Wat mee naar de Efteling voor 3 dagen

07-07-2019 12:41 66 berichten
Volgende week is het zover, dan gaan we drie dagen naar de Efteling. We verblijven in het Efteling hotel.
De vraag is, wat neem ik mee aan eten en drinken. We hebben geen beschikking over een koelkast oid.
Voor de eerste dag wil ik wat verse spullen meenemen. Avond eten doen we daar, het gaat meer om tussendoortjes en lunch.
Ik zat zelf te denken aan eierkoeken, appels, krentenbollen ed

Ik ben benieuwd of jullie nog leuke tips hebben.
Wat je tikt. En geld. Heel veel geld.
Alle reacties Link kopieren
Ze hebben daar ook een supermarkt in de buurt. Dan kun je broodjes en beleg vers halen.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ik snap dat je wat kleine dingetjes mee wil nemen, maar een hele lunch voor 3 dagen en 4 (?) personen? Dat zou ik gewoon in het park kopen en het als onderdeel van het uitje zien (net als het diner en de overnachtingen).
.
lolapaloeza schreef:
07-07-2019 12:50
Ze hebben daar ook een supermarkt in de buurt. Dan kun je broodjes en beleg vers halen.
Verwacht daar niet teveel van. Zéér karig en duur assortiment. Ik zou een paar zakken zachte broodjes, kuipen boter en wat beleg meenemen. En een zak makkelijk uit het vuistje te eten fruit.
nerdopviva schreef:
07-07-2019 12:51
Ik snap dat je wat kleine dingetjes mee wil nemen, maar een hele lunch voor 3 dagen en 4 (?) personen? Dat zou ik gewoon in het park kopen en het als onderdeel van het uitje zien (net als het diner en de overnachtingen).
Dit! Misschien wat ontbijtkoek voor de eerste morgen maar verder in het park. Of even 's morgens naar de supermarkt rijden en daar lekkere broodjes kopen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij gaan binnenkort ook 3 dagen, in eerste instantie ook naar het hotel maar wij hebben het om laten boeken naar een huisje op Loonsche land!.
Wij gaan tussendoor wel gewoon een boodschapje doen hoor!. Anders ben je een soort van verplicht om alle dagen ongezonde dingen te eten (ok voor die paar dagen geen drama, maar gewoon liever niet)
Kun je geen koelbox op stroom meenemen,?.
lolapaloeza schreef:
07-07-2019 12:50
Dat is beter. Zou ik dat doen TO, ik vind 3 dagen oude bolletjes niet zo lekker en dat vieze eten op het park ( op ijs na) mijd ik ook altijd het liefst.
Waarom ben je niet in bosrijk gaan zitten als je het type bent voor alles zelf meenemen. Daar heb je een keukentje.
Er zit echt een enorme Albert Heijn op 5 minuten rijden. Ik zou voor dag 1 wat meenemen, maar de andere dagen gewoon halen waar je zin in hebt. Dan voorkom je ook dat je een hoop weg gooit.
In Kaatsheuvel zelf zijn verschillende supermarkten (Albert Heijn, Lidl, Jumbo, Aldi). Lidl is met een verse broodjes afdeling. Lopend is het opzich te doen, als je vanaf hotel naar de supermarkt (AH is dan het dichtstbij) loopt en dan door naar de ingang van de Efteling.
Als is het met een auto handiger. Dus ik zou s ochtends met de auto even Kaatsheuvel in rijden en een supermarkt bezoeken.
Lucifer2018 schreef:
07-07-2019 12:55
Dat is beter. Zou ik dat doen TO, ik vind 3 dagen oude bolletjes niet zo lekker en dat vieze eten op het park ( op ijs na) mijd ik ook altijd het liefst.

Het is geen sterrenkwaliteit, maar dit vind ik dan ook weer erg overdreven. Ze hebben verse belegde broodjes, smoothies, wraps, panini's, salades, etc. Het is allang niet meer alleen patat, pizza en pannenkoeken (al hebben ze dat ook nog steeds ;-D).
nerdopviva schreef:
07-07-2019 13:07
Het is geen sterrenkwaliteit, maar dit vind ik dan ook weer erg overdreven. Ze hebben verse belegde broodjes, smoothies, wraps, panini's, salades, etc. Het is allang niet meer alleen patat, pizza en pannenkoeken (al hebben ze dat ook nog steeds ;-D).

Ik vind het echt vaak slap, vies, niet vers, niet afgebakken ect. En ja ik ben een zeikerd qua eten.

En het is mijn geld, dus als ik het niet lekker vind vind ik het zonde van mijn geld. En darmen.

En ja toch eten we er wel eens wat, omdat ik te lui ben om hele dag met eten voor heel gezin rond te sjouwen. Maar wat een geld voor slecht eten.

:-D :-D
Paracetamol.
Ik snap de keuze van het hotel niet. De huisjes zijn daar fantastisch. Dan kan je van alles meenemen en ook makkelijk zelf koken.

Geen nuttige bijdrage maar ik verbaas me er echt over.
nerdopviva schreef:
07-07-2019 13:07
Dit.
En ik snap wel dat je in het efteling hotel gaat, veel leuker dan bosrijk. de koelbox op stroom is een goed idee! dat zou ik doen.
maar, heb je ontbijt en diner in het hotel?
Lunch zou ik inhet park kopen.
de koelbox zou ik gebruiken voor drinken en snacks op de kamer
Don't cry, buy a bag and move on.
Drinken en snacks op de kamer kun je best zelf regelen, net als tussendoortjes. Als je goed ontbijt red je het overdag best op wat crackers en een banaan, of je koopt een tosti. Van drie dagen patat als lunch wordt ook niemand blij.
Je hebt wel veel geld over gehad voor het overnachten, maar lunch wil je op besparen? Neem plastic zakjes mee, kun je broodje of fruit van het ontbijtbuffet meenemen... je zal de enige niet zijn. Download de Efteling app voor horeca en menu's zodat je je gezelschap wat kunt sturen waar je wil eten. Die losse kraampjes zijn behoorlijk duur voor wat het is, maar bij o.a. LaPlace, Steenbok, het Witte Paerd en dat restaurant bij de Python zijn voor normale horecaprijzen betere opties te krijgen.

Verder zou ik vooral tussendoortjes meenemen. Die tikken ook hard aan en dan heb je ook wat als je moet wachten. Denk aan mueslirepen/energiebars, zakjes chips, snoepjes, individueel verpakte koekjes, flesjes water (navullen op het toilet).
MinkeDeWit schreef:
07-07-2019 13:18
Paracetamol.
En rennie...
MinkeDeWit schreef:
07-07-2019 13:28
Drinken en snacks op de kamer kun je best zelf regelen, net als tussendoortjes. Als je goed ontbijt red je het overdag best op wat crackers en een banaan, of je koopt een tosti. Van drie dagen patat als lunch wordt ook niemand blij.
Mijn kinderen wel. :-D :-D

En ik zou dat ook best kunnen mits het goed gebakken en lekkere patat is en niet die vieze meuk van de Efteling.
[quote=MrsDuck post_id=30131248 time=1562498992 user_id=

Neem plastic zakjes mee, kun je broodje of fruit van het ontbijtbuffet meenemen... je zal de enige niet zijn
[/quote]

Dat is wel zo ontzettend aso.
Echt niet doen to.

Neem dan gewoon fruit mee van huis.
Aardappelschilmesje
Papika's
Komkommer
Snoeptomaatjes
Appels
Pakjes drinken (yoghi drink bijv)
Voor 3 dagen flesjes water en flesjes frisdrank - scheelt echt zó enorm veel qua uitgaven!
AH diepvries boterhamzakjes (groot) om dingen in in te pakken.

Goed brood belegd met
kaas/tapenade/hummus. Voor dag 1.

Voor dag 2 muesli bolletjes om mee park in te nemen. Evt. wat kaas die over is

Zakdoekjes (morsen/plakkerige handjes remedie).

Dag 3 poffertjes of andere zooi van daar?

Mocht je alles in een rugzak doen als je daar rondloopt: een plastic boodschappentas van de AH oid los opgevouwen meenemen tegen binnenkomend water in de piranha en de vliegende Hollander. Wat was ik blij dat ik die er zo om heen kon schuiven...de vloer van die karretjes was kleddernat.

Verder zonnebrandcrème. Paracetamol
Geduld. Oordoppen. Antihistamine.
En dingen die voor jou werken mocht je nsel last hebben van vermoeide/dikke voeten. Lang staan in de rij kan klachten geven. Dus voetencreme ofzo voor in de avond.
Miranda_86 schreef:
07-07-2019 12:41
Volgende week is het zover, dan gaan we drie dagen naar de Efteling.
3 dagen? :hug:
Jufjoke schreef:
07-07-2019 12:53
Verwacht daar niet teveel van. Zéér karig en duur assortiment. Ik zou een paar zakken zachte broodjes, kuipen boter en wat beleg meenemen. En een zak makkelijk uit het vuistje te eten fruit.
Ik bedoelde ook gewoon de appie oid. Je zit in Kaatsheuvel, niet Alaska.

Met wat drinkpakjes, verschillende voorverpakte koeken en knijpfruit kom je er ook.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven