Wassen van 100% viscose
vrijdag 5 juli 2019 om 23:32
Voordat ik het op een hanger hang sla ik het uit en ik hoef het nooit te strijken. Het gaat van de waslijn zo de kast in. Daar heb ik viscose voor, precies dat doel.COtweepuntnul schreef: ↑05-07-2019 23:27Ik heb recent geleerd dat je het nat moet strijken.
Ik weet alleen niet wat viscose is![]()
vrijdag 5 juli 2019 om 23:46
Ik ben ook niet zo'n enorme sorteerder, maar witte was, lichte handdoeken en vooral vaatdoeken en theedoeken,, die was ik wel veel heter hoor. Toch wel 60 graden.
vrijdag 5 juli 2019 om 23:55
Ik heb zo'n vermoeden dat ze het daar niet over heeft.Pindakaasjes schreef: ↑05-07-2019 23:46Ik ben ook niet zo'n enorme sorteerder, maar witte was, lichte handdoeken en vooral vaatdoeken en theedoeken,, die was ik wel veel heter hoor. Toch wel 60 graden.
zaterdag 6 juli 2019 om 00:02
zaterdag 6 juli 2019 om 00:03
.
Een stof van pulp. Of eigenlijk cellulose van verschillende grondstoffen, zoals hour of bamboe. Ik vind vooral viscose van bamboevezels fijn dragen, maar het kreukt vaak wel enorm.
zaterdag 6 juli 2019 om 00:24
Jammer is dat hè. Kan me voorstellen dat je baalt.Hobbelster schreef: ↑06-07-2019 00:22Ik heb pas een hele mooie maxi jurk van viscose gekocht maar ik vrees dat die stof niet was voorgekrompen. Jurk is nu een stuk kleiner (te klein) en korter iig. Zonde. Baal echt. Eerste keer dat dit me overkomt, ik hou echt van die stof.
zaterdag 6 juli 2019 om 09:31
Juist veel minder kreuk. Alles centrifuge kreukels zijn er dan uit.Pindakaasjes schreef: ↑05-07-2019 23:22vind jij het niet erg kreuken in de droger? Ik vind het ook zo hard slijten daardoor.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zaterdag 6 juli 2019 om 09:33
Juist als je strijkt als de jurk nog wat klam is, strijkdroog, dan wordt de jurk wat langer.Hobbelster schreef: ↑06-07-2019 00:22Ik heb pas een hele mooie maxi jurk van viscose gekocht maar ik vrees dat die stof niet was voorgekrompen. Jurk is nu een stuk kleiner (te klein) en korter iig. Zonde. Baal echt. Eerste keer dat dit me overkomt, ik hou echt van die stof.
zaterdag 6 juli 2019 om 14:14
Oh had ik laatst ook! Ook 100% viscose, jurkje ging van werk appropriate lengte naar hoerlengte/lang shirt (ik kan er niet eens mee voorover buigen zeg maar dus die wil ik niet eens thuis meer aan) toen ik het op 40 graden had gewassen. Na 1x dragen, dus super zonde. Terwijl het normaal wel altijd goed gaat? Ligt dan zeker aan het soort pulp ofzo (wist dit ook niet, weer wat geleerd haha).Hobbelster schreef: ↑06-07-2019 00:22Ik heb pas een hele mooie maxi jurk van viscose gekocht maar ik vrees dat die stof niet was voorgekrompen. Jurk is nu een stuk kleiner (te klein) en korter iig. Zonde. Baal echt. Eerste keer dat dit me overkomt, ik hou echt van die stof.
zaterdag 6 juli 2019 om 14:24
Ik lees hier: wassen op 40°. Dat is 'ijskoud' voor handdoeken, vaatdoeken, wit ondergoed ed. Maar voor kleding vind ik 40° al pittig. Want, zoals ik een wasmachine heb (4 jaar oud ongeveer), dan hoort bij 40° misschien in dat programma weinig water. En dat is ook niet ideaal voor gevoelige kleding.
Ik ben sneller geneigd om op 30° te wassen. En echt stevige kleding, wel op 40°. Ook sokken, NOOIT op 40°.
En de warmste was die doe ik op 75° met een programma van 2 uur en 4 minuten. (ja, echt, het moet juist zijn!
)
Ik ben sneller geneigd om op 30° te wassen. En echt stevige kleding, wel op 40°. Ook sokken, NOOIT op 40°.
En de warmste was die doe ik op 75° met een programma van 2 uur en 4 minuten. (ja, echt, het moet juist zijn!
zaterdag 6 juli 2019 om 14:45
Hoe heet douche jij?mammezel schreef: ↑06-07-2019 14:24Ik lees hier: wassen op 40°. Dat is 'ijskoud' voor handdoeken, vaatdoeken, wit ondergoed ed. Maar voor kleding vind ik 40° al pittig. Want, zoals ik een wasmachine heb (4 jaar oud ongeveer), dan hoort bij 40° misschien in dat programma weinig water. En dat is ook niet ideaal voor gevoelige kleding.
En de warmste was die doe ik op 75° met een programma van 2 uur en 4 minuten. (ja, echt, het moet juist zijn!)
40 graden is namelijk echt niet heel heet.