Relatie over - loslaten is zo moeilijk

26-01-2009 17:14 1515 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds twee weken weer vrijgezel, hij zette er een punt achter omdat hij zich niet zo aan mij wil binden als ik aan hem. Hij is gehecht aan zijn vrijheid, wil geen verantwoording afleggen, zijn eigen dingen doen en weinig tot geen rekening houden met mij. Iedereen zegt dat ik hem moet vergeten, door moet gaan met mijn eigen leven. Alleen: ik heb mezelf steeds verder weggecijferd om het te laten slagen tussen ons, hij was als een verslaving voor mij (en volgens mij ik ook voor hem getuige het constante contact zoeken met elkaar, zo'n twintig maal per dag). Ik wist dat het niet goed zat, dat hij niet echt voor me ging, maar ik ben enorm gaan knokken voor ons en heb dat lange tijd volgehouden. Nu val ik in een enorm gat. Ik heb bijna al mijn vrienden verwaarloosd, zijn wereld was de mijne geworden. Het liefst zou ik hem willen bellen en het weer proberen samen. Deze pijn is zo erg! Ik voel me zo alleen en afgewezen. Alles heb ik voor deze man gedaan. Ik had gehoopt dat hij mij ook zou gaan missen, maar daar lijkt het niet op, ik hoor niks van hem. En elke dag die verstrijkt, voelt het alsof hij verder bij me vandaan is. Daar raak ik dan van in paniek, bang dat hij me allang vergeten is. Ik weet dat deze man niet goed voor me is, maar ik heb toch nog hoop dat hij me niet kan missen, bereid is toch te investeren in ons. Hoe moet ik hem loslaten? Ik weet het ook even niet meer, ik moest het ergens kwijt!
oeh marijn dat is heftig nieuws idd.. sterkte met alles en het beste voor je kennis en zijn geliefden!

ik hoop dat je gauw een antwoord krijgt van je ex.. ookal weet ie het allemaal niet precies misschien kan ie je toch wel iets laten weten over wat er in hem om gaat.. maar ja mannen soms he
Marijntje: sterkte! Jeetje ook dat nog he. Gun hem nog ff tijd. Mss voelt ie zich nu voor het blok gezet, en wordt hij nu juist gedwongen om na te denken.

Verder gaat het hier wel z'n gangetje.

Ben het dipje van toen ik ziek was wel weer uit. Maar goed, ik denk nog steeds belachelijk veel aan hem. Maar als ik heel eerlijk ben: het is nu echt wel iets dan een aantal weken geleden. Het gaat echt met periodes. Als ik over hem gedroomd heb, of iets zie waardoor ik herinnerd word, dan krijg ik hem niet uit m'n hoofd.

Dit is laatste post voor vandaag. Ga zo de belasting opsturen (lekker op tijd haha). En helaas moet ik dit jaar gaan betalen. Maar daarna gaat de computer uit, en ga ik ff wat schoonmaakklusjes in huis doen, en ff voor de tv zitten (ipv datingsites afstruinen etc)... Fijne avond! x
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen
quote:moppie_online schreef op 31 maart 2009 @ 18:42:

Dit is laatste post voor vandaag. Ga zo de belasting opsturen (lekker op tijd haha). En helaas moet ik dit jaar gaan betalen. Maar daarna gaat de computer uit, en ga ik ff wat schoonmaakklusjes in huis doen, en ff voor de tv zitten (ipv datingsites afstruinen etc)... Fijne avond! x

heel verstandig.. ga ik ook maar eens doen.. want dat was oorspronkelijk het plan voor vanavond.. thanx voor het druppeltje wat mn motivatie blijkbaar nog net nodig had

(iedereen hier meteen blij "hoera porcelina is ook eens een avond stil" .. *schaam* voor het vele posten )
quote:lovehurts schreef op 31 maart 2009 @ 15:48:

De zon schijnt! Het voelt zo dubbel: aan de ene kant mis ik hem en aan de andere kant bedenk ik me allerlei dingen die ik nu gewoon kan doen. Ben er een beetje van in de war: ik ben vrij, kan doen wat ik wil, hoef niet meer uit te leggen dat ik echt niet vreemd ga, hoef me niet meer te verantwoorden, hoef niet meer bang te zijn hem kwijt te raken want dat is al gebeurd, ik kan met iedereen praten zonder dat ik te horen krijg dat ik een oogje heb op diegene, soms ben ik ineens ontspannen (een heel raar gevoel na een relatie met zoveel stress). Ik kan nog niet zeggen dat ik liever zonder hem ben, dat helaas nog niet, maar ik kijk er nu wel wat meer van een afstandje naar en zie nu nog beter hoe erg hij me gekwetst heeft. Hij zit nog de hele dag in mijn hoofd, maar vooral heel veel negatieve herinneringen.

Heel herkenbaar! Het is dat ik weet hoe jouw ex eruit ziet, anders had ik echt gedacht dat we het over dezelfden hadden.

Ik kan ook weer heel veel dingen doen wat voorheen met hem allemaal niet kon. Heel raar, maar nu begint je verwerking, hou je eraan vast!
Hey love hurts,

Ik heb niet het hele topic door gespit maar wil wel laten weten dat ik met je meevoel. Ik heb ook iets dergelijks achter de rug gehad en duurde ook wel even voordat ik niet meer elke dag even (of lang) aan hem dacht terwijl hij mij eigenlijk altijd maar voor ''granded'' nam...

Mij heeft het liedje stepping stone van Duffy heel goed geholpen. Kreeg er iedere keer weer een beetje meer zelf respect van!

En hoe ongelooflijk ook en hoe irritant.cliche het ook is en klinkt tijd heelt echt de wonden. Ik heb me in gedachten voor gehouden wat deze ex nog voor mij zou betekenen laten we zeggen over een jaar of drie.. helemaal niks!
Porc... gezellig toch? Hebben we wat te lezen

Nagelstylistje... Hebben we door jou weer even een positief iets om naar uit te kijken... Al denk ik nu nog dat ik de eerste ben die er niet overheen komt... Zucht...

Succes met alles vanavond Moppie.. en Porc ook!

En de rest.. wie weet tot straks!!

Liefs!!
godver ik kan het echt niet.. wat belachelijk, een avond alleen zonder de pc aan.. ik word helemaal gek van mezelf zonder die afleiding.

en wat moet ik nou zonder hem
Ik kan het ook niet, niet zonder hem en niet zonder pc pfffffffff

vandaag weer een dipje. weer over hem gedroomd, doet nog steeds zo'n pijn.....
Ook last van... 's avonds vol zelfvertrouwen dat het wel goed komt met me mijn bed instappen en vervolgens misselijk wakker worden. Wil hem gewoon niet kwijt... is de conclusie.

Maar hij moet MIJ niet kwijtwillen, ipv alleen andersom
Wat zijn we stil vandaag!!

Bij mij zit meneer ex vandaag weer behoorlijk aan m'n hoofd, zonder een aanwijsbare reden (nouja mss het mooie weer)...
tsja ik was druk met cursus vandaag dus geen tijd om te forummen

cursus ging over dingen die mn ex zn grote interesse zijn en waar we het bijna iedere dag over hadden.. dus ook weer de hele dag in mn hoofd.. zo veel dingen die ik zo graag met m zou willen nabespreken... en ja dat mooie weer ook he moppie, heerlijk.. maar ik mis ook extra..

pff ik heb zin om gewoon een terrasje te doen en het leuk te hebben maar met wie...
haha, eindelijk een keer rust... nee hoor, vind het gezelliger als je aan het forummen bent!

Porcelina: heb je ex nog gesproken over het eventueel afspreken?

Ik mis hem!!! En heb weer in m'n hoofd dat ik nooit meer zo'n iemand vindt waarbij het op alle vlakken zo goed klikt...
Ik heb een reactie op mn mail.... Had ik niet meer verwacht eerlijk gezegd...

Tja... het voelt nu alsof we allebei verloren hebben van 'alles'...

Hij mailde dat het voor hem nu klaar is. Het is niet dat hij niks meer voor me voelt, maar het kan nu niet. Hij zit tot eind augustus in Portugal en daarna zijn er alleen maar banen in het Midden-Oosten. Hij vindt niet dat ik dan met hem mee moet.. Wat moet je daar? Ik ben toch ook daar veel weg. Ik vraag me idd ook af of ik dat wil...

Hij zei ook dat het misschien ooit nog wel goedkomt, maar nu gaat het gewoon niet. Wat hebben we nu voor vooruitzicht?

Ik kan hem eigenlijk alleen maar gelijk geven. Hij gaat meer voor het verstand. Nu eigenlijk ook het beste.

Maar oh. wat ben ik verdrietig.... Want het is niet dat we niet willen... Maar het gaat nu niet.... En dan doe je er misschien wel beter aan om elkaar los te laten...

Ik dacht wel even van... maar als je nou echt van elkaar houdt... Dat is waarschijnlijk wel zo, maar dan nog... Hij in het Midden-Oosten en ik hier met mn fulltime baan en eigen huis...

Ik ga nu hardlopen... hoe weet ik nog niet, want ik ben kapot.. Maar zondag loop ik met collega's in Rotterdam de 5 km tijdens de marathon...

Heel veel liefs voor allemaal... Sorry, ik heb de rest nog niet gelezen, komt nog wel!
Het is altijd moelijk als een relatie strand.

Zelf heb ik ook zo'n relatie gehad.

Dol verliefd op hem en ik dacht dat hij dat ook op mij was.

Toch merkte ik in onze relatie dat het anders zat, IK moest knokken voor ONZE relatie, en hij?

Hij deed eigenlijk niks, hij wist dat ik van hem hield en zelfs dat ik bij hem bleef nadat hij had opgebiecht dat hij was vreemdgegaan.

Het lijkt moeilijk vooral nu het allemaal zo vers is, toen mijn ex mij de bons gaf omdat hij vrij wou zijn deed mij dit enorm veel pijn!

geef jezelf de tijd om er over heen te komen maar besef wel een relatie heb je niet alleen, die heb je samen, en daar moet je samen voor vechten, niet alleen!!

Mij koste het een jaar om er goed en wel overheen te zijn en tuurlijk heb ik nog wel eens moeilijk momenten gehad, maar pas op dat je het niet te veel idealiseert en romanitseert.

Laat hem zien wat hij laat lopen en doe die dingen die jou beter laten voelen, ga naar de kappen, een dagje naar de sauna, etc...

dan komt het vanzelf weer helemaal goed.

Misschien kun je wat oude vriendinnen bellen, soms lijkt het daarvoor te laat maar sommige mensen houden altijd de deur op een kier voor je!

Succes!
Marijntje !! Jeetje... nou wel fijn dat je een mail terug hebt gehad... Had je dit verwacht? Aan de ene kant fijn om dit te weten, dat hij ook nog gevoelens heeft. Maar ja, hier kan jij nu ook niks mee.

Laat het even bezinken allemaal!!

Ik kom later nog terug, ik zit nu boos aan de foon met de belastingtelefoon
Ik zit hier ook compleet overtstuur keihard te huilen.

WAt een kutdoos bij de belastingtelefoon. Belastingaangifte lijkt niet te kloppen want ik moet een fors bedrag betalen, en dat is raar (dat zeggen collega's ook). Maar ik zie de fout dus niet en m''n vader weet het ook niet. Zegt die trut: is er niemand anders die je kan helpen? NEE domme doos , die is er dus niet. (En hier had ex en zijn vader namelijk wél bij kunnen helpen). Godverdomme wat een kutdag!
haha gelukkig maar want dat blijf ik nog wel even flink doen

moppie, nee heb mn ex nog niet gesproken daar over.. hij belt vrijdag rond 20:30.. maar ik heb net op de hyve die ik met een paar andere meiden van t forum beheer (soort regio rdam versie van nmlk) gevraagd of er vrijdag mensen mee gaan een terrasje doen.. mocht dat door gaan (en dat hoop ik, want dat is veel beter dan thuis op zijn telefoontje wachten) dan mail ik hem en weet verder nogsteeds niet wat ik nou ga doen met dat afspreken.. verstand en gevoel hebben er nog flink ruzie over.

quote:moppie_online schreef op 01 april 2009 @ 18:19:

Ik mis hem!!! En heb weer in m'n hoofd dat ik nooit meer zo'n iemand vindt waarbij het op alle vlakken zo goed klikt...

heb ik vandaag precies zo!

marijn, toch nog een antwoord dus.. maar wat een moeilijke! hij studeert toch voor piloot.. vanwaar dan alleen midden-oosten? maar tsja.. hij vindt dus dat je niet met hem mee moet, ik vraag me dan af waarom eigenlijk niet.. als je bij elkaar wil zijn zijn er toch altijd mogelijkheden.. klinkt heel naar maar ik denk niet dat hij er op de zelfde manier voor gaat als jij.

je zal het wel los moeten laten als hij er zo over denkt.. hard he. hoop dat het hardlopen je wat goed heeft gedaan.

rachellauren, bedankt voor je bericht.. fijn dat er af en toe lieve mensen zoals jij ons een beetje hoop komen geven!

je hebt natuurlijk gelijk met dat je het samen moet willen.. maar shit dat loslaten.. weet ook gewoon echt niet of ik het nou romantiseer/idealiseer.. mn gevoel zegt nogsteeds dat dit het gewoon echt voor mij was.
he moppie wat kut.. dat iets dan al niet goed gaat en zo'n doos je dan ook nog eens er aan herinnert dat je ex je niet meer kan helpen

eh is het iets erg ingewikkelds? als ik iets voor je kan doen.. mijn vader is wel redelijk goed thuis in die dingen.

Marijntje; Veel sterkte. Hij heeft iig wel gereageerd op je mail ook al is het niet positief. Verstandelijk gezien kun je hem misschien begrijpen. Qua gevoel een stuk moeilijker. Maar dat kunnen mannen nu eenmaal makkelijker dan vrouwen, dat is een feit.

Moppie; De belastingdienst... k&^&^ kunnen ze het niet maken... Tis dat het moet! Misschien kun je een verzoek om uitstel indienen en met het hele zooitje naar een administratiekantoor? Kost je rond de 50 euro maar dan weet je wel zeker dat het goed is en dat je minder belast wordt.

Porc; Zou goed zijn van je, gewoon een andere afspraak maken. Vriendschap met ex... Brrr.

Mij lukt het niet, het is bij ons altijd vriendschap+. Dat houdt in, we zien elkaar, zijn blij om elkaar te zien, hebben het leuk, lachen heel wat af, kunnen niet van elkaar afblijven. Niet handig.
hi allemaal,

net iets stoms gedaan. Ik zag hem voor het stoplicht staan in de auto en toen heb ik hem in een opwelling gebeld. Hij vroeg hoe gaat het en ik zei 'nou niet zo goed want ik heb je net gezien' hij was onderweg naar voetbal en belt me morgen. Jeetje hey wat wil ik nou? Van dit verdriet af, ik zit nog steeds te shaken omdat ik hem heb gezien... Hij belt morgen maar ik weet dat hij me niet meer wilt en toch blijft het gevoel diep zitten. Wanneer stopt de pijn en wat als ik hem facetoface tegenkom? Hij woont heel dichtbij en ik vermijd al bep plekken zoals de supermarkten enzo. Dus ik weet dat hij bindingsangst heeft en dus niet genoeg voelt om verder te gaan maar toch dat gevoel zit te diep. Het ging een maand terug trouwens stukken beter, ben helemaal weer terug bij af. hebben jullie dat ook? dat het erger wordt?
@ marijn, jeetje wat moeilijk maar je hebt wel een reactie gekregen. Ik vind wel dat het zo moeilijk blijft omdat het niet aan het gevoel ligt maar omdat het niet kan. Iig niet nu en dan is het nog zwaarder om los te laten. sterkte voor iedereen.
Shoef, mannen en bindingsangst... Er zou een straf op moeten staan. Die van mij idem. Er is zoveel tussen ons! En dan gewoon niet durven...
jeanne, ja echt zo kut. Ik heb gelezen dat zo'n relatie heftiger is omdat je zelf veel meer geeft dan je krijgt en de breuk is onvermijdelijk en het verdriet is nog groter. Dat is tenminste wat ik ervaar. Kan het van mezelf ook niet uitstaan dat mijn gevoel niet naar mijn verstand luistert op dit moment. Ik mis hem en ik mis ons en het gaat niet meer zo jammer, zo veel verdriet. het verdriet stroomt gewoon door mijn aderen en ik huil van binnen. Nog nooit heb ik zoveel voor iemand gevoeld (heb relatie van 4,5jr gehad hiervoor) en ben ook bang dat dit me heeeeeel lang zal blijven achtervolgen en dat ik het helaas niet in de hand heb. Ik heb immers alles al geprobeerd, geen contact, afleiding, sporten etc...

pfffff
Kan het allemaal nog erger op zo'n kutdag?

Ik sprak net een gezamenlijke vriend. Bleek dat hij een mail van ex heeft gekregen, hele lange mail, en dat daarin stond dat ex het er ook allemaal heel moeilijk mee heeft, en ook niet zeker weet of dit de juiste beslissing is. maar hij durft niet te bellen, en dat zal hij ook niet doen denk ik.

Dit is dus waar ik de hele tijd bang voor ben, dat hij spijt krijgt van z'n beslissing.

Ik weet helemaal niet wat er in die mail stond hoor, dus of dit echt zo is weet ik niet. Maar het is dus iig niet dat hij fluitend verder gaat met z'n leventje...

Jeezus zeg, dat maakt het voor mij ook allemaal weer moeilijk....
Moppie; Bang dat hij spijt krijgt van zijn beslissing?? Den ben jij er ook nog altijd bij om te kijken of het uberhaupt nog wel iets kan worden. Ben je bang dat je dan nu weer hoop krijgt???

Shoef; Mijn verstand en gevoel liggen ook erg ver uit elkaar. Ben helemaal gek van die vent, krijg en wil hem ook niet uit mijn gedachten/leven. Zie hem nog regelmatig en dan gedragen we ons niet als exen. Ik laat het maar even voor wat het is. Probeer ondertussen het plaatje wat ik had van mijn toekomst met hem "los te laten" en me open te stellen voor anderen. Er moet iemand op deze aardbol rondlopen die hetzelfde "doel" heeft als ik.

voor allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven