 dag er na is het hartje gestopt met kloppen.. Hoe bizar! Uiteindelijk heeft die miskraam een hele lang nasleep gehad van 3 maanden dus ik hoop dat dat mij bespaard blijft.

Waar ga je heen op vakantie? Lekker vooruitzicht zeg! Wij hebben nog niets geboekt maar heb wel 3 weken vrij vanaf 19 aug.. Wil liever eerst goed nieuws voor ik iets boek maar ik ben zeker wel van plan om lekker de zon op te zoeken in het buitenland!

@Koekie wauw nog 1 weekje afwachten voor jou! Wat spannend allemaal he.. Hoop voor heel goed nieuws voor iedereen!
anoniem_379770 wijzigde dit bericht op 08-07-2019 13:11
Reden: Toevoeging
26.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook nog graag mee willen schrijven! Ik ben 35 en volgens de berekeningen op 5 maart uitgerekend, dus nu 5+4 weken zwanger van onze tweede. Ik heb al een zoontje die over 2 weken 2 jaar wordt.

Op 29 juli hebben we de eerste afspraak met de gynaecoloog (ben wegens o.a. mijn medicatie medisch. Dan ben ik 8+4 weken. De vorige zwangerschap had ik pas met ruim 10 weken mijn eerste echo (toen deden ze dat standaard met die termijn in het ziekenhuis) dus ben blij dat het nu wat eerder is.

Wat betreft kwaaltjes beginnen die ook te komen. Gespannen borsten en een beetje weeig gevoel, nog niet echt misselijk. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik tot de 16e week erg misselijk geweest en heb ik daar ook medicatie voor gehad dus ik ben benieuwd hoe dat deze keer gaat.

Ik heb het alleen aan een vriendin vertelt die zelf net een miskraam heeft gehad, weet dat wij bezig waren zwanger te worden en vroeg of ik al zwanger was. Ouders en de rest willen we nog even mee wachten tot na de echo.
Alle reacties Link kopieren
Sambabal, haha ah even schrikken zo’n mailtje. Goed dat je mee doet! Ik ben me ook aan het inlezen. Denk dat ik eens contact opneem hoe het zit met ophalen, wij hebben geen achterom en wonen direct aan drukke straat zonder voortuin dus niet ideaal voor ‘stiekem’ laten ophalen.

Ja twijfel idd om toch eerder een echo te doen. @Noonootje , Deze praktijk doet het pas tussen week 10-12 omdat er nog ‘veel’ kans is dat het mis gaat, ook na kloppend hartje met bv week 8. Dus ik twijfel, maar denk ook... tsja stel dat het hartje met bv week 6 niet meer klopt/groeit dan kom ik daar liever achter in week 8 dan dat ik daar ongemerkt nog 5 weken mee door loop en me steeds meer instel op het krijgen van een kindje.

Janedoe, gefeliciteerd! Rookte je vast of af en toe? Gaat het stoppen je goed af?

Koekiemonster, wauw wat mooi om dat eerste moment zo met je moeder mee te maken!

Noonootje, fijn dat je intake staat. Snap dat je flink schrikt met dat bruinverlies, gelukkig kunnen je kwaaltjes en je oplopende test je geruststellen!

Ahh Leeuw, dat niet meer naar de wc kunnen herken ik! Ook echt wel buikpijn, ik denk door m’n darmen.
Verder kan ik gewoon niet meer slapen, wordt helemaal gek ervan. Slaap 2-3 uur en vanaf dan elk halfuur wakker.
Gevoelige borsten zijn ook aanwezig en heb 1x overgegeven, was helemaal niet misselijk maar t kwam er opeens uit.

Pinda spannend! De echo zal jou dan misschien of niet voor lang echt gerust stellen? Knap dat je er nuchter in kan staan en laat dat eerste trimester maar snel voorbij zijn!

Gefeliciteerd hartje! Fijn dat je eerder terecht kunt voor de echo.
Ben je medisch omdat je bepaalde medicijnen gebruikt (voor iets anders) of heb je medicijnen gebruikt om zwanger te kunnen worden?

Bedankt @ diegene die me in de tabel heeft gezet! :)

Wij gaan volgende week op vakantie. Ben deze week al alleen op werk dus hoef hier niets te verbergen voor collega’s gelukkig haha. We gaan op vakantie met vrienden dus die zullen we het dan wel vertellen gezien het wel op gaat vallen dat ik niets drink en zoveel lekkere dingen niet eet.
Alle reacties Link kopieren
@pinda dat is wel bizar zeg, net na een goede echo... hopelijk deze keer anders!
Wij gaan op vakantie naar Frankrijk. Heerlijk, lekker relaxen!

Hebben jullie trouwens tips om ‘mentaal’ met de misselijkheid om te gaan? Ik ben de afgelopen dagen flink misselijk, hoewel ik gelukkig nog niet heb overgegeven. Maar ik merk dat ik er heel de dag maar aan denk, me heel de dag ellendig voel erdoor. Beetje een kieperde denk :-D Maar goed, lijkt me handiger als je je een beetje erbij kan neerleggen. Hoe doe je dat?
Vertrouwen - als je alles loslaat, heb je twee handen vrij
Wow, er is enorm veel geschreven de afgelopen dagen. Kan denk ik niet op iedereen reageren. Alle nieuwe mensen, welkom en gefeliciteerd!

Ik ben vandaag 5+5, was gisteren zo misselijk en slap dat ik me ziek heb gemeld. Kreeg van de verloskundige de tip om gember in te nemen. Dat zou kunnen helpen tegen misselijkheid. Hoe weten jullie alles nog te verbergen op je werk?

@Koekiemonster, leuk dat je via de pretecho's al een beetje hebt kunnen spieken.

@pinda, je kan er helaas niets aan doen mocht het fout gaan. Gewoon nu lekker genieten en er zelf vertrouwen in hebben. Aan spanning heb je verder niets. Ik had dit aan het begin wel, maar ik heb er zelf nu vertrouwen in.

@leahv, ik snap dat je het lastig vind om ergens anders aan te denken als je je misselijk voelt. Toch probeer ik me een beetje af te leiden met werk, of ontspanning. Anders duren die dagen zo lang XD

@Koffiewijck, lekker volgende week al op vakantie! Ik zou zeggen rust goed uit en voor je het weet ben je weer terug en heb je de echo al.
Alle reacties Link kopieren
@koekiemonster26 haha ja met de vakantie tussendoor is het inderdaad makkelijker, dan spreek je weinig mensen. Ik merk dat ik wel erg lastig vind als we ergens op visite zijn/m’n zussen spreek etc. Ik denk dat we het na onze vakantie vertellen dan ben ik ongeveer 10 weken.

29 Juli heb ik de eerste echo.

Voor de mensen die lastig naar de wc kunnen raad ik lijnzaad aan. Het helpt bij mij in ieder geval heel goed. En baad het niet, dan schaadt het niet.

Ik heb nog nog een keer geprobeerd om mezelf in de tabel te zetten, maar het lukt niet. Als iemand dat voor mij wil doen😊? Alvast bedankt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven