Welke flesvoeding

04-07-2019 03:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vraagje middenin de nacht:

Onze baby van 7 weken krijgt flesvoeding en spuugt en poept vaak.

Spugen: vaak boeren, minder aanbieden etc geprobeerd, geen effect, meerdere keren per dag een nat pak. Ik voeg nu johannesbroodpitmeel toe, dit gaat beter, alleen vervelend met klontjes in de melk en wat is de juiste dosering.

Poepen: poept elke fles en tussendoor. Werd net wakker om te poepen, had anders waarschijnlijk nog wel even doorgeslapen. Hij poept net zo vaak als toen hij borstvoeding kreeg.

Mijn eerste kind spuugde niet en poepte 1x per dag op flesvoeding.

Hij heeft er geen last van, geen krampjes en geen zuurbranden. Het is alleen geen fijn idee dat hij spuugt in z’n slaap (doet hij) en ik vind t ook spannend als hij dat doet en ik vind t zielig. En het poepen is opzich geen probleem maar alleen het wakker worden om te poepen geeft ‘s nachts onrust, terwijl hij als hij niet hoeft hij langer doorslaapt. En ik vind het gewoon apart dat hij zo vaak poept.

Dus mijn vraag: welke flesvoeding.
Nu geef ik nutrilon 1 + nutriton. Overstappen op nutrilon A.R., of op Hero comfort+ (is dat hetzelfde?) of juist op nutrilon omneo comfort of weer een andere... Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast bedankt voor de reacties!
Ik zou even overleggen met het CB misschien zit het probleem niet in de voeding.
Correctie: ik geef sinds gisteren nutrilon+nutriton, nog niet weer gespuugd.
Ik moet dinsdag naar het CB, vorige keer gaven ze aan dat zolang hij geen klachten heeft ik niks hoef aan te passen. Dat is het ook een beetje, hij heeft er geen last van, geen pijn (gelukkig), alleen dat gespuug en gepoept de hele tijd vind k wel vervelend. Nu ik het zo typ denk ik waar maak ik me druk om :-?
Bij het consultatiebureau kunnen ze je advies geven m.b.t tot dit soort dingen. Hoe vaak ik daar wel niet naartoe heb gebeld in het begin met mijn eerste.. en toen ineens wist ik het zelf wel. Maar vragen over voeding kun je daar stellen 🙂

Is toch weer even kijken hoe je kindje erop reageert.
Hee. Ik doe nutrilon met 1 schep nutriton in een fles van 180ml. Ik krijg nooit klontjes maar ik roer alles eerst met een lepel door. Ik schud de fles niet omdat er dan lucht in komt en dan boert ze meer en laat harde scheten.
O, ik zie dat je al gaat. Maar we hadden ook een telefonisch vraagpunt van het CB. Dat ook al geprobeerd?
Sommige baby's spugen ook gewoon behoorlijk veel zonder dat ze er echt last van lijken te hebben. Krijg je wel veel was van.
Mijn flesvoeding baby poepte de hele dag door.

Welke fles gebruik je?
Gek toch dat verschil per kind..

Bij niet ingedikte melk dr. Brown met speen 1, ingedikte melk difrax met speen M.
kaartje1 schreef:
04-07-2019 09:46
Sommige baby's spugen ook gewoon behoorlijk veel zonder dat ze er echt last van lijken te hebben. Krijg je wel veel was van.
Veel was dat zeker. Inderdaad weinig last, alleen dat spugen in slaap vind ik wel eng en ook zielig, ligt hij daar met z’n kleine hoofdje in een plasje melk.
Hmphfs schreef:
04-07-2019 10:51
Veel was dat zeker. Inderdaad weinig last, alleen dat spugen in slaap vind ik wel eng en ook zielig, ligt hij daar met z’n kleine hoofdje in een plasje melk.
Hou je hem wel een tijdje rechtop na het voeden?

Sommige baby´s spugen nu eenmaal veel. Als hij er geen last van heeft zou ik niet gaan rommelen met andere voeding.
Hmphfs schreef:
04-07-2019 09:14
Ik moet dinsdag naar het CB, vorige keer gaven ze aan dat zolang hij geen klachten heeft ik niks hoef aan te passen. Dat is het ook een beetje, hij heeft er geen last van, geen pijn (gelukkig), alleen dat gespuug en gepoept de hele tijd vind k wel vervelend. Nu ik het zo typ denk ik waar maak ik me druk om :-?
Dat poepen is heel normaal hoor. Hier soms ook 4 poepbroeken op een dag.
Drinkt hij niet te snel? Hou je hemnog een tijdje omhoog voordat je hem weer neerlegt?
Hier wel 6 tot 8 poepbroeken, hij poept maar door. En hij drinkt eerder langzaam dan snel en omhoog hou ik hem ook.

Ingedikte melk gaat nu goed, wel wat kramp zo nu en dan en poept minder (vandaar de kramp denk ik). Ben benieuwd.

Weten jullie het verschil tussen nutrilon a.r., nutrilon omneo comfort en Hero comfort+?
Kun je niet eens bellen met nutrilon? (Of heet dat Nutricia?) Om naar het verschil te vragen?.
Hmphfs schreef:
04-07-2019 11:33
Hier wel 6 tot 8 poepbroeken, hij poept maar door. En hij drinkt eerder langzaam dan snel en omhoog hou ik hem ook.

Ingedikte melk gaat nu goed, wel wat kramp zo nu en dan en poept minder (vandaar de kramp denk ik). Ben benieuwd.

Weten jullie het verschil tussen nutrilon a.r., nutrilon omneo comfort en Hero comfort+?
Ik zou erg voorzichtig zijn met melk indikken zonder echte reden. Omdat het klachten kan geven. Het is toch zielig dat hij onnodig krampjes krijgt?
Kijk eens even op de site van Nutricia. Er staat duidelijk dat Nutrilon AR en Omneo confort dieetvoedingen zijn, die je alleen onder toezicht van een arts moet gebruiken.
Ik zou echt niet zomaar zelf moet de voeding gaan rommelen.

https://www.nutriciababy.be/nl-be/produ ... 976966685/
https://www.nutriciavoorjou.nl/products ... 400110099/
Hmphfs schreef:
04-07-2019 11:33

Jullie babyis pas 7 weken, ga niet zelf aanrommelen met de voeding maar bespreek het met het CB (als je niet tot volgende week kan wachten kun je zeer ook gewoon bellen) of de huisarts.
Ik heb net gebeld, indikken was prima, niet overstappen op andere voeding.

Hij ligt nu lekker te slapen dus krampjes lijken mee te vallen.

Bedankt voor alle reacties!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven