Woede

05-07-2019 13:34 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt allemaal voor jullie heldere antwoorden
We hebben vanavond erover gehad en hij vind het zelf ook vreselijk. ik blijf hem steunen. Hij Is en blijft mijn vent!
Heb het bericht aangepast nu.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-07-2019 10:32
Reden: OP verwijderd. Passende maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva
88.72% gewijzigd
Wat zijn de dingen die je mist in je relatie?

Ik vind schreeuwen en deuren en muren kappot slaan echt geen goed gedrag maar het komt wel voort uit onmacht.

Jullie drijven alleen maar verder van elkaar.

Het enige dat ik kan adviseren ga voor een maand uit elkaar om de cirkel te doorbreken. En verbreek ook het contact in die periode volledig. Het kan zijn dat jij of hij besluit dat de breuk dan definitief is. Maar als jullie deze periode beide gebruiken om weer terug bij jezelf te komen kan dit ook helpen om je relatie terug op te bouwen.

Leer jezelf weer ken en geef elkaar de kans om de ander weer eens te missen.

Heel veel sterkte.
jeetje, iemand die boos wordt wil je toch geen relatie mee?
Ga gewoon uit elkaar. Je houdt elkaar nu vast in een ongelukkige situatie waar niemand beter van wordt.
Gun elkaar de kans op een goede manier terug te kijken op wat je had.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Agressie zou een consequentie moeten hebben, zeker als je al eens vergeven hebt. Flik me dat nog een keer en ik ben weg. Ga dan ook de volgende keer dat het voorkomt. Voor mij makkelijk praten, ik maak het niet mee.
die ik wilde bestaat al...
je zou hem natuurlijk ook kunnen confronteren.
Degene die nee zegt tegen een relatie krijgt bij gelijkwaardig contact zijn of haar zin. Als je nee wilt heb je de touwtjes in handen. Als hij ja wil en jouw nee voelt kan dat bedreigend voelen voor hem.

Ik zou me afvragen of je hem leuk genoeg vindt om het risico te lopen dat je loopt bij hem. Als je hem leuk genoeg vindt kan je moeite doen het dragelijker te maken en aan je relatie te werken. Anders gaan. Je vindt wel weer iemand. En voor hem, zijn probleem.

Waarom niet quoten trouwens?
Die jongen is 8 jaar niet agressief geweest, pas nu met de onduidelijkheid. Maar dan zou het daardoor uitgaan en is hij opeens een boeman? Denk het niet, het gaat uit omdat TO twijfelt en therapie blijkbaar niet het gewenste effect heeft.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Werken aan een relatie is niet verplicht. Samen blijven met een agressieve partner is ook niet verplicht.

Je kunt hem niet veranderen. Je kunt wel veranderen hoe jij op hem reageert. Bij hem weggaan is zo'n verandering. Aan jou de keuze.
Hoe ziet dat er dan uit, zo'n enorm agressieve woedeaanval?

En kan jij je gezicht in de plooi houden als je klaarkomt of als je je kleine teen stoot?
Je hóeft niet aan je relatie te werken hè, niemand die je dat verplicht. Bovendien lijkt het er niet bepaald op dat hij zich zo goed inzet, integendeel zelfs, hij vindt zichzelf reuze onbegrepen en sielugh.

Afbeelding
There is always something happening, and it's usually right now
Een gat in de deur schoppen, dat is wel meteen heftig.
Behalve als ik het zorgvuldig had uitgelokt zou het voor mij einde oefening zijn.

Het klinkt trouwens als machteloze woede en dat komt overeen met wat je beschrijft, dat hij het gevoel heeft dat jij nu alle touwtjes in handen hebt en het uit kan maken wanneer het je maar belieft.

Dus als je er aan zou willen werken, dan zou ik eens apart met een psycholoog gaan praten en vragen hoe je dat machteloze bij hem weg kunt nemen.
Grobbekuiken_ schreef:
05-07-2019 16:24
Je hóeft niet aan je relatie te werken hè, niemand die je dat verplicht. Bovendien lijkt het er niet bepaald op dat hij zich zo goed inzet, integendeel zelfs, hij vindt zichzelf reuze onbegrepen en sielugh.

Afbeelding
Of wil zij gewoon domme dingen.
Orișa schreef:
05-07-2019 16:25
Of wil zij gewoon domme dingen.
Dat kan ook nog ja.
Ik praat agressie zeker niet goed, maar als hij na 8 jaar voor het eerst op deze manier reageert omdat jij hebt aangegeven de relatie niet meer te zien zitten en hij het gevoel heeft dat jij compleet de touwtjes in handen hebt maakt hem geen agressieveling in mijn ogen. Uiteraard kun je tegen hem aangeven dat je dat niet accepteerd en daar zal hij dan iets mee moeten, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit precies is gegaan, lijkt me eerder een teken van ponmacht en frustratie van zijn kant.

Anderzijds klinkt het niet alsof je echt nog zin hebt in de relatie, in dat geval zou het netjes zijn om dit gewoon tegen hem te zeggen en de relatie te verbreken, want iemand vragen te veranderen of de relatie verbreken is ook niet de juiste manier (dit veronderstel ik je niet trouwens, maar komt op mij over alsof dit aan de hand zou kunnen zijn).

Succes!
If it weren't for the amazing double standard, you would have no standard at all...
lolapaloeza schreef:
05-07-2019 16:16
Die jongen is 8 jaar niet agressief geweest, pas nu met de onduidelijkheid. Maar dan zou het daardoor uitgaan en is hij opeens een boeman? Denk het niet, het gaat uit omdat TO twijfelt en therapie blijkbaar niet het gewenste effect heeft.
hier dacht ik ook meteen aan en ik snap best wel een beetje hoe hij zich voelt: hij is feitelijk afhankelijk van jou, als jij er geen heil meer inziet dan is het over. Ik trek die rol ook niet goed.
Duder1987 schreef:
05-07-2019 16:25
Ik praat agressie zeker niet goed, maar als hij na 8 jaar voor het eerst op deze manier reageert omdat jij hebt aangegeven de relatie niet meer te zien zitten en hij het gevoel heeft dat jij compleet de touwtjes in handen hebt maakt hem geen agressieveling in mijn ogen. Uiteraard kun je tegen hem aangeven dat je dat niet accepteerd en daar zal hij dan iets mee moeten, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit precies is gegaan, lijkt me eerder een teken van ponmacht en frustratie van zijn kant.

Anderzijds klinkt het niet alsof je echt nog zin hebt in de relatie, in dat geval zou het netjes zijn om dit gewoon tegen hem te zeggen en de relatie te verbreken, want iemand vragen te veranderen of de relatie verbreken is ook niet de juiste manier (dit veronderstel ik je niet trouwens, maar komt op mij over alsof dit aan de hand zou kunnen zijn).

Succes!
Eens!
Soms wordt een bepaalde situatie alleen slechter doordat het te lang wordt vastgehouden.
Ten eerste wil ik geen domme dingen alleen een gelijk waardige relatie waarin je op elkaar kan bouwen. Wat de reden is dat dit niet kan is nu even niet zo belangrijk in dit verhaal.
Maar ik vind dat dat iets is waar je aan kan werken en geen reden om uit elkaar te gaan. Je bent niet voor niks zo lang samen en ben nog steeds gek op hem.
Ik ben alleen gaan twijfelen aan zijn gedrag omdat mijn vriendin zo nadrukkelijk zei dat dit echt niet kon hoe hij deed.
Ik weet zeker dat het voorkomt uit angst en onzekerheid, Dit kan ik niet wegnemen ookal zeg ik 100 keer dat ik voor hem en onze relatie wil gaan, hij blijft zich hetzelfde voelen.
De agressieve kant van hem die ik nu zie (onmacht?) Vind Ik moeilijk om mee om te gaan en wil hem hier ook bij helpen maar merk ook dat het aan jij vreet. Kan dit de volgende keer wel bespreken in therapie.
Misschien moet ik me maar niks van mijn vriendin aan trekken en me snel van me stuk laten maken.

Bedankt voor jullie antwoorden in elk geval
Als ik er even wat amateurpsychologie op los mag laten: zou het kunnen dat hij een bom onder de relatie probeert te leggen omdat hij de bui al voelt hangen dat je het uit gaat maken? Sommige mensen doen dat. Als ze aan voelen komen dat iets pijn gaat doen, en ze niet bij machte zijn om de situatie te veranderen, dan gaan ze de boel juist saboteren om er maar snel vanaf te zijn.

Geen idee of dat het is hoor, maar daar moest ik aan denken bij het lezen van je verhaal.
Wat de reden is dat dit niet kan is nu even niet zo belangrijk in dit verhaal.

Maar het zou je wel andere antwoorden en dus andere inzichten kunnen geven. Nu leek het er voor mij op dat jij die therapie wel wil maar hij zich alleen maar slachtoffer voelt.
Een opmerking dat jij dan misschien iets wil waar hij niet aan kan/wil voldoen is dan zo raar nog niet.
Ik lees hier echt met stijgende verbazing dat er mensen zijn die vinden dat je na een woedeuitbarsting van je partner je relatie moet beëindigen. En als het niet na een eerste keer is, dan zeker na een tweede keer.

Ook ik heb te maken met woedeuitbarstingen van mijn vriend, het gebeurt niet vaak, maar is wel een aantal keren gebeurd. Het had nooit met mij te maken, maar wel met hetgeen op dat moment werd aangeraakt (getriggerd). Ik vind het vreselijk als het gebeurt en het maakt me ook heel verdrietig. Maar daarna kunnen we er over praten en vinden we elkaar altijd weer.
Het is wel zijn zaak om hier aan te werken, niet die van mij. Daar ben ik ook altijd duidelijk in. Ik ben zijn partner, geen therapeut.
Ik kan er mee omgaan omdat ik er vroeger zelf ook last van had. Had te maken met onmacht en niet begrepen worden. Ik heb daar nu geen last meer van gelukkig, maar kan wel begrijpen waar het vandaan komt.
(Ik kan me trouwens wel voorstellen dat het heel lastig is als je met woedeuitbarstingen te maken hebt van je partner en je er niet over kunt praten en hij/zij er niet aan wil werken).

Het leven gaat met ups and downs, zo ook in een relatie. Meteen opgeven bij de eerste de beste storm, levert op dat je nooit ergens aan kunt bouwen.
Ik zou eisen dat mijn partner iets met die woede gaat doen en wel per direct. Agressie is gewoon ontoelaatbaar gedrag onder alle omstandigheden. Nu was het misschien de deur, maar ben jij het de volgende keer?

Wat als je wel door gaat met deze relatie? Er zullen ongetwijfeld meer momenten komen dat hij onmacht voelt en de volgende keer misschien weer pas over jaren. Maar dierbaren kunnen ziek worden of overlijden, eventuele kinderen kunnen in de (peuter)pubertijd dergelijke gevoelens oproepen, misschien raakt hij zijn werk eens kwijt. En elke keer dat hij dan nog niet weet hoe hij beter met dat soort gevoelens om kan gaan, zal hij zich opnieuw afreageren met agressiviteit. En hij zou de eerste niet zijn waarbij de mate van agressiviteit elke keer toeneemt. Kortom, je hebt een tikkende tijdbom in huis.

Persoonlijk wil ik dat soort onveiligheid gewoon echt niet in mijn leven (of dat van mijn kinderen), dus mijn partner zou de keuze hebben om er wat aan te doen of te vertrekken.
Nummer*Zoveel schreef:
05-07-2019 19:05
Ik zou eisen dat mijn partner iets met die woede gaat doen en wel per direct. Agressie is gewoon ontoelaatbaar gedrag onder alle omstandigheden. Nu was het misschien de deur, maar ben jij het de volgende keer?

Wat als je wel door gaat met deze relatie? Er zullen ongetwijfeld meer momenten komen dat hij onmacht voelt en de volgende keer misschien weer pas over jaren. Maar dierbaren kunnen ziek worden of overlijden, eventuele kinderen kunnen in de (peuter)pubertijd dergelijke gevoelens oproepen, misschien raakt hij zijn werk eens kwijt. En elke keer dat hij dan nog niet weet hoe hij beter met dat soort gevoelens om kan gaan, zal hij zich opnieuw afreageren met agressiviteit. En hij zou de eerste niet zijn waarbij de mate van agressiviteit elke keer toeneemt. Kortom, je hebt een tikkende tijdbom in huis.

Persoonlijk wil ik dat soort onveiligheid gewoon echt niet in mijn leven (of dat van mijn kinderen), dus mijn partner zou de keuze hebben om er wat aan te doen of te vertrekken.
Overdrijven is ook een vak. Een tikkende tijdbom zelfs, djiez.
Ik begrijp niet dat je hier een topic opent en je laat adviseren door je vriendin, terwijl je in relatietherapie zit. Leg je probleem dáár neer en hou het daar.

Nogal wiedes dat hij zich onzeker en angstig voelt: je hebt al samen met hem de relatietherapie gestart, maar nog is dat niet genoeg voor jou. Terwijl je in een precair proces zit, haal je er ongevraagd nog andere 'adviseurs' bij waardoor je zwalkt in je intenties naar hem.
Hij wil duidelijk samen met je blijven. Jij twijfelt. Dat kan, dat mag. Maar doorloop dat proces bij de relatietherapeut en laat verder even niemand anders dan jou en je partner toe bij dat proces. Dat geeft je partner ook iets meer veiligheid.

Zie je het eigenlijk nog wel zitten met hem? Of hoop je via relatietherapie ergens hem duidelijk te maken dat je eigenlijk uit de relatie wil?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Zijn er kinderen?

Zo niet, elkaar bedanken voor 8 mooie jaren en het netjes afronden.
Hij wil niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven