Wat mee naar de Efteling voor 3 dagen
zondag 7 juli 2019 om 12:41
Volgende week is het zover, dan gaan we drie dagen naar de Efteling. We verblijven in het Efteling hotel.
De vraag is, wat neem ik mee aan eten en drinken. We hebben geen beschikking over een koelkast oid.
Voor de eerste dag wil ik wat verse spullen meenemen. Avond eten doen we daar, het gaat meer om tussendoortjes en lunch.
Ik zat zelf te denken aan eierkoeken, appels, krentenbollen ed
Ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben.
De vraag is, wat neem ik mee aan eten en drinken. We hebben geen beschikking over een koelkast oid.
Voor de eerste dag wil ik wat verse spullen meenemen. Avond eten doen we daar, het gaat meer om tussendoortjes en lunch.
Ik zat zelf te denken aan eierkoeken, appels, krentenbollen ed
Ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben.
zondag 7 juli 2019 om 14:22
Dat is wel zo ontzettend aso.
Echt niet doen to.
Neem dan gewoon fruit mee van huis.
[/quote]
Aso zeker... ik zei ook niet dat ik het doe, maar heb het wel zien doen. Ik heb mensen zien smeren met zakjes op hun schoot en daar schoven ze het dan in....gekookt eitje er bij en dan zo met het appeltje in de tas. En klaar is de lunch.
zondag 7 juli 2019 om 14:34
Haha. Lijkt me ook best lang. 1 dag efteling is best kort, zeker als het druk is. Je kan dan niet alle attracties doen. 2 dagen is leuk, tijd voor alle attracties, lekker rustig aan doen, en je kunt ook nog een voorstelling/show erbij doen. Hebben wij onlangs een keer gedaan.
3 dgn is best lang inderdaad lijkt me. Maar als je veel attracties leuk vind en kleine kinderen bij je hebt (sprookjesbos kan je ook lang rondlopen) dan vermaak je je wel.
zondag 7 juli 2019 om 14:40
Dit.
Ik ga nooit drie dagen, omdat ik het belachelijk duur vind voor alleen twee overnachtingen met ontbijt. Daar komen inderdaad alle kosten van lunch en diner voor vier personen bij. Zit je al gauw totaal aan zo'n 1.000 euro voor drie dagen, voor die prijs ga ik liever een week écht op vakantie en ga dan een andere keer wel een dagje naar de Efteling.
Maar goed, het is jouw keuze om zo'n arrangement te nemen. Dan moeten het voor dat geld toch ook drie feestelijke dagen worden, en daar hoort lekker lunchen m.i. bij. Zoals al eerder is aangegeven: het is echt niet alleen patat en pizza. Als wij naar de Efteling gaan eten we daar altijd een lekker vers broodje, panini of salade.
En de laatste keer dat we daar waren hebben we erg lekker en betaalbaar pasta gegeten in Pinokkio's pizza en pastarestaurant (vlak bij de uitgang).
zondag 7 juli 2019 om 15:06
Tsja, ik neem ook zoveel mogelijk mee als ik naar de Efteling ga.
Ook al is het niet alleen maar patat en kroketten, het blijft duur voor matige kwaliteit. Halfgare afbakpistoletjes, plastic plakje kaas en een verdwaald slablaadje met een smakeloos tomatenschijfje, het is me gewoon geen tientje waard. Een pannenkoek a 15 euro voor de lunch, wat te drinken erbij en je bent met zijn vieren 80 euro kwijt, heb je alleen een lunch gehad. Dat ga je toch niet drie dagen achter elkaar doen.
Dus ik zou lekker zelf broodjes, beleg, fruit, koekjes, snoepjes, chips en flesjes of pakjes drinken meenemen en voor de 2 volgende dagen ‘s ochtends even naar de Appie voor verse broodjes en vers beleg. Mesje mee en klaar. Lekkerder, gezonder en goedkoper.
Overigens vind ik het diner in Eftelinghotel dan weer wel een heel aardige prijs/kwaliteitverhouding hebben.
Ook al is het niet alleen maar patat en kroketten, het blijft duur voor matige kwaliteit. Halfgare afbakpistoletjes, plastic plakje kaas en een verdwaald slablaadje met een smakeloos tomatenschijfje, het is me gewoon geen tientje waard. Een pannenkoek a 15 euro voor de lunch, wat te drinken erbij en je bent met zijn vieren 80 euro kwijt, heb je alleen een lunch gehad. Dat ga je toch niet drie dagen achter elkaar doen.
Dus ik zou lekker zelf broodjes, beleg, fruit, koekjes, snoepjes, chips en flesjes of pakjes drinken meenemen en voor de 2 volgende dagen ‘s ochtends even naar de Appie voor verse broodjes en vers beleg. Mesje mee en klaar. Lekkerder, gezonder en goedkoper.
Overigens vind ik het diner in Eftelinghotel dan weer wel een heel aardige prijs/kwaliteitverhouding hebben.
zondag 7 juli 2019 om 15:21
Vind juist de Efteling lekkere minder standaard hapjes verkopen bij de attracties. En de poffertjeskraam vind ik een must!AnnabeldeDertiende schreef: ↑07-07-2019 15:06Tsja, ik neem ook zoveel mogelijk mee als ik naar de Efteling ga.
Nu zou ik geen 3 dagen naar de Efteling gaan, binnen een dag heb ik 't wel gezien (buiten het hoogseizoen uiteraard)
zondag 7 juli 2019 om 17:19
zondag 7 juli 2019 om 17:26
Poffertjes kan ook weinig aan fout. Maar neem je voor 5 euro (of wat kost het?) een portie, krijg je er acht ofzo? Dan hebben ze bij mij nog steeds dezelfde honger maar ben ik wel 20 euro lichter.redbulletje schreef: ↑07-07-2019 15:21Vind juist de Efteling lekkere minder standaard hapjes verkopen bij de attracties. En de poffertjeskraam vind ik een must!
Nu zou ik geen 3 dagen naar de Efteling gaan, binnen een dag heb ik 't wel gezien (buiten het hoogseizoen uiteraard)
zondag 7 juli 2019 om 17:28
Ik vind het ook zeer matig, wat er te krijgen is op de Efteling. Maar altijd beter dan zelf eten meeslepen. En zéker beter dan appels, eierkoeken en krentenbollen
impala wijzigde dit bericht op 07-07-2019 17:29
11.31% gewijzigd
.
zondag 7 juli 2019 om 17:33
AnnabeldeDertiende schreef: ↑07-07-2019 17:26Poffertjes kan ook weinig aan fout. Maar neem je voor 5 euro (of wat kost het?) een portie, krijg je er acht ofzo? Dan hebben ze bij mij nog steeds dezelfde honger maar ben ik wel 20 euro lichter.
Ik heb het eens vergeleken met een pannenkoekenrestaurant bij mij in de stad: Efteling: 25 poffertjes voor 8,75, restaurant in mijn stad: 24 stuks voor 8,95. Het is dus vergelijkbaar met een gewoon pannenkoekenrestaurant (of het restaurant in mijn stad is erg duur, dat kan natuurlijk ook).
zondag 7 juli 2019 om 17:34
Echt wel. Ook al is de kwaliteit matig en de keuze beperkt.
.